Äänestys

Kuinka paljon omassa suhteessasi saisi olla enintään ikäeroa (suuntaan tai toiseen)?

0v
0 (0%)
1-5v
64 (9.8%)
6-10v
201 (30.6%)
11-15v
154 (23.5%)
16-20v
106 (16.2%)
21-25v
53 (8.1%)
26-30v
20 (3%)
yli 30v
58 (8.8%)

Äänestäjiä yhteensä: 245

Kirjoittaja Aihe: Mikä on sopiva ikäero suhteessa?  (Luettu 74283 kertaa)

Snadistisadisti

  • Porttikiellossa
  • V.I.P.
  • *
  • Viestejä: 1506
  • TrueMaster and proud of it!
  • Galleria
Vs: Mikä on sopiva ikäero suhteessa?
« Vastaus #300 : 06.05.2017, 12:39 »
Iän myötä minusta on tullut kranttu vinkulelun valinnassa. Ikä ei ole niin iso juttu kuin se kipinä, joka pitää löytyä. Haamurajan kaltainen ikä on ollut 25 vuotta, koska useimmiten sitä nuoremmat tuppaavat olemaan melko lapsellisia ajatusmaailmaltaan. Sitä nuoremman pitää olla ns. kypsä ikäisekseen. Teinipissis-asenne on valtava turn-off.

Oman ikäisellä taas merkitsee paljon se, onko pitänyt itsensä kunnossa. Itse pyrin treenaamaan säännöllisesti ja syömään terveellisesti, niin haluan sitä myös kumppaneiltani. En minä mitään missin mittoja odota, mutta sopusuhtainen kroppa miellyttää, hoikka on paras.

Nainen joka painaa enemmän kuin minä ei vain sytytä fyysisesti. Huolimatta siitä, että BDSM lähtee aina korvien välistä, se on minulle myös hyvin vahvasti seksuaalinen ja fyysinen kokemus. Ei siis ole järkeä alkaa leikkimään ellei kumppani viehätä.

domkokelas

  • Vieras
Vs: Mikä on sopiva ikäero suhteessa?
« Vastaus #301 : 02.06.2017, 13:59 »
Sopivaksi katsottava ikäero on oma ikä jaettuna kahdella plus seitsemän. Eli viiskymppisellä saa olla kumppanina 32-vuotias. Sitä nuorempi on jo kehdonryöstöä.

Juuei  ;D Kun oma tytär on jo/vasta 34v, niin ei voi edes kuvitella sekaantuvansa johonkin 35,5-vuotiaaseen!
Kyllä se on oltava 40+

nämä molemmat ovat loistavia " ohjeita "  8) itselläni menee lähemmäksi tuota j'lkimmäistä mutta jokainen tyylillään ja ajatuksillaan toimikoot  >:D toisaalta usein myös ei kysytä tai valehdellaan  C:-) ikä jolloin jälkimaku saattaa olla huono vaikka sessio  :love:  olisikin kuinka nautinnollinen  :P

fen84

  • Vieras
Vs: Mikä on sopiva ikäero suhteessa?
« Vastaus #302 : 02.06.2017, 17:48 »
Tähänastinen historia on kronologisessa järjestyksessä: +20 (saa vapaasti pyöritellä silmiään), +8, +7 ja +2. Vastapuolen ikä on pysyny suunnilleen samana (30-40) oman kasvaessa. :D

Sopivasta en mene sanomaan mitään, ainut ehkä ikään liittyvä ongelma mikä on ollu on se että toinen haluaa lapsia/lisää lapsia ja toinen ei, ja tä on tullu esiin sekä kahden (toinen halus ja mä oon valmis sen lajikkeen kanssa) että kahdenkymmenen (mä halusin ja tajusin että siitä suhteesta ei ikinä tuu sellasta et se toteutuis, tunteista viis) vuoden ikäeron kohdalla...
« Viimeksi muokattu: 02.06.2017, 19:13 kirjoittanut fen84 »

Nick

  • Vieras
Vs: Mikä on sopiva ikäero suhteessa?
« Vastaus #303 : 02.06.2017, 18:02 »
42 eiku 27  C:-)

Nixu36

  • Uusi asiakas
  • *
  • Viestejä: 1
  • Utelias mies on eksynyt tänne
  • Galleria
Vs: Mikä on sopiva ikäero suhteessa?
« Vastaus #304 : 04.06.2017, 20:50 »
Itse kyllä toivon saman ikäluokan naista, aina yllättää kun huomattavasti nuoremmat naiset lähestyy, jonkinlainen alemmuuskompleksi vaivaa,  kun ajattelen ettei  näin vanha mies pysty tyydyttämään nuorempien naisten haluja  ::) pessimisti vai realisti?

