Kirjoittaja Aihe: Domin käytös?  (Luettu 54502 kertaa)

Ms. M

  • V.I.P.
  • *****
  • Viestejä: 2965
  • An' I don't give a damn 'bout my bad reputation.
  • Galleria
Vs: Domin käytös?
« Vastaus #180 : 31.08.2016, 14:43 »
Tässä siis puhutaan kaikista subeista, ei pelkästään naisista, vaikka kuinka haluaisit heitä taas syyllistää jostain.

WORD.

bimso

  • Vieras
Vs: Domin käytös?
« Vastaus #181 : 31.08.2016, 15:10 »
Turvasana kuitenkin tarjoaa sen ylimääräisen turvavyöhykkeen tai ainakin sen mahdollisuuden. Varsinkin jos sessioit uuden subin kanssa jota et vielä tunne hyvin. Tietenkin sitten kun suhde on läheinen ja tunnet sen toisen ihmisen tarpeet ja kyvyt, turvasanan käyttö voi vähentyä. En kuitenkaan koskaan poistaisi sitä mahdollisuutta kokonaan.

Itse en kyllä tajua mihin turvasanaa tarvisi alussa uuden ihmisen kanssa.

Jos mitään ei ole sovittu, niin kaikki sellaiset ilmaukset jolla alistuva ilmaisee haluavansa keskeyttää homman tai taukoa siihen otetaan vakavasti. Ei turvasanattomuus tarkoita sitä, että jos toinen sanoo "Päästä mut vapaaks, haluan irti" -että toinen sanois, sori, väärä turvasana.

Samoin universaaleja turvasanoja ovat:
-Käsi puutuu liikaa, päästä irti
-Menee liian lähelle rajoja, lopeta
-Haluan vapaaksi
-Avaa köydet
-Ahdistaa liikaa, päästä mut vapaaks
-Lihas revähti, päästä mut irti heti

Tuollaisten jälkeen sitten ensin lopetetaan toiminta, päästetään toinen irti, käydään asia läpi ja mietitään miten tehdään jatkossa. Turvasanaa tarvitaan vasta sitten, jos toinen ilmaisee myöhemmin että haluaa pyydellä vapautta ilman että sitä myönnettäisiin.

Jos ei sellaiseen leikkiin ole halua, niin eipä silloin turvasanallakaan tee mitään. En myöskään koe mielekkääksi, että ensimmäisellä sessiolla olisi tarkoitus tehdä asioita vaikka toinen selkeästi ilmaisee että ei halua, haluaa päästä irti, että asiat olisivat liikaa...

Meeri

  • tuhma hauva
  • Administrator
  • *
  • Viestejä: 4506
  • Galleria
Vs: Domin käytös?
« Vastaus #182 : 31.08.2016, 15:34 »
Jotkut subit tykkäävät anella vaikka "ei ei" ilman että tarkoittaisivat sitä, se on osa leikkiä.
Samoin vaikka rape-playssä se rimpuilu, kieltäytyminen ja avun huutaminen voi olla osa leikkiä.
Ehkä perinteisessä s&m sessiossa turvasanaa ei tarvitse, kun voi ihan selvällä suomella sanoa että piiskaisitko vähän hiljempaa kiitos, tai nyt tuli jo tarpeeksi kipua. Mutta kaikki ei leiki niin. Kun mennään johonkin syvempään edge playhin, niin oon kokenut turvasanan tarpeelliseksi, ja se turvasana nimenomaan on jotain täysin muuta kun "ei" tai "lopeta".
Ehkä tässäkin nyt pitäisi tehdä ero D/s ja s&m session välille.

Ja yleensähän turvasanaa kaipaa vasta sitten, kun sitä tarvitsisi, ja sitä ei ole.
Mäkin sujuvasti sessioin D/s-suhteessa ja ajattelin etten tarvi turvasanaa, ja se on ihan ok että sitä ei ole. Kunnes sitten tuli se tilanne kun sitä olisi tarvinut.

DareDoll

  • Vieras
Vs: Domin käytös?
« Vastaus #183 : 31.08.2016, 15:57 »
^^ tuo juuri, itsekin tykkään raiskaus ym roolisessioista ja niihin kuuluu usein että vastustelen, itken ja helposti tulee "älä" ja "pelottaa" jne. Tai jos tosissaan eläydyn ja läpsäisen takaisin tms. Varsinkin sellaisen ihmisen kanssa joka ei minua tunne, voisi olla ikävää sessioida jos se loppuis ensimmäiseen kieltosanaan tai rimpuiluun koko homma.
Mutta nää taas sellaisia juttuja mitä kukanenkin keskenään sopii...

Lady Whip

  • Turun Baletti
  • V.I.P.
  • *
  • Viestejä: 3433
  • Sadistinen Gfe-Domina
  • Galleria
Vs: Domin käytös?
« Vastaus #184 : 31.08.2016, 16:09 »
Turvasanasta vielä - myös Dominoivalla on oikeus turvasanaan.
Tietysti session voi keskeyttää vain ilmoittamalla se.
Varmemmin tilanne menee subille perille kun D sanoo sen turvasanan.

Olen itse joutunut sanomaan turvasanan D:nä ainakin kerran. Ilman sitä perinteistä "punainen"-sanaa en olisi saanut uskottavasti perille, että tässä on se piste josta en jatka pidemmälle.

bimso

  • Vieras
Vs: Domin käytös?
« Vastaus #185 : 31.08.2016, 16:16 »
^^ tuo juuri, itsekin tykkään raiskaus ym roolisessioista ja niihin kuuluu usein että vastustelen, itken ja helposti tulee "älä" ja "pelottaa" jne. Tai jos tosissaan eläydyn ja läpsäisen takaisin tms. Varsinkin sellaisen ihmisen kanssa joka ei minua tunne, voisi olla ikävää sessioida jos se loppuis ensimmäiseen kieltosanaan tai rimpuiluun koko homma.
Mutta nää taas sellaisia juttuja mitä kukanenkin keskenään sopii...

Nämä on pakko sopia etukäteen ja turvasana on tuossa kyllä hyvin perusteltu.

Mutta jos mitään ei sovita niin ei tarkoittaa ei ja lopeta tarkoittaa lopeta.

On erilaisia kinkyyden muotoja joissa on pakko olla turvasana tai sovittava että molemmat luottaa domin arvioon.

Tarkoitin että tosi monissa tialanteissa edes alussa turvasanaan ei ole tarvetta koska sessioita ei viedä noin pitkälle.

Siinä vaiheessa kun toisen ei-sanoja ei huomioida pitää olla jotain sovittuna. Ei ennen. Poikkeusjutut osaa kyllä asiansa sopia jos leikkivät alusta asti rankemmin.

Ailouna

  • Smurffit
  • Baarikärpänen
  • *
  • Viestejä: 822
  • Galleria
Vs: Domin käytös?
« Vastaus #186 : 31.08.2016, 20:19 »
Jos turvasanaa ei ole sovittu, voi aina sanoa punainen tai turvasana. Luulisi että kuka tahansa normaali järjellä ja sanavarastolla varustettu noista ymmärtää mitä tarkoitetaan.

MasterOpie

  • Vieras
Vs: Domin käytös?
« Vastaus #187 : 31.08.2016, 20:42 »
Itse jätän kun subi käyttää turvasanan, niin hänelle siirtyy vastuu siitä milloin jatketaan sekä se milloin asiasta keskustellaan, sillä itse en juuri ala arvailemaan milloin toinen on valmis. Toisaalta itseltäni menee motivaatio sen verran helposti, että monesti itse jätän tämän jälkeen asian siihen pisteeseen, sillä en vain viitsi alkaa pakolla tekemään mitään. Toisaalta en myöskään suostu mitään ajatuksenjuoksu monen sivun meilejä lukea, jossa kauhistella and niitä tunteita mitä on joutunut kokemaan.

