Kirjoittaja Aihe: Sosiaalipummeilu  (Luettu 55834 kertaa)

kide

  • Vieras
Vs: Sosiaalipummeilu
« Vastaus #180 : 05.05.2013, 15:06 »
Jos joku ei ole vielä tutustunut Uuninpankkopoika Saku Timosen blogiin, niin täältä löytyy:
http://sakutimonen.blogit.fi/luokka/sosiaalietuudet/

Tuoreimmassa blogitekstissä saa Kokoomuksen ilopilleri Jaana Pelkonen osansa.

En ollut, mutta eipä maksanut myöskään vaivaa. Noita tuollaisia, kun mahtuu 13 tusinaan. Tai sellaiselta ainakin vaikutti pikaisen vilkaisun pohjalta.  Ei keskitytä miettimään, mitä tehdä, vaan enemmän luodaan mielikuviä heistä "pahoista ja tyhmistä" ja "meistä fiksuista ja hyvstä".

Ko. henkilö on kuitenkin lähtenyt mukaan kunnallispolitiikkaan, sitä perinteisesti pidetään jonkinasteisena yhteiskunnallisena aktiivisuutena. Keinoihin en ota kantaa tässä ;)

Stylos

  • Baarikärpänen
  • ****
  • Viestejä: 779
  • Ainoan oikean kinky-totuuden Suur-Mufti
  • Galleria
Vs: Sosiaalipummeilu
« Vastaus #181 : 05.05.2013, 15:37 »
Jos joku ei ole vielä tutustunut Uuninpankkopoika Saku Timosen blogiin, niin täältä löytyy:
http://sakutimonen.blogit.fi/luokka/sosiaalietuudet/

Tuoreimmassa blogitekstissä saa Kokoomuksen ilopilleri Jaana Pelkonen osansa.

En ollut, mutta eipä maksanut myöskään vaivaa. Noita tuollaisia, kun mahtuu 13 tusinaan. Tai sellaiselta ainakin vaikutti pikaisen vilkaisun pohjalta.  Ei keskitytä miettimään, mitä tehdä, vaan enemmän luodaan mielikuviä heistä "pahoista ja tyhmistä" ja "meistä fiksuista ja hyvstä".

Ko. henkilö on kuitenkin lähtenyt mukaan kunnallispolitiikkaan, sitä perinteisesti pidetään jonkinasteisena yhteiskunnallisena aktiivisuutena. Keinoihin en ota kantaa tässä ;)


Otinkin kantaa blogiin, en henkilöön. En tiedä, minkalaisen roolin on ottanut valtuussa, mutta onhan sielläkin paljon "lehtereille puhujia".

Oranssilyhty

  • Rsyke
  • Baarikärpänen
  • *
  • Viestejä: 614
  • Galleria
Vs: Sosiaalipummeilu
« Vastaus #182 : 05.05.2013, 15:51 »
Itse ehkä lähtisin kehittämään ammatteihin kouluttautumista helpommaksi ja houkuttelevammaksi. Jos joutuisin nyt tilanteeseen, että työt loppuisi ja nykyinen ammatti ei olisi enää mahdollista, näkisin hyvin hankalaksi lähteä kouluttautumaan uuteen ammattiin esim. lyhkäisimmällä kolmen vuoden koulutuksella kämäisine opintotukineen. Todennäköisesti päätyisin etsiskelemään kaikenlaisia rekrykoulutuksia, joissa opiskeltaisiin työn ohessa maksimissaan vuosi ja päädyttäisiin opiskelun jälkeen töihin koulutuksen järjestämään firmaan/firmoihin. Tällaisia koulutuksia on vaan ikävän harvassa.

Tuntuu muutenkin että monissa ns. "perusduunien" koulutusohjelmissa on aivan tajuttoman paljon ilmaa ja turhia kursseja, ja tiivistämällä niitä voitaisiin helposti selvitä ihan jo vuodenkin opinnoilla. Itse olen huomannut, että vasta työtä tekemällä ammatin salat oppii, ei koulun penkillä persettään kuluttamalla.