Triss

  • Vieras
Vs: Mikä on sopiva ikäero suhteessa?
« Vastaus #305 : 05.06.2017, 21:09 »
Sopivaksi katsottava ikäero on oma ikä jaettuna kahdella plus seitsemän. Eli viiskymppisellä saa olla kumppanina 32-vuotias. Sitä nuorempi on jo kehdonryöstöä.
Tunnetaan myös nimellä level of creepiness   ;D Asiasta juttua myös urban dictionaryn puolella.

Alkuperäiseen aiheeseen, onhan iällä väliä mutta sen fyysisen ikäeron sijaan pidän tärkeämpänä suht samankaltaisia elämäntilanteita. Jostain syystä olen aina taipunut vanhempiin miehiin enkä ole koskaan edes käynyt treffeillä itseäni nuoremman kanssa. Ei ole mikään periaate, on vaan sattunut menemään niin  :)  Edellinen pitkä parisuhteeni oli vain vuotta vanhemman kanssa, sitä edeltävä mies oli 7 vuotta vanhempi. Jälkimmäisen suurin ongelma oli erilaiset elämäntilanteet - nuorena kakskymppisenä opiskelijana kolmekymppinen, vakituisessa työssä oleva perheellinen (silloin toki jo eronnut) mies oli hieman haastava saada käytännössä toimimaan.

Vakituista parisuhdetta voisin harkita maksimissaan 6-10 vuotta vanhemman miehen kanssa. Sitä suuremmat ikäerot tuntuu jo hieman hasardeilta  :P

Radien

  • Vieras
Vs: Mikä on sopiva ikäero suhteessa?
« Vastaus #306 : 06.06.2017, 10:13 »
Ehkä jos ajattelee sessiosuhdetta niin ikäero ei ehkä sillä tavalla merkitse, mutta jos on tarkoitus oikeasti sitoutua niin toisen iällä alkaa olla merkitystä. Ennen ajattelin niin että jopa parikymmenen vuoden ikäero olisi OK, mutta nyt kun on seurannut muutaman ystävän taistelua sellaisessa suhteessa niin olen onnellinen että M ja minä olemme suunnilleen saman ikäisiä. Monilla 50+-vuotiailla miehillä alkaa olla jo kaikenlaista kremppaa ja muutenkin seksuaalisuus muuttuu. Erektio-ongelmat tms voi onneksi korjata lääkityksellä, mutta jos ei jaksa niin ei jaksa. Eräs  35-vuotias ystäväni päätyi noista syistä pettämään 25 vuotta vanhempaa miestään (ja lastensa isää). Seksi oli kuulemma ennen ihanaa, mutta kun kuusikymppiä alkoi lähestyä niin miehen seksuaalisuus muuttui ikävämpään suuntaan. En haluaisi elää suhteessa jossa fyysisesti raju seksi loppuu, koska toisella alkaa tulla ikä vastaan. Sitten kun on itsekin viisikymppinen niin varmaan omatkin mieltymykset muuttuu. BDSM on toki ensisijassa korvien välissä, mutta itse kyllä tarvitsen välillä ihan kunnolla selkääni.

Wasabi

  • Helsingin akateemiset kinkyt ry
  • Asiakas
  • *
  • Viestejä: 238
  • Galleria
Vs: Mikä on sopiva ikäero suhteessa?
« Vastaus #307 : 28.11.2017, 18:28 »
Viihdyn paremmin itseäni vanhempien seurassa, enkä oikeastaan osaa kuvitella suhdetta omanikäiseni kanssa. Tämä on toki raakaa yleistystä mutta vanhemmilla on usein elämänsä paremmin kasassa, he ovat vakaampia, kypsempiä ja kokeneempia, ja he tuntevat itsensä paremmin, mikä luo tiettyä itsevarmuutta ja arvokkuutta. Lisäksi suhde sellaisen ihmisen kanssa, joka kuuluu aikaisempaan sukupolveen, voi olla hyvin opettavainen, jos kumpikin osapuoli on avoinmielinen uusien asioiden suhteen.

