Kirjoittaja Aihe: Domin käytös?  (Luettu 54502 kertaa)

Christine

  • Vieras
Vs: Domin käytös?
« Vastaus #105 : 17.08.2016, 10:47 »
Millainen käytös on D.lle suotavaa ......Sellainen että herra on sen alistumisen arvoinen. Että tunnetasolla ollaan siellä missä molemmille se on sopivaa, se että molemmat tietää mihin ollaan menossa. Käytös, joka saa subin tuntemaan itsensä turvalliseksi.
Hyväksyttävää ......Kun edellinen taso on saavutettu, kaikki päätökset / mielihalut / toiveet / teot on hyväksyttäviä. Eipä siihen ole subilla sanomista ;)
Kiellettyä? ......subin laiminlyönti ja luottamuksen pettäminen. Sisustuksesta päättäminen.  O:-)

narritar

Vs: Domin käytös?
« Vastaus #106 : 17.08.2016, 11:27 »
Vastapainoksi keskusteluille Subin käytös? tai vaikka tälle Mistä on hyvät Dominoivat tehty?

Millainen käytös on D.lle suotavaa, hyväksyttävää tai kiellettyä? Määritteleekö D itse oman käytöksensä vai onko mukana jotain skeneen tai mielikuviin sisäänkirjoitettua säännöstöä? Milloin palaa vihreä valo ja milloin hälytyskellojen pitäisi soida?

Jos sinulla ei ole mitään järkevää sanottavaa yllä olevaan, niin näyttäisitkö osaavasi käyttäytyä hyvin ja jättäisit kommentoimatta.

Yst. terv.
- Karwis

Aika läppä tää koko ketju jo onkin... Välillä on vaan itkettäny, mutta välillä naurattu niin paljon että on itkettänyt.

Mutta jos vähän viimein palattaisiin vakavastikin aiheen pariin eli siihen Dominoivan käytökseen? Pretty please? Aihe on mielenkiintoinen ja niiden joiden mielestä ei ole edes pohdinnan arvoista mokoma niin voi lopettaa lukemisen ja mennä vaikka harjoittamaan sitä mystistä tr00kinkyilyä, jonka harjoittamiseen ovat oikeutetut vain harvat ja valitut.

Se mitä itse odotan D:ltä on, että a) D ei kuvittele olevansa jumala, joka lukee ajatuksia ja tietää subinsa (ja kaikkien muidenkin subien) ajatusmaailman niin hyvin, ettei koskaan tarvitse kysyä mitään eikä vastaanottaa palautetta. Jotenkin tulee olo, että kysymyksiä ja kyseenalaistamista pelkäävät D:t pelkää, ettei ne osaa antaa vastauksiakaan ja että oma tietämättömyys selviää... Josta taas päästään siihen, että b) itse odotan D:n myös olevan sen verran fiksu, että tietää ettei Hän voi olla fiksu kaikilla aloilla ja subilla on joistakin asioita enemmän tietoa kuin itsellä, oli mimmoinen auktoriteetti tr00 tahansa. Dominoiva tietää, että toimiakseen suhteet, erityisesti D/s -suhde, tarvitsee ajoittaista tilannekatsausta ja haluaa itse saada palautetta. D ei siis c) varsinaisesti tarvitse tunnustusta ja arvostusta muilta kuin omalta subiltaan, samoin kuin - niin kuin tässäkin ketjussa on käynyt ilmi - monia subeja ei voisi vähempää kiinnostaa, mitä joku random D tuolla jossain hänestä ajattelee. Kaikki mitä suhteen sisällä tapahtuu, tapahtuu suhteen sisällä ja on melko naurettavaa ulkopuolisen mennä viereen kyyläämään ja osoittelemaan sormella että tehän teette ihan Väärin, nyt otetaan teiltä kinkyily-lupa pois.

Ja mitä se ketjun alussa oleva puhe siitäkin oli, että subit (ja myöhemmin akateemikot... ja vain tunneälyllä ajattelevat naiset... what the fuu oikeesti...) täällä mietiskelee ihan turhanpäiväisiä asioita? Mä olen jotekin ollut siinä käsityksessä, että tää baari ois vähän niin kuin keskustelufoorumi? Jossa saa ikään, sukupuoleen tai suuntaukseen katsomatta vapaasti keskustella mieltä askarruttavista jutuista ja parhaassa tapauksessa saada uutta perusteltua näkökulmaa toisilta? Mikä ihme käsitys sekin on, että subit ei olisi ollenkaan ajattelevia olentoja ja jos tämmöistä toimintaa ilmenee niin se ei sitten oo yhtään Oikee Sub vaan Huono Kaikesta Valittava Paha Wannabe-subi, joka vaan etsii keinoja olla mahdollisimman hankala? Jumankekka, siinä vaiheessa kun kun D:ni ilmoittaisi että kaikenlainen pohtiminen, kyseenalaistaminen ja omilla aivoilla ajatteleminen on Kiellettyä, sillä se murentaa D:n arvovaltaa, alkaisi ne hälytyskellot soida ja pötkisin pakoon minkä kerkeisin. Ei semmoista ihmistä vaan pysty kunnioittamaan/sille pysty alistumaan, joka ei itse halua kehittyä mitenkään eikä soisi sitä muillekaan. Vain sen varjolla, että on D... *itken taas* Hyvin D:lle epäsuotavaa käytöstä IMHO. Kuten joku totesikin, D voi mielestäni vasta omalla esimerkillään alkaa vaatia (jos vaatimaan alkaa) toiselta samoja asioita kuin itse vaatii, kuten järkevyyttä.

