Kirjoittaja Aihe: Nainen alistuu vai nainen alistetaan?  (Luettu 32165 kertaa)

isabella

Vs: Nainen alistuu vai nainen alistetaan?
« Vastaus #60 : 03.11.2013, 16:36 »
Voi hyvänen aika taas tätä meinikiä :o  Sellaisia ihmisiä, jotka eivät ole koskaan elämänsä varrella kärsineet minkäänlaista mielenterveyden ongelmista on loppujen lopuksi aika vähän. Että aika pienestä poolista sitten arvon herrat maasterit seuransa etsivät. Toki jokaiselle omat seuranhakukriteerit sallittakoon.

Ja tällä perusteella kaikki bdsm-harrastajat olisivat vielä muutama vuosi sitten olleet täysin poissuljettuja sessiokavereita koska esim. sadismi/masokismi olivat sairausluokituksen mukaan mielenterveyden häiriöitä.

IKRM

  • V.I.P.
  • *****
  • Viestejä: 1542
  • kizzzan Herra
  • Galleria
Vs: Nainen alistuu vai nainen alistetaan?
« Vastaus #61 : 03.11.2013, 16:43 »
Pidän parempana tosiaan pohtia tätäkin asiaa ennen tekemisiä. Ja pidän tätä keskustelua siinä mielessä hyödyllisenä. :)

Siinä mielessä ollaan siis samalla asialla, taitaa vaan tämäkin olla näitä skenen tabuja, joista keskustelun avaaminen tuottaa kovasti paljon loukkaantumisia.

IKRM

misuli_n

Vs: Nainen alistuu vai nainen alistetaan?
« Vastaus #62 : 03.11.2013, 16:48 »
Aihe on:  Nainen alistuu vai nainen alistetaan?

morjasi

Vs: Nainen alistuu vai nainen alistetaan?
« Vastaus #63 : 03.11.2013, 16:49 »
Onneksi mielenterveys ongelmaiset ovat vähemmistössä. Päästään sairaiden ihmisten kanssa kannattaa miettiä kahteen kertaan mitä tekee. Päähän mahtuu niin monenlaista vaivaa ja vaivan astetta. Moni voi olla sairas ilman diagnoosiakin.

Meeri

  • tuhma hauva
  • Administrator
  • *
  • Viestejä: 4503
  • Galleria
Vs: Nainen alistuu vai nainen alistetaan?
« Vastaus #64 : 03.11.2013, 17:03 »
Siinä mielessä ollaan siis samalla asialla, taitaa vaan tämäkin olla näitä skenen tabuja, joista keskustelun avaaminen tuottaa kovasti paljon loukkaantumisia.

IKRM

Mielenterveydestä löytyy palstalta ainakin kolme ketjua :
http://www.bdsmbaari.net/index.php?topic=887.0
http://www.bdsmbaari.net/index.php?topic=2936.0
http://www.bdsmbaari.net/index.php?topic=3677.0

Lisäksi narsismille ja psykoosille on omat ketjunsa. Ehkä aihe joskus olikin tabu, mutta nykyään tästä puhutaan melko avoimesti, myös täällä foorumilla.
Ja tosiaan, monissa maissa meitä sadomasokisteja tai fetisistejäkin pidetään edelleen mielisairaina. Muutama vuosi sitten suomessakin.

Ms. M

  • V.I.P.
  • *****
  • Viestejä: 2965
  • An' I don't give a damn 'bout my bad reputation.
  • Galleria
Vs: Nainen alistuu vai nainen alistetaan?
« Vastaus #65 : 03.11.2013, 17:11 »
Tarkennuksena vielä: en tosiaan tarkoita, että esimerkiksi vakavasta psykoosista kärsivän ihmisen kanssa pitäisi alkaa sessioimaan. Puhuin vain omasta puolestani. Minulle sessiointi on lomaa omista ajatuksistani, jotka liikaakin välillä pyörivät päässä.

