Kirjoittaja Aihe: Haluaisitteko homojen ja lesbojen hypetysmeiningin myös kinkyille?  (Luettu 63871 kertaa)

Oranssilyhty

  • Rsyke
  • Baarikärpänen
  • *
  • Viestejä: 614
  • Galleria
Miten ees kukaan selväjärkinen pystyy rinnastamaan pervojen nykysia mahdollisuuksia ja oikeuksia neekeriorjien kanssa samalle tasolle?

Samalla tavalla kun perussuomalaiset on verranneet niihin kohdistettua kritiikkiä juutalaisvainoihin.

Loc

  • Vieras
Miten ees kukaan selväjärkinen pystyy rinnastamaan pervojen nykysia mahdollisuuksia ja oikeuksia neekeriorjien kanssa samalle tasolle?

Samalla tavalla kun perussuomalaiset on verranneet niihin kohdistettua kritiikkiä juutalaisvainoihin.

Mutta onneksi sinun oikeutesi loppuvat missä minun tunteeni alkavat-feministit tai anarkistit itkemässä poliisiväkivaltaa kun ei saa 130 miehen voimalla hyökätä rauhanomaisen kulkueen kimppuun on äärimmäisen loogista.

Alexios

  • Helsingin akateemiset kinkyt ry
  • V.I.P.
  • *
  • Viestejä: 1237
  • Truuhampster
  • Galleria
Ensin keräilijäyhteisöt, sitten kreikka, rooma, jne. Edustuksellinen demokratia toteutuu näissä kaikissa.

Kreikkalainen demokratia ei ollut millään tavalla edustuksellinen.

Mutta osoitat niin pahaa historia tietämättömyyttä, että lienee turha jatkaa tätä keskustelua.

Loc

  • Vieras
Ensin keräilijäyhteisöt, sitten kreikka, rooma, jne. Edustuksellinen demokratia toteutuu näissä kaikissa.

Kreikkalainen demokratia ei ollut millään tavalla edustuksellinen.

Mutta osoitat niin pahaa historia tietämättömyyttä, että lienee turha jatkaa tätä keskustelua.

Siis reilun sadan kaupunkivaltion väestöt valitsevat joukostaan 500 edustajaa, 50 jokaisesta kreikkalaisheimosta. Nämä vielä valitsevat joukostaan 50 joiden johtajalla oli valtionaarteen avaimet. Ekklesia toki päätti ulkopolitiikasta, strategiasta ja eräiden virkamiesten valinnasta. Mutta bule hoiti edustajien kautta suurimman osan juoksevista asioista. Mutta ollaan aika kaukana alkuperäisestä aiheesta.

Hra K

En kaipaa moista; pervo seksuaalisuus on jo nykyisellään ihan riittävän hankalaa.

heinrich

  • Vieras
Ensin keräilijäyhteisöt, sitten kreikka, rooma, jne. Edustuksellinen demokratia toteutuu näissä kaikissa.

Kreikkalainen demokratia ei ollut millään tavalla edustuksellinen.

Mutta osoitat niin pahaa historia tietämättömyyttä, että lienee turha jatkaa tätä keskustelua.

Jaa Ei vai...?

Okei...  ;D

Ihan kuinka herra haluaa...
Kirjoittihan neukkulassa Stalin historian uusiksi niiltä osin mikä ei miellyttänyt...

Tkuisäntä

  • Vieras
Why yes. Jos hypetys auttaisi useampaa naista löytämään alistuvan ja piiskasta pitävän puolensa:-)

J

Ride

  • Vieras

Kunhan nyt alkuun päästäisiin tilanteeseen, jossa ihmiset voisivat olla omana itsenään ja tulla hyväksytyksi, edes parisuhteissaan. Jos olemmekin hieman "vinoja". Vino on myös tilanne, jossa parisuhteessa toinen joutuu pakonedessä, luvalla tai luvatta! toteuttamaan itseään toisaalla. Saadakseen tuntea tunteen, olla hyväksytty!

Kukaan ei joudu luvatta toteuttamaan itseään toisaalla. Kyllä se on aina ihan oma valinta toimia luvatta. On omaa kusipäisyyttä syyttää puolisoa siitä että "joutuu" käymään vieraissa.

Jos tahtoo käydä vieraissa, olisi reiluinta pistää parisuhde poikki tai neuvotella avoimen suhteen mahdollisuudesta, jolloin voisi käydä vieraissa ihan luvan kanssa.


Vieraissa käynti ei ole reilua, mutta mitä reilua on parisuhteen poikkipistämisessä. Olen elämän varrella monta eroa nähnyt ja vaikka syyt ovat moninaisia, niin mitään muuta reilua niissä ei ole, kuin että molemmat osapuolet kärsii usein lähes yhtä paljon.

Parisuhteeseen kuuluu muutakin, kuin vain makuuhuone. " Sori kultsi, mut mul on seksuaalisuudessa semmoinen toinenkin puoli, josta en ole ikinä puhunut, joten adjöö. Ja nyt kun on tullut tehtyä kaikkien kannalta reilu ratkaisu, niin voiskin lähtee Tampereelle bileisiin, jos vaikka löytyis seuraa. " Musta tuo kuulostaa enemmänkin itsekkäältä ratkaisulta.

Seksuaalisuus ei ole aina mikään yksinkertainen ja helppo asia. Kyllä se voi kehittyä niin, että ajautuu tuohon Kulkurin "pakkoon". Onko silloin välttämättä huonompi vaihtoehto tuo vieraissa käynti, jos se riittää purkamaan ahdistusta ja pystyy kestämään oman huonon omantunnon? Onko moraalisesti "oikea ratkaisu" kertoa ja totaalisesti rikkoa itselle tärkeän ihmisen sydän ja romahduttaa toisen elämä, vain yleisen moraalikäsityksen takia, jos asiat voi hoitaa niin, että toinen ei koskaan saa sitä tietää?
Minä en ainakaan kykene neuvoja antaa, enkä siksi myöskään tuomitse.

Zina

  • Vieras
Vieraissa käynti ei ole reilua, mutta mitä reilua on parisuhteen poikkipistämisessä. Olen elämän varrella monta eroa nähnyt ja vaikka syyt ovat moninaisia, niin mitään muuta reilua niissä ei ole, kuin että molemmat osapuolet kärsii usein lähes yhtä paljon.

Parisuhteeseen kuuluu muutakin, kuin vain makuuhuone. " Sori kultsi, mut mul on seksuaalisuudessa semmoinen toinenkin puoli, josta en ole ikinä puhunut, joten adjöö. Ja nyt kun on tullut tehtyä kaikkien kannalta reilu ratkaisu, niin voiskin lähtee Tampereelle bileisiin, jos vaikka löytyis seuraa. " Musta tuo kuulostaa enemmänkin itsekkäältä ratkaisulta.

Seksuaalisuus ei ole aina mikään yksinkertainen ja helppo asia. Kyllä se voi kehittyä niin, että ajautuu tuohon Kulkurin "pakkoon". Onko silloin välttämättä huonompi vaihtoehto tuo vieraissa käynti, jos se riittää purkamaan ahdistusta ja pystyy kestämään oman huonon omantunnon? Onko moraalisesti "oikea ratkaisu" kertoa ja totaalisesti rikkoa itselle tärkeän ihmisen sydän ja romahduttaa toisen elämä, vain yleisen moraalikäsityksen takia, jos asiat voi hoitaa niin, että toinen ei koskaan saa sitä tietää?
Minä en ainakaan kykene neuvoja antaa, enkä siksi myöskään tuomitse.

Se ero ei tosiaan vaikuta vain kahteen toisistaan eroavaan ihmiseen vaan myös lapsiin, sukuun, ystäviin, harrastuksiin, työelämään, asumiseen, taloudelliseen tilanteeseen, sosiaaliseen statukseen jne, jos tällaiset kulissit on itselleen rakentanut ja niistä haluaa pitää kiinni. Täytyy laittaa asiat vaakakuppeihin ja valita pienin paha. Selibaatti?  ;)

tiikki

  • Vieras
Vieraissa käynti ei ole reilua, mutta mitä reilua on parisuhteen poikkipistämisessä. Olen elämän varrella monta eroa nähnyt ja vaikka syyt ovat moninaisia, niin mitään muuta reilua niissä ei ole, kuin että molemmat osapuolet kärsii usein lähes yhtä paljon.

Parisuhteeseen kuuluu muutakin, kuin vain makuuhuone. " Sori kultsi, mut mul on seksuaalisuudessa semmoinen toinenkin puoli, josta en ole ikinä puhunut, joten adjöö. Ja nyt kun on tullut tehtyä kaikkien kannalta reilu ratkaisu, niin voiskin lähtee Tampereelle bileisiin, jos vaikka löytyis seuraa. " Musta tuo kuulostaa enemmänkin itsekkäältä ratkaisulta.

Seksuaalisuus ei ole aina mikään yksinkertainen ja helppo asia. Kyllä se voi kehittyä niin, että ajautuu tuohon Kulkurin "pakkoon". Onko silloin välttämättä huonompi vaihtoehto tuo vieraissa käynti, jos se riittää purkamaan ahdistusta ja pystyy kestämään oman huonon omantunnon? Onko moraalisesti "oikea ratkaisu" kertoa ja totaalisesti rikkoa itselle tärkeän ihmisen sydän ja romahduttaa toisen elämä, vain yleisen moraalikäsityksen takia, jos asiat voi hoitaa niin, että toinen ei koskaan saa sitä tietää?
Minä en ainakaan kykene neuvoja antaa, enkä siksi myöskään tuomitse.

Se ero ei tosiaan vaikuta vain kahteen toisistaan eroavaan ihmiseen vaan myös lapsiin, sukuun, ystäviin, harrastuksiin, työelämään, asumiseen, taloudelliseen tilanteeseen, sosiaaliseen statukseen jne, jos tällaiset kulissit on itselleen rakentanut ja niistä haluaa pitää kiinni. Täytyy laittaa asiat vaakakuppeihin ja valita pienin paha. Selibaatti?  ;)

Ja miten huono parisuhde riitoineen ja mykkäkouluineen vaikuttaa lapsiin?
Huono parisuhde voi pahimmillaan aiheuttaa myös masennusta, miten se vaikuttaa ystäviin, harrastuksiin, työelämään?

Kettu vinossa

  • Vieras
Vieraissa käynti ei ole reilua, mutta mitä reilua on parisuhteen poikkipistämisessä. Olen elämän varrella monta eroa nähnyt ja vaikka syyt ovat moninaisia, niin mitään muuta reilua niissä ei ole, kuin että molemmat osapuolet kärsii usein lähes yhtä paljon.

Parisuhteeseen kuuluu muutakin, kuin vain makuuhuone. " Sori kultsi, mut mul on seksuaalisuudessa semmoinen toinenkin puoli, josta en ole ikinä puhunut, joten adjöö. Ja nyt kun on tullut tehtyä kaikkien kannalta reilu ratkaisu, niin voiskin lähtee Tampereelle bileisiin, jos vaikka löytyis seuraa. " Musta tuo kuulostaa enemmänkin itsekkäältä ratkaisulta.

Seksuaalisuus ei ole aina mikään yksinkertainen ja helppo asia. Kyllä se voi kehittyä niin, että ajautuu tuohon Kulkurin "pakkoon". Onko silloin välttämättä huonompi vaihtoehto tuo vieraissa käynti, jos se riittää purkamaan ahdistusta ja pystyy kestämään oman huonon omantunnon? Onko moraalisesti "oikea ratkaisu" kertoa ja totaalisesti rikkoa itselle tärkeän ihmisen sydän ja romahduttaa toisen elämä, vain yleisen moraalikäsityksen takia, jos asiat voi hoitaa niin, että toinen ei koskaan saa sitä tietää?
Minä en ainakaan kykene neuvoja antaa, enkä siksi myöskään tuomitse.

On myös itsekästä elää huonossa parisuhteessa vain pitääkseen kulisseja yllä, että kaikki on hyvin. On paljon reilumpaa kumppaniaan kohtaan sanoa mahdollisimman aikaisessa vaiheessa, että "ei tämä homma toimi", kuin kituuttaa vuosia tai jopa vuosikymmeniä huonossa suhteessa, toisen luullen että kaikki on hyvin.

Tunnen ihmisiä, jotka ovat parisuhteessa ja pettävät. Vaikka kuvio onkin mielestäni väärin, en heille siitä valita, enkä heidän salaisuuksiaan eteenpäin kerro. Jokainen tehköön mitä heidän omatuntonsa sallii. Mutta näin yleisellä keskustelufoorumilla saa aiheesta kertoa mielipiteensä yleisellä tasolla.

On myös muistettava, että pettäessäkin voi käydä niin, että kumppanin kanssa syntyy läheisempiä tunteita, jopa rakkautta. Mitekäs sitten toimitaan? On varmasti entistä raskaampaa elää kahdessa suhteessa salassa.

Entäpä jos pettämiskumppanisi rakastuu sinuun, muttet itse koe häneen rakkautta? Mustasukkainen kumppani saattaa kertoa suhteestanne puolisollesi, toiven että saisi näin sinut omakseen.
Entä jos pettämiskumppani ei tiennyt, että sinulla on jo vakituinen suhde? Hän luuli sinun olevan hänen ainoa rakkautensa. Pettyneenä hän saattaa tehdä elämästäsi helvettiä.
Entä jos rakastatkin pettämiskumppaniasi, mutta tunteet vakituiseen kumppaniisi ovat jo täysin hiipuneet? Onko vielä reilua elää vakikumppanin kanssa parisuhteessa?

"Tosiasioiden tunnustaminen on kaiken viisauden alku."
- Thomas Babington Macaulay

"Sen tunnustaminen kaikille, että olet poly ja et pärjää monosuhteessa, on viisauden alku."
- Kettu vinossa

Mia-Rouva

  • Rsyke
  • Baarikärpänen
  • *
  • Viestejä: 624
  • Galleria
Parisuhteeseen kuuluu muutakin, kuin vain makuuhuone. " Sori kultsi, mut mul on seksuaalisuudessa semmoinen toinenkin puoli, josta en ole ikinä puhunut, joten adjöö. Ja nyt kun on tullut tehtyä kaikkien kannalta reilu ratkaisu, niin voiskin lähtee Tampereelle bileisiin, jos vaikka löytyis seuraa. " Musta tuo kuulostaa enemmänkin itsekkäältä ratkaisulta.


Tai miten olisi: "Kulta, mun seksuaalisuudessa on semmoinn puoli, josta en ole ikinä puhunut. Haluaisin, että istuttaisiin rauhassa alas ja mä kertoisin siitä sulle ja sä voisit vähän miettiä sitä että miltä se ajatus ihan oikeasti tuntuu - löydettäisiinkö me jokin yhteinen ratkaisu.

heinrich

  • Vieras
Parisuhteeseen kuuluu muutakin, kuin vain makuuhuone. " Sori kultsi, mut mul on seksuaalisuudessa semmoinen toinenkin puoli, josta en ole ikinä puhunut, joten adjöö. Ja nyt kun on tullut tehtyä kaikkien kannalta reilu ratkaisu, niin voiskin lähtee Tampereelle bileisiin, jos vaikka löytyis seuraa. " Musta tuo kuulostaa enemmänkin itsekkäältä ratkaisulta.


Tai miten olisi: "Kulta, mun seksuaalisuudessa on semmoinn puoli, josta en ole ikinä puhunut. Haluaisin, että istuttaisiin rauhassa alas ja mä kertoisin siitä sulle ja sä voisit vähän miettiä sitä että miltä se ajatus ihan oikeasti tuntuu - löydettäisiinkö me jokin yhteinen ratkaisu.

Mä peukuttasin tätä vaihtoehtoa.
Totuus on kuitenkin aina totuus.
Vaikka se sitten vähä kirvelisikin.

Kinkyys kun saattaa pulpahtaa milloin vain.
Seksuaali-identiteetti kun on mitä on...
Tai ei ole...
Tai sitten taas hetken päästä on...

Ride

  • Vieras
Vaikka itseltä kohtuu vahvana löytyy myös tuo polypuoli, niin se ei ole ollut mikään ongelma. Vieraissa ei ole tultua käytyä, mutta sen ansiosta en välttämättä kauheita omantunnon tuskia olisi saanut. Tilaisuuksia on ollut ja yhden kerran joskus kauan kauan sitten kännipäissä oltiin jo niin lähellä, kuin vain voi olla. Kun nyt yli 30 vuoden suhteen jälkeen katson elämääni taaksepäin, niin en voi todeta muuta, kuin jos sen pienen kynnyksen olisin ylittänyt ja siitä kertonut, niin olisi ollut elämäni suurimpia virheitä. Ainahan voi ajatella, että kumpikin olisi voinut löytää vielä paremman elämän, mutta jos omalla kohdalla valinta olisi ollut tuo lipsahdus, josta sitten tuli parhaan opiskelukaverini vaimo, niin seurauksena olisi minulle ollut jäänti vähän yli kolmikymppisenä leskeksi. ( Synnynnäinen aivoverisuonen heikkous, jonka seurauksena massiivinen aivoverenvuoto )

Toimiva parisuhde on aina sekä saamista, että luopumista. Siihen sisältyy aina valintoja, joista vasta jälkeenpäin voi päätellä, oliko ne oikeita vai vääriä. Silti voi jäädä pimentoon, olisiko kuitenkin voinut toinen ratkaisu voinut olla vielä parempi tai huonompi, kuin tehty.

Kukaan minua kommentoineista ei ole väärässä, mutta silti sanoisin, että vain Zina on oikeassa. Ketun kanssa aivan samaa mieltä, että ei täysin toimimattoman suhteen kulissien ylläpitämisessä ole mieltä. Mutta kun ongelman voi pystyä pitämään myös niin hyvin piilossa, ettei se näy arjessa, vaan omassa pääkopassa. Se voi alkaa heijastumaan vähitellen voimakkaasti myös arkeen ja sen estämisestä siinä vieraissa käynnissä olisi kyse. On myös totta, että vieraissa käynti voisi tuoda mukanaan myös Ketun kuvaamat ongelmat. Aivan samoin kuin omalla kohdalla yksi lipsahdus olisi voinut alentaa kynnystä seuraavaan. Kuitenkaan noiden kulissien ylläpito silloin, kun em. ongelmia ei esiinny, ei ole vain itsekästä toimintaa, vaan se voi olla myös ennen kaikkea pyrkimystä toisen suojeluun, jopa hyvinkin epäitsekkäällä tavalla. Jopa vieraissa käynti ilman lupaa itsekkäiden tarpeiden takia, voi olla samalla myös epäitsekästä.

Mian ajatus on periaattessa ihanteellinen, mikäli molempia tyydyttävä ratkaisu löