Kirjoittaja Aihe: Kunnioita runkkumatskuasi  (Luettu 43166 kertaa)

IKRM

  • V.I.P.
  • *****
  • Viestejä: 1542
  • kizzzan Herra
  • Galleria
Vs: Kunnioita runkkumatskuasi
« Vastaus #195 : 29.11.2018, 09:09 »
En jaksa ymmärtää, miten joku voi loukkaantua niin mitättömästä. Eikö maailman miehillä ole vakavampiakin ongelmia?



Ilmeisesti ns skenessä pidetään perin kummallisena että miten joku voi loukkaantua niin mitättömästä kuin kuvien kommentoinnista BDSM-foorumilla, että eikö maailman naisilla ole vakavampiakin ongelmia ?


IKRM

poisongrrrll

  • Vieras
Vs: Kunnioita runkkumatskuasi
« Vastaus #196 : 29.11.2018, 14:48 »
En ole jaksanut lukea tätä keskustelua enää kovin tarkasti sen jälkeen, kun se ajautui sanam_vapaus sivuraiteille. En ole siis valitettavasti huomannut jos kukaan tarjoaisi käytännön ehdotuksia, miten kirjoittaa ystävällisiä ja vastaanottajaa huomioon ottavia kommentteja, joissa haluaa kertoa omasta kiihotuksestaan tai kehua kuvassa esiintyvää henkilöä.

Ehdottaisin, että kuvia kommentoivat voisivat miettiä, onko kommentti sellainen, että sen kehtaisi esittää julkisella paikalla kirkkaassa päivänvalossa.

armadillo

  • V.I.P.
  • *****
  • Viestejä: 1025
  • Vehkeilyyn taipuvainen sieluseksuaali.
  • Galleria
Vs: Kunnioita runkkumatskuasi
« Vastaus #197 : 29.11.2018, 16:34 »
käytännön ehdotuksia, miten kirjoittaa ystävällisiä ja vastaanottajaa huomioon ottavia kommentteja, joissa haluaa kertoa omasta kiihotuksestaan tai kehua kuvassa esiintyvää henkilöä.
Voiskohan tämmöinen toimia: "Upea kuva! Tämä kiihottaa minua seksuaalisesti niin voimakkaasti, että tahtoisin käyttää tätä visuaalisena ärsykkeenä onanoidessani/masturboidessani orgasmiin asti - mutta tietysti vain siinä tapauksessa että se ei loukkaa sinua tai keskeisiä sidosryhmiäsi."

Tätä voi vielä kehitellä, mutta huomautan jo tässä vaiheessa etten itse kehtaisi moista värssyä laukoa pitkin tuntemattomien julkaisijoiden ruutuja edes yksityisessä tilassa yön pimeydessä :o

ametistiaurinko

Vs: Kunnioita runkkumatskuasi
« Vastaus #198 : 29.11.2018, 17:00 »
Ehdottaisin, että kuvia kommentoivat voisivat miettiä, onko kommentti sellainen, että sen kehtaisi esittää julkisella paikalla kirkkaassa päivänvalossa.

Tästä olen vahvasti eri mieltä. Iso osa näistä kinkypuuhasteluista ei kestä päivänvaloa, miksi kommenttien pitäisi?

Ms. M

  • V.I.P.
  • *****
  • Viestejä: 2965
  • An' I don't give a damn 'bout my bad reputation.
  • Galleria
Vs: Kunnioita runkkumatskuasi
« Vastaus #199 : 29.11.2018, 17:22 »
En ole jaksanut lukea tätä keskustelua enää kovin tarkasti sen jälkeen, kun se ajautui sanam_vapaus sivuraiteille. En ole siis valitettavasti huomannut jos kukaan tarjoaisi käytännön ehdotuksia, miten kirjoittaa ystävällisiä ja vastaanottajaa huomioon ottavia kommentteja, joissa haluaa kertoa omasta kiihotuksestaan tai kehua kuvassa esiintyvää henkilöä.

Ehdottaisin, että kuvia kommentoivat voisivat miettiä, onko kommentti sellainen, että sen kehtaisi esittää julkisella paikalla kirkkaassa päivänvalossa.

Ihanaa, kun heti leimataan ihmisiä heidän mainitessaan sananvapaudesta. Oletan, että viittaat tällä "sanam_vapaus" sanamuodolla rajat kiinni-porukoihin jne.

Voisin jopa sanoa, että olen loukkaantunut kommentistasi ja se on minusta törkykommentti, koska et tunne minua, etkä tiedä ajatusmaailmaltani mitään. Kommenttisi antaa ymmärtää, että oletat minun olevan vähintään rasisti.

