Kirjoittaja Aihe: Domin käytös?  (Luettu 54500 kertaa)

submit

  • Vieras
Vs: Domin käytös?
« Vastaus #165 : 30.08.2016, 13:41 »
Pitäisiköhän taas kaivaa joku vanha turvasanakeskustelu esiin ;)

On pikkasen simppeliä ajatella että suhde, jossa ei käytetä turvasanaa, olisi automaattisesti epäterve tai vaarallinen. Kun yhtä lailla turvasanaa käytettäessäkin voi jotain mennä pieleen - subi ei tajua sitä käyttää tai D on pölhö.

Lisäys:ehkä itsekin olen saattanut syyllistyä tiukkoihin vastakkainasetteluihin, mutta ihan turhia enimmäkseen ovat. Monella tavalla voi saada onnistuneen lopputuloksen. Niin myös BDSM:ssa.
« Viimeksi muokattu: 30.08.2016, 14:09 kirjoittanut submit »

Alexios

  • Helsingin akateemiset kinkyt ry
  • V.I.P.
  • *
  • Viestejä: 1237
  • Truuhampster
  • Galleria
Vs: Domin käytös?
« Vastaus #166 : 30.08.2016, 14:08 »
Turvasana kuitenkin tarjoaa sen ylimääräisen turvavyöhykkeen tai ainakin sen mahdollisuuden. Varsinkin jos sessioit uuden subin kanssa jota et vielä tunne hyvin. Tietenkin sitten kun suhde on läheinen ja tunnet sen toisen ihmisen tarpeet ja kyvyt, turvasanan käyttö voi vähentyä. En kuitenkaan koskaan poistaisi sitä mahdollisuutta kokonaan.

submit

  • Vieras
Vs: Domin käytös?
« Vastaus #167 : 30.08.2016, 14:12 »
Juu, uusissa suhteissa ja AINA kun halutaan turvasanaa käyttää, on se perusteltua. Yhtä lailla pitäisi mun mielestä hyväksyä ja ymmärtää muunkinlaiset menettelytavat. Jos siis ovat eettisiä ja inhimillisiä.

isabella

Vs: Domin käytös?
« Vastaus #168 : 30.08.2016, 17:06 »
Ihan pakko kommentoida taas tähän turvasana-asiaan... Minä en ole käyttänyt juuri kenenkään kanssa sessioidessa turvasanaa. "Ei/tauko/nyt riittää" tms. on riittänyt hyvin. Ei siinä tietyssä sanassa ole mitään erityistä taikaa. Vain silloin jos subi tykkää sanoa ei ilman että tarkoittaa sitä on varsinainen turvasana tarpeen.

Chmlnidae

  • Vieras
Vs: Domin käytös?
« Vastaus #169 : 30.08.2016, 17:25 »
Mul kyl vaihtelee aika paljon ton turvasanan kanssa.
Jos tiedän/oletan ettei rajat ole heti tulossa vastaan niin silloin annan turvasanan. En tee sitä mitä jotkut eli aja turvasanaan. En välitä sellaisesta, siinä jotenkin oma tekemisen herkkyys ja kontakti katoaa (minulta).
Sitten taas kun kyseessä oma sub, joka on hyvin alistuva, niin en välttis anna turvasanaa, siksi kun en luota että sitä käytetään. Käytössä tuo Isabellan jo mainitsema "ei/tauko/riittää etc", ja myös pyrin itse pysymään kärryillä, tai edes huutimilla, missä toinen menee.

Ite bottoimmellessa taas toivon ettei se turvasana ole ainoa jolla on merkitystä. Eli painopiste mieluummin jossain muualla kuin siinä. Inhoan jos tiedän olevani turvasanan varassa. Masoillessa se poistaa aina tripistä parhaat sfäärit.

Alexios

  • Helsingin akateemiset kinkyt ry
  • V.I.P.
  • *
  • Viestejä: 1237
  • Truuhampster
  • Galleria
Vs: Domin käytös?
« Vastaus #170 : 30.08.2016, 18:07 »
Ihan pakko kommentoida taas tähän turvasana-asiaan... Minä en ole käyttänyt juuri kenenkään kanssa sessioidessa turvasanaa. "Ei/tauko/nyt riittää" tms. on riittänyt hyvin. Ei siinä tietyssä sanassa ole mitään erityistä taikaa. Vain silloin jos subi tykkää sanoa ei ilman että tarkoittaa sitä on varsinainen turvasana tarpeen.

Nuohan on myös turvasanoja. Ei niiden aina tarvitse olla väreihin viittaavia. ;D

isabella

Vs: Domin käytös?
« Vastaus #171 : 30.08.2016, 19:21 »
Ihan pakko kommentoida taas tähän turvasana-asiaan... Minä en ole käyttänyt juuri kenenkään kanssa sessioidessa turvasanaa. "Ei/tauko/nyt riittää" tms. on riittänyt hyvin. Ei siinä tietyssä sanassa ole mitään erityistä taikaa. Vain silloin jos subi tykkää sanoa ei ilman että tarkoittaa sitä on varsinainen turvasana tarpeen.

Nuohan on myös turvasanoja. Ei niiden aina tarvitse olla väreihin viittaavia. ;D

No niin minunkin mielestäni :) Mutta todella monta kertaa on minulle myös vakuutettu että jonkin tietyn, ennaltamäärätyn turvasanan käyttö on ehdottoman tarpeellista. Siis tietysti ventovieraat ovat näin sanoneet, ei suinkaan leikkikaverit ::)

Guide-Master

  • Baarikärpänen
  • ****
  • Viestejä: 949
  • En ole valmis, enkä toivo koskaan olevani valmis.
  • Galleria
Vs: Domin käytös?
« Vastaus #172 : 30.08.2016, 20:57 »
Turvasana kuitenkin tarjoaa sen ylimääräisen turvavyöhykkeen tai ainakin sen mahdollisuuden. Varsinkin jos sessioit uuden subin kanssa jota et vielä tunne hyvin. Tietenkin sitten kun suhde on läheinen ja tunnet sen toisen ihmisen tarpeet ja kyvyt, turvasanan käyttö voi vähentyä. En kuitenkaan koskaan poistaisi sitä mahdollisuutta kokonaan.
Itse jätän kun subi käyttää turvasanan, niin hänelle siirtyy vastuu siitä milloin jatketaan sekä se milloin asiasta keskustellaan, sillä itse en juuri ala arvailemaan milloin toinen on valmis. Toisaalta itseltäni menee motivaatio sen verran helposti, että monesti itse jätän tämän jälkeen asian siihen pisteeseen, sillä en vain viitsi alkaa pakolla tekemään mitään. Toisaalta en myöskään suostu mitään ajatuksenjuoksu monen sivun meilejä lukea, jossa kauhistella and niitä tunteita mitä on joutunut kokemaan.

Eli suurimmalle osalle naisista on vierasta se, kun huomaavat että heitä ei palvella, vaan joutuvat itse palvelijan rooliin, näiden herättäminen tunteiden takia itselle on eniten turvasanan käytetty, eli tilanteessa jossa fyysinen kosketus on ollut posken selittäminen.

JustForMe

  • Vieras
Vs: Domin käytös?
« Vastaus #173 : 31.08.2016, 02:09 »
Turvasana kuitenkin tarjoaa sen ylimääräisen turvavyöhykkeen tai ainakin sen mahdollisuuden. Varsinkin jos sessioit uuden subin kanssa jota et vielä tunne hyvin. Tietenkin sitten kun suhde on läheinen ja tunnet sen toisen ihmisen tarpeet ja kyvyt, turvasanan käyttö voi vähentyä. En kuitenkaan koskaan poistaisi sitä mahdollisuutta kokonaan.
Itse jätän kun subi käyttää turvasanan, niin hänelle siirtyy vastuu siitä milloin jatketaan sekä se milloin asiasta keskustellaan, sillä itse en juuri ala arvailemaan milloin toinen on valmis. Toisaalta itseltäni menee motivaatio sen verran helposti, että monesti itse jätän tämän jälkeen asian siihen pisteeseen, sillä en vain viitsi alkaa pakolla tekemään mitään. Toisaalta en myöskään suostu mitään ajatuksenjuoksu monen sivun meilejä lukea, jossa kauhistella and niitä tunteita mitä on joutunut kokemaan.