Vaikka totta sekin, että tätäkin foorumia/nettiä käytetään sen oman identiteetin vahvistamiseen ja kun se D:kin on vaan ihminen, joskus tulee ylilyöntejä, mutta taas - olisi mielestäni niin kovin D:nkin arvovallan mukaista, jos tuo pönkitys tapahtuisi keskustelevassa ilmapiirissä ja muita väheksymättä. En vain enää pysty ottamaan vakavasti, jos edellisessä viestissä on  paasannut miten naiset (subit) ei kykene ollenkaan järkevään/tunteettomaan ajatteluun ja seuraavassa viestissä ilmoittaa, että kaikenlainen (yliopisto)huuhaa-pohdinta-ajattelu on aivan turhaa eikä sitä tarvitsisi harjoittaa kenenkään ollenkaan ja kolmannessa viestissä toteaa (täysin hermostumatta, järjen äänellä toki), että hullujahan työ ottenna. Mielestäni d) hyvällä itsetunnolla ja järjellä varustettu D ymmärtää että subinkin pohdiskeleva asenne - vaikka se koskisikin asioita, joita D:n mielestä subin ei loppupeleissä tarvitse pohtia - ei ole hänelle mikään uhka, vaan mahdollisuus. D jolla on subi, tietää että subiksi itsensä kokevat saavat tyydytyksen siitä, että miellyttävät D:tään ja alistuvat Hänelle. Voisiko siis ajatella, että subin kyseenalaistaminen, pohtiminen ja omien ajatusten ilmi tuominen eivät ensijaisesti heti kieli siitä, että subi ei olekaan Oikea subi vaan ehkä mahdollisesti kenties subi haluaisikin olla "Hyvä subi" ja ollakseen Hyvä subi subi haluaa vähän miettiä sitäkin mikä on hyvä Dom ja olla perillä omista tarpeistaan?

Muoks//balthazar: Oi danke, teit mun päivän!  :love:
« Viimeksi muokattu: 17.08.2016, 14:59 kirjoittanut miss_b »

balthazar

  • Vieras
Vs: Domin käytös?
« Vastaus #107 : 17.08.2016, 11:45 »
d) hyvällä itsetunnolla ja järjellä varustettu D ymmärtää että subinkin pohdiskeleva asenne - vaikka se koskisikin asioita, joita D:n mielestä subin ei loppupeleissä tarvitse pohtia - ei ole hänelle mikään uhka, vaan mahdollisuus. D jolla on subi, tietää että subiksi itsensä kokevat saavat tyydytyksen siitä, että miellyttävät D:tään ja alistuvat Hänelle. Voisiko siis ajatella, että subin kyseenalaistaminen, pohtiminen ja omien ajatusten ilmi tuominen eivät ensijaisesti heti kieli siitä, että subi ei olekaan Oikea subi vaan ehkä mahdollisesti kenties subi haluaisikin olla "Hyvä subi" ja ollakseen Hyvä subi subi haluaa vähän miettiä sitäkin mikä on hyvä Dom ja olla perillä omista tarpeistaan?
En viitsinyt julkiselle enää pelkästään hehkuttaa, mutta niin oli hienosti kokonaisuutena kirjoitettu, että pakko oli palautetta antaa :)

Mahtava lukea tällaista tekstiä :love:

Muoks: olin lähettävinäni yksärin, hah :D

Perhonen89

  • V.I.P.
  • *****
  • Viestejä: 1582
  • Kiltti tyttö
  • Galleria
Vs: Domin käytös?
« Vastaus #108 : 17.08.2016, 11:57 »
Vastapainoksi keskusteluille Subin käytös? tai vaikka tälle Mistä on hyvät Dominoivat tehty?

Millainen käytös on D.lle suotavaa, hyväksyttävää tai kiellettyä? Määritteleekö D itse oman käytöksensä vai onko mukana jotain skeneen tai mielikuviin sisäänkirjoitettua säännöstöä? Milloin palaa vihreä valo ja milloin hälytyskellojen pitäisi soida?