Minulla ja Daddylläni on parikymmentä vuotta ikäeroa, mikä on sen verran paljon, että olemme elämissämme eri vaiheissa. En näe sitä kuitenkaan suurena ongelmana, sillä sovimme yhteen kuin kaksi palapelin palaa. Daddy nauttii opettajan roolista, ja itse olen hyvin innokas oppimaan uutta. (Ja nyt en puhu vain seksistä :D) Musiikkimakumme eivät ehkä sovi yksi yhteen, mutta se on vähäarvoinen yksityiskohta siihen nähden, että voin olla suhteessa sellaisen kanssa joka keskustelee kanssani avoimesti ihan mistä vain, ja tuo asioihin aikuismaisempaa näkökulmaa.

Toki vanhemmilla on usein myös vakaampi talous, mutta itse en halua käyttää suhteitani taloudellisen hyödyn tavoitteluun.

Ja vielä vastatakseni otsikon (yksilökohtaiseen) kysymykseen, en osaa asettaa mitään tarkkaa ylärajaa, mutta viehtymykseni kohdistuu enimmäkseen keski-ikäisiin tai "pappaikäisiin", joten helposti yli 20 vuotta.

Nick

  • Vieras
Vs: Mikä on sopiva ikäero suhteessa?
« Vastaus #308 : 28.11.2017, 18:34 »
27 vuotta ja viisi viikkoa.

ravenvonred

  • Vieras
Vs: Mikä on sopiva ikäero suhteessa?
« Vastaus #309 : 28.11.2017, 20:48 »
Itse pidän sellaista miestä liian vanhana parisuhteeseen, joka on oman vanhempani ikäinen tai todella lähellä vanhempani ikää  ;D
Eli max. 35 vuotias about saa olla, yli 36 vuotias liian lähellä vanhempani ikää..
Mutta vain sessioidessa, enemmänkin kiihoittaa vanhempi mies tai nainen O:-)

DareDoll

  • Vieras
Vs: Mikä on sopiva ikäero suhteessa?
« Vastaus #310 : 29.11.2017, 17:17 »
+-15 edelleen 8)

sidensvans

  • Vieras
Vs: Mikä on sopiva ikäero suhteessa?
« Vastaus #311 : 29.11.2017, 17:27 »
Just nyt 25v tuntuu että parisuhteessa joku 10 vuotta vanhempi vielä menis. Seksi-/sessiosuhteissa 15+ ikäero melko ideaali. Nuorempia en kattele käytännössä ollenkaan, ei vaan jotenkin yhtään kutkuta ainakaan tällä hetkellä.  Ennätys taisi olla itseäni 29 vuotta vanhempi ukko lyhyeksi jääneessä seksisuhteessa, jonka loppuminen tosin johtui äijän creepiydestä eikä suoraan iästä.

UW

  • Vieras
Vs: Mikä on sopiva ikäero suhteessa?
« Vastaus #312 : 29.11.2017, 17:45 »
En ole erityinen astrologia-uskovainen, mutta aika monesti pitänyt paikkansa nuo kiinalaisten oppien mukaiset yhteensopivuudet ja -sopimattomuudet  ??? Eli kuinka tietyt vuosikerrat tulee paremmin tai huonommin juttuun keskenään

Naisen oma

  • Vieras
Vs: Mikä on sopiva ikäero suhteessa?
« Vastaus #313 : 29.11.2017, 20:23 »
On epäkohteliasta kysyä Naiselta ikää ;)
Saa toki kertoa, mutta numero mulle. Jos on ihana niin se riittää!

tiikki

  • Vieras
Vs: Mikä on sopiva ikäero suhteessa?
« Vastaus #314 : 29.11.2017, 20:40 »
Ikä on numero (vaikka suojaikäraja on alta 18v niin silti pidän tuota ikärajana että ei tule ongelmia jos vanhemmat vetäisivätkin herneet syvälle...), ihminen on ihminen.

Tosin en ole kyllä noin nuoriin koskenutkaan :D