Eli suurimmalle osalle naisista on vierasta se, kun huomaavat että heitä ei palvella, vaan joutuvat itse palvelijan rooliin, näiden herättäminen tunteiden takia itselle on eniten turvasanan käytetty, eli tilanteessa jossa fyysinen kosketus on ollut posken selittäminen.

Dominoivalla on aina täysi vastuu siitä, mitä hän on tehnyt toiselle/laittanut toisen tekemään. Mä koen, että turvasanan käyttöön johtaneen tilanteen jälkeen nimenomaan Dominoivalla on vastuu normalisoida välit. Ei tarvi lukea ajatuksia tai tietää milloin subi on valmis, mutta kyllä aloite kuuluu Dominoivalle, tai sitten pitää ilmoittaa selvästi, että odotan että oot valmis, ja olen tässä heti kun olet. Subia ei saa jättää tyhjän päälle. Tai jos ei tiedä milloin lähestyä, niin mitä jos vaikka kysyisi?

Subi ei ole tehnyt mitään väärää, jos Dominoiva ajaa hänet tilanteeseen, jossa hänen pitää käyttää turvasanaa, vaan silloin Dominoiva on tehnyt virhearvion. Dominoivalle tämän pitäisi olla oppimistilanne. Oppimistilanne sekä toisesta ihmisestä, että tois(t)en reaktioiden lukemisesta, mielekkyyden rajojen noudattamisesta. Itse koen hyvin epämiellyttävänä ihmiset, jotka laistavat omasta vastuustaan ja etsivät syitä omalle epäonnistumiselleen muista. Taipumus tehdä niin toistuvasti, kun jokin menee toisin kuin toivoi, kertoo itsekritiikin puutteesta, eikä ihminen, joka ei näe omia virheitään voi oppia mitään tai kehittyä. Ei voi myöskään oppia, jos ei edes kuuntele (lue), mitä toinen on kokenut. Nimenomaan se on oleellista tietoa, oppia, missä kohdassa olisi pitänyt huomata jotain. Jos on aiheuttanut tuhoa, pitää osata mennä itseensä. Vaikka ei olisi tehnyt sitä tarkoituksella. Subillekin tilanne opettaa tietysti jotain, lähinnä kai omista rajoistaan.

Jos sen sijaan aiheuttaa tuhoa toisille silkkaa välinpitämättömyyttään, vaikka tietää aiemmista kokemuksistaan niin voivan käydä, ja pitää jollain tasolla oikeutenaan tehdä niin, ei oo kyse Dominoivuudesta vaan pelkästä kusipäisyydestä.

Seksi ja sessiotilanne on yhteinen ja kokemus on yhteinen, ja  kummankin kokemuksen mielekkyydellä on yhtä suuri merkitys. Kumpikaan osapuoli ei ole ihmisenä toista tärkeämpi, saati enemmän oikeassa sen suhteen, mitä tilanteessa pitäisi tuntea tai kokea tai missä rajojen kuuluisi olla, toisella vain on enemmän valtaa sen suhteen mitä tehdään ja sitä kautta enemmän vastuuta kuin toisella. Dominoiva on vastuussa subille tekemistään valinnoista. Jos subi ei tilanteessa saa tehdä omia valintoja, hänellä ei myöskään voi olla vastuuta.  Turvasana ei ole valinta tai ohjailua, vaan pahan olon ilmaus. Subin ei koskaan pidä joutua olemaan pahoillaan siitä, että Dominoiva on hänen rajansa ylittänyt. Se on täysin kohtuutonta.