Ymmärsinkö oikein, että jos vaikka nyt yksinkertaisesti piiskaat subin siihen tilaan jossa hän ei enää pystyy ottamaan kipua vastaan vaan sanoo turvasanan, niin jätät hänet niille sijoilleen ja odottelet koska hän itse saapuu luoksesi keskustelemaan tilanteesta?

t. Karwis

Guide-Master

  • Baarikärpänen
  • ****
  • Viestejä: 949
  • En ole valmis, enkä toivo koskaan olevani valmis.
  • Galleria
Vs: Domin käytös?
« Vastaus #188 : 31.08.2016, 21:23 »
Itse jätän kun subi käyttää turvasanan, niin hänelle siirtyy vastuu siitä milloin jatketaan sekä se milloin asiasta keskustellaan, sillä itse en juuri ala arvailemaan milloin toinen on valmis. Toisaalta itseltäni menee motivaatio sen verran helposti, että monesti itse jätän tämän jälkeen asian siihen pisteeseen, sillä en vain viitsi alkaa pakolla tekemään mitään. Toisaalta en myöskään suostu mitään ajatuksenjuoksu monen sivun meilejä lukea, jossa kauhistella and niitä tunteita mitä on joutunut kokemaan.

Ymmärsinkö oikein, että jos vaikka nyt yksinkertaisesti piiskaat subin siihen tilaan jossa hän ei enää pystyy ottamaan kipua vastaan vaan sanoo turvasanan, niin jätät hänet niille sijoilleen ja odottelet koska hän itse saapuu luoksesi keskustelemaan tilanteesta?

t. Karwis
Valitettavasti en enään piiskauksia anna, sillä piispan määrä on aina ennalta tiedetty. Eli valitettavasti en voi vastata tähän kysymykseen, sillä en ole pitkään aikaan enään ollut kiinnostunut itse piiskauksesta, sillä se vain on yksi niistä asioista joita pidän tylsää.

Eli joskus aikanaan kun olen piiskannut, niin kaikki ovat selvinneet siitä, mutta joillekin on voinut jollaisia henkisiä traumoja jäädä. Mutta nämä myöskään eivät ole osanneet asioista puhua, vaan ovat mieluummin vetäytynyt koloihinsa haavoja nuolemaan. Eli näissäkin tapauksissa itse saajat eivät ole olleet valmiita keskustelemaan, vaan mieluummin ovat jättänyt asiat käsittelemättä. Toisaalta itsellä kyllä on hyvin suora tapa kysyä,Eli "Onko kaikki hyvin", jos saan vastauksen "kaikki hyvin",niin silloin ne kanssa on hyvin.

JustForMe

  • Vieras
Vs: Domin käytös?
« Vastaus #189 : 31.08.2016, 23:01 »

Se että kummallakin on tasa-arvoinen vastuu tilanteesta, tuo juuri tämän neutraaliksi asiaksi, jossa ei ole uhria eikä syyllistä. Tällöin kumpikin joutuu pohtimaan ja miettimään mikä on itse tilanne, sillä itse turvasanan käyttöön voi liittyä hyvinkin syvältä alitajunnasta tulevia tunteita, jotka on vain itse persoonan itse tiedossa. Kun hän osaa nämä jäsenellä, niin hänen kanssa voidaan myös miettiä miten asiaa voidaan lähestyä, joka myös tekee hänestä paremmin itseään tuntevan.

Eli silloinkun liikutaan pcykkeen alueella, niin yllättäviä paikkoja löytyy myös ihmeellistä paikoista, jossa aika on se jolla näitä käsitellään. Eli piiskaamaan ja muilla fyysisellä välineillä löytyy helposti rajat, mutta kun pikkasen käsitellään pcykettä, niin tilanne on täysin toinen.

Eli monelle naiselle on se pahinta että heiltä viedään heidän omatila, jonka tilalle annetaan tila jonka säännöt on jonkun toisen määräämään.  Tähän tilaan ei pakoteta, vaan siinä olo on vapaaehtoista, jossa tieto siitä että tilan säännöt ovat mitkä ovat ahdistaa useita, mutta luo turvallisen tilan osalle.