Jos sinulla ei ole mitään järkevää sanottavaa yllä olevaan, niin näyttäisitkö osaavasi käyttäytyä hyvin ja jättäisit kommentoimatta.

Yst. terv.
- Karwis

Aika läppä tää koko ketju jo onkin... Välillä on vaan itkettäny, mutta välillä naurattu niin paljon että on itkettänyt.

Mutta jos vähän viimein palattaisiin vakavastikin aiheen pariin eli siihen Dominoivan käytökseen? Pretty please? Aihe on mielenkiintoinen ja niiden joiden mielestä ei ole edes pohdinnan arvoista mokoma niin voi lopettaa lukemisen ja mennä vaikka harjoittamaan sitä mystistä tr00kinkyilyä, jonka harjoittamiseen ovat oikeutetut vain harvat ja valitut.

Se mitä itse odotan D:ltä on, että a) D ei kuvittele olevansa jumala, joka lukee ajatuksia ja tietää subinsa (ja kaikkien muidenkin subien) ajatusmaailman niin hyvin, ettei koskaan tarvitse kysyä mitään eikä vastaanottaa palautetta. Jotenkin tulee olo, että kysymyksiä ja kyseenalaistamista pelkäävät D:t pelkää, ettei ne osaa antaa vastauksiakaan ja että oma tietämättömyys selviää... Josta taas päästään siihen, että b) itse odotan D:n myös olevan sen verran fiksu, että tietää ettei Hän voi olla fiksu kaikilla aloilla ja subilla on joistakin asioita enemmän tietoa kuin itsellä, oli mimmoinen auktoriteetti tr00 tahansa. Dominoiva tietää, että toimiakseen suhteet, erityisesti D/s -suhde, tarvitsee ajoittaista tilannekatsausta ja haluaa itse saada palautetta. D ei siis c) varsinaisesti tarvitse tunnustusta ja arvostusta muilta kuin omalta subiltaan, samoin kuin - niin kuin tässäkin ketjussa on käynyt ilmi - monia subeja ei voisi vähempää kiinnostaa, mitä joku random D tuolla jossain hänestä ajattelee. Kaikki mitä suhteen sisällä tapahtuu, tapahtuu suhteen sisällä ja on melko naurettavaa ulkopuolisen mennä viereen kyyläämään ja osoittelemaan sormella että tehän teette ihan Väärin, nyt otetaan teiltä kinkyily-lupa pois.

Ja mitä se ketjun alussa oleva puhe siitäkin oli, että subit (ja myöhemmin akateemikot... ja vain tunneälyllä ajattelevat naiset... what the fuu oikeesti...) täällä mietiskelee ihan turhanpäiväisiä asioita? Mä olen jotekin ollut siinä käsityksessä, että tää baari ois vähän niin kuin keskustelufoorumi? Jossa saa ikään, sukupuoleen tai suuntaukseen katsomatta vapaasti keskustella mieltä askarruttavista jutuista ja parhaassa tapauksessa saada uutta perusteltua näkökulmaa toisilta? Mikä ihme käsitys sekin on, että subit ei olisi ollenkaan ajattelevia olentoja ja jos tämmöistä toimintaa ilmenee niin se ei sitten oo yhtään Oikee Sub vaan Huono Kaikesta Valittava Paha Wannabe-subi, joka vaan etsii keinoja olla mahdollisimman hankala? Jumankekka, siinä vaiheessa kun kun D:ni ilmoittaisi että kaikenlainen pohtiminen, kyseenalaistaminen ja omilla aivoilla ajatteleminen on Kiellettyä, sillä se murentaa D:n arvovaltaa, alkaisi ne hälytyskellot soida ja pötkisin pakoon minkä kerkeisin. Ei semmoista ihmistä vaan pysty kunnioittamaan/sille pysty alistumaan, joka ei itse halua kehittyä mitenkään eikä soisi sitä muillekaan. Vain sen varjolla, että on D... *itken taas* Hyvin D:lle epäsuotavaa käytöstä IMHO. Kuten joku totesikin, D voi mielestäni vasta omalla esimerkillään alkaa vaatia (jos vaatimaan alkaa) toiselta samoja asioita kuin itse vaatii, kuten järkevyyttä.