Jos subin rajat ovat aivan eri kohdassa kuin Dominoivan niin, ettei koko hommassa ole sen vuoksi jommalle kummalle tai kummallekaan osapuolelle mitään hohtoa, on varmaan fiksua lähteä eri suuntiin ja etsiä paremmin itselleen sopivaa seuraa. Se ei silti millään tasolla oikeuta Dominovaa arvostelemaan subia, sillä subin rajat eivät olleet yhtään  sen kauempana Dominoivan rajoista, kuin Dominoivan omat olivat subin rajoista. Ei rajoille ole mitään oikeaa paikkaa, on vain eri kokemuksia ja parempia ja huonompia yhteensopivuuksia. Kyllä silloin pitää ottaa huomioon myös se fakta, että subille joka on lähtenyt väärän Dominoivan matkaan, tilanne voi olla oikeasti traumatisoiva. Dominoiva, jota harmittaa koska jäi ilman sitä, mitä olisi halunnut ei ole millään tasolla samassa tilanteessa, vaan lähinnä karkkikaupassa kiukutteleva pikkulapsi. Jos samat ongelmat toistuvat jatkuvasti vaikka ihmiset vaihtuvat, syytä kannattaa etsiä ehkä sieltä, mikä on ollut kaikissa tapauksissa se asia, joka ei vaihdu. Ja ei, oikea vastaus ei ole subien yleinen viallisuus. Jokin muu menee pieleen. Ne subitkin kun on valittu itse.

edit: En väitä olevani itse asiantuntija jälkihoidoissa tai ihmisten rajojen tulkitsemisessa, koska mulla ei oo mittavaa kokemusta kummastakaan, niinpä en opeta mitään tekniikoita kenellekään, vaan kirjoitan yleisen tason asioista. Virheitä voi ja saa käydä kaikille, sitten niistä opitaan. Toisaalta ei oo mitään merkitystä sillä, vaikka ihmisellä olisi 70 vuoden BDSM-kokemus ja tuhat entistä kumppania. Jos kaikki tai edes jollain tasolla merkittävä osa niistä suhteista on päätynyt toisen pahaan oloon, ei se 70 vuotta jatkunut pahan olon tuottajan ura ole todellakaan mikään status. Ei oppia kannata ottaa siltä, joka on tehnyt paljon, vaan siltä, joka osaa. Kokemuksesta on hyötyä vain, jos omaa kyvyn ottaa siitä opikseen.
« Viimeksi muokattu: 31.08.2016, 03:40 kirjoittanut JustForMe »

Lady Whip

  • Turun Baletti
  • V.I.P.
  • *
  • Viestejä: 3433
  • Sadistinen Gfe-Domina
  • Galleria
Vs: Domin käytös?
« Vastaus #174 : 31.08.2016, 03:40 »
Kaikki ääneen lausutut turvasanat ei aina johdu Dominoivan osaamattomuudesta tai vastuun puuttumisesta.
Voihan s:llä esim jalka krampata jossain asennossa pahasti ja siitä on päästävä nopeasti pois. Verensokerin lasku, huimaus, äkillinen oksettava olotila.. onhan näitä.

JustForMe

  • Vieras
Vs: Domin käytös?
« Vastaus #175 : 31.08.2016, 04:25 »
Kaikki ääneen lausutut turvasanat ei aina johdu Dominoivan osaamattomuudesta tai vastuun puuttumisesta.
Voihan s:llä esim jalka krampata jossain asennossa pahasti ja siitä on päästävä nopeasti pois. Verensokerin lasku, huimaus, äkillinen oksettava olotila.. onhan näitä.

Eivät tietenkään, enkä sellaista väittänytkään. Kirjoitin, ettei ole subin syy, jos hänet ajetaan tilanteeseen, jossa turvasanaa tarvitaan, en että tilanne johtuisi aina siihen ajamisesta. Viittasin esimerkkiin (esimerkkeihin), joista G-M kirjoitti, jossa subit ovat käyttäneet turvasanaa, koska ovat kuormittunut psyykkisesti liikaa.

Uskon kyllä, että on myös ihmisiä, joita on tosi vaikea tulkita ja tietää, missä he menevät, joten vaikka epätoivottu rajoille joutuminen olisikin suoraan D:n valinnoista johtuvaa, ei D ole automaatisesti paha ihminen tai huono Dominoiva. Kunhan tilanne ei johtunut välinpitämättömyydestä, vaan oli nimenomaan virhearvio, josta on pyritty oppimaan. Huolestuttavalta kuulostaa se, jos sama toistuu useita kertoja, ja D:n mielestä vika on subien, koska heidän rajansa ovat paikassa, joka ei hänelle sovi. Aivan kuin D ei olisi nimenomaan vastuussa siitä, ettei rajoja epätoivotusti rikota.

