Äänestys

Kuinka yhdenmukainen BDSM-kumppanisi suuntaus saa olla oman suuntauksesi kanssa?

Olen dominoiva. Kumppani ei saa olla lainkaan dominoiva.
9 (13.4%)
Olen dominoiva. Kumppani saa olla jonkin verran dominoiva.
5 (7.5%)
Olen dominoiva. Kumppani saa olla jokseenkin switch.
9 (13.4%)
Olen dominoiva. Kumppani saa olla enimmäkseen dominoiva.
3 (4.5%)
Olen switch. Kumppanin on oltava JOKO dominoiva TAI alistuva (ei molempia).
1 (1.5%)
Olen switch. Kumppanin on oltava jokseenkin switch.
3 (4.5%)
Olen switch. Kumppani saa olla dominoiva, alistuva tai switch.
17 (25.4%)
Olen alistuva. Kumppani ei saa olla lainkaan alistuva.
3 (4.5%)
Olen alistuva. Kumppani saa olla jonkin verran alistuva.
3 (4.5%)
Olen alistuva. Kumppani saa olla jokseenkin switch.
3 (4.5%)
Olen alistuva. Kumppani saa olla enimmäkseen alistuva.
0 (0%)
Joku muu, mikä?
11 (16.4%)

Äänestäjiä yhteensä: 60

Kirjoittaja Aihe: Suhtautuminen kumppanin suuntaukseen, syksy 2023 (miehet)  (Luettu 1331 kertaa)

armadillo

  • V.I.P.
  • *****
  • Viestejä: 1025
  • Vehkeilyyn taipuvainen sieluseksuaali.
  • Galleria
Tämä kysely täydentää aiempia kyselyitä miesten ja naisten BDSM-suuntauksista, keskittyen enemmän seuranhaun kriteereihin ja BDSM-suhteiden vaatimuksiin.

HUOM!
Vastaa tähän kyselyyn vain, jos olet mies tai muu maskuliiniseksi identifioituva. Naisten ja feminiinien vastaava kysely löytyy täältä.

Kyselyn lähtöoletuksena on, että dominoivat ja alistuvat etsivät yleensä kumppanikseen vastinparia omalle suuntaukselleen (dominoivat etsivät alistujaa, ja toisin päin). Kysymyksen asettelulla haetaan sitä rajaa, jonka vastaaja sallii kumppaninsa suuntaukselle. Esimerkiksi vaihtoehto "Olen dominoiva, kumppani saa olla enimmäkseen dominoiva" tarkoittaa siis sitä, että kumppani saa olla mitä vain täysin alistuvan ja enimmäkseen dominoivan väliltä. Täysin yhdenmukaiset suuntaukset on eliminoitu vaihtoehdoista.

Vastausvaihtoehdoissa ei oleteta, että kumppanin täytyisi saada toteuttaa suuntaustaan nimenomaan vastaajan kanssa, vaan esimerkiksi dominoiva vastaaja voi sallia alistuvan kumppaninsa dominoida kolmansia osapuolia (joko suhteen sisä- tai ulkopuolella).

Tässä kyselyssä käytetään termiä "dominoiva" hyvin laveasti. Sen alle mahtuvat yleisesti ottaen kaikenlainen tekijänä tai hallitsevassa valta-asemassa oleminen, oli suuntaus sitten dom, top, sadisti, sitoja, tai muu vastaava.

Vastaavasti "alistuva" pitää sisällään esimerkiksi sidottavana tai piiskattavana olemisen, vaikka ei henkisesti kokisikaan alistuvansa. Eli sub, bottom, masokisti, köysinukke, ynnä muut vastaavat kuuluvat tähän kategoriaan.


♠ armadillo

Pip

Onneksi tässä oli jaoteltu laajemmalla käsitteellä selostuksessa, koska mua ei kukaan dominoi, eikä piiskaa, mutta vastasin kuitenkin: Olen dominoiva. Kumppani saa olla enimmäkseen dominoiva.

Jos otetaan tilanne, että minun kumppanini, joka alistuu minulle haluaisi piiskata, tai dominoida jotain muuta, niin se tokin olisi optimaalinen tilanne, että ilmestyisi yksisarvinen, joka alistuisi/olisi masokisti molemmille. Toinen osapuoli voi mennä myös sitomaan muita, eikä sekään ole minulle ongelma. Voi mennä myöskin dominoimaan, tai piiskaamaan, mutta silloin kiellän kaiken "perinteisen" seksuaalisen tapahtuman.

HuulillaPiirrettyM

  • Kanta-asiakas
  • ***
  • Viestejä: 288
  • TrueMaster 1% Demiurgi emergoitui
  • Galleria
Hyvä asettelu ja laajuus vastausvaihtoehdoissa.
Kun ei esseellä pysty vastaamaan niin löytyypä lokero johon mahtuu.

Dominoinnin kerrostuminen on oikeinkin sopivaa, kuten Pip toteaa. Suorastaan suotavaakin, ellei jopa tarve.

Oman hahmottumisen kannalta sen tajuaminen että kipu ei ole alistumista vaan jopa päinvastoin on avannut paljon. Kun brätti roikkuu (käskystä) hampaillaan hauiksen sisälaidassa aletaan olemaan tontilla jossa asiat toteutuvat kuten kuuluu.
Tästä saisi pitkänkin pohdinnan, mutta ensiksi se on saatava hahmoteltua edes jossain määrin käytännössä, itse kun en koe minkäänlaista alistumista toteuttaa asioita joista nautin tai saan kiksini. Ei liene ihan harvinaista, normiin ei silti mahdu, eikä valmiisiin lokerikkoihin, mutta tutkimukset jatkuvat.