Vaikka totta sekin, että tätäkin foorumia/nettiä käytetään sen oman identiteetin vahvistamiseen ja kun se D:kin on vaan ihminen, joskus tulee ylilyöntejä, mutta taas - olisi mielestäni niin kovin D:nkin arvovallan mukaista, jos tuo pönkitys tapahtuisi keskustelevassa ilmapiirissä ja muita väheksymättä. En vain enää pysty ottamaan vakavasti, jos edellisessä viestissä on  paasannut miten naiset (subit) ei kykene ollenkaan järkevään/tunteettomaan ajatteluun ja seuraavassa viestissä ilmoittaa, että kaikenlainen (yliopisto)huuhaa-pohdinta-ajattelu on aivan turhaa eikä sitä tarvitsisi harjoittaa kenenkään ollenkaan ja kolmannessa viestissä toteaa (täysin hermostumatta, järjen äänellä toki), että hullujahan työ ottenna. Mielestäni d) hyvällä itsetunnolla ja järjellä varustettu D ymmärtää että subinkin pohdiskeleva asenne - vaikka se koskisikin asioita, joita D:n mielestä subin ei loppupeleissä tarvitse pohtia - ei ole hänelle mikään uhka, vaan mahdollisuus. D jolla on subi, tietää että subiksi itsensä kokevat saavat tyydytyksen siitä, että miellyttävät D:tään ja alistuvat Hänelle. Voisiko siis ajatella, että subin kyseenalaistaminen, pohtiminen ja omien ajatusten ilmi tuominen eivät ensijaisesti heti kieli siitä, että subi ei olekaan Oikea subi vaan ehkä mahdollisesti kenties subi haluaisikin olla "Hyvä subi" ja ollakseen Hyvä subi subi haluaa vähän miettiä sitäkin mikä on hyvä Dom ja olla perillä omista tarpeistaan?

Hyvin sanottu. Ylipäätänsä olisi hyvä muistaa se, etteivät D:t mitään ylijumalia ole, vaan ihmisiä kuten kaikki muutkin.

Lady Whip

  • Turun Baletti
  • V.I.P.
  • *
  • Viestejä: 3433
  • Sadistinen Gfe-Domina
  • Galleria
Vs: Domin käytös?
« Vastaus #109 : 17.08.2016, 13:24 »
Olen kuullut useamman Dominoivan sanovat, haluavat subin kaikkien bdsm-foorumien ulkopuolelta sieltä vaniljoiden joukosta. Siksi koska heistä voi muokata omaan alistustapaansa sopivan.  Myös siksi, että vaniljoilla ei ole rasitteena bdsm-foorumien tietoa. He ovat kuin tabula rasa johon D voi alkaa piirtämään omat kuviot.

Se saattaakin olla melkoinen rasite D:lle kun subit ovat lukeneet kaikenlaista. Minkälainen D:n pitäisi olla, miten hänen pitäisi alistaa jotta se tapahtuisi oikein, miksi D ei koskaan tee sitä tai tuota kun siellä foorumilla sanottiin näin.
Ja sitten kun mennään sessioon, subit kyseenalaistavat paljon koska ovat lukeneet jostain että...
" Tästä jutusta joku varoitti että...eihän se oikeasti mene näin."

Sellaistakin voi olla missä sub on lukenut miten alistutaan. Hän muuttaa sen potenssiin kymmenen ja alkaa käyttäytymään lukemansa tavan mukaan ilman että D sitä pyytää tai osoittaa haluavansa.

Suhde kuten elämä yleensä menee eteenpäin sykleissä. Siihen liittyy odottamista ja vanhojen kertaamista, pieni askel eteenpäin ja taas odotetaan.

On hienoa kun on visioita ja fantasioita. Niistä pitäisi kuitenkin erottaa todellisuus. Se mihin pystyy, mitä oikeasti haluaa, mitä kannattaa haluta sen takia että se vie suhdetta eteenpäin.

D:llä on iso vastuu. Tai tehtävä. Ainakin siinä miten näyttää haavemaailman ja todellisuuden välisen rajan.
Jos s haluaa tätä ja tuota..okei. Sä haluat sitä ja että se menee näin mutta mieti onko hyvä haluta sitä. Jos saat sen, mitä se tekee sinulle, mitä se tekee suhteelle, mitä se tekee D:lle.

Jotkut D:t tarvitsevat tilaa jotta voivat tehdä oikeita päätöksiä. Tilan tarve on jokaisella oman suuruinen. Päätöksiä syntyy tyhjiössä kun on lepovaihe. Eli se pysähtynyt tila jossa ei tapahdu mitään. Jos siihen tilaan tunkeutuu subin haluamiset, ..

... hajanaisia ajatuksia tuossa yläpuolella ja varmaankin off topic.

Guide-Master

  • Baarikärpänen
  • ****
  • Viestejä: 949
  • En ole valmis, enkä toivo koskaan olevani valmis.
  • Galleria
Vs: Domin käytös?
« Vastaus #110 : 17.08.2016, 14:11 »
On todellakin hyvä antaa subin itse ajatella, sillä miksi edes yrittää ymmärtää tätä muuten. Jolloin voi myös tämän kanssa keskustella, jolloin myös hänestä tulee aktiivinen osa. Toisaalta kun jättää subin ajattelemaan itse, niin hän oppii myös tulemaan itse hakemaan jälkihoitoa. Eli on parenpi että subille jätetään ovi auki keskustelulle ja läheisyydelle, sillä hän saa tällöin itse päättää minkälaista hoitoa hän halua, sillä tässäkään dominoiva ei voi olla ajatusten lukija.