Mutta silloinkin kun subi kramppaa tai oksentaa tai häntä pyörryttää jostain sisäsyntyisestä syystä johtuen, ajattelen, että Dominoivalla on yhä vastuu pysyä tilanteessa, vaikkei "syyllinen" olisikaan. Kyllä hänen kuuluu olla läsnä, eikä menettää kiinnostustaan, koska subiin tuli toimintavika. Ja D:n tehtävä on myös kuljettaa tilanne takaisin sinne missä oltiin, jos päätetään jatkaa.

smoky

  • PoVi
  • Baarikärpänen
  • *
  • Viestejä: 748
  • Galleria
Vs: Domin käytös?
« Vastaus #176 : 31.08.2016, 04:49 »
Kaikki ääneen lausutut turvasanat ei aina johdu Dominoivan osaamattomuudesta tai vastuun puuttumisesta.
Voihan s:llä esim jalka krampata jossain asennossa pahasti ja siitä on päästävä nopeasti pois. Verensokerin lasku, huimaus, äkillinen oksettava olotila.. onhan näitä.

Tämä! Meillä turvasana tarkoittaa sitä että jotain on fyysisesti oikeasti pahasti pielessä/kohta pahasti pielessä. Selkä/niskajumisena saattaa puolikin vuotta mennä sessioidessa hyvin, mutta kun kramppi tms. iskee tutussa tai uudessa asennossa, on molemmille selvää että kaikki toiminta loppuu siihen paikkaan, katsotaan hetken päästä mikä on kunto sekä kropassa että päässä ja jatketaan jos jatketaan. Yllättäväkin tilanne jatkosta riippumatta on joka tapauksessa yhteinen.

Jossain vaiheessa ennen sessiota on menty metsään ja pahasti jos jompikumpi tuntee syyllisyyttä turvasanan käytöstä. Toki vain kusipää jättää huomiotta toisen tiedossa olevat rajat ja sitä kautta elekielen ja turvasanan.


Mjoo, voisi varmaan nostaa jonkun vanhan turvasanamerkitysketjun tuulettumaan  ;D

Guide-Master

  • Baarikärpänen
  • ****
  • Viestejä: 949
  • En ole valmis, enkä toivo koskaan olevani valmis.
  • Galleria
Vs: Domin käytös?
« Vastaus #177 : 31.08.2016, 09:43 »
Turvasana kuitenkin tarjoaa sen ylimääräisen turvavyöhykkeen tai ainakin sen mahdollisuuden. Varsinkin jos sessioit uuden subin kanssa jota et vielä tunne hyvin. Tietenkin sitten kun suhde on läheinen ja tunnet sen toisen ihmisen tarpeet ja kyvyt, turvasanan käyttö voi vähentyä. En kuitenkaan koskaan poistaisi sitä mahdollisuutta kokonaan.
Itse jätän kun subi käyttää turvasanan, niin hänelle siirtyy vastuu siitä milloin jatketaan sekä se milloin asiasta keskustellaan, sillä itse en juuri ala arvailemaan milloin toinen on valmis. Toisaalta itseltäni menee motivaatio sen verran helposti, että monesti itse jätän tämän jälkeen asian siihen pisteeseen, sillä en vain viitsi alkaa pakolla tekemään mitään. Toisaalta en myöskään suostu mitään ajatuksenjuoksu monen sivun meilejä lukea, jossa kauhistella and niitä tunteita mitä on joutunut kokemaan.

Eli suurimmalle osalle naisista on vierasta se, kun huomaavat että heitä ei palvella, vaan joutuvat itse palvelijan rooliin, näiden herättäminen tunteiden takia itselle on eniten turvasanan käytetty, eli tilanteessa jossa fyysinen kosketus on ollut posken selittäminen.

Dominoivalla on aina täysi vastuu siitä, mitä hän on tehnyt toiselle/laittanut toisen tekemään. Mä koen, että turvasanan käyttöön johtaneen tilanteen jälkeen nimenomaan Dominoivalla on vastuu normalisoida välit. Ei tarvi lukea ajatuksia tai tietää milloin subi on valmis, mutta kyllä aloite kuuluu Dominoivalle, tai sitten pitää ilmoittaa selvästi, että odotan että oot valmis, ja olen tässä heti kun olet. Subia ei saa jättää tyhjän päälle. Tai jos ei tiedä milloin lähestyä, niin mitä jos vaikka kysyisi?

Subi ei ole tehnyt mitään väärää, jos Dominoiva ajaa hänet tilanteeseen, jossa hänen pitää käyttää turvasanaa, vaan silloin Dominoiva on tehnyt virhearvion. Dominoivalle tämän pitäisi olla oppimistilanne. Oppimistilanne sekä toisesta ihmisestä, että tois(t)en reaktioiden lukemisesta, mielekkyyden rajojen noudattamisesta. Itse koen hyvin epämiellyttävänä ihmiset, jotka laistavat omasta vastuustaan ja etsivät syitä omalle epäonnistumiselleen muista. Taipumus tehdä niin toistuvasti, kun jokin menee toisin kuin toivoi, kertoo itsekritiikin puutteesta, eikä ihminen, joka ei näe omia virheitään voi oppia mitään tai kehittyä. Ei voi myöskään oppia, jos ei edes kuuntele (lue), mitä toinen on kokenut. Nimenomaan se on oleellista tietoa, oppia, missä kohdassa olisi pitänyt huomata jotain. Jos on aiheuttanut tuhoa, pitää osata mennä itseensä. Vaikka ei olisi tehnyt sitä tarkoituksella. Subillekin tilanne opettaa tietysti jotain, lähinnä kai omista rajoistaan.

Jos sen sijaan aiheuttaa tuhoa toisille silkkaa välinpitämättömyyttään, vaikka tietää aiemmista kokemuksistaan niin voivan käydä, ja pitää jollain tasolla oikeutenaan tehdä niin, ei oo kyse Dominoivuudesta vaan pelkästä kusipäisyydestä.

Seksi ja sessiotilanne on yhteinen ja kokemus on yhteinen, ja  kummankin kokemuksen mielekkyydellä on yhtä suuri merkitys. Kumpikaan osapuoli ei ole ihmisenä toista tärkeämpi, saati enemmän oikeassa sen suhteen, mitä tilanteessa pitäisi tuntea tai kokea tai missä rajojen kuuluisi olla, toisella vain on enemmän valtaa sen suhteen mitä tehdään ja sitä kautta enemmän vastuuta kuin toisella. Dominoiva on vastuussa subille tekemistään valinnoista. Jos subi ei tilanteessa saa tehdä omia valintoja, hänellä ei myöskään voi olla vastuuta.  Turvasana ei ole valinta tai ohjailua, vaan pahan olon ilmaus. Subin ei koskaan pidä joutua olemaan pahoillaan siitä, että Dominoiva on hänen rajansa ylittänyt. Se on täysin kohtuutonta.

Jos subin rajat ovat aivan eri kohdassa kuin Dominoivan niin, ettei koko hommassa ole sen vuoksi jommalle kummalle tai kummallekaan osapuolelle mitään hohtoa, on varmaan fiksua lähteä eri suuntiin ja etsiä paremmin itselleen sopivaa seuraa. Se ei silti millään tasolla oikeuta Dominovaa arvostelemaan subia, sillä subin rajat eivät olleet yhtään  sen kauempana Dominoivan rajoista, kuin Dominoivan omat olivat subin rajoista. Ei rajoille ole mitään oikeaa paikkaa, on vain eri kokemuksia ja parempia ja huonompia yhteensopivuuksia. Kyllä silloin pitää ottaa huomioon myös se fakta, että subille joka on lähtenyt väärän Dominoivan matkaan, tilanne voi olla oikeasti traumatisoiva. Dominoiva, jota harmittaa koska jäi ilman sitä, mitä olisi halunnut ei ole millään tasolla samassa tilanteessa, vaan lähinnä karkkikaupassa kiukutteleva pikkulapsi. Jos samat ongelmat toistuvat jatkuvasti vaikka ihmiset vaihtuvat, syytä kannattaa etsiä ehkä sieltä, mikä on ollut kaikissa tapauksissa se asia, joka ei vaihdu. Ja ei, oikea vastaus ei ole subien yleinen viallisuus. Jokin muu menee pieleen. Ne subitkin kun on valittu itse.

edit: En väitä olevani itse asiantuntija jälkihoidoissa tai ihmisten rajojen tulkitsemisessa, koska mulla ei oo mittavaa kokemusta kummastakaan, niinpä en opeta mitään tekniikoita kenellekään, vaan kirjoitan yleisen tason asioista. Virheitä voi ja saa käydä kaikille, sitten niistä opitaan. Toisaalta ei oo mitään merkitystä sillä, vaikka ihmisellä olisi 70 vuoden BDSM-kokemus ja tuhat entistä kumppania. Jos kaikki tai edes jollain tasolla merkittävä osa niistä suhteista on päätynyt toisen pahaan oloon, ei se 70 vuotta jatkunut pahan olon tuottajan ura ole todellakaan mikään status. Ei oppia kannata ottaa siltä, joka on tehnyt paljon, vaan siltä, joka osaa. Kokemuksesta on hyötyä vain, jos omaa kyvyn ottaa siitä opikseen.
Se että kummallakin on tasa-arvoinen vastuu tilanteesta, tuo juuri tämän neutraaliksi asiaksi, jossa ei ole uhria eikä syyllistä. Tällöin kumpikin joutuu pohtimaan ja miettimään mikä on itse tilanne, sillä itse turvasanan käyttöön voi liittyä hyvinkin syvältä alitajunnasta tulevia tunteita, jotka on vain itse persoonan itse tiedossa. Kun hän osaa nämä jäsenellä, niin hänen kanssa voidaan myös miettiä miten asiaa voidaan lähestyä, joka myös tekee hänestä paremmin itseään tuntevan.

Eli silloinkun liikutaan pcykkeen alueella, niin yllättäviä paikkoja löytyy myös ihmeellistä paikoista, jossa aika on se jolla näitä käsitellään. Eli piiskaamaan ja muilla fyysisellä välineillä löytyy helposti rajat, mutta kun pikkasen käsitellään pcykettä, niin tilanne on täysin toinen.

Eli monelle naiselle on se pahinta että heiltä viedään heidän omatila, jonka tilalle annetaan tila jonka säännöt on jonkun toisen määräämään.  Tähän tilaan ei pakoteta, vaan siinä olo on vapaaehtoista, jossa tieto siitä että tilan säännöt ovat mitkä ovat ahdistaa useita, mutta luo turvallisen tilan osalle.


Alexios

  • Helsingin akateemiset kinkyt ry
  • V.I.P.
  • *
  • Viestejä: 1237
  • Truuhampster
  • Galleria
Vs: Domin käytös?
« Vastaus #178 : 31.08.2016, 12:12 »
Tässä siis puhutaan kaikista subeista, ei pelkästään naisista, vaikka kuinka haluaisit heitä taas syyllistää jostain.

Perhonen89

  • V.I.P.
  • *****
  • Viestejä: 1582
  • Kiltti tyttö
  • Galleria
Vs: Domin käytös?
« Vastaus #179 : 31.08.2016, 12:40 »
Hyvä huomio, että turvasanan käyttäminen voi myös kertoa siitä, että subia alkaa pyörryttää, huimata, iskee kramppi jne. Tällöin vastuullisen domin pitää heti keskeyttää sessio ja toki subinkin on hyvä sanoa turvasanan käytön yhteydessä, vaikka että nyt pyörryttää.

Tosin ylläolevissa tapauksissa mun mielestä pitäisi riittää ihan vain se, että sanoo, että nyt alkaa pyörryttään. Ja jos joskun mielestä on näiden syiden perusteella huono subi, niin näitä voi sattua kaikille, jopa domille ja ylipäätänsä olen itse oppinut, että sessioissa voi tapahtua ihan mitä vain. Milloin tahansa.