Sadiatinen, Dominoiva, adrenaliinimasokisti, mitä vielä  >:D

-HPM

"Tiet vievät pimeään elämänmittaiset tiet
Kuinka paljon voi luovuttaa
Silti tunnistaa it'sensä
Sanat sitoo kuoleman virtaan
Rakastavat ottavat vastuun kylmyydessä
Pimeässä tyhjässä
Niin voisi olla joku yrittää laulaa
Ei pimeässä kuka vain on sinä
Sinä kuka vain pelkäävät omaa nimeään
Aurinkojen kiertoa toisen kätensä viisautta
Eläimen lempeää turpaa"


armadillo

  • V.I.P.
  • *****
  • Viestejä: 1025
  • Vehkeilyyn taipuvainen sieluseksuaali.
  • Galleria
Kiitos kommenteista, Pip ja HPM!

Tunnistan tämän hankaluuden sanan "alistuminen" kanssa, ja siitä oli paljon keskustelua myös edellisellä kyselykierroksella. Varsinkin kipukäsittelyä ja sidontaa voi hyvin ottaa vastaan alistumatta sanan perinteisessä merkityksessä.

Periaatteessa näitä dominointia ja alistumista vastaisi ehkä paremmin sanat "top" ja "bottom", mutta en halunnut käyttää niitä siitä yksinkertaisesta syystä että ne taipuvat kovin kömpelösti suomenkielisessä tekstissä. Itse asiassa domin ja subin kanssa on sama ongelma. "Dominoida" kuulostaa vielä ihan luontevalta, mutta miten taipuu submissio verbiksi? Submittoida? Yhhh... Entä toppaaminen ja ömm... bottomointi? Juuei. Huiputus ja pohjailu? Eieieieiei.

Eli tästä syystä jouduin valitettavasti käyttämään tässä kyselyssä sanaa "alistuminen", joka on kutakuinkin sanan submissio suora suomennos. Jos kellään on hyvää suomenkielistä vastinetta tarjolla topille ja bottomille, otan ehdotuksia mielelläni vastaan.

HuulillaPiirrettyM

  • Kanta-asiakas
  • ***
  • Viestejä: 288
  • TrueMaster 1% Demiurgi emergoitui
  • Galleria
Kiitos kommenteista, Pip ja HPM!

Tunnistan tämän hankaluuden sanan "alistuminen" kanssa, ja siitä oli paljon keskustelua myös edellisellä kyselykierroksella. Varsinkin kipukäsittelyä ja sidontaa voi hyvin ottaa vastaan alistumatta sanan perinteisessä merkityksessä.

Periaatteessa näitä dominointia ja alistumista vastaisi ehkä paremmin sanat "top" ja "bottom", mutta en halunnut käyttää niitä siitä yksinkertaisesta syystä että ne taipuvat kovin kömpelösti suomenkielisessä tekstissä. Itse asiassa domin ja subin kanssa on sama ongelma. "Dominoida" kuulostaa vielä ihan luontevalta, mutta miten taipuu submissio verbiksi? Submittoida? Yhhh... Entä toppaaminen ja ömm... bottomointi? Juuei. Huiputus ja pohjailu? Eieieieiei.

Eli tästä syystä jouduin valitettavasti käyttämään tässä kyselyssä sanaa "alistuminen", joka on kutakuinkin sanan submissio suora suomennos. Jos kellään on hyvää suomenkielistä vastinetta tarjolla topille ja bottomille, otan ehdotuksia mielelläni vastaan.

Silloin tällöin tulee yritettyä käyttää tekijä/suorittaja ja niiden eri muotoja, samoin vastaanottaja on ollut ihan käypä. Myös vaikkapa ihan piiskaaja/piiskattava jne istuu.
Tässä kyselyn yhteydessä tuo kattavaksi avattu termistö on oikeinkin sopiva, maailmasta loppuu tila, jos mennään ihan silpuksi. Tuo Dominoiva & dominoiva pari sopi itselle oikein hyvin ja hyvinkin pitkälle pätee myös käytännössä. Tosin en poissulje myöskään totaalialistujaa, mut se on sitten eri kuvio se.

Jokaiselle elukalle löytyy alistajansa, onko se elukan tarve, on ihan elukan oma asia. Alistuvalla elukalla tarpeet ovat esisijaiset, Dominoivalla ne tulevat viimeisenä, mielihalujaan kun on helpompaa toteuttaa hallitsevassa asemassa.
Sivuraide, jätän tämän tähän pysäkille.

Kyselyt rakentuvat kohtalaisen hyvin, tämänkin voi puolestani tilastoida.

-HPM

"Se on eläin ihmisen vaatteissa
se on miljoona vuotta vanha
raivoaa tiensä tajuntaan
puhuu hengityksen kieltä

Ota elämä vastaan kädestäni
valta ja voima
aina ja aina
ota elämä vastaan kädestäni"

Colestramus

  • Bizarre Club
  • Kanta-asiakas
  • *
  • Viestejä: 389
  • Voe tokkiinsa.
  • Galleria
Vastasin kyselyyn siltä osin kun ei ollut erikseen eritelty että onko kyseinen kumppani nimenomaan romanttinen kumppani, vai onko sillä kysymyksen kannalta sinänsä väliä. Vastaukseni molempiin olisi kuitenkin sama, eli että kumppani saisi olla switch, mielellään ei dominoiva koska itse en ole yhtään alistuvaa sorttia ja tässä on oletusarvona minulla se, että olemme pääasialliset kumppanit toisillemme. Kaksi dominoivaa tai kaksi alistuvaa kun harvoin toimii yksiin pitemmällä aikavälillä, ainakaan minulla ei toimisi.