Ms. M

  • V.I.P.
  • *****
  • Viestejä: 2965
  • An' I don't give a damn 'bout my bad reputation.
  • Galleria
Vs: Domin käytös?
« Vastaus #111 : 17.08.2016, 14:25 »
On todellakin hyvä antaa subin itse ajatella, sillä miksi edes yrittää ymmärtää tätä muuten. Jolloin voi myös tämän kanssa keskustella, jolloin myös hänestä tulee aktiivinen osa. Toisaalta kun jättää subin ajattelemaan itse, niin hän oppii myös tulemaan itse hakemaan jälkihoitoa. Eli on parenpi että subille jätetään ovi auki keskustelulle ja läheisyydelle, sillä hän saa tällöin itse päättää minkälaista hoitoa hän halua, sillä tässäkään dominoiva ei voi olla ajatusten lukija.

Ai nyt sitten naiset osaakin ajatella? Ja subitkin?  :))

Edit. Jälkihoito pitäisi olla mielestäni automaatio. Jos subi ei jostain syystä halua jälkihoitoa, niin hän voi pyytää ettei jälkihoitoa kuulu sessioon.

Ainakin minä olen session jälkeen niin väsynyt, "tiloissa" ja endorfiineissa, että siinä jos joutuu erikseen pyytämään jälkihoitoa niin kokisin sen kyllä vaikeaksi. Tulisi lähinnä sellainen olo, ettei D välitä hyvinvoinnistani. Tai omasta hyvinvoinnistaan. Kun se jälkihoito on tarkoitettu kummallekin.

Guide-Master

  • Baarikärpänen
  • ****
  • Viestejä: 949
  • En ole valmis, enkä toivo koskaan olevani valmis.
  • Galleria
Vs: Domin käytös?
« Vastaus #112 : 17.08.2016, 14:54 »
On todellakin hyvä antaa subin itse ajatella, sillä miksi edes yrittää ymmärtää tätä muuten. Jolloin voi myös tämän kanssa keskustella, jolloin myös hänestä tulee aktiivinen osa. Toisaalta kun jättää subin ajattelemaan itse, niin hän oppii myös tulemaan itse hakemaan jälkihoitoa. Eli on parenpi että subille jätetään ovi auki keskustelulle ja läheisyydelle, sillä hän saa tällöin itse päättää minkälaista hoitoa hän halua, sillä tässäkään dominoiva ei voi olla ajatusten lukija.

Ai nyt sitten naiset osaakin ajatella? Ja subitkin?  :))

Edit. Jälkihoito pitäisi olla mielestäni automaatio. Jos subi ei jostain syystä halua jälkihoitoa, niin hän voi pyytää ettei jälkihoitoa kuulu sessioon.

Ainakin minä olen session jälkeen niin väsynyt, "tiloissa" ja endorfiineissa, että siinä jos joutuu erikseen pyytämään jälkihoitoa niin kokisin sen kyllä vaikeaksi. Tulisi lähinnä sellainen olo, ettei D välitä hyvinvoinnistani. Tai omasta hyvinvoinnistaan. Kun se jälkihoito on tarkoitettu kummallekin.

Millä D voi tässä tilanteessa yhtä äkkiä muuttua ajatusten lukijaksi, sillä millä hän voi tietää miten se annetaan, jos subi ei osaa kertoa mitä on vailla?

Ms. M

  • V.I.P.
  • *****
  • Viestejä: 2965
  • An' I don't give a damn 'bout my bad reputation.
  • Galleria
Vs: Domin käytös?
« Vastaus #113 : 17.08.2016, 15:05 »
On todellakin hyvä antaa subin itse ajatella, sillä miksi edes yrittää ymmärtää tätä muuten. Jolloin voi myös tämän kanssa keskustella, jolloin myös hänestä tulee aktiivinen osa. Toisaalta kun jättää subin ajattelemaan itse, niin hän oppii myös tulemaan itse hakemaan jälkihoitoa. Eli on parenpi että subille jätetään ovi auki keskustelulle ja läheisyydelle, sillä hän saa tällöin itse päättää minkälaista hoitoa hän halua, sillä tässäkään dominoiva ei voi olla ajatusten lukija.

Ai nyt sitten naiset osaakin ajatella? Ja subitkin?  :))

Edit. Jälkihoito pitäisi olla mielestäni automaatio. Jos subi ei jostain syystä halua jälkihoitoa, niin hän voi pyytää ettei jälkihoitoa kuulu sessioon.

Ainakin minä olen session jälkeen niin väsynyt, "tiloissa" ja endorfiineissa, että siinä jos joutuu erikseen pyytämään jälkihoitoa niin kokisin sen kyllä vaikeaksi. Tulisi lähinnä sellainen olo, ettei D välitä hyvinvoinnistani. Tai omasta hyvinvoinnistaan. Kun se jälkihoito on tarkoitettu kummallekin.

Millä D voi tässä tilanteessa yhtä äkkiä muuttua ajatusten lukijaksi, sillä millä hän voi tietää miten se annetaan, jos subi ei osaa kertoa mitä on vailla?
Tarkoitan, että D:n tulisi mielestäni automaattisesti tarjota jälkihoitoa, eikä vain jättää subia oman onnensa nojaan jos subi ei pyytämällä pyydä jälkihoitoa. Hoidon nyansseista toki keskustellaan.

Ja näköjään mielestäsi naiset ja subit osaa kuitenkin ajatella.

Guide-Master

  • Baarikärpänen
  • ****
  • Viestejä: 949
  • En ole valmis, enkä toivo koskaan olevani valmis.
  • Galleria
Vs: Domin käytös?
« Vastaus #114 : 17.08.2016, 15:52 »
On todellakin hyvä antaa subin itse ajatella, sillä miksi edes yrittää ymmärtää tätä muuten. Jolloin voi myös tämän kanssa keskustella, jolloin myös hänestä tulee aktiivinen osa. Toisaalta kun jättää subin ajattelemaan itse, niin hän oppii myös tulemaan itse hakemaan jälkihoitoa. Eli on parenpi että subille jätetään ovi auki keskustelulle ja läheisyydelle, sillä hän saa tällöin itse päättää minkälaista hoitoa hän halua, sillä tässäkään dominoiva ei voi olla ajatusten lukija.

Ai nyt sitten naiset osaakin ajatella? Ja subitkin?  :))

Edit. Jälkihoito pitäisi olla mielestäni automaatio. Jos subi ei jostain syystä halua jälkihoitoa, niin hän voi pyytää ettei jälkihoitoa kuulu sessioon.

Ainakin minä olen session jälkeen niin väsynyt, "tiloissa" ja endorfiineissa, että siinä jos joutuu erikseen pyytämään jälkihoitoa niin kokisin sen kyllä vaikeaksi. Tulisi lähinnä sellainen olo, ettei D välitä hyvinvoinnistani. Tai omasta hyvinvoinnistaan. Kun se jälkihoito on tarkoitettu kummallekin.

Millä D voi tässä tilanteessa yhtä äkkiä muuttua ajatusten lukijaksi, sillä millä hän voi tietää miten se annetaan, jos subi ei osaa kertoa mitä on vailla?
Tarkoitan, että D:n tulisi mielestäni automaattisesti tarjota jälkihoitoa, eikä vain jättää subia oman onnensa nojaan jos subi ei pyytämällä pyydä jälkihoitoa. Hoidon nyansseista toki keskustellaan.

Ja näköjään mielestäsi naiset ja subit osaa kuitenkin ajatella.
Taitaa olla hyvin yksilöstä kiinni miten ja milloin jälkihoidon tarvitsee.

submit

  • Vieras
Vs: Domin käytös?
« Vastaus #115 : 17.08.2016, 15:54 »
Pieni huikkaus täältä: ei pidä pitää oletuksena, että jokainen subi tarvitsee aina jälkihoitoa. Toimintaa on niin monenlaista.

Ehkä sessiosuhteissa eri asia.

misuli_n

Vs: Domin käytös?
« Vastaus #116 : 17.08.2016, 17:38 »

Ja minä ainakin tarvitsen jälkihoitoa, syliä ja aikaa,
keskustelua.





« Viimeksi muokattu: 18.08.2016, 22:54 kirjoittanut misuli_n »

sandy

  • Vieras
Vs: Domin käytös?
« Vastaus #117 : 17.08.2016, 17:46 »
Minusta D on kuin vuori, johon voi aina luottaa. Tunnen sen ajatusmaailman ja toimintatavan, enkä voi siihen loppupeleissä vaikuttaa mitenkään. D tekee niinkuin tekee ja minä yritän sovittaa käytökseni sitten sen mukaan. Vaikka maapallon akseli siirtyisi pois paikoiltaan, niin tiedän miten toinen toimii. Tähän päästään ainoastaan tutustumalla toiseen tarkkaan. Hyvällä D:llä on ns. asperger-ominaisuuksia (kauhea sanoa näin mutta näin olen kokenut). "Yhdenasianmies" tasapainottaa mukavasti ja turvallisesti. Ja tällä en tarkoita yksinkertaisuutta vaan järkähtämättömyyttä.

