Kirjoittaja Aihe: Pervojen Pyhäpyöräily Tampereella  (Luettu 10413 kertaa)

Kulkuri

  • Vieras
Vs: Pervojen Pyhäpyöräily Tampereella
« Vastaus #15 : 07.04.2017, 20:24 »
Näin äkikseltään tuo vaikuttaa kyllä, paikalta johon ei luvatta parane mennä. Idea on kylläkin kiva. Istua tulilla ja turista joutavia.

Siihen kyllä löytyy mukavapaikka Ylöjärven puolelta eli tämän linkin takaa :) Laavu, wc, valmiit puut, helppo mennä fillarilla sekä autolla.

https://www.google.fi/maps/place/33470+Ahvenisto/@61.5384427,23.5739087,13z/data=!4m2!3m1!1s0x468f282875dc3b9f:0xd01db682cf3ba2de

Vetää kartaa suuremmaksi niin näkyviin tulee Ahveniston laavu.

On kylläkin eri suunnassa kuin ajatelemani. On myös jo muutenkin hiukan eri-juttua eli vaatisi toisen tapahtuman.


bOZZY

  • Rsyke
  • Asiakas
  • *
  • Viestejä: 48
  • Kärsimys kirkastaa mielen
  • Galleria
Vs: Pervojen Pyhäpyöräily Tampereella
« Vastaus #16 : 07.04.2017, 20:26 »
Mielelläni osallistun jos tämä pyöräilyidea toteutetaan  :)

Reitti on minulle ennestään tuttu ja tänäkin keväänä olen sen jo kolme kertaa pyöräillyt.




Khyanna

  • Baarikärpänen
  • ****
  • Viestejä: 630
  • Alien
  • Galleria
Vs: Pervojen Pyhäpyöräily Tampereella
« Vastaus #17 : 07.04.2017, 20:33 »
Jos mulla olis pyörä niin en kyllä lähtis 32km polkemaan, kuolisin :D

Kulkuri

  • Vieras
Vs: Pervojen Pyhäpyöräily Tampereella
« Vastaus #18 : 07.04.2017, 20:34 »
Jos mulla olis pyörä niin en kyllä lähtis 32km polkemaan, kuolisin :D

Kyllä sieltä miehissä, raato kotia saataisiin  ;)

ametistiaurinko

Vs: Pervojen Pyhäpyöräily Tampereella
« Vastaus #19 : 07.04.2017, 20:59 »
Pitäisi vissiin ostaa pyörä kun kerran raadonkuljetuspalvelukin on tarjolla.

Kulkuri

  • Vieras
Vs: Pervojen Pyhäpyöräily Tampereella
« Vastaus #20 : 07.04.2017, 22:00 »
Pitäisi vissiin ostaa pyörä kun kerran raadonkuljetuspalvelukin on tarjolla.

Pyörä tietty, helpottaa pyöräilemistä 8)

Carma

  • Vieras
Vs: Pervojen Pyhäpyöräily Tampereella
« Vastaus #21 : 07.04.2017, 22:15 »
Jos mulla olis pyörä niin en kyllä lähtis 32km polkemaan, kuolisin :D

Sen takia on paussit. Breikit ja kofeiinipaukut antaa ylimääräistä energiaa  8) Odotan Hatanpään kahvilakäyntiä, kun en ole koskaan kahvia hörpinnyt siellä. Hatanpään japanilainen puutarha on näkemisen arvoinen.

anonyymimuumi

  • Vieras
Vs: Pervojen Pyhäpyöräily Tampereella
« Vastaus #22 : 08.04.2017, 03:25 »
Älkää hei nyt oikeasti antako ymmärtää, että 32 km olisi pieni lenkki vaikka olisi paljonkin taukoja. :D

En siis ole ollenkaan tällaista ideaa vastaan, mutta suosittelisin osallistumaan, jos oikeasti pystyy tekemään tällaisia lenkkejä.

Toki tauot auttavat paljon, muttei ne matkan pituutta vähennä yhtään. Jollain markettipyörällä voi olla raskasta (jos ei ole asentanut hyviä ulkokumeja kuten esim. Continentalin), puhumattakaan sitten pyörästä ilman vaihteita tai joku 3-vaihteinen pyörä. Mutta jos pystyy tekemään esim. 20 km lenkin, niin eiköhän sitten tällainenkin mene.

Itse en ole vielä omaa pyöräilykautta aloittanut, mutta ensimmäinen lenkki tulee olemaan juuri tätä luokkaa. Tiedä sitten vielä, olenko tähän osallistumassa. Minkä ikäistä porukkaa tähän olisi edes osallistumassa?

Carma

  • Vieras
Vs: Pervojen Pyhäpyöräily Tampereella
« Vastaus #23 : 08.04.2017, 08:59 »
Älkää hei nyt oikeasti antako ymmärtää, että 32 km olisi pieni lenkki vaikka olisi paljonkin taukoja. :D

En siis ole ollenkaan tällaista ideaa vastaan, mutta suosittelisin osallistumaan, jos oikeasti pystyy tekemään tällaisia lenkkejä.

Toki tauot auttavat paljon, muttei ne matkan pituutta vähennä yhtään. Jollain markettipyörällä voi olla raskasta (jos ei ole asentanut hyviä ulkokumeja kuten esim. Continentalin), puhumattakaan sitten pyörästä ilman vaihteita tai joku 3-vaihteinen pyörä. Mutta jos pystyy tekemään esim. 20 km lenkin, niin eiköhän sitten tällainenkin mene.

Itse en ole vielä omaa pyöräilykautta aloittanut, mutta ensimmäinen lenkki tulee olemaan juuri tätä luokkaa. Tiedä sitten vielä, olenko tähän osallistumassa. Minkä ikäistä porukkaa tähän olisi edes osallistumassa?

marketpyörä: check
continental-ulkorengas, joka on hajoamispisteessä, mutta toimii vielä: check
3-vaihteinen pyörä: check

Pyöräilykausi avattu eilen. Ikä on 30.

Perhonen89

  • V.I.P.
  • *****
  • Viestejä: 1582
  • Kiltti tyttö
  • Galleria
Vs: Pervojen Pyhäpyöräily Tampereella
« Vastaus #24 : 08.04.2017, 09:53 »
Tällaisen pitkän lenkinhän voi ottaa puhtaasti myös kunnonkohotuksen kannalta. ;) Ja jos miettii, että olisiko tähän tulossa muita kuin vanhempia ihmisiä, niin kyllä nuorempaakin väkeä olisi tulossa. T. 27-vuotias. Niin ja toki en sano, että pitäisi osallistua, jos vähänkin matkan pituus arveluttaa. Itse ajattelin, että jos tää pyöretki onnistuu, niin.otan tämän haasteena. Pisin pyörälenkki, jonka oon viime vuosina vetänyt, on ollut joku 26-27 km, joten mielenkiintoista nähdä, miltä vielä vähän pidempi lenkki tuntuis. :)
« Viimeksi muokattu: 08.04.2017, 10:37 kirjoittanut Perhonen89 »

Kulkuri

  • Vieras
Vs: Pervojen Pyhäpyöräily Tampereella
« Vastaus #25 : 08.04.2017, 10:46 »
Ajatuksissani tämä olisi juurikin, leppoisa, enempi retkeilytyylinen tapahtuma. Totuushan on, matka ei tapa vaan vauhti. Sitä siis sovitellaan ja varataan aikaa enempi. Paljonhan se on myös keleistä kiinni kuinka viihtyy tauoilla ja missä tauotellaan. Ikärajaa eikä fillarivaatimuksia ei ole. Tyyliin vauvasta - vaariin. Itse edustan lienee jo sitä "vaari-osastoa" baarilaisissa. Toivotaan, kiinostusta olisi laidasta laitaan. Sukupuolesta toiseen ja kolmanteen..

Jyrki73

  • Vieras
Vs: Pervojen Pyhäpyöräily Tampereella
« Vastaus #26 : 08.04.2017, 11:14 »
Hyvä idea. Tosin hiukan kaukana, ja kun pitäisi vielä fillarikin sinne hommata. Täytyy tuumailla semmoista etelämmäksi.

Mia-Rouva

  • Rsyke
  • Baarikärpänen
  • *
  • Viestejä: 620
  • Galleria
Vs: Pervojen Pyhäpyöräily Tampereella
« Vastaus #27 : 08.04.2017, 13:57 »
Pitkäniemessä on ihan laillinenkin nuotiopaikka, Markhuhdanlahti.


jenna

  • Vieras
Vs: Pervojen Pyhäpyöräily Tampereella
« Vastaus #28 : 08.04.2017, 16:23 »
voisi pistää mieleen tämän ja kaivaaa pyörän säilöstä ja alkaa rassaamaan sitä auki että saa kuntoon sen vanhan rouvvani

nti N

Vs: Pervojen Pyhäpyöräily Tampereella
« Vastaus #29 : 09.04.2017, 10:46 »
Jos sää suosii ja sattuu vapaa viikonloppu, niin mikä jottei.

Mun kokemuksen mukaan pitkäkin matka menee, vähän kankeammallakin pyörällä, jos vain malttaa matkata tarpeeksi rauhallisesti. Jos yksin pyöräilen johonkin, niin vauhtia on niin paljon kuin jaksaa ja aina olen ihan poikki. Mutta se on oma syy. Kohtuu tasaisessa maastossa, ilman suuria ylämäkiä, on helpompi pitää se rauhallinen vauhti yllä.  15 vuotta sitten pyöräilin käytännössä päivittäin Kaukajärveltä Kangasalle ja se meni hyvin. Nykyään en jaksaisi polkea töihin päivittäin Pispalanharjun yli kolmeatoista kilometria suuntaansa. Silti rohkenisin lähteä tuolle retkelle, koska ei olisi kiire.