Ja en itsekään lähtisi mihinkään sessioon Masterin kanssa, joka kavahtaa noin paljon mielenterveysongelmasta (lievästä sellaisesta siis) kärsivää subia. Se kun kertoo aika paljon Masterista.

Ja IKRM, kyllä minulta se valta otetaan pois. En koe, että minulla olisi mitään valtaa vain sen takia, että minulla on oikeus käyttää turvasanaa. Ehkä sinun on sitä hankala käsittää, koska et vaan kertakaikkiaan kuitenkaan osaa lukea ajatuksiani.

Täältä tähän.

MasterOpie

  • Vieras
Vs: Nainen alistuu vai nainen alistetaan?
« Vastaus #66 : 03.11.2013, 17:37 »
Niinpä...ketkä "me"? Mistä tiedät onko jokin mielenterveysongelma tai muu tilapäinen vitutus tms.? Tai onko se este sessioinnille, elämiselle, olemiselle? Entä jos asianosainen ei tiedä itsekään?

Jos ihminen itse sanoo olevansa mielenterveysongelmainen se riittää kyllä oikein hyvin. Kun pitää asian kanssa nollatoleranssia niin ei tarvitse punnita erikseen onko syy riittävä vai ei. Tällä on tarkoitus suojella ihan noita mielenterveysongelmaisia itseään, eli ei kannata kauheasti heitellä kiviä tähän suuntaan.

Enemmänkin hämmästelen tapaa jolla täällä yleisesti tunnutaan pitävän täysin hyväksyttävänä toisenlainen toiminta.

IKRM

Entäs se ME?

Master T

  • Vieras
Vs: Nainen alistuu vai nainen alistetaan?
« Vastaus #67 : 03.11.2013, 18:56 »
Keskustelu on jo aikoja sitten mennyt sivupoluille, mutta niinhän aina ne menevät. Alkuperäiseen kysymykseen kantani:
Minusta naisen alistumisen itselleen voi ainoastaan hankkia. Minua kiinnostaa nainen, jonka alistumisen olen hankkinut nimenomaan omalla toiminnallani, teoillani ja olemuksellani.

Sivupolkuihin.
Minua ärsyttää, että leimaudun onnettoman nikkini takia noihin harvinaisen typeriä mielipiteitä esittävien masterien kanssa samaan jätesankoon. Noo, itsehän minä nikkini olen valinnut. En siis kuulu noihin "arvon herra mastereihin", kuten ei todennäköisesti suurin osa muistakaan Mastereista. Ei kannata leimata kaikkia jonkun yksittäisen henkilön mielipiteiden takia. (Tämä ei ollut kritiikkiä isabellan oikein asiaa käsittelevää kirjoitusta kohtaan. Vain tuo yksi kohta harmitti).
Mielenterveyden tai omien henkisten ongelmiensa tiedostaminen on minusta hyvä asia. Ongelmallisempia ovat ne, joilla ei ole kykyä nähdä omia selviäkään ongelmiaan, vaan elävät omassa pikkumaailmassaan muita tuomiten. Jos minulle joskus tulisi masennus tai paniikkihäiriö, en tosiaan toivoisi, että sen jälkeen olisin Masterina tai ihmisenä jokin hylkiö, jota muiden tulisi karttaa. Joku mystinen ME-ryhmä, joka näin ajattelee, on ilmeisesti iikooärrämmän mielessä kuitenkin olemassa? Karwiksen ja Ainon kanssa myös minä haluaisin tietää, keitä ovat nuo ME?



isabella

Vs: Nainen alistuu vai nainen alistetaan?
« Vastaus #68 : 03.11.2013, 19:05 »
En siis kuulu noihin "arvon herra mastereihin", kuten ei todennäköisesti suurin osa muistakaan Mastereista. Ei kannata leimata kaikkia jonkun yksittäisen henkilön mielipiteiden takia. (Tämä ei ollut kritiikkiä isabellan oikein asiaa käsittelevää kirjoitusta kohtaan. Vain tuo yksi kohta harmitti).

Ihan oikeassa olet, pahoitteluni. Nämä truumasterit alkavat vaan niin nyppiä että sitten tulee leimattua koko porukka samaan kastiin. Tunnen henkilökohtaisestikin muutaman Master-nimitystä käyttävän, jotka ovat kaikin puolin fiksuja ja täyspäisiä ihmisiä. Yritän muistaa jatkossa olla haukkumatta koko ryhmää muutaman ihmisen kommenttien vuoksi ::)

chilinen

  • Vieras
Vs: Nainen alistuu vai nainen alistetaan?
« Vastaus #69 : 03.11.2013, 21:18 »
Keskustelu on jo aikoja sitten mennyt sivupoluille, mutta niinhän aina ne menevät. Alkuperäiseen kysymykseen kantani:
Minusta naisen alistumisen itselleen voi ainoastaan hankkia. Minua kiinnostaa nainen, jonka alistumisen olen hankkinut nimenomaan omalla toiminnallani, teoillani ja olemuksellani.

Sivupolkuihin.
Minua ärsyttää, että leimaudun onnettoman nikkini takia noihin harvinaisen typeriä mielipiteitä esittävien masterien kanssa samaan jätesankoon. Noo, itsehän minä nikkini olen valinnut. En siis kuulu noihin "arvon herra mastereihin", kuten ei todennäköisesti suurin osa muistakaan Mastereista. Ei kannata leimata kaikkia jonkun yksittäisen henkilön mielipiteiden takia. (Tämä ei ollut kritiikkiä isabellan oikein asiaa käsittelevää kirjoitusta kohtaan. Vain tuo yksi kohta harmitti).
Mielenterveyden tai omien henkisten ongelmiensa tiedostaminen on minusta hyvä asia. Ongelmallisempia ovat ne, joilla ei ole kykyä nähdä omia selviäkään ongelmiaan, vaan elävät omassa pikkumaailmassaan muita tuomiten. Jos minulle joskus tulisi masennus tai paniikkihäiriö, en tosiaan toivoisi, että sen jälkeen olisin Masterina tai ihmisenä jokin hylkiö, jota muiden tulisi karttaa. Joku mystinen ME-ryhmä, joka näin ajattelee, on ilmeisesti iikooärrämmän mielessä kuitenkin olemassa? Karwiksen ja Ainon kanssa myös minä haluaisin tietää, keitä ovat nuo ME?

Oli pakko laittaa koko litania lainaukseksi. Asiaa.

submit

  • Vieras
Vs: Nainen alistuu vai nainen alistetaan?
« Vastaus #70 : 04.11.2013, 11:12 »
Aihe on:  Nainen alistuu vai nainen alistetaan?

Vois olla ihan asiallista jakaa ketju kahdeksi tai yhdistää mielenterveysosio johonkin vanhaan aiheeseen liittyvään, joita näkyi MissMaryn mukaan olevan ainakin kaksi.

IKRM

  • V.I.P.
  • *****
  • Viestejä: 1542
  • kizzzan Herra
  • Galleria
Vs: Nainen alistuu vai nainen alistetaan?
« Vastaus #71 : 04.11.2013, 17:51 »
Samaa ihmettelen. Käsite "me" olisi paikallaan avata, että me muut osaamme pysyä kaukana.

Harvoin jaksan suuttua jostain netissä kirjoitetusta, mutta ylläoleva pistää kuvottamaan.

Terveisiä lähettää vakavan synnytyksen jälkeisen masennuksen sairastanut, kinkyydestään nauttiva Aino.

Tässähän se ongelman ydin jo tulikin hyvin esille. Kun yllättäen paljastuu, että on olemassa ihmisiä jotka on huolissaan mielenterveysongelmaisten BDSM-harrastuksesta, niin ensimmäisenä tulee mieleen kysyä että keitä nämä ihmiset on että osataan vältellä niitä. Siis halutaan vältellä ihmisiä jotka on huolissaan toisten hyvinvoinnista ja hakeudutaan seuraan jossa siitä ei olla huolissaan.