Itse koen sillointällöin ns. tunneryöpsähdyksiä. Niissä tunteet jotenkin ottavat ylivallan ja alan meuhkaamaan, nalkuttamaan ja  miettimään kaikkea ihan liikaa. Monia asioita vielä samaan aikaan. Silloin sitten vaan joudun jäähylle eli tässä tapauksessa omaan kotiini. Askeleen takaisin joudun tekemään itse. Pakkaan jo etukäteen kassini nykyään epäsopivan käyttäytymiseni iskiessä päälle, koska tiedän milloin olen mennyt "liian pitkälle". Muuten saan olla vapaasti paitsi hallinnassa pitää olla. Tässä elämäntilanteessa asia on ok mutta vaatii tietenkin että molemmilla on oikeasti oma vapautensa ja oma asuntonsa. Tuo jäähyllepano harmittaa joskus ihan älyttömästi ja olen päättänytkin tunnetiloissani etten kyllä ikinä enää mene takaisin. Mutta sitten kuitenkin menen...kun on niitä erittäin mukavia asioita paljon. Ja takana on kuitenkin paljon välittämistä ja huolenpitoa.

Lady Whip - tosi hyvä kirjoitus sinulta!

Regulus

  • Asiakas
  • **
  • Viestejä: 78
  • This dog doesn't bark but bites
  • Galleria
Vs: Domin käytös?
« Vastaus #118 : 17.08.2016, 18:10 »
Vastapainoksi keskusteluille Subin käytös? tai vaikka tälle Mistä on hyvät Dominoivat tehty?

Millainen käytös on D.lle suotavaa, hyväksyttävää tai kiellettyä? Määritteleekö D itse oman käytöksensä vai onko mukana jotain skeneen tai mielikuviin sisäänkirjoitettua säännöstöä? Milloin palaa vihreä valo ja milloin hälytyskellojen pitäisi soida?

Jos sinulla ei ole mitään järkevää sanottavaa yllä olevaan, niin näyttäisitkö osaavasi käyttäytyä hyvin ja jättäisit kommentoimatta.

Yst. terv.
- Karwis

Aika läppä tää koko ketju jo onkin... Välillä on vaan itkettäny, mutta välillä naurattu niin paljon että on itkettänyt.

Mutta jos vähän viimein palattaisiin vakavastikin aiheen pariin eli siihen Dominoivan käytökseen? Pretty please? Aihe on mielenkiintoinen ja niiden joiden mielestä ei ole edes pohdinnan arvoista mokoma niin voi lopettaa lukemisen ja mennä vaikka harjoittamaan sitä mystistä tr00kinkyilyä, jonka harjoittamiseen ovat oikeutetut vain harvat ja valitut.

Se mitä itse odotan D:ltä on, että a) D ei kuvittele olevansa jumala, joka lukee ajatuksia ja tietää subinsa (ja kaikkien muidenkin subien) ajatusmaailman niin hyvin, ettei koskaan tarvitse kysyä mitään eikä vastaanottaa palautetta. Jotenkin tulee olo, että kysymyksiä ja kyseenalaistamista pelkäävät D:t pelkää, ettei ne osaa antaa vastauksiakaan ja että oma tietämättömyys selviää... Josta taas päästään siihen, että b) itse odotan D:n myös olevan sen verran fiksu, että tietää ettei Hän voi olla fiksu kaikilla aloilla ja subilla on joistakin asioita enemmän tietoa kuin itsellä, oli mimmoinen auktoriteetti tr00 tahansa. Dominoiva tietää, että toimiakseen suhteet, erityisesti D/s -suhde, tarvitsee ajoittaista tilannekatsausta ja haluaa itse saada palautetta. D ei siis c) varsinaisesti tarvitse tunnustusta ja arvostusta muilta kuin omalta subiltaan, samoin kuin - niin kuin tässäkin ketjussa on käynyt ilmi - monia subeja ei voisi vähempää kiinnostaa, mitä joku random D tuolla jossain hänestä ajattelee. Kaikki mitä suhteen sisällä tapahtuu, tapahtuu suhteen sisällä ja on melko naurettavaa ulkopuolisen mennä viereen kyyläämään ja osoittelemaan sormella että tehän teette ihan Väärin, nyt otetaan teiltä kinkyily-lupa pois.