Jos sulla on mitään paperia pohjalla pääset kaikista ammattikouluista 2v, 1½v voi sopivan koulun kanssa säätämällä sopivasti saada puhuttua ja sillon alkaa ollakkin jo melko ripeä työtahti (eli käytännössä vedät ainakin toisen työharjoitteluista kesällä, ammatilliseen kuuluu 20 viikkoa työharjoittelua)

klipklop

  • Vieras
Vs: Sosiaalipummeilu
« Vastaus #183 : 05.05.2013, 16:13 »
Jos sulla on mitään paperia pohjalla pääset kaikista ammattikouluista 2v, 1½v voi sopivan koulun kanssa säätämällä sopivasti saada puhuttua ja sillon alkaa ollakkin jo melko ripeä työtahti (eli käytännössä vedät ainakin toisen työharjoitteluista kesällä, ammatilliseen kuuluu 20 viikkoa työharjoittelua)

Idea tosiaan oli että vois ilman mitään säätämisiä selviytyä huomattavasti nopeammin ammattiin. Kaikilla aloilla ei varmastikaan toimi niin, mutta väittäisin että on monia ammatteja joissa yleissivistävistä aineista sun muusta joutavasta ei ole paskankaan hyötyä, ei ainakaan alalle työllistymisen ja siellä pärjäämisen kannalta. Varmasti myös monia ammattiaineita voisi karsia, tai ainakin typistää, yhdistää toisten kurssien sisään jne...?

Itse selviydyin nykyiseen ammattiini vuodessa, mutta puolet siitäkin oli täyttä ilmaa. Hommat opin töissä, teorian olisi oppinut parin kuukauden intensiivisellä ja sopivasti hajautetuilla jaksoilla työharjoittelun lomassa.

KalvinK

  • Baarikärpänen
  • ****
  • Viestejä: 639
  • Tykkää sitoa nättejä nakuja naisia.
  • Galleria
Vs: Sosiaalipummeilu
« Vastaus #184 : 05.05.2013, 16:17 »
Jos sulla on mitään paperia pohjalla pääset kaikista ammattikouluista 2v, 1½v voi sopivan koulun kanssa säätämällä sopivasti saada puhuttua ja sillon alkaa ollakkin jo melko ripeä työtahti (eli käytännössä vedät ainakin toisen työharjoitteluista kesällä, ammatilliseen kuuluu 20 viikkoa työharjoittelua)

Idea tosiaan oli että vois ilman mitään säätämisiä selviytyä huomattavasti nopeammin ammattiin. Kaikilla aloilla ei varmastikaan toimi niin, mutta väittäisin että on monia ammatteja joissa yleissivistävistä aineista sun muusta joutavasta ei ole paskankaan hyötyä, ei ainakaan alalle työllistymisen ja siellä pärjäämisen kannalta.

Itse selviydyin nykyiseen ammattiini vuodessa, mutta puolet siitäkin oli täyttä ilmaa. Hommat opin töissä, teorian olisi oppinut parin kuukauden intensiivisellä ja sopivasti hajautetuilla jaksoilla työharjoittelun lomassa.

Eikös monet ammatilliset tutkinnot venytetty väkisin 3-4 vuoden opinnoiksi, jotta ne saivat himoitun AMK-statuksen.

klipklop

  • Vieras
Vs: Sosiaalipummeilu
« Vastaus #185 : 05.05.2013, 16:26 »
Eikös monet ammatilliset tutkinnot venytetty väkisin 3-4 vuoden opinnoiksi, jotta ne saivat himoitun AMK-statuksen.

Varmaan joo, ja monelle "nollakoulutuksen" pers-duunillekin kaavaillaan samaa, mitä olen pitänyt korviani auki. Lähtöpalkan kannalta varmaan ajatuksena ihan jees, mutta moniko työnantaja oikeasti haluaa palkata pitkän koulutuksen käyneen märkäkorvan kovalla rahalla, joka ei välttämättä hommiaan hallitse kuin teoriatasolla, jos silläkään?

Itselläni palkka on noussut sitä mukaa kun taitoni ovat kehittyneet ja olen tullut firmalle sen verran tärkeäksi pelinappulaksi, että palkankorotusvaatimuksiin on täytynyt vastata itseäni miellyttävällä tavalla.  ;D

orjamies

  • Porttikiellossa
  • V.I.P.
  • *
  • Viestejä: 1978
  • Etsin itseäni parenpaa seuraa
  • Galleria
Vs: Sosiaalipummeilu
« Vastaus #186 : 05.05.2013, 17:14 »
Onhan nuo opiskelut NIIN venytettyjä kuin vaan voi oma alani varasto joskus naureskelin kun näin 2 vuoden

"tule varastomieheksi" kurssin, itse menin alalle ilman koulutusta opastusta sain tasan 1 päivän ! ja lopun sitten

oppi ajankanssa työnlomassa 20v jälkeen saattoi tulla homma mitä ei ollut koskaan tullut.

oranssilyhdyn jutut kertoi paljon missä mennään.   jos joku niin se JOKU joka on se tärkein ihminen keksisikin

ratkaisun tilanteeseen tuskin tulee parenpia kuin leppäsen työttömyys pois puolessavuodessa =)

kide

  • Vieras
Vs: Sosiaalipummeilu
« Vastaus #187 : 07.05.2013, 20:05 »
Missin ratkaisu ongelmaan:

Lainaus
Alkaa savu nousta päästä, kun kuuntelen näitä tukirahoilla tarkoituksella elävien luusereiden juttuja. Minun mielestäni olisi yhteiskunnalle paljon hyödyllisempää jakaa siellä sossun luukulla hirttoköysiä kuin lapata jokaiselle narkkarille se kaksi tonnia kouraan per kuukausi, Maija tylytti Facebookissa.

http://www.iltasanomat.fi/viihde/art-1288563518374.html

columna

  • Vieras
Vs: Sosiaalipummeilu
« Vastaus #188 : 07.05.2013, 20:39 »
Missin ratkaisu ongelmaan:

Lainaus
Alkaa savu nousta päästä, kun kuuntelen näitä tukirahoilla tarkoituksella elävien luusereiden juttuja. Minun mielestäni olisi yhteiskunnalle paljon hyödyllisempää jakaa siellä sossun luukulla hirttoköysiä kuin lapata jokaiselle narkkarille se kaksi tonnia kouraan per kuukausi, Maija tylytti Facebookissa.

http://www.iltasanomat.fi/viihde/art-1288563518374.html

Lainaan tässä erästä FB-kaveriani: missi päästettiin näköjään näyttämään sisäistä kauneuttaan.

Kettu vinossa

  • Vieras
Vs: Sosiaalipummeilu
« Vastaus #189 : 07.05.2013, 20:48 »
Missin ratkaisu ongelmaan:

Offtopic: Hän kirjoitti narkkareista. Tämä ketju on sosiaalipummeista (joista eivät kaikki ole päihdeongelmaisia).

kide

  • Vieras
Vs: Sosiaalipummeilu
« Vastaus #190 : 07.05.2013, 23:17 »
Missin ratkaisu ongelmaan:

Offtopic: Hän kirjoitti narkkareista. Tämä ketju on sosiaalipummeista (joista eivät kaikki ole päihdeongelmaisia).

Tuon missin sanomiset on yhtä älyvapaita kuin osan tähän ketjuun osallistuneiden. En ihmettelisi vaikka hän laittaisi yhtäläisyysmerkin noiden ihmisryhmien välille ("tukirahoilla tarkoituksella elävät luusererit"=narkkarit).

Mutta se siitä...

orjamies

  • Porttikiellossa
  • V.I.P.
  • *
  • Viestejä: 1978
  • Etsin itseäni parenpaa seuraa
  • Galleria
Vs: Sosiaalipummeilu
« Vastaus #191 : 08.05.2013, 06:01 »
Selkeä Kokoomuksen seuraava vaaliehdokas.  lainaus jutun kommenteista  ::)

oddartist

  • Asiakas
  • **
  • Viestejä: 175
  • Uusia polkuja tallaamassa
  • Galleria
    • Oddartists odditities
Vs: Sosiaalipummeilu
« Vastaus #192 : 08.05.2013, 21:40 »
Espanjassahan on tosiaan kokeiltu täälläkin joidenkin toivomia keinoja. Näitä hedelmiä saadaan nauttia vielä pitkään.
http://yle.fi/uutiset/espanja_menettamassa_sukupolven_-_paattymattomia_harjoitteluja_ja_700_kuukausipalkkoja/6632339

Stylos

  • Baarikärpänen
  • ****
  • Viestejä: 779
  • Ainoan oikean kinky-totuuden Suur-Mufti
  • Galleria
Vs: Sosiaalipummeilu
« Vastaus #193 : 08.05.2013, 22:30 »
Espanjassahan on tosiaan kokeiltu täälläkin joidenkin toivomia keinoja. Näitä hedelmiä saadaan nauttia vielä pitkään.
http://yle.fi/uutiset/espanja_menettamassa_sukupolven_-_paattymattomia_harjoitteluja_ja_700_kuukausipalkkoja/6632339

Ehkä kannattaa tutustua myös lähteenä toimineeseen artikkeliin (http://www.economist.com/node/21547831). Espanjan tilanne on osin seurausta hyvin jäykästä, vakinaisten työntekijöiden etua ajavan ay-liikkeen ja työnantajien sopimuspolitiikasta


mrorja

  • Vieras
Vs: Sosiaalipummeilu
« Vastaus #194 : 09.05.2013, 01:06 »
Espanjassahan on tosiaan kokeiltu täälläkin joidenkin toivomia keinoja. Näitä hedelmiä saadaan nauttia vielä pitkään.
http://yle.fi/uutiset/espanja_menettamassa_sukupolven_-_paattymattomia_harjoitteluja_ja_700_kuukausipalkkoja/6632339

Ehkä kannattaa tutustua myös lähteenä toimineeseen artikkeliin (http://www.economist.com/node/21547831). Espanjan tilanne on osin seurausta hyvin jäykästä, vakinaisten työntekijöiden etua ajavan ay-liikkeen ja työnantajien sopimuspolitiikasta

no just...Samaa touhuahan toi on Suomessakin...voisin kertoa aikamoisia kauhutarinoita suomalaisten työnantajien, suurienkin touhuista...Olen vaan oppinut että se on turhaa. Suomalaiset on median yms johdosta opetettu siihen että yrittäjyys kunniaan ja ay-liike on paha ja duunarilla on hirveesti oikeuksia jne.
 Itseni on muunmuassa irtisanottu yövuoron jälkeen tekstiviestillä klo 8 aamulla...palkkoja olen joutunut hakemaan palkkaturvasta, 15 vuoden työnantajan hyväksikäyttösuhde päättyi siihen että meinasin kuolla...seuraus- ei asiaa talon koska määräaikainen työsuhde päättyi teho-osastolle ...ei ku siis sairauslomalle...vaikka siis siihen asti olin noin 25 saman talon työsuhdetta hoitanut moitteettomasti...
Samoin on rikottu myös isojen firmojen osalta mm ketjutussääntöjä räikeästi..mm yhdessä firmassa trukkikuskilla7 vuotta jatkuvia määräaikaisia soppareita perä perää(Työtuomioistuimessa tienaskin sit aika hyvin;);))
Joustoja myös usein vaaditaan mutta esim yhdessä metallifirmassa, missä olin duunissa, käytettiin ns työaikajoustoa ja työaikapankkia....sen vuoden minkä siellä olin...kokoajan piti tehdä 10 tuntista päivää joista osa 2h meni pankkiin, mutta sieltä pankista ei meinannut millään ilveellä saada niitä "ottoja" suoritettua. Julkisuudessa toki Ek:n masinoimana hopotetään aina työntekijöiden yms joustamattomuudesta mutta aivan samaa paskaa se on toiseenkin suuntaan vaikka kuinka hienot systeemit luotais