IKRM

IKRM

  • V.I.P.
  • *****
  • Viestejä: 1542
  • kizzzan Herra
  • Galleria
Vs: Nainen alistuu vai nainen alistetaan?
« Vastaus #72 : 04.11.2013, 18:02 »
Jos minulle joskus tulisi masennus tai paniikkihäiriö, en tosiaan toivoisi, että sen jälkeen olisin Masterina tai ihmisenä jokin hylkiö, jota muiden tulisi karttaa.

Jos liittyy ryhmään jossa kaikki muut käyttää vihreitä farkkuja ja itse käyttää sinisiä, niin hetken kuluttua itsellekin tulee kova hinku siirtyä vihreisiin farkkuihin. Onkohan sinulle käymässä nyt samoin, alitajuntasi kehittelee keskivaikeaa masennusta huomaamattasi.

Sairautensa ja rajoitteensa on hyvä jokaisen tiedostaa, eikä se tarkoita sitä että sellaista ihmistä pitää karttaa. Mutta tuskinpa kovinkaan moni subi olisi tyytyväinen masteriin joka salvoo itseensä liuskallisen valiumia ennen sitomis/piiskaamissessiota. Näitäkin tapauksia on ollut, kuten myös niitä että sen liuskaleikin onkin tehnyt sub tullessaan tapaamiseen.

IKRM

MasterOpie

  • Vieras
Vs: Nainen alistuu vai nainen alistetaan?
« Vastaus #73 : 04.11.2013, 18:34 »
Samaa ihmettelen. Käsite "me" olisi paikallaan avata, että me muut osaamme pysyä kaukana.

Harvoin jaksan suuttua jostain netissä kirjoitetusta, mutta ylläoleva pistää kuvottamaan.

Terveisiä lähettää vakavan synnytyksen jälkeisen masennuksen sairastanut, kinkyydestään nauttiva Aino.

Tässähän se ongelman ydin jo tulikin hyvin esille. Kun yllättäen paljastuu, että on olemassa ihmisiä jotka on huolissaan mielenterveysongelmaisten BDSM-harrastuksesta, niin ensimmäisenä tulee mieleen kysyä että keitä nämä ihmiset on että osataan vältellä niitä. Siis halutaan vältellä ihmisiä jotka on huolissaan toisten hyvinvoinnista ja hakeudutaan seuraan jossa siitä ei olla huolissaan.

IKRM

Eipä se TEidän huoli ole aikaisemmista viesteistäsi tullut esiin.
Aika metka yritys kääntää sanomisenne koskemaan huolta.

- Karwis

Queena

  • Vieras
Vs: Nainen alistuu vai nainen alistetaan?
« Vastaus #74 : 04.11.2013, 18:40 »
Varmaan iso osa mastereista on todellisuudessa sellaisia että melkein mikä tahansa seura kelpaa, kunhan on nainen ja edes tavallaan alistuva. Kaikilla puheilla siitä miten nainen alistetaan, tai että vain oikeanlainen alistuva nainen kelpaa ja että subeista tehdään just masterille sopivia mukamas jollain salaisilla mastereiden muokkauskeinoilla, yritetään vaan saada itsestään ulospäin sellaista kiehtovaa mielikuvaa, joka kutkuttaisi alistuvien naisten pieniä fantasioita. Monelle se oikea subi, on kuka tahansa riittävän yksinkertainen nainen joka sattuu kiinnostumaan edes hetkeksi :D. Tai ehkä tämä on vain liian kyyninen yleinen mielikuvani puhtaasti seksi/sessiosuhteita etsivistä miehistä :)

Ja mielenterveysongelmista, mistä sen muka kukaan tavatessa tietää onko toisella ongelmia, vakavia tai lieviä- lääkäriinkö se subi viedään heti arvioitavaksi? Tuskin 90% porukasta täälä huomaisi mitään, vaikka satunnaisesti sessioisikin henkilön kanssa, jolla olisi jonkin asteen ongelmia pääkopan kanssa.