Olenko vaatimassa kommenttisi poistoa? En, koska uskon sananvapauteen.

Toivon kovasti, että miettisit hieman laajemmasta näkökulmasta tätä asiaa. Ja toivon, että otat vastuun kommentistasi, kun sitä itse vaadit myös muilta.

armadillo

  • V.I.P.
  • *****
  • Viestejä: 1025
  • Vehkeilyyn taipuvainen sieluseksuaali.
  • Galleria
Vs: Kunnioita runkkumatskuasi
« Vastaus #200 : 29.11.2018, 17:25 »
Ehdottaisin, että kuvia kommentoivat voisivat miettiä, onko kommentti sellainen, että sen kehtaisi esittää julkisella paikalla kirkkaassa päivänvalossa.

Tästä olen vahvasti eri mieltä. Iso osa näistä kinkypuuhasteluista ei kestä päivänvaloa, miksi kommenttien pitäisi?
Mä en ehkä ihan suoraan rinnastaisi näitä noin helposti. Ihminen voi olla vaikka miten rietas kuvallisessa ulosannissaan, mutta kokea silti liian iholle tulevat kommentit vierailta ihmisiltä pelottavina ja ahdistavina. Varmaan tässä on (jälleen kerran) tosi iso merkitys sillä kuka sen kommentin kirjoittaa. Täsmälleen sama tekstisisältö voi olla ihan ok tutulta huuliveikolta, mutta rikosilmoituksen paikka kun se tulee joltain rajan kuiskaajalta ( <- humoristista liioittelua, huom! ).

Naamakirjassahan voi rajoittaa kuvien kommennin vain kavereille tai kavereiden kavereille. Baarissa on jo valmiiksi kaverilistat. Kuinkahan iso vääntö kommentoinnin rajoitus kaveripohjaiseksi olisi...?

latexbun

  • Vieras
Vs: Kunnioita runkkumatskuasi
« Vastaus #201 : 29.11.2018, 18:00 »
Ja sitten voi miettiä sitäkin, millaisen kuvan itsestään antaa sillä mahdollisesti asiattomalla kommentoinnilla. Varsinkin silloin, kun aikoo samaa nickiä käyttäen vielä esittäytyä muille joko livenä tai netissä. Tietenkin jos ei lainkaan kiinnosta tutustua muihin, ei liene hirveästi hävittävääkään. Kyllä se (täysi asiattomuus, törkykommentointi, muu perseily) on lopulta enemmän sen kommentoijan häpeä, kuin kommentoitavan häpeä.

Leikkikehän aikaan eräs henkilö kävi varsin usein kommentoimassa mauttomasti minun ja usean muunkin kuvia. Erityisesti muistan näistä kommentin "ihan hyvä nuoren tytön yritys", jonka koin asiattomaksi ja halventavaksi. Täälläkin joskus alkuaikoina samainen henkilö jaksoi postailla kitkeriä kommenttejaan, mutta on sittemmin ainakin minun kuvani jättänyt rauhaan omalta verbaliikaltaan. Mielestäni olisi hyvä, jos kuvia kommentoinut henkilö ei voisi poistaa tai muokata tekstejään kuvagalleriassa jälkeenpäin, vaikka olisi tullut laukoneeksi typeryyksiä. Oppisivat siitä ehkä, ettei aina voi töppäillä ja pyyhkiä viestejä pois, kun siltä tuntuu.

Occam

  • Ketjureaktio
  • Baarikärpänen
  • *
  • Viestejä: 774
  • Way of the Asatru
  • Galleria
Vs: Kunnioita runkkumatskuasi
« Vastaus #202 : 29.11.2018, 18:44 »

 No nyt on paljon mielipiteitä.

 Jos haluaa julkaista itsestään julkisesti mitään altistuu arvostelulle. Viime kädessä rajat arvostelulle tulevat täälläkin foorumin ylläpidolta. Jos ei jotain ole sanottu että ei ole ok, niin luultavasti se silloin on. Pahastuinko itse kun joku kommentoi ihan vitun typerästi yhtä julkaisemaani kuvaa. No en. Koska itse sen julkaisin ja kommentit ovat ihan sallittuja. Jos en tykkää otan kuvan pois.

