Kirjoittaja Aihe: Miksi switch ei joillekkin kelpaa leikkikaveriksi?  (Luettu 23015 kertaa)

Rautaperse

  • Smurffit
  • Baarikärpänen
  • *
  • Viestejä: 968
  • Kultsin oma, 100% monogaaminen
  • Galleria
On alistavia henkilöitä, jotka eivät kelpuuta switchiä alistumaan itselleen?

On alistuvia henkilöitä, jotka eivät kelpuuta switchiä alistamaan itseään?

Miksi näin?

Eikö switch voi olla hyvä alistuja ja oikean kumppanin löydettyään hyvä alistuja pitkän aikaa, kenties koko loppuelämän?

Onko pelko, että switch ottaa kesken kaiken toisen roolin?

Rp, skenen muumio

Qurat

  • Majuri
  • Baarikärpänen
  • ****
  • Viestejä: 673
  • I´m really bad..
  • Galleria
Vs: Miksi switch ei joillekkin kelpaa leikkikaveriksi?
« Vastaus #1 : 22.12.2016, 07:17 »
Se on perisuomalainen katellisuus: kun swichit voi leikkii rajan molemilla puolella, niin suljettaan ne ulkopuolelle eikä otettaa leikkiin mukaan ollenkka!  >:D

failure

  • Vieras
Vs: Miksi switch ei joillekkin kelpaa leikkikaveriksi?
« Vastaus #2 : 22.12.2016, 07:19 »
ihmettelen vallan suuresti ihan samaa. Kaiken järjen mukaan switch pitäisi olla hyvä juttu jo senkin takia että yleensä toimintakokemusta on just molemmilta puolilta ja tietoa siitä miten mikäkin juttu toimii kummallakin puolen "rajaa"

mauje

  • Smurffit
  • V.I.P.
  • *
  • Viestejä: 1464
  • Siitä ei ole lainkaan vaivaa...
  • Galleria
Vs: Miksi switch ei joillekkin kelpaa leikkikaveriksi?
« Vastaus #3 : 22.12.2016, 07:33 »
Joskus olen törmännyt/havainnut kuvitelman että switch tosiaan vaatisi siltä toiselta sekä-ettää...itse en sitä tee. Melko paljossa sopeudun seuraan. Tietenkin on huisin kätevää jos vastapuolikin switch.

Toinen asia taitaa olla ainakin minun kohdallani se etten ole varsinaisesti dominoiva edes sessiossa...subi ei silloin saa aivan hakemaansa. Tietenkin on jonkin verran tekemisiä joista ei ole lainkaan vaivaa mutta ymmärrän hyvin että jotakin siitä jää puuttumaan. Ehkä en sanallisesti käskytä tarpeeksi tai jotain muuta ???

 Toisaalta taas en ole kovin alistuva, pidän vain joistakin asioista missä on hyvä olla toteuttava osapuoli. Yksi umpidomme (muita varsinaisia dominoivia ei ole tainnut minulla ollakaan) totesikin: "ei kovin alistuva mutta ihan kiva leikkikaveri". Tosin en dommea nappaisi hiuksista ja purisi niskaan...ihan vain siksi että se tuskin sopisi.  Nöyryytyksissä (siis niissä mihin suostun) en ole kuulemma parhaimmillani...ilmeisesti siksi etten juurikaan häpeä tekemisiäni. Siksi se ei sitten ole dommelle aivan niin hauskaa kuin voisi olla, siitä jää puuttumaan se punasteleva nöyrä osio...tilalla on vain se huvittunut pervo ;D

Session ulkopuolella taas noilla ei ole mitään merkitystä minulle, ihmiset ovat ihmisiä...mutta silloinkin otan huomioon esimerkiksi tuon niskaan puremisen että kenelle se sopii ja kenelle ei.  O:-)

Periaatteessa olisi hyvinkin yksinkertaista sen karkkikauppasubin esittää tilauslista ja minun todeta että hyllystä löytyy nuo ja nuo...käytännössä siinä tarvitaan se kemiakin. Jotkut ovat jopa jotakin kysyneetkin.

Dominoivalta osastolta ei sitten ihmeemmin ole kyselyjä tullutkaan...enkä ole listoja lähetellyt kun katson että sen ei pitäisi mennä ihan niin...

Selvää on etten voi tyytyä jompaankumpaan. Vaikka koen että joku saapasjalka-piiska-sträppidomme voisi kiilata jonon ohi niin ennemmin tai myöhemmin kutiseva piiskakätenikin kaipaa tekemistä.

En ihmettele jos ei satunnaista kokeilua enempää satu löytymään. Tuosta kaikesta huolimatta jotkut ovat jaksaneet kuviossa jopa vuosia :)

Draugo

Vs: Miksi switch ei joillekkin kelpaa leikkikaveriksi?
« Vastaus #4 : 22.12.2016, 08:07 »
Eiköhän ongelma ole juuri tuossa mitä mauje sanoi. Varsinkin jos switch hakee vakaata suhdetta eikä vain satunnaisia leikkejä silloin kun on jommassa kummassa ääripäässä niin ei-switchit toteavat että kumpikaan ei tule olemaan tyytyväinen. Olen kuullut myös sub naiselta tuota samaa ett switch Dom menee herkästi tasapuoliseen asemaan sessiossa jolloin alistuminen on hankalaa kun valta-asetelma häilyy koko ajan, vaikkakin tuo oletettavasti vaihtelee henkilöstä toiseen ja kokemuksen mukaan.

Omasta puolestani en karsasta ajatusta switch naisesta kumppanina kunhan sessioissa hän sitten on alistuvalla asenteella sen sijaan että häilyisi jossain subin ja Domin välimaastossa. Dom puoltaan joutuu sitten tyydyttämään muiden henkilöiden kanssa joko minun seurassani tai yksin. En tietysti pysty alistuvan asemaan asettumaan, mutta itse olettaisin alistumisen tunteen jopa tehostuvan jos samassa sessiossa Dommea myös alistetaan. Minulle ainakin näin ajatustasolla noisee fiilis että tilanne olisi vain herkullisempi jos kumppani ensin kurittaa nais tai mies subia tiukasti ja rajusti mutta kun tulen huoneeseen ja annan komennon niin siirtyy lattialle ojentamaan piiskaa. Valtahan näkyisi tilanteessa huomattavasti paremmin  >:D

Louhi

  • Vieras
Vs: Miksi switch ei joillekkin kelpaa leikkikaveriksi?
« Vastaus #5 : 22.12.2016, 08:43 »
Uskoisin, että kytkimiä saatetaan kaihtaa siksi (etenkin, jos itse ollaan eksklusiivisesti alistuvia tai dominoivia), että kumppanin monitahoisuus herättää epävarmuutta omasta riittävyydestä? Ehkä pelätään, ettei kumppani saa suhteesta kaikkea tarvitsemaansa? Tämän näkemyksen esitän ihan vain yleisenä kontribuutiona keskusteluun: itse kyllä luotan aikuisten ihmisten kykyyn itse määritellä halunsa, tarpeensa ja kunkin suhdetyyppinsä tyydyttävyyden asteen, ja pidän ajatusta (jonka joskus olen kuullut ilmoille heitettävän) siitä, etteivät switchit jotenkin vain sillain niinku missään tilanteessa "osaisi valita puoltaan", tai saattaisivat tuosta vain niinku "vaihtaa rooliaan", tai eivät jotenkin ehkä kai niinku alistuisi/dominoisi samalla tavoin niinku intensiivisesti niinku ei-kytkimet hyvin rajoittuneena ja loukkaavana lähtökohtana aiheen puimiseen. Ei sillä, että ymmärtäisin mitään switcheydestä tai sen rakentumisesta - ihan paskaa saattaa olla tämä pohdintani. Sori.

On myös mahdollista, kuten omassa tapauksessani, että pidetään dominoivuutta - vaikka tarpeen tullen väistyvää ja piilossa olevaakin - ylipäätään epätoivottavana ominaisuutena. En osaa antaa mitään perusteltua syytä sille, miksi dominoivuus latenttinakin piirteenä ihastuksessa on jollain tasolla häiritsevä, mutta se on. En minä kategorisesti kieltäydy tutustumasta kytkimeen, tietenkään, mutta kun alistuvuus on minulle kuitenkin Se Juttu, ihan diilbreikkeritasoinen ja ehdoton kumppaninvalintaa ohjaava kriteeri, on minusta jotenkin ihan loogista, että preferoin sitä mahdollisimman kokonaisvaltaisena ominaisuutena.
« Viimeksi muokattu: 22.12.2016, 21:50 kirjoittanut Louhi »

NightNBlue

  • PoVi
  • Asiakas
  • *
  • Viestejä: 181
  • Karvanaama ja kiimaperse
  • Galleria
Vs: Miksi switch ei joillekkin kelpaa leikkikaveriksi?
« Vastaus #6 : 22.12.2016, 08:58 »
Nightwish40 kirjoittaa: Switchinä en osaa vastata ketjun aloittajan kysymykseen enkä halua lähteä arvailemaan muiden tuntemuksia asiaan liittyen. Sen sijaan omien kokemusteni perusteella totean vain lyhyesti että switch leikkikaverina/puolisona antaa tuplasti huvia kun kumpikin pystyy ja ennen kaikkea haluaa vaihtaa rooliaan tilanteen mukaan. Sanomattakin lienee selvää että henkilökohtaisesti pidän switch-naista parempana vaihtoehtona etenkin vuosikymmeniä kestävässä parisuhteessa.

Flikk

  • V.I.P.
  • *****
  • Viestejä: 1749
  • It's playtime;)
  • Galleria
    • Novelleja
Vs: Miksi switch ei joillekkin kelpaa leikkikaveriksi?
« Vastaus #7 : 22.12.2016, 09:47 »
Joskus olen törmännyt/havainnut kuvitelman että switch tosiaan vaatisi siltä toiselta sekä-ettää...

Tämä on mielestäni juuri se ongelma, kun on kohdalle osunut.
Selkeästi alistuvana koin Dommeksi pakottamisen todella turhauttavana, pelottavana ja lopulta ihan turn-offina.
Syystä tai toisesta, mun leikkikaverit on toistaiseksi olleet kytkimellä varustettuja. Se on toki sessiossa ok, kun ne roolit vaan pidetään kohdillaan ;)

Shakesbear

  • Vieras
Vs: Miksi switch ei joillekkin kelpaa leikkikaveriksi?
« Vastaus #8 : 22.12.2016, 10:21 »
Mulla kävi niin hyvä tuuri tässä hommassa, että ukko oli aina ollut sub ja vähän ennenkuin tavattiin alkoi kiinnostua dominoimisesta. Tällä hetkellä me siis molemmat vedetään molempia rooleja, ja mua ainakin ahdistaa tällä hetkellä ajatus tehdä vaan toista lopun elämääni. Sinänsä siis ainakin ymmärrän switchejä, jotka etsivät elämänkumppania. Vaatisi kai paljon, jotta jumittuisi vaan yhteen rooliin.

Näin ollen ymmärrän siis myös subeja ja domeja, jotka eivät nimenomaan kumppanikseen kelpuuta switchejä. Tässä siis tietenkin oletuksena monogaminen liitto, polyt varmaan saa tämän selvitettyä (ainakin oletan) helpommin. En missään nimessä voisi vaatia kumppaniltani, ettei saisi toteuttaa itsensä kaikkia puolia vaan siksi, kun minä en nyt tykkää olla kuin toinen noista rooleista.

Sitä taasen en ymmärrä, miksei sessiokaveriksi kelpaisi? Luulisi, että molemmille osapuolille nautinnollisempaa, kun toinen tietää just eikä melkein miltä joku asia X tuntuu jne. Mä ainakin viihdyn tuon mun herkkuperseen käsittelyssä, kun on vähän inside knowledge siitä, mikä subina olemisessa viehättää ja mikä on "se juttu".

Enpä siis voi vastata aloittajan kysymykseen. Voin vain samaistua ihmetykseen. Komppaan Nightwishiä täysin tässä.

Perhonen89

  • V.I.P.
  • *****
  • Viestejä: 1582
  • Kiltti tyttö
  • Galleria
Vs: Miksi switch ei joillekkin kelpaa leikkikaveriksi?
« Vastaus #9 : 22.12.2016, 10:39 »
Itse oon parikin kertaa leikkinyt switchin kanssa ja switch leikkikaverina ei olisi ongelma mulle, jos pystyn vain itse alistumaan 100% sessiossa. Sen olen huomannut parin switch leikkikaverin kohdalla verrattuna täysin dominoiviin ihmisiin, että saamani dominointi ei ole välttämättä ollut niin rajua ja keskittynyt ehkä enemmän fyysiseen alistamisee kuin henkiseen. Tämäkin varmasti toki persoonasta kiinni.

Ihmisten muuten pitäisi muistaa, että switchejäkin on erilaisia. Jotkut haluavat säännöllisin väliajoin, että roolit vaihtuvat, joillakin on lähinnä se toinen puoli enemmän pinnalla ja toinen puoli on pinnalla harvoin jos lainkaan.

poisongrrrll

  • Vieras
Vs: Miksi switch ei joillekkin kelpaa leikkikaveriksi?
« Vastaus #10 : 22.12.2016, 10:53 »
En henkilökohtaisesti kaihtaisi switchiä leikkikaverina tai vakavammassakaan suhteessa. Kaikki on kuitenkin kiinni siitä paljon puhutusta kemiasta. Itselläni tähän mennessä vain yksi henkilö maagisella energiallaan on kutkutellut kytkin-uteliaisuuttani, etten ihan niin truumaster ole kuin olinkin luullut.

eppkp

  • Kanta-asiakas
  • ***
  • Viestejä: 411
  • Spanko
  • Galleria
Vs: Miksi switch ei joillekkin kelpaa leikkikaveriksi?
« Vastaus #11 : 22.12.2016, 10:59 »
Mä voin puhua vain omasta puolestani. Mä en osaa olla dominoiva enkä alistuva. Haluan olla tasa-arvoinen toisen kanssa.
Olen sadisti joten tekeminen on mulle paljon tärkeämpää kuin komentaminen. Pystyn kyllä tarvittaessa käskemään ja sitä on parempi totella. ; )
Saajana mä otan vastaan jos haluan. En alistu toisen vallan alle.
Leikin mielelläni subien kanssa enkä silloin odota kuin yhtä roolia. Dominoivien kanssa leikkimisestä ei ole (vielä)kokemusta mutta en sitäkään täysin sulje pois. Voi vaan olla että en oo se helpoin kohde. ;)
Parisuhteeseen haluaisin mieluiten switchin jonka kanssa voisi vaihtaa osia tarvittaessa.

Underworld

  • Vieras
Vs: Miksi switch ei joillekkin kelpaa leikkikaveriksi?
« Vastaus #12 : 22.12.2016, 14:02 »
Toisinaan voi sub-naisten kommenteista suoraan tai rivien välistä lukea, että switch miestä ei pidetä vakavasti otettavana alistajana, tai asetelma muuten lähtökohtaisesti epäkiinnostava. Itse en ole lukenut kommenttia jossa switch dominaa dissattaisiin  :)

South

  • Asiakas
  • **
  • Viestejä: 65
  • Vain kokeilemalla voi tietää
  • Galleria
Vs: Miksi switch ei joillekkin kelpaa leikkikaveriksi?
« Vastaus #13 : 22.12.2016, 15:22 »
Tuli tästä keskustelusta mieleen armeija.
Homma toimii ihan hyvin kun osapuolia on kaksi ja natsat on selvät.
Mutta kun kaikki eivät ole niitä alokkaita ja kenraaleja vaan siitä välistä löytyy monta muutakin arvoa jotka komentavat alempaa ja pokkuroivat ylempänä olevaa.
Itse en ainakaan ole ikinä löytänyt itseäni sieltä komennusketjun huipulta jos en sieltä pohjaltakaan.
Kaltaiselleni ihmiselle olisi ideaalivaihtoehto löytää se domme ja lisäksi oma subi eikä takertua yhteen ihmiseen.
Hankalaksi menee siinä vaiheessa jos tuvassa on ainoastaan kaksi luutnanttia ja vessa pitäisi siivota :)


kissa

  • Baarikärpänen
  • ****
  • Viestejä: 874
  • start with my mind. touch me there first.
  • Galleria
Vs: Miksi switch ei joillekkin kelpaa leikkikaveriksi?
« Vastaus #14 : 22.12.2016, 16:28 »
Toisinaan voi sub-naisten kommenteista suoraan tai rivien välistä lukea, että switch miestä ei pidetä vakavasti otettavana alistajana, tai asetelma muuten lähtökohtaisesti epäkiinnostava. Itse en ole lukenut kommenttia jossa switch dominaa dissattaisiin  :)

Mä en osaa kyllä ajatella niin, että switch ei olisi vakavasti otettava alistaja. Enemmän merkkaa ne kuuluisat kemiat. Itseasiassa mä olen sisäisesti kuollut melkein nauruun, kun erehdyin oikein kunnon vanhanajan truumäästerin kanssa sessioimaan, sitä äkseerausta ei kyllä ihan vakavasti voinut ottaa!  ;D ;D Kun ei ne kemiat oikein kohdanneet.

Mua henkilökohtaisesti mietityttää ainoastaan se, että voinko minä antaa toiselle sen kaiken minkä toinen tarvitsisi. Ja koska minun oma nautintoni on vahvasti riippuvainen toisen nautinnosta, voisi olla, että molemmat jäisivät vaille jotain. Jonkinlaisessa polypallossa tilanne olisi toinen, silloin tietäisin että se ihminen, josta välitän, saa sen toisen puolen nautinnostaan joltain toiselta.