Kirjoittaja Aihe: Kunnioita runkkumatskuasi  (Luettu 43332 kertaa)

Von

  • Baarikärpänen
  • ****
  • Viestejä: 723
  • TrueMaster 1%
  • Galleria
Vs: Kunnioita runkkumatskuasi
« Vastaus #120 : 26.11.2018, 19:08 »
Draugo, homman juju piilee siinä, että keskustelu täällä lasketaan julkaisemiseksi. Eli vanha viisaus siitä, että sananvapaus koskee vain niitä, jotka omistavat kirjapainon, pätee tänne.

Kääntöpuolena on se, että julkaisija, eli sivuston ylläpitäjä on myös vastuussa kirjoittelusta täällä. Myös tämän ketjun vihapuheista, joita ei suostu poistamaan.

Draugo

Vs: Kunnioita runkkumatskuasi
« Vastaus #121 : 26.11.2018, 19:12 »
Draugo, homman juju piilee siinä, että keskustelu täällä lasketaan julkaisemiseksi. Eli vanha viisaus siitä, että sananvapaus koskee vain niitä, jotka omistavat kirjapainon, pätee tänne.

Kääntöpuolena on se, että julkaisija, eli sivuston ylläpitäjä on myös vastuussa kirjoittelusta täällä. Myös tämän ketjun vihapuheista, joita ei suostu poistamaan.

Vaikka sovellettaisiin kaikkia sananvapauslain pykäliä niin mikään niistä ei edelleenkään sovellu tähän keskusteluun, ja vihapuhe taas ei ole suomen lainsäädännössä määritelty kohta.

Nuppu

  • Vieras
Vs: Kunnioita runkkumatskuasi
« Vastaus #122 : 26.11.2018, 19:13 »
Jotain hyvääkin: tein pienen retken galleriaan ja kaikki lukemani kommentit kuviin oli poikkeuksetta hyvätahtoisia, kehuvia ja rivouksia en nähnyt. Ehkä huonot kommentit oli poistettu, mutta kommentoinnin perusteella taidan laittaa omatkin tissit ja pillun esille. Tosin vähemmän sukujuhlakelpoisia kommenttejakin saa tulla.

Von

  • Baarikärpänen
  • ****
  • Viestejä: 723
  • TrueMaster 1%
  • Galleria
Vs: Kunnioita runkkumatskuasi
« Vastaus #123 : 26.11.2018, 19:20 »
Lainaus käyttäjältä: Draugo link=topic=22183.msg408288#msg408288
vihapuhe taas ei ole suomen lainsäädännössä määritelty kohta.

Kiihottaminen kansanryhmää vastaan on rikoksen nimi. Mun maallikkosilmääni tuo näyttäisi koskevan miesvihaa siinä missä muitakin.

Draugo

Vs: Kunnioita runkkumatskuasi
« Vastaus #124 : 26.11.2018, 19:23 »
Lainaus käyttäjältä: Draugo link=topic=22183.msg408288#msg408288
vihapuhe taas ei ole suomen lainsäädännössä määritelty kohta.

Kiihottaminen kansanryhmää vastaan on rikoksen nimi. Mun maallikkosilmääni tuo näyttäisi koskevan miesvihaa siinä missä muitakin.

Tuo on kuitenkin aivan eri nimike eikä koske yksittäisten henkilöiden kommentteja toisille henkilöille josta toiset henkilöt henkilökohtaisesti loukkaantuvat.

Miesviha ei kuulu tähän kyseiseen keskusteluun mielestäni vaikka sitäkin on foorumilla välistä esiintynyt ilman että ylläpito tekee asialle mitään raportoinnista huolimatta.

Sigmamies

  • V.I.P.
  • *****
  • Viestejä: 1031
  • Sanansa mittainen kusipää
  • Galleria
Vs: Kunnioita runkkumatskuasi
« Vastaus #125 : 26.11.2018, 19:41 »
Jotain hyvääkin: tein pienen retken galleriaan ja kaikki lukemani kommentit kuviin oli poikkeuksetta hyvätahtoisia, kehuvia ja rivouksia en nähnyt. Ehkä huonot kommentit oli poistettu, mutta kommentoinnin perusteella taidan laittaa omatkin tissit ja pillun esille. Tosin vähemmän sukujuhlakelpoisia kommenttejakin saa tulla.

Tätä odotellessa  :P
Täältä tulee varmasti kommenttia jos kuvaa laitat ja satun huomaamaan mutta käyn kyllä todella harvoin galleriassa kuvia kattelemassa niin voipi mennä kyllä ohikin  :)

Nuppu

  • Vieras
Vs: Kunnioita runkkumatskuasi
« Vastaus #126 : 26.11.2018, 19:45 »
Laitan vaikka yv:n ettei mene ohi  ;)

Tuli

  • Vieras
Vs: Kunnioita runkkumatskuasi
« Vastaus #127 : 26.11.2018, 19:55 »
Ja niille Finnlexin huutelijoille niin voisitte lukea sen itse. Sananvapauslaki ei lisää varsinaisesti mitään tähän keskusteluun liittyvää yhdistysten osalta. Baarin osalta sähköisten viestien välityspalveluna sovelletaan pykäliä 17-20 ja 22 jotka tarkentavat perustuslain sananvapauspykälää joka kuuluu:

"Jokaisella on sananvapaus. Sananvapauteen sisältyy oikeus ilmaista, julkistaa ja vastaanottaa tietoja, mielipiteitä ja muita viestejä kenenkään ennakolta estämättä. Tarkempia säännöksiä sananvapauden käyttämisestä annetaan lailla. Lailla voidaan säätää kuvaohjelmia koskevia lasten suojelemiseksi välttämättömiä rajoituksia.

Viranomaisen hallussa olevat asiakirjat ja muut tallenteet ovat julkisia, jollei niiden julkisuutta ole välttämättömien syiden vuoksi lailla erikseen rajoitettu. Jokaisella on oikeus saada tieto julkisesta asiakirjasta ja tallenteesta."

Nuo laissa erikseen määritellyt pykälät koskevat menettelyä joilla henkilöistä luovutetaan tietoja ja miten julkaisutoiminta estetään. Mikään niistä ei anna erityisesti oikeutta moderointiin lain kannalta. Jos yhdistys tai palvelu päättää itse rajoittaa julkaisemaansa sisältöä niin silloin ollaan menty länsimaisen sananvapausperiaatteen ulkopuolelle vallankäyttöön syystä tai toisesta. Moderointia ei voi puolustaa sananvapaudella mitenkään järjellisesti.

Nyt sun laintulkintasi on hakoteillä. Pykälien 17-20 ja 22 näkökulmasta BDSMbaari on verkkojulkaisija, jota koskee sananvapaus - aivan kuten Helsingin Sanomatkin on. BDSMbaari mm. tallentaa, julkaisee, valikoi lukijakuntaa ja niin edelleen.

Tuo välityspalvelu tarkoittaa teleoperaattoria, joka huolehtii pelkästään julkaisun tai verkkoviestin teknisestä valmistamisesta, lähettämisestä, välittämisestä tai jakelusta.

Sinä ja minä emme ole baarissa verkkojulkaisijoita. BDSMbaari on lain tarkoittama verkkojulkaisija.

Meidän kinkyjen kannalta tuossa laissa se tärkeä asia on se, että BDSMbaarin verkko-operaattori ei voi ryhtyä sensuroimaan sitä, mitä me täällä kirjoittelemme.

Draugo

Vs: Kunnioita runkkumatskuasi
« Vastaus #128 : 26.11.2018, 19:59 »
Ja niille Finnlexin huutelijoille niin voisitte lukea sen itse. Sananvapauslaki ei lisää varsinaisesti mitään tähän keskusteluun liittyvää yhdistysten osalta. Baarin osalta sähköisten viestien välityspalveluna sovelletaan pykäliä 17-20 ja 22 jotka tarkentavat perustuslain sananvapauspykälää joka kuuluu:

"Jokaisella on sananvapaus. Sananvapauteen sisältyy oikeus ilmaista, julkistaa ja vastaanottaa tietoja, mielipiteitä ja muita viestejä kenenkään ennakolta estämättä. Tarkempia säännöksiä sananvapauden käyttämisestä annetaan lailla. Lailla voidaan säätää kuvaohjelmia koskevia lasten suojelemiseksi välttämättömiä rajoituksia.

Viranomaisen hallussa olevat asiakirjat ja muut tallenteet ovat julkisia, jollei niiden julkisuutta ole välttämättömien syiden vuoksi lailla erikseen rajoitettu. Jokaisella on oikeus saada tieto julkisesta asiakirjasta ja tallenteesta."

Nuo laissa erikseen määritellyt pykälät koskevat menettelyä joilla henkilöistä luovutetaan tietoja ja miten julkaisutoiminta estetään. Mikään niistä ei anna erityisesti oikeutta moderointiin lain kannalta. Jos yhdistys tai palvelu päättää itse rajoittaa julkaisemaansa sisältöä niin silloin ollaan menty länsimaisen sananvapausperiaatteen ulkopuolelle vallankäyttöön syystä tai toisesta. Moderointia ei voi puolustaa sananvapaudella mitenkään järjellisesti.

Nyt sun laintulkintasi on hakoteillä. Pykälien 17-20 ja 22 näkökulmasta BDSMbaari on verkkojulkaisija, jota koskee sananvapaus - aivan kuten Helsingin Sanomatkin on. BDSMbaari mm. tallentaa, julkaisee, valikoi lukijakuntaa ja niin edelleen.

Tuo välityspalvelu tarkoittaa teleoperaattoria, joka huolehtii pelkästään julkaisun tai verkkoviestin teknisestä valmistamisesta, lähettämisestä, välittämisestä tai jakelusta.

Sinä ja minä emme ole baarissa verkkojulkaisijoita. BDSMbaari on lain tarkoittama verkkojulkaisija.

Jos nyt lukisit myös nuo vastaukset Vonille, myöskään lopuilla pykälillä ei ole tähän keskusteluun merkitystä vaan koskevat sitä kuka saa pitää palvelua, miten tiedotetaan ja mitä oikeuksia ihmisillä on vasteen julkaisuun tai mitä rikosoikeudellisia vaikutuksia palveluihin sisältyy.

kissa

  • Baarikärpänen
  • ****
  • Viestejä: 874
  • start with my mind. touch me there first.
  • Galleria
Vs: Kunnioita runkkumatskuasi
« Vastaus #129 : 26.11.2018, 19:59 »
Sananvapaus-, ennakkosensuuri- ja miesviha( ;D)höperöinnin sijasta kannattas varmaankin miettiä ihan rauhassa mistä nyt puhutaan. Puhutaan siitä, että sinun kanssasi samalla foorumilla kirjoittelevat ja kuviaan julkaisevat eivät pidä tätä foorumia safespacena. Pitäisikö ihan jokaisen mennä itseensä (tirsk!) ja miettiä onko se a) hyvä asia ja b) voisinko itse tehdä jotain asialle? Vaikka sinusta itsestäsi tuntuu oikein ihanalta, kun kuvaasi kommentoidaan, oli kommentin sävy sitten mikä tahansa, kanssafoorumilaisesta tietynlaiset kommentit eivät kuulosta hyvältä tai oikealta. Pitäisikö sinun aloittaa siitä, mitä sanoisit ihmisille esim. bileissä ja soveltaa vastaavaa käytöstä myös tänne foorumille? Sanotko upeasti ja seksikkäästi pukeutuneelle tuntemattomalle/puolitutulle ihmiselle että "noitten tissien väliin ois hyvä roinat heittää" vai "vau, oletpa hyvännäköinen ja onpa nuo vaatteet tosi sexyt"? Tai sukupuolet kääntäen:"tolla naamalla istuis pidempäänkin" vai "vau, oletpa hyvännäköinen ja onpa nuo vaatteet tosi sexyt"?

Mun mielestä kaikessa seksuaalisessa häirinnässä on tasan yksi syyllinen: se, joka häiritsee. Vaikka tätäkin on nyt yritetty kovasti kääntää loukkaantujan tai BDSM-Baarin vastuulle, vastuu on kuitenkin vain ja ainoastaan sillä joka kommentoi kuvaa loukkaavasti. Ja mun mielestä hyvä tapa tarkastaa oman kommenttinsa häiritsevyys, on miettiä sanoisinko tämän päin naamaa tälle ihmiselle? Jos vastaus on ei, kannattaa olla painamatta lähetä-nappia.

Yhteiskunta muuttuu ja tämän foorumin kulttuuri muuttuu. Onneksi.

onez

Vs: Kunnioita runkkumatskuasi
« Vastaus #130 : 26.11.2018, 20:02 »
Jotain hyvääkin: tein pienen retken galleriaan ja kaikki lukemani kommentit kuviin oli poikkeuksetta hyvätahtoisia, kehuvia ja rivouksia en nähnyt. Ehkä huonot kommentit oli poistettu, mutta kommentoinnin perusteella taidan laittaa omatkin tissit ja pillun esille. Tosin vähemmän sukujuhlakelpoisia kommenttejakin saa tulla.
Itse myös miettinyt että miten iso ongelma oikeasti on, eli kuinka paljon niitä törkeitä kommentteja tulee. Se mitä olen kuvia katsellut ja kommentteja lukenut en itse ainakaan ole huomannut mitään isoa ongelmaa niiden suhteen. Kun ratkaisuja täällä ollaan mietitty niin pärjäisköhän ihan vaan sillä Ilmoita Ylläpidolle painikkeella jos törkykommentteja on vaikka 1kpl 100:sta.. tai mikä se luku mahtaa olla, anyone?

Muuten aiheeseen, olis tietty ihan hyvä jos käyttäjä vois itse moderoida omien kuvien kommentit, ja miks ei keskusteluissakin vois olla vaihtoehto aloittajan moderoitavaan topikkiin. Itse en niin välitä moderoinnista, ellei kyseessä ole umpi trolli joka vaan häiritsee. Niin ja runkku kommentit on ehdottomasti kohteliaisuus, itselle siis  ^-^ ...vaikka rajansa siinäkin toki.

Tapauskohtaisesti niitä kai pitäis ylipäätään käsitellä, ongelmatapauksia löytyy aina jostain. Mutta luulen että ne "tapaukset" on aika pieni vähemmistö.

stoge

  • PoVi
  • V.I.P.
  • *
  • Viestejä: 2963
  • Väkivalta kuuluu makuuhuoneeseen
  • Galleria
Vs: Kunnioita runkkumatskuasi
« Vastaus #131 : 26.11.2018, 20:57 »
HUOM!

Älä klikkaa koska linkin kuva varmasti järkyttää sua koska se ei ole mitenkään poliittisesti tai visuaalisesti korrekti.
https://www.bdsmbaari.net/index.php?action=gallery;sa=view;id=11347
Kommentti : "Vitun sairasta.  Näillä ei ole pää kunnossa."

Haittaako mua ?
-No ei vitussa haittaa.

Jos jollain on mielipide johonkin, oli se sitten että mällit rinnoille tai että, vaikka mut, pitäs toimittaa hoitoon niin se on aivan helvetin hieno asia, että niitä mielipiteitä on. Ja vielä tärkeämpää on se, että niitä mielipiteitä ilmaisee.

Se jos jokin mielipide tai sen ilmaisu loukkaa jotakuta muuta, no se on sitten vähän että voi voi jos se tosiaan on ilmaisijan mielipide.

Ja tää on mun mielipide.

Voidaan tapella toki mielipiteistä, niin kuin nykyään tapana täälläkin on, mutta loppujenlopuksi, se on aivan helvetin turhaa hommaa.

Henkilökohtasesti pidän hienona sitä, että vaikka on omat mielipiteetkin, ymmärtää, että muilla on omansa ja muillakin on oikeudet niihin.

-Stoge

ps.

https://www.bdsmbaari.net/index.php?action=gallery;sa=view;id=8822
"Tämä kuva on todella häiritsevä" on ekat sanat topicin aloittajan kommentista mun kuvaan.
Tästähän voisi loukkaantua kai ? ;D

(Pikkusisko, ei, mä en loukkaantunu. Ja ei, en vittuile sulle).






Von

  • Baarikärpänen
  • ****
  • Viestejä: 723
  • TrueMaster 1%
  • Galleria
Vs: Kunnioita runkkumatskuasi
« Vastaus #132 : 26.11.2018, 21:09 »
Yhteiskunta muuttuu ja tämän foorumin kulttuuri muuttuu. Onneksi.

Muuttuuko maailma, vai onko jokin kupla liitelemässä kauemmas muusta maailmasta?

Nimittäin kun menen ulos ovesta, niin ei kukaan tiedä tai välitä edes sen vertaa kuin mä, että mitä ovat manspleining ja poisonous masculinity ja safespace ja mitä näitä priviledgejä on.

Safe spacesta olen aika varma että se on pomppulinna.

latexbun

  • Vieras
Vs: Kunnioita runkkumatskuasi
« Vastaus #133 : 26.11.2018, 21:12 »
HUOM!

Älä klikkaa koska linkin kuva varmasti järkyttää sua koska se ei ole mitenkään poliittisesti tai visuaalisesti korrekti.
https://www.bdsmbaari.net/index.php?action=gallery;sa=view;id=11347

Hyvät runkut sain ja sotkeentui muuten kädet pillulimoihin. Respect.

Sigmamies

  • V.I.P.
  • *****
  • Viestejä: 1031
  • Sanansa mittainen kusipää
  • Galleria
Vs: Kunnioita runkkumatskuasi
« Vastaus #134 : 26.11.2018, 21:17 »
Laitan vaikka yv:n ettei mene ohi  ;)

Hieno homma,erittäin huomaavaista toimintaa mutta ei vaikuta kommentin laatuun  >:D