Tämä ei ole alastonsuomi. Siellä kuvien kommentointi on hyvinkin vilkasta ja ei siinä paljon rajoja katsella. Tämä kuitenkin on seksuaalisesti (ainakin luulisi) avomielisten ihmisten foorumi ja luulisi että jos julkaisee kuvan tisseistä / kullista / perseestä / vaginasta yms. niin siihen voisi luulla että kommenttins voi tulla jotain fetissi / seksuaalis tai bdsm henkistä. Jos ottaa päähän että julkaisu ei saa ’oikeita’ kommentteja niin ei pidä joko julkaista tai pitää hyväksyä ettö katsantokantoja on paljon ja kaikista kaikki kommentit ei edes ole loukkaavia. Joku voi todeta että : ’ olet niin söpö että haluiaisin laueta naamallesi’. Onko tämä loukkaavaa vai kohteliaisuus? Täällä? Niin. Jonkun mielestä tuo lause voi olla hyvinkin kohtelias. Toisen mielestä ei. Olen ymmärtänyt että täällä aika vapaa kommentointi on ihan ok, vaikka en itse sellaista välttis harrasta.

Kävin taannoin bileissä missä kaveri oli pukeutunut natsiksi. En arvosta aatetta ja varmaan olisin voinut loukkaantua halutessani, sillä vastikään vierailin Auswitchissä ja ei sen jälkeen liikaa hymyilyttänyt ihmisten pohjaton typeryys. Mutta hyväksyin ja hyväksyn ihmisen fetissin ja oikeuden saada kiksinsä mistä haluaa. Jos se ei suoraan satuta muita aktiivisesti luvattomasti  muutoin kuin mieltä pahoittaen jos jostain ei diggaa niin pukekoot päällensä vaikka kokovartalokyrvän. Sama kommentoinneissa. Minua saa arvostella, kuviani saa arvostella ja tekstejäni myös. Jos julkaisem jotain seison ajatusteni takana. En loukkaannu.

Enkä aio aloittaa muiden tunteiden miettimistä kun jotain postaan, oli se kuvia kommentteja tai mielipiteitä asioista. Säännöt on selvät ja niilllä pelataan.

Tässä mun 5 cents

Stylos

  • Baarikärpänen
  • ****
  • Viestejä: 778
  • Ainoan oikean kinky-totuuden Suur-Mufti
  • Galleria
Vs: Kunnioita runkkumatskuasi
« Vastaus #203 : 29.11.2018, 18:58 »
En ole jaksanut lukea tätä keskustelua enää kovin tarkasti sen jälkeen, kun se ajautui sanam_vapaus sivuraiteille. En ole siis valitettavasti huomannut jos kukaan tarjoaisi käytännön ehdotuksia, miten kirjoittaa ystävällisiä ja vastaanottajaa huomioon ottavia kommentteja, joissa haluaa kertoa omasta kiihotuksestaan tai kehua kuvassa esiintyvää henkilöä.

Ehdottaisin, että kuvia kommentoivat voisivat miettiä, onko kommentti sellainen, että sen kehtaisi esittää julkisella paikalla kirkkaassa päivänvalossa.

Tämän osalta yhdyn ametistiauringon ja Ms. M:n mielipiteisiin. Ensinnäkin BDSM-baari ja koko kinky-skene nimenomaisesti ovat paikkoja, joihin tullaan puhumaan, tekemään ja näyttämään asioita, joita ei voi tehdä julkisesti ja päivänvalossa ja omalla nimellä. Se on tämän paikan arvo.

Kirjoittajan ehkä kannattaisi lukea se sananvapauskeskustelu vähän tarkemmin. Voisi olla hyvä vähintään baarissa käytävän keskustelun tason kannalta. Ainakaan yritys esittää toisenlaisia mielipiteitä esittäneitä, jonkinlaisina analfabeetteina ei ehkä ihan istu.

Mitään yleispätevää ohjetta siitä, miten kuvia kannattaa/voi kommentoida ei voi antaa. Kuten on nähty on vastaanottavassakin päässä tämän suhteen hyvin erilaisia käsityksiä. Ainoa ohje varmasti on käyttää silmiään ja aivojaan ja soveltaa tilanteen mukaan sekä ennen kaikkea uskoa, jos toinen ilmoittaa kommentin olevan häiritsevä.

Alexios

  • Helsingin akateemiset kinkyt ry
  • V.I.P.
  • *
  • Viestejä: 1235
  • Truuhampster
  • Galleria
Vs: Kunnioita runkkumatskuasi
« Vastaus #204 : 29.11.2018, 19:07 »
Ehdottaisin, että kuvia kommentoivat voisivat miettiä, onko kommentti sellainen, että sen kehtaisi esittää julkisella paikalla kirkkaassa päivänvalossa.

Tämän osalta yhdyn ametistiauringon ja Ms. M:n mielipiteisiin. Ensinnäkin BDSM-baari ja koko kinky-skene nimenomaisesti ovat paikkoja, joihin tullaan puhumaan, tekemään ja näyttämään asioita, joita ei voi tehdä julkisesti ja päivänvalossa ja omalla nimellä. Se on tämän paikan arvo.