Ja mitä se ketjun alussa oleva puhe siitäkin oli, että subit (ja myöhemmin akateemikot... ja vain tunneälyllä ajattelevat naiset... what the fuu oikeesti...) täällä mietiskelee ihan turhanpäiväisiä asioita? Mä olen jotekin ollut siinä käsityksessä, että tää baari ois vähän niin kuin keskustelufoorumi? Jossa saa ikään, sukupuoleen tai suuntaukseen katsomatta vapaasti keskustella mieltä askarruttavista jutuista ja parhaassa tapauksessa saada uutta perusteltua näkökulmaa toisilta? Mikä ihme käsitys sekin on, että subit ei olisi ollenkaan ajattelevia olentoja ja jos tämmöistä toimintaa ilmenee niin se ei sitten oo yhtään Oikee Sub vaan Huono Kaikesta Valittava Paha Wannabe-subi, joka vaan etsii keinoja olla mahdollisimman hankala? Jumankekka, siinä vaiheessa kun kun D:ni ilmoittaisi että kaikenlainen pohtiminen, kyseenalaistaminen ja omilla aivoilla ajatteleminen on Kiellettyä, sillä se murentaa D:n arvovaltaa, alkaisi ne hälytyskellot soida ja pötkisin pakoon minkä kerkeisin. Ei semmoista ihmistä vaan pysty kunnioittamaan/sille pysty alistumaan, joka ei itse halua kehittyä mitenkään eikä soisi sitä muillekaan. Vain sen varjolla, että on D... *itken taas* Hyvin D:lle epäsuotavaa käytöstä IMHO. Kuten joku totesikin, D voi mielestäni vasta omalla esimerkillään alkaa vaatia (jos vaatimaan alkaa) toiselta samoja asioita kuin itse vaatii, kuten järkevyyttä.

Vaikka totta sekin, että tätäkin foorumia/nettiä käytetään sen oman identiteetin vahvistamiseen ja kun se D:kin on vaan ihminen, joskus tulee ylilyöntejä, mutta taas - olisi mielestäni niin kovin D:nkin arvovallan mukaista, jos tuo pönkitys tapahtuisi keskustelevassa ilmapiirissä ja muita väheksymättä. En vain enää pysty ottamaan vakavasti, jos edellisessä viestissä on  paasannut miten naiset (subit) ei kykene ollenkaan järkevään/tunteettomaan ajatteluun ja seuraavassa viestissä ilmoittaa, että kaikenlainen (yliopisto)huuhaa-pohdinta-ajattelu on aivan turhaa eikä sitä tarvitsisi harjoittaa kenenkään ollenkaan ja kolmannessa viestissä toteaa (täysin hermostumatta, järjen äänellä toki), että hullujahan työ ottenna. Mielestäni d) hyvällä itsetunnolla ja järjellä varustettu D ymmärtää että subinkin pohdiskeleva asenne - vaikka se koskisikin asioita, joita D:n mielestä subin ei loppupeleissä tarvitse pohtia - ei ole hänelle mikään uhka, vaan mahdollisuus. D jolla on subi, tietää että subiksi itsensä kokevat saavat tyydytyksen siitä, että miellyttävät D:tään ja alistuvat Hänelle. Voisiko siis ajatella, että subin kyseenalaistaminen, pohtiminen ja omien ajatusten ilmi tuominen eivät ensijaisesti heti kieli siitä, että subi ei olekaan Oikea subi vaan ehkä mahdollisesti kenties subi haluaisikin olla "Hyvä subi" ja ollakseen Hyvä subi subi haluaa vähän miettiä sitäkin mikä on hyvä Dom ja olla perillä omista tarpeistaan?

Muoks//balthazar: Oi danke, teit mun päivän!  :love:

Vihdoinkin oikeesti järkevää tekstiä taas tähän aiheeseen. Tässä tiivisty aika hyvin mun omatkin ajatukset domin käytöksen suhteen, joku osas onneks ne paremmin muotoilla sanoiksikin.

Mitä tuohon jälkihoitoon tulee, niin minusta Domin pitäisi aina tarjota jälkihoitoa, ainakin jonkinlaista. Sessiotapauksissa jälkihoidosta on varmaankin hyvä sopia ja keskustella etukäteen, varsinkin jos sessiokumppania ei tunne niin hyvin että tietäisi tai osaisi tulkita tämän tarpeita hyvin. Pidemmässä suhteessa sitten dominoiva todennäköisesti tuntee tai oppii puhumisen ja kokeilemisen kautta tuntemaan subin sen verran hyvin, että tietää tarvitseeko tämä jälkihoitoa, ja millaista. Subin on tottakai myös kyettävä kommunikoimaan selkeästi ja kertomaan, mitä tarvitsee, ja jos se ei onnistu session jälkeen niin asioista pitänee puhua ja sopia etukäteen.

Lyhyesti sanottuna, kommunikointikyky on mielestäni sekä domin että subin tärkein piirre. Dominoivalle on myös hyödyllistä ja kenties tarpeellistakin osata lukea toisen reaktioita, ja ylipäätään hyvät sosiaaliset taidot.

stoge

  • PoVi
  • V.I.P.
  • *
  • Viestejä: 2962
  • Väkivalta kuuluu makuuhuoneeseen
  • Galleria
Vs: Domin käytös?
« Vastaus #119 : 17.08.2016, 18:17 »
"Sudet sillai välitä mitä ne lampaat ajattelee"