Newbie-nurkka > Artikkelit

Sinkkuihmisten polyamoria ja muut polysuhteet

<< < (3/8) > >>

Kettu vinossa:
"Polyamoria on väärin! Sen pitäisi olla multiamoria tai polyfilia. Kreikkalaisia ja latinalaisten sanojen sotkeminen keskenään on väärin!"
- Tuntematon

 8)

voronez:
Erittäin hyvää tekstiä  :)

AdultMaster:
National Geographicilla tulee mielenkiintoinen sarja eräästä uskonlahkosta, jossa hyväksytään pelkästään moniavioisuus. Tyyliin 3 vaimoa, 18 lasta. Siinä naiset avioituvat hyvin nuorena, usein 18-vuotiaina. Väittävät että Yläkerran Herra ilmoittaa jopa sulhasen nimen.
Suosittelen, sarjaa siis.

http://www.natgeotv.com/fi/moniavioisuuden-kannattajat

diaNa:
asiallinen kirjoitus itselle melko tuntemattomasta aiheesta. herätti ajatuksia ja vakaumuksen oman linjan oikeasta valinnasta :) mieleen tuli lukiessa miten mahd. lapsi / lapset muuttavat polysuhdetta, jos mitenkään?

Riverlady:
Kiitos kaikille palautteesta. Moittivammatkin palautteet olisivat tietysti ansainneet kiitokset, jos ne moitteet olisivat olleet aiheellisia.


--- Lainaus käyttäjältä: diaNa - 18.11.2013, 21:45 ---asiallinen kirjoitus itselle melko tuntemattomasta aiheesta. herätti ajatuksia ja vakaumuksen oman linjan oikeasta valinnasta :) mieleen tuli lukiessa miten mahd. lapsi / lapset muuttavat polysuhdetta, jos mitenkään?

--- Lainaus päättyy ---

Olen lähes täysin vapaaehtoisesti lapseton, vaikka lapsista pidänkin. OT, mutta mulla on vahva aavistus, että sadistinaiselle lapsettomaksi jääminen on parasta lastensuojelua, ja kun näin on, sitten on enemmän aikaa epäsovinnaisuuksille ja esim. vapaaehtoistyölle.

En siis osaa vastata polyjen lapset -kysymykseen omilla kokemuksillani, mutta en usko että lapsista tulee sen enemmän "fucked up" polyperheessä kuin saman onnellisuustason ydin- tai yh-perheissä. Tai sateenkaariperheissä. Tai Kate & Allie -tv-sarjan äitikommuunissa :) Sen tiedän, että artikkelini linkkilistassa mainitussa Fetlife-ryhmässä Living as a Single Secondary vastaan tulee säännöllisesti kirjoituksia, joissa kirjoittaja sanoo olevansa tyytyväinen etäsuhteen muodossa olevaan sinkkupolyelämäänsä juuri lasten takia, jotka ovat hänen elämänsä ykkösprioriteetti. Kirjoittajat kokevat, että pysyvät etäsuhteet (tai ettei ainakaan asuta yhdessä muiden kuin omien lasten kanssa) on heille toimivampi kuin irto- tai salasuhteet ja kyllä minä sen uskon. (EDIT: Lisäys: Moni kirjoittajista myös sanoo, ettei tahdo ketään seurustelukumppaniaan asumaan kotiin kanssaan. Uskon senkin, sillä vaihtuvat isä- ja äitipuolet rasittaisivat lapsia kaikkein eniten, luulen)

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Siirry pois tekstitilasta