En ole ollenkaan samaa mieltä tekstisi ensimmäisestä lauseesta, sillä subin ja Dominoivan vastuu tilanteesta EI ole yhtä suuri, jos Dominoiva päättää tilanteessa autoritäärisesti. Valta ja vastuu kulkevat yhdessä, ja jos ottaa valtaa enemmän kuin toisella on, ottaa myös suuremman vastuun. Nimenomaan tilanteessa, jossa subilta viedään oma tila ja hän taipuu toisen tahtoon, subi irrottaa paitsi vallasta, myös vastuusta. Juuri siihenhän perustuu tilanteen toisille tuoma turvallisuuden tunne. Vastuuvapauteen, siihen, että toinen on jotain psyykkisesti suurempaa ja vahvempaa kuin hän itse.

Mutta Dominoiva ei ole vahvempi, jollei kanna vastuutaan. Silloin valta on pelkkä omahyväinen kupla.

Tasa-arvoisuus koskee sitä että kummankin KOKEMUS on yhtäarvokas ja tärkeä, ei sitä, että VASTUU olisi yhtä suuri. Vastuu on kummallakin yhtä suuri kuin hänen valtansa ja vaikka tykkäisi leikkiä vallankäytöllä, vastuulla ei koskaan leikitä. Se kannetaan. Se, että kokemus on yhtä tärkeä tarkoittaa sitä, että jos jokin menee pieleen, subi joutuu käyttämään turvasanaa ja kokee olevansa traumatisoitunut, sillä, todellakin, on väliä ja paljon. Ja vastuu siitä jakautuu samoin kuin jakautui valta silloin, kun trauma syntyi. (Poikkeuksia on tottakai, jos subi on vaikka valehdellut ajatuksiaan, mutta en osaa sanoa, miten todennäköistä sellainen olisi.)

Pitkälle menevässä vallankäytössä riskit on itsestäänselvästi paljon suurempia kuin jos leikitään kevyesti. Dominoivan pitää ymmärtää riskit omalta osaltaan ja miettiä, pystyykö ihan oikeasti kantamaan vastuuta niin syvälle toisesta ihmisestä, sillä se ei ihan varmasti oo millään tasolla helppoa, kun sen tekee vastuulla. Tottakai subi, joka on tilanteessa vapaaehtoisena, on arvioinut riskejä myös omasta puolestaan, eikä kumpikaan voi tietää kaikkea, ennen kuin kokeilee ja oppii. Mutta nyt tässä on puhuttu kahdenlaisista tapauksista päällekkäin ikään kuin samana asiana, vaikkeivat ne todellakaan ole. Eli jos kumpikin tahtoo syvälle menevää vallankäyttöä, on mukana vapaaehtoisesti ja asiat käsitellään jälkeenpäin kun jokin menee pieleen, kaikki on ihan ok. Näinhän sen pitääkin mennä. Ihan toinen tilanne on se, jossa subi ei ole valmis taipumaan niin syvälle kuin D taivuttaa, hän alkaa voida huonosti, käyttää turvasanaa päästäkseen pois ja sen seurauksena D on vain sitä mieltä, että subi oli jotenkin viallinen, eikä häntä edes kiinnosta selvittää koko asiaa jollei subi sitä tule erikseen pyytämään, ja silloinkin on kiinnostunut asiasta vain, jos subista ei tuntunut D:n mielestä liian pahalle, koska hänhän ei jaksa mitään meilejä lukea, saati välitä jos vähän traumoja jäi. Tämä ei todellakaan ole ok, vaan täysin kypsymätöntä käytöstä, jossa D ei ole riittävän vahva ottamaan vastuuta tilanteesta, jossa otti valtaa. Subi jää tyhjän päälle, kun sen, minkä piti olla valtaa osoittautuikin kuplaksi, joka puhkesi.

Ms. M

  • V.I.P.
  • *****
  • Viestejä: 2965
  • An' I don't give a damn 'bout my bad reputation.
  • Galleria
Vs: Domin käytös?
« Vastaus #190 : 01.09.2016, 01:01 »
^^ Word.

