Kirjoittaja Aihe: Miksi switch ei joillekkin kelpaa leikkikaveriksi?  (Luettu 23009 kertaa)

Stylos

  • Baarikärpänen
  • ****
  • Viestejä: 779
  • Ainoan oikean kinky-totuuden Suur-Mufti
  • Galleria
Vs: Miksi switch ei joillekkin kelpaa leikkikaveriksi?
« Vastaus #90 : 27.12.2016, 20:14 »
Joo ja mitä tulee ketjussa sanottuihin muuten, niin kuten moni muukin on todennut, että ymmärrän kyllä, jos joku vain D tai s, joka ehdottomasti haluaa yksinoikeudellista suhdetta kumppaninsa kanssa, on haluton rupeamaan switchin kanssa liittoon.

Niiden kohdalla, jotka etsivät lähinnä sessioseuraa ja/tai hyväksyvät, että kumppani/leikkitoveri leikkii muiden kanssa tai ko. switch osaa elää ilman toisen roolinsa toteuttamista (itse tuskin)… no, jokainen voi etsiä ihan sellaista seuraa, kun itse haluaa. Saahan sitä vaikka vaatia, että kumppanin pitää olla blondi, jiddisin puhuja tai mitä lienee. Toivottavasti tällaiset vaatimuksensa kovin korkealle asettavat eivät vain sitten tule itkemään, jos sopivaa kumppania ei löydy tai päätyvät jonkun tämän switcheyden tähden hylättyään kuvioon jonkun täyden katastrofin kanssa.

Viridian

Vs: Miksi switch ei joillekkin kelpaa leikkikaveriksi?
« Vastaus #91 : 27.12.2016, 20:41 »
Minusta on jopa loukkaavaa meitä aitoja kinkyjä kohtaan, että switchit kuvittelevat olevansa mitenkään aitoja leikeissään ja edes kuuluvansa lähtökohtaisesti BDSM yhteisöihin.

Uskon, että suurin osa switcheistä haluaa vain hetken leikkiä ja että BDSM on vain yksi harrastus muiden joukossa ja se unohtuu heti uuden mielenkiinnonkohteen ilmaantuessa.

Siksi olisikin nimenomaan switchien vastuulla perusteella, miksi kukaan muu kuin toinen switch ottaisi heitä mitenkään vakavasti ja miksi eivät voisi perustaa switchyhteisöä switchailua varten eivätkä täten aiheuttaisi enempää hämmennystä kuin jo ovat aiheuttaneet.

Mä nyt teen tässä luultavasti virheen, mutta ei olisi ensimmäinen, otan nimittäin vakavasti ylläolevan tekstin, sillä onhan se kauheaa, jos olen loukannut jotain ihmisparkaa, ei kun siis ihan kaikkien aitojen kinkyjen yhteisöä, jonne switchit on tunkeneet mellastamaan.

Ja kysynkin nyt kohteliaimmin markilta, että mitenkähän tämän kauhean loukkauksen eli olemassaolonsa voisi hyvittää?

Vai olisiko helpompaa niin päin, että todetaan, että switch täyttää tämän baarin kirjaimista jopa useampia. Ilmankos se aiheuttaa hätäännystä.. eiku hämmennystä paremmissa pervoissa.

Olen joskus kuullut sanottavan, että kytkin on henkilö, joka ei ole vielä päättänyt. Joskus voi olla niin, joskus voi kysyä, miksi pitäisi päättää? Mutta sen teorian mukaan siis switsillä on toivoa eheytyä oikeaksi aidoksi kinkyksi.

Itse olen sanonut, että pysyn erossa kaikista, jotka kykenevät silmää räpäyttämättä sanomaan olevansa joka sekunti 100% jotain. Ihan vain siksi, että en luota muissakaan asioissa ihmiseen, joka kykenee joko niin suureen itsepetokseen tai niin suureen luonnevikaan tai, tai. Useimmat kun ovat suuren osan elämistään sekunneista muutakin kuin dominoivia tai subeja. Onneksi.

Mitä tulee itse aiheeseen, otsikkoon siis, niin arvelisin, että siinä missä kytkyjä on erilaisia, on erilaisia syitä siihen, miksi ei nappaa. Jos nyt miettii vaikka itseäni, niin tähän mennessä en muista, että olisin kiihkeästi halunnut jonkun kanssa leikkikamuksi, ja olisin saanut torjunnan sillä perusteella, että ruksaan itseni kytkimeksi. Mutta mistäpä niitä itse tietää, aitoja syitä. Yleisellä tasolla ikä, onnellinen avioliitto, polyys, vähemmän sievä naama, korvessa asuminen ja luonneviat ovat ehkä suojelleet minua liioilta leikkikamuilta. Jos olisin mies, switseyden voisi mahdollisesti lisätä listaan, koska kuten on jo havaittu, naiset ovat tarkkoja illuusiostaan ( itsekin olen, eri tavalla vain...), ja monella switsillä on liikaa huumorin- ja suhteellisuuden tajua alkaa puoliksikaan niin änkyräksi kuin niiltä aidoilta domeilta tunnutaan vaativan.

Tietty aidot dominoivat pilaa vaan oman maineensa, jos ovat pällejä, porukka ei vakavissaan selitä, että mulla oli kerran sessio tyypin kanssa, joka oli aito ja oikea ja sit se olikin aika ääliö, eli se johtui siitä sen aitoudesta se. Switsit taas edustaa näköjään koko porukkaansa, ja jos yksi kysyy kerran väärällä hetkellä jotain, niin jumankekka, eihän niiltä keltään voi muuta odottaakaan, täysin kykenemättömiä mihkään, nih. Tai jos yksi käyttää termiä luikerrellakseen subityttösten pökiin ja ruinatakseen niiltä piiskaa, niin sellasiahan ne kaikki on. Mäkin viimeks eilen kerjäsin saunassa vihtaa, saa käyttää todisteena siitä kuinka switsit vamppaa subeja saadakseen ite dominointia vai piiskaa vai mitä se olikaan. Mutta mäpäs kerron miten se myös menee: switsit vamppaa toisiaan saadakseen sitä mitä sattuvat haluamaan, henkilöltä, joka ymmärtää edes hiukan sitä, mitä ihmisen päässä liikkuu, kun se saa kiksiä jostain. Vastakohdat on hyödyllisiä ja tarpeen leikin hetkellä, ymmärrys muulloinkin.

Mutta olisiko tosiaan liikaa siellä aitojen kinkyjen tornissa käyttää yksi 100% kinkyyden täyteinen sekunti myös siihen oivallukseen, että switch on niin iso sateenvarjo, että sen alle mahtuu porukkaa useampaa lajia, myös niitä, jotka eivät edes ole sitä miksi itseään kutsuvat. Ihan samoin kuin itseään esimerkiksi aidoksi kinkyksi kutsuva psykopaatti ei ole aitouden koko kuva. (Kuinka usein pitää sekä alistua/dominoida, että kytkin-lisenssi säilyy, jos vaikka elää suhteessa, missä on vain jompaa kumpaa?)

Siihenkin aika outoon käsitykseen olen törmännyt, että jos ruksaa itsensä switsiksi, se meinaa kaikkien kohdalla, että on kokoajan hilkulla vaihtaa suuntaa vaikka kesken session. Ja että se mahdollisuus ahdistaa alistuvaa, mitäs jos yhtäkkiä alistaminen loppuu ja aletaan vaatia alistumaan pääsemistä. Tässäkin ketjussa on ollut näitä tutuntuttuja kelle on käynyt niin, kesken session yhtäkkiä tapahtunut moista. Ja ihan yllättäen? Kuin faksi pääministerille. Paljastetaan nyt sekin: ihminen luultavasti tietää tällaisen asian itsestään, ja jos häneltä kysyy, onko tapana rynnätä Galesin riemukkaan kuvauksen mukaisesti toiseen ääripäähän toisen toiveista välittämättä, hän voi sen kertoa, ei tule sitten yllätyksenä.

Vir

ps. switsinä tietenkin fantasioin, että kun joku ei huoli mua leikkikamuksi, koska en kestä piiskaa edes sen vertaa, että sitä voisi sillä nimellä kutsua, se johtuukin siitä, että master pelkää, että miettisin kesken piiskauksen, kuinka paljon paremmin tekisin sen itse, ja ties vaikka ehdottaisin ja hän heti alistuisi mun vääjäämättömän tahtoni alla kohteeksi... eikös.. tätä voi pohtia pakottaessaan niitä subeja masteroimaan kesken session kun oma alistuvuus yhtäkkiä hyökynyt läpi kuin kymmenen volttia

Matsina

  • Vieras
Vs: Miksi switch ei joillekkin kelpaa leikkikaveriksi?
« Vastaus #92 : 27.12.2016, 20:52 »
Minusta on jopa loukkaavaa meitä aitoja kinkyjä kohtaan, että switchit kuvittelevat olevansa mitenkään aitoja leikeissään ja edes kuuluvansa lähtökohtaisesti BDSM yhteisöihin.

Uskon, että suurin osa switcheistä haluaa vain hetken leikkiä ja että BDSM on vain yksi harrastus muiden joukossa ja se unohtuu heti uuden mielenkiinnonkohteen ilmaantuessa.

Siksi olisikin nimenomaan switchien vastuulla perusteella, miksi kukaan muu kuin toinen switch ottaisi heitä mitenkään vakavasti ja miksi eivät voisi perustaa switchyhteisöä switchailua varten eivätkä täten aiheuttaisi enempää hämmennystä kuin jo ovat aiheuttaneet.

No ei muuta kuin äänestys pystyyn, että pitäisikö switchit bannata BDSM-baarista. Samalla voitaisiin bannata sadomasokistit, koska eihän nyt kukaan voi tykätä sekä kivun vastaanottamisesta että sen aiheuttamisesta. Niin ja mitä nämä alfa subit oikein kuvittelevat olevansa? Puhumattakaan Dommeista, jotka rakastuvat Mastereihin ja päätyvät alistumaan heille? Kyllä on siivotonta peliä.

poisongrrrll

  • Vieras
Vs: Miksi switch ei joillekkin kelpaa leikkikaveriksi?
« Vastaus #93 : 27.12.2016, 21:28 »
No hei, eihän BDSM akronyyminä pidä sisällään S niinku switch.

Lailai

Vs: Miksi switch ei joillekkin kelpaa leikkikaveriksi?
« Vastaus #94 : 27.12.2016, 22:02 »
Minusta on jopa loukkaavaa meitä aitoja kinkyjä kohtaan, että switchit kuvittelevat olevansa mitenkään aitoja leikeissään ja edes kuuluvansa lähtökohtaisesti BDSM yhteisöihin.

Uskon, että suurin osa switcheistä haluaa vain hetken leikkiä ja että BDSM on vain yksi harrastus muiden joukossa ja se unohtuu heti uuden mielenkiinnonkohteen ilmaantuessa.

Siksi olisikin nimenomaan switchien vastuulla perusteella, miksi kukaan muu kuin toinen switch ottaisi heitä mitenkään vakavasti ja miksi eivät voisi perustaa switchyhteisöä switchailua varten eivätkä täten aiheuttaisi enempää hämmennystä kuin jo ovat aiheuttaneet.

Tämä -markin kommentti on mielestäni erittäin loukkaava. Mielipiteitä voi olla monenlaisia (tai "huumoria", provoamista tai mitä tämä sitten olikaan?),  mutta olisi syytä käyttää harkintaa miten asioista kirjoittaa. Täällä jokaisen fettarin/subin/switchin/masokistin tms. tulisi saada olla oma itsensä ilman tuomitsemista. Minusta tuollainen kommentointi ei ole hyväksyttävää.

Perhonen89

  • V.I.P.
  • *****
  • Viestejä: 1582
  • Kiltti tyttö
  • Galleria
Vs: Miksi switch ei joillekkin kelpaa leikkikaveriksi?
« Vastaus #95 : 27.12.2016, 22:08 »
^Juu ja jos kommentti oli tarkoitettu sarkasmiksi (niinkuin voi olla), niin nyt mentiin metsään.

Alexios

  • Helsingin akateemiset kinkyt ry
  • V.I.P.
  • *
  • Viestejä: 1237
  • Truuhampster
  • Galleria
Vs: Miksi switch ei joillekkin kelpaa leikkikaveriksi?
« Vastaus #96 : 27.12.2016, 22:29 »
Ja toisaalta se, että haluaa hetken leikkiä ja BDSM on harrastuksenomaista, ei tarkoita ettei kuuluisi yhteisöihin tai olisi vähemmän aito.

Perhonen89

  • V.I.P.
  • *****
  • Viestejä: 1582
  • Kiltti tyttö
  • Galleria
Vs: Miksi switch ei joillekkin kelpaa leikkikaveriksi?
« Vastaus #97 : 27.12.2016, 22:36 »
Aito ja oikea kinkyhän on sellainen, joka alistuu/alistaa 24/7 ja joka ei omista muuta elämää kuin kinkyilyn. :D

Bossman

  • Turun Baletti
  • Asiakas
  • *
  • Viestejä: 170
  • In Boss we trust
  • Galleria
Vs: Miksi switch ei joillekkin kelpaa leikkikaveriksi?
« Vastaus #98 : 27.12.2016, 22:48 »
Tässä taas se nähdään, mihin hallituksen päämäärätön koulutuspolitiikka maassamme johtaa.
Ammattiloukkaantujia on jo ihan liikaa, eikä tilanne liene lähimpinä vuosina helpottamassa.

poisongrrrll

  • Vieras
Vs: Miksi switch ei joillekkin kelpaa leikkikaveriksi?
« Vastaus #99 : 27.12.2016, 22:56 »
Tässä taas se nähdään, mihin hallituksen päämäärätön koulutuspolitiikka maassamme johtaa.
Ammattiloukkaantujia on jo ihan liikaa, eikä tilanne liene lähimpinä vuosina helpottamassa.
Olen kyllä eri mieltä. Maahanmuuttajat ja homoavioliitto ovat syöpäläisen lailla nävertäneet kansan moraalista selkärankaa sen verran ettei edes truumääster ole truumääster vaan salaisesti sisimmässään piiskaa piipittävä mädättäjä. Seksuaalimieltymysten määrittelyn RAJAT KIINNI. Onneksi eutanasian laillisuutta ajava lakialoite on menossa eduskuntaan, varmaan switchiyden perusteella voi tulevaisuudessa anoa niskalaukausta.

Alexios

  • Helsingin akateemiset kinkyt ry
  • V.I.P.
  • *
  • Viestejä: 1237
  • Truuhampster
  • Galleria
Vs: Miksi switch ei joillekkin kelpaa leikkikaveriksi?
« Vastaus #100 : 27.12.2016, 23:25 »
Tässä taas se nähdään, mihin hallituksen päämäärätön koulutuspolitiikka maassamme johtaa.
Ammattiloukkaantujia on jo ihan liikaa, eikä tilanne liene lähimpinä vuosina helpottamassa.
Olen kyllä eri mieltä. Maahanmuuttajat ja homoavioliitto ovat syöpäläisen lailla nävertäneet kansan moraalista selkärankaa sen verran ettei edes truumääster ole truumääster vaan salaisesti sisimmässään piiskaa piipittävä mädättäjä. Seksuaalimieltymysten määrittelyn RAJAT KIINNI. Onneksi eutanasian laillisuutta ajava lakialoite on menossa eduskuntaan, varmaan switchiyden perusteella voi tulevaisuudessa anoa niskalaukausta.

 C:-)

Rautaperse

  • Smurffit
  • Baarikärpänen
  • *
  • Viestejä: 968
  • Kultsin oma, 100% monogaaminen
  • Galleria
Vs: Miksi switch ei joillekkin kelpaa leikkikaveriksi?
« Vastaus #101 : 28.12.2016, 01:22 »
Minusta on jopa loukkaavaa meitä aitoja kinkyjä kohtaan, että switchit kuvittelevat olevansa mitenkään aitoja leikeissään ja edes kuuluvansa lähtökohtaisesti BDSM yhteisöihin.

Uskon, että suurin osa switcheistä haluaa vain hetken leikkiä ja että BDSM on vain yksi harrastus muiden joukossa ja se unohtuu heti uuden mielenkiinnonkohteen ilmaantuessa.

Siksi olisikin nimenomaan switchien vastuulla perusteella, miksi kukaan muu kuin toinen switch ottaisi heitä mitenkään vakavasti ja miksi eivät voisi perustaa switchyhteisöä switchailua varten eivätkä täten aiheuttaisi enempää hämmennystä kuin jo ovat aiheuttaneet.

Minä olen ollut switch nuoruudesta pitäen sekä kinky/pervo. 52-vuotiaana edelleen switch/kinky/pervo.

-Mark on hyvä ja kertoo, millainen on aito kinky?


Rautaperse

  • Smurffit
  • Baarikärpänen
  • *
  • Viestejä: 968
  • Kultsin oma, 100% monogaaminen
  • Galleria
Vs: Miksi switch ei joillekkin kelpaa leikkikaveriksi?
« Vastaus #102 : 28.12.2016, 02:03 »
Switch on henkilö, joka tykkää välillä alistua ja välillä alistaa. Joskus saman henkilön kanssa onnistuu, joskus ei. Tämänhän kaikki tietävät.

Aito kinky, jollaiseksi -Mark itsensä kuvailee, ei ole välttämättä aito kinky.

Se, että on alistuva, alistaja tai molempia, ei määrittele onko aito kinky vai ei.

Eräs tuntemani subi neito sanoi, että on vuosien tullut vastaan "mastereita", jotka ottavat roolin saadakseen pillua... aito kinky?

 :) Aito kinky on henkilö, jolle BDSM yksi osa elämää, se on myös sitä kahden kuuloinstrumentin välillä olevalla alueella, joskus vaan BDSM on elämästä tauolla.  :)

Minä tykkään siitä minulle kelpaa kolikon molemmat puolet, sen olen huomannut olevan etu sessioidessa.

Rautaperse

  • Smurffit
  • Baarikärpänen
  • *
  • Viestejä: 968
  • Kultsin oma, 100% monogaaminen
  • Galleria
Vs: Miksi switch ei joillekkin kelpaa leikkikaveriksi?
« Vastaus #103 : 28.12.2016, 02:13 »
Joillekkin kelpaa äiti, joillekin tytär, joillekkin molemmat, joillekkin näiden lisäksi isä.

siis...

Joillekkin kelpaa alistaja, joillekkin alistuja, joillekkin molemmat. Jokainen vapaasti valita haluamansa  :)

Mielenkiintoisia kommentteja aloittamaani ketjuun tullut... kiitos  :love:

-mark

Vs: Miksi switch ei joillekkin kelpaa leikkikaveriksi?
« Vastaus #104 : 28.12.2016, 19:58 »
Pitäisi muistaa jättää sarkasmi internetissä itseäni paremmille kirjoittajille.

Joten, vielä selvennyksenä niille, jotka kuvittelevat jonkun voivan määritellä jonkun asian aitouden muiden puolesta: ei kukaan / eikä ne voi. Eli en ole sen aidompi missään asiassa kuin kukaan muukaan.

Kuitenkin,  tässä ketjussa on nähty puolusteluja sille, että ei switchien pitäisi hyväksyä mukisematta switchien aiheuttamat yllätykset esimerkiksi lyhyemmissä sessioissa vaikkapa valta-asetelman kääntyessä yhtäkkiä päinvastoin. Hauskaa se varmaan voi olla, mutta en minä sellaista sessiota tavoittele, jos kuitenkin tuon alistuvan roolini erittäin selväksi, sekä myös sen, että en tunnista itsessäni lainkaan switchtaipumuksia. Sessioinnin pitää olla hauskaa ja kokeilevaa, mutta minulle on totaalinen turn off, jos osoittautuu, että kumppanini onkin jotakin muuta mitä sanoo. Ymmärrän, että tämä on henkilötason ongelma, eikä saisi leimata kaikki switshejä.

Vielä ikävämmäksi homma menee jos yritetään rakentaa pidempää pari-/omistussuhdetta. Pidemmän ihmissuhteen rakentaminen kuluttaa paljon resursseja ja ennen kaikkea aikaa. Koska olen todennut oman haluni alistumiseen olevan vahva ja arvioin sen pysyvän muuttumattona ehkä loppuelämäni, vältän tietosesti sessiointia tai seuranhakua switchhenkilöiden kanssa.

 Kuten joku aiemmin kirjoitti, en minäkään pysty enää kunnioittamaan D:tä, jos tiedän, että hänkin haluaa alistua joissakin tilanteissa, joissa se minun ”sääntöjeni” ei pitäisi tapahtua. Illuusio särkyy eikä sitä saa takaisin.