Toimisikohan sitten näin: "Ehdottaisin, että kuvia kommentoivat voisivat miettiä, onko kommentti sellainen, että sen kehtaisi esittää kinkybileissä kuvakohteelle päin naamaa."

Itse en ainakaan tunne kovin monia, jotka tulevat bileissä sanomaan tuntemattomalle/puolitutulle ilman sen kummempia alkukeskusteluja, että "voisinpas työntää kyrpäni sun sisään ja heittää mällit sun naamalle".

ametistiaurinko

Vs: Kunnioita runkkumatskuasi
« Vastaus #205 : 29.11.2018, 19:40 »
Naamakirjassahan voi rajoittaa kuvien kommennin vain kavereille tai kavereiden kavereille. Baarissa on jo valmiiksi kaverilistat. Kuinkahan iso vääntö kommentoinnin rajoitus kaveripohjaiseksi olisi...?

Sehän nyt vasta tylsää olisi. Jos haluaa vain turvallisten kavereiden turvallisia mielipiteitä niin mitä mieltä on olla esim. tälläisella palstalla? Täällähän saa hyvää siedätystä erilaisten ihmisten erilaisia mielipiteitä kohtaan ja joutuu purjehtimaan joskus kovinkin kaukana omalta mukavuusalueelta.

armadillo

  • V.I.P.
  • *****
  • Viestejä: 1025
  • Vehkeilyyn taipuvainen sieluseksuaali.
  • Galleria
Vs: Kunnioita runkkumatskuasi
« Vastaus #206 : 29.11.2018, 20:11 »
Sehän nyt vasta tylsää olisi. Jos haluaa vain turvallisten kavereiden turvallisia mielipiteitä niin mitä mieltä on olla esim. tälläisella palstalla? Täällähän saa hyvää siedätystä erilaisten ihmisten erilaisia mielipiteitä kohtaan ja joutuu purjehtimaan joskus kovinkin kaukana omalta mukavuusalueelta.
Ei sen tarttis olla joko-tai. Joskus sitä on kestävämmällä tuulella, joskus taas hyvinkin paljon herkemmällä. Yhtälailla en mäkään esim. naamakirjassa edes julkaise kaikkia kuvia tasapuolisesti joko koko maailmalle tai sitten vaan pelkästään kavereille (vaikka tässä mä en nyt varsinaisesti esittänytkään näkyvyyden rajoitusmahdollisuutta, vaan kommentoinnin). Ei kai se olis keneltäkään mitään pois (paitsi no okei, ehkä törkykirjoittelijoilta), jos nyt olis mahdollisuus edes joidenkin kuvien kohdalla valita ketkä saa kommentoida. Kun ei se nyt ihan hirmu iso askel olis siitä että nytkin on kuitenkin mahdollisuus estää valitsemistaan kuvista kommentointi tykkänään - ihan kaikilta!

Mä en vetäis myöskään yhtäläisyysmerkkejä turvallisuuden ja tylsyyden välille. Tissikuva on kuitenkin Tissikuva, oli siinä sitten mällikommentteja alla tai ei. Pakko kuitenkin kunnioittaa tissikuvia, tästä me varmaan ollaan kaikki samaa mieltä eiks jeh?

Siedätys sinänsä toimii kyllä, mutta vaan jos altistus on sellaista mistä siedätettävä selviää. Liian iso siedätysannos kerralla on iso paha. <== Siis mä nyt viittaan tällä vaan siihen premissiin, että jotkut on lakanneet julkaisemasta tai melkein poistaneet kuvia törkykommenttien vuoksi (joo sori tää lause vähän laimeni kun kävin tarkistamassa pikkusiskon alkuperäisestä, että hän vain melkein poisti kuvan, mutta en jaksa enää kirjoittaa tätä uusiksi joten olkoon).

Alexios

  • Helsingin akateemiset kinkyt ry
  • V.I.P.
  • *
  • Viestejä: 1235
  • Truuhampster
  • Galleria
Vs: Kunnioita runkkumatskuasi
« Vastaus #207 : 29.11.2018, 20:30 »
Naamakirjassahan voi rajoittaa kuvien kommennin vain kavereille tai kavereiden kavereille. Baarissa on jo valmiiksi kaverilistat. Kuinkahan iso vääntö kommentoinnin rajoitus kaveripohjaiseksi olisi...?

Sehän nyt vasta tylsää olisi. Jos haluaa vain turvallisten kavereiden turvallisia mielipiteitä niin mitä mieltä on olla esim. tälläisella palstalla? Täällähän saa hyvää siedätystä erilaisten ihmisten erilaisia mielipiteitä kohtaan ja joutuu purjehtimaan joskus kovinkin kaukana omalta mukavuusalueelta.

Miksei tämä foorumi voisi olla käyttäjilleen turvallinen?

Stylos

  • Baarikärpänen
  • ****
  • Viestejä: 778
  • Ainoan oikean kinky-totuuden Suur-Mufti
  • Galleria
Vs: Kunnioita runkkumatskuasi
« Vastaus #208 : 29.11.2018, 20:31 »

Toimisikohan sitten näin: "Ehdottaisin, että kuvia kommentoivat voisivat miettiä, onko kommentti sellainen, että sen kehtaisi esittää kinkybileissä kuvakohteelle päin naamaa."

Itse en ainakaan tunne kovin monia, jotka tulevat bileissä sanomaan tuntemattomalle/puolitutulle ilman sen kummempia alkukeskusteluja, että "voisinpas työntää kyrpäni sun sisään ja heittää mällit sun naamalle".

Bileistä voisi kyllä tuolla tavoin tulla paljon hauskempia ja mielenkiintoisempia. Oikeastaan harmi, ettei se tosiaan on hyvin harvinaista. Ainahan on tietenkin oikeus sanoa ei ko. tarjoukselle. Oikeastaan se vähän kolumnissa pistikin silmään, että kirjoittaja koki, ettei olisi oikeutettu ”puolustamaan” itseään. Tämä oikeus kuitenkin aina on ja pitäisi olla itsestäänselvyys. Välilä kuitenkin näyttää unohtuvan ja se sitten toimii usein perusteena esittää ties millaisia rajoitteita kinky-yhteisössä. Voi olla, että tärkeämpää kuin yrittää opettaa oikeita puhuttelutapoja on muistuttaa tuosta oikeudesta.

armadillo

  • V.I.P.
  • *****
  • Viestejä: 1025
  • Vehkeilyyn taipuvainen sieluseksuaali.
  • Galleria
Vs: Kunnioita runkkumatskuasi
« Vastaus #209 : 29.11.2018, 20:54 »

Toimisikohan sitten näin: "Ehdottaisin, että kuvia kommentoivat voisivat miettiä, onko kommentti sellainen, että sen kehtaisi esittää kinkybileissä kuvakohteelle päin naamaa."

Itse en ainakaan tunne kovin monia, jotka tulevat bileissä sanomaan tuntemattomalle/puolitutulle ilman sen kummempia alkukeskusteluja, että "voisinpas työntää kyrpäni sun sisään ja heittää mällit sun naamalle".

Bileistä voisi kyllä tuolla tavoin tulla paljon hauskempia ja mielenkiintoisempia. Oikeastaan harmi, ettei se tosiaan on hyvin harvinaista. Ainahan on tietenkin oikeus sanoa ei ko. tarjoukselle. Oikeastaan se vähän kolumnissa pistikin silmään, että kirjoittaja koki, ettei olisi oikeutettu ”puolustamaan” itseään. Tämä oikeus kuitenkin aina on ja pitäisi olla itsestäänselvyys. Välilä kuitenkin näyttää unohtuvan ja se sitten toimii usein perusteena esittää ties millaisia rajoitteita kinky-yhteisössä. Voi olla, että tärkeämpää kuin yrittää opettaa oikeita puhuttelutapoja on muistuttaa tuosta oikeudesta.
Mä en kyllä tiiä... mulla on vähän sellanen sellanen käsitys että semmonen itsensä puolustaminen on aika rankkaa puuhaa, ja jos sitä joutuu yhtenään tekemään niin moni herkempi sielu ei vaan sitten enää julkase tissi kuvia eikä tuu perwo bileisiin.

Mä sain tuosta sun tekstistä kuitenkin idean. Meillä oli yhdessä henkilöstökoulutuksessa taannoin ns. "hot seat" -harjoitus. Siinä tiimin jäsenet meni yksi kerrallaan tuoliin istumaan, selin muuhun tiimiin. Muut tiimiläiset sai sitten kukin minuutin ajan lukea itse kirjoittamastaan paperista positiivisia sanoja ja lauseita tästä tuolissa istuvasta tiimiläisestä. Oli kieltämättä vähän kuumottavaa. Ehkä me voitais kokeilla bileissä jotain samantyyppistä. Laitetaan törkyisimmät törkykirjoittajat tuoliin istumaan, ja luetaan heille ääneen heidän omia kuvakommenttejaan! Hauskaa ja mielenkiintoista!  :D