Valta tuo AINA vastuun. Sessiossa kaikilla siihen osallistuvilla on omat vastuunsa. Dominoivilla/Topeilla sitä vastuuta on enemmän. Jos sitä ei hyväksy, ei ole todellakaan aihetta dominoida yhtään ketään. Ennemmin pitäisi katsoa peiliin ja miettiä pitkään&hartaasti, miksei suostu vastuutaan kantamaan.

Pip

Vs: Domin käytös?
« Vastaus #191 : 01.09.2016, 01:10 »
Ehkä on parempi, etten vastaa tähän ketjuun enempää, etten saa varoitusta jälleen kerran. On kuitenkin vielä velvollisuuksia hoidettavana tämän palstan kautta, joten oilisi kiusallista, jollen sitä voisi tehdä.  O:-)

submit

  • Vieras
Vs: Domin käytös?
« Vastaus #192 : 01.09.2016, 14:44 »
Ehkä on parempi, etten vastaa tähän ketjuun enempää, etten saa varoitusta jälleen kerran. On kuitenkin vielä velvollisuuksia hoidettavana tämän palstan kautta, joten oilisi kiusallista, jollen sitä voisi tehdä.  O:-)
Eikö yhtään haasta muotoilla ajatukset salonkikelpoisiksi :D


MasterOpie

  • Vieras
Vs: Domin käytös?
« Vastaus #193 : 01.09.2016, 14:57 »
Itse jätän kun subi käyttää turvasanan, niin hänelle siirtyy vastuu siitä milloin jatketaan sekä se milloin asiasta keskustellaan, sillä itse en juuri ala arvailemaan milloin toinen on valmis. Toisaalta itseltäni menee motivaatio sen verran helposti, että monesti itse jätän tämän jälkeen asian siihen pisteeseen, sillä en vain viitsi alkaa pakolla tekemään mitään. Toisaalta en myöskään suostu mitään ajatuksenjuoksu monen sivun meilejä lukea, jossa kauhistella and niitä tunteita mitä on joutunut kokemaan.

Ymmärsinkö oikein, että jos vaikka nyt yksinkertaisesti piiskaat subin siihen tilaan jossa hän ei enää pystyy ottamaan kipua vastaan vaan sanoo turvasanan, niin jätät hänet niille sijoilleen ja odottelet koska hän itse saapuu luoksesi keskustelemaan tilanteesta?

t. Karwis
Valitettavasti en enään piiskauksia anna, sillä piispan määrä on aina ennalta tiedetty. Eli valitettavasti en voi vastata tähän kysymykseen, sillä en ole pitkään aikaan enään ollut kiinnostunut itse piiskauksesta, sillä se vain on yksi niistä asioista joita pidän tylsää.

Eli joskus aikanaan kun olen piiskannut, niin kaikki ovat selvinneet siitä, mutta joillekin on voinut jollaisia henkisiä traumoja jäädä. Mutta nämä myöskään eivät ole osanneet asioista puhua, vaan ovat mieluummin vetäytynyt koloihinsa haavoja nuolemaan. Eli näissäkin tapauksissa itse saajat eivät ole olleet valmiita keskustelemaan, vaan mieluummin ovat jättänyt asiat käsittelemättä. Toisaalta itsellä kyllä on hyvin suora tapa kysyä,Eli "Onko kaikki hyvin", jos saan vastauksen "kaikki hyvin",niin silloin ne kanssa on hyvin.

No otetaampa uusiksi.

Ymmärsinkö oikein, että jos vaikka nyt yksinkertaisesti teet jotain mielenkiintoista joka ajaa subin siihen tilaan jossa hän ei enää pystyy ottamaan mitään vastaan vaan sanoo turvasanan, niin jätät hänet niille sijoilleen ja odottelet koska hän itse saapuu luoksesi keskustelemaan tilanteesta?

t. Karwis

Guide-Master

  • Baarikärpänen
  • ****
  • Viestejä: 949
  • En ole valmis, enkä toivo koskaan olevani valmis.
  • Galleria
Vs: Domin käytös?
« Vastaus #194 : 01.09.2016, 20:47 »
Itse jätän kun subi käyttää turvasanan, niin hänelle siirtyy vastuu siitä milloin jatketaan sekä se milloin asiasta keskustellaan, sillä itse en juuri ala arvailemaan milloin toinen on valmis. Toisaalta itseltäni menee motivaatio sen verran helposti, että monesti itse jätän tämän jälkeen asian siihen pisteeseen, sillä en vain viitsi alkaa pakolla tekemään mitään. Toisaalta en myöskään suostu mitään ajatuksenjuoksu monen sivun meilejä lukea, jossa kauhistella and niitä tunteita mitä on joutunut kokemaan.

Ymmärsinkö oikein, että jos vaikka nyt yksinkertaisesti piiskaat subin siihen tilaan jossa hän ei enää pystyy ottamaan kipua vastaan vaan sanoo turvasanan, niin jätät hänet niille sijoilleen ja odottelet koska hän itse saapuu luoksesi keskustelemaan tilanteesta?

t. Karwis
Valitettavasti en enään piiskauksia anna, sillä piispan määrä on aina ennalta tiedetty. Eli valitettavasti en voi vastata tähän kysymykseen, sillä en ole pitkään aikaan enään ollut kiinnostunut itse piiskauksesta, sillä se vain on yksi niistä asioista joita pidän tylsää.

Eli joskus aikanaan kun olen piiskannut, niin kaikki ovat selvinneet siitä, mutta joillekin on voinut jollaisia henkisiä traumoja jäädä. Mutta nämä myöskään eivät ole osanneet asioista puhua, vaan ovat mieluummin vetäytynyt koloihinsa haavoja nuolemaan. Eli näissäkin tapauksissa itse saajat eivät ole olleet valmiita keskustelemaan, vaan mieluummin ovat jättänyt asiat käsittelemättä. Toisaalta itsellä kyllä on hyvin suora tapa kysyä,Eli "Onko kaikki hyvin", jos saan vastauksen "kaikki hyvin",niin silloin ne kanssa on hyvin.

No otetaampa uusiksi.

Ymmärsinkö oikein, että jos vaikka nyt yksinkertaisesti teet jotain mielenkiintoista joka ajaa subin siihen tilaan jossa hän ei enää pystyy ottamaan mitään vastaan vaan sanoo turvasanan, niin jätät hänet niille sijoilleen ja odottelet koska hän itse saapuu luoksesi keskustelemaan tilanteesta?

t. Karwis
Niin, eikö ole parenpi antaa hänelle rauhassa kasata itsensä, jolloin hän myös kunnioittaa sitä että hänelle on annettu tilaa siihen. Sillä se että rauhoittuu tilanne ei välttämättä parane siitä että tuputtaa asioita, vaan annetaan myös ajan hoitaa asiaa. Se että poistun ei tarkoita että välttämättä mene paria metriä kauenpana olevalle tuolille istumaan, eli hän tietää tällöin voivansa tulla juttelemaan kun haluaa. Yleisesti olen sen verran tietoinen mistä olen kiinnostunut, että hyvin paljon turvasanan käytön kohdasta päättelee kannattaako jatkaa, jolloin voidaan olla vain ystäviä sen jälkeen, sillä en juuri viitsi toiselle tehdä sitä, että vailla motivaatiota alkaisin jotain tekemään.

Eli monesti kun subi on aikanaan mennyt paniikkiin, niin siinä ei juuri hössöttäminen auta, vaan paniikin vasta lääke on rauhallisuus. Näissä tilanteissa itse kohde ei ole tätä paniikki puolta itsestään tiennyt, vaan se on tullut hänelle itselle yllätyksenä. Näissä tilanteissa on hyvin tarkkaa se miten saadaan toinen rauhoittumaan ilman traumaantumista, jolloin se milloin voi mennä toisen lähelle on hyvin ajateltava.

Sillä on mielenkiintoista se kuinka jokin asia pikkasen eri tavalla tehtynä, voi muuttaa kokonaan sen miten se vaikuttaa. Jossa pieni muutos voi juuri sen muuttaa joka poikaisee henkisen puolella jotain, jonka vaikutus on joko negatiivinen tai positiivinen, jolloin näiden negatiivisten toteutumiset pitää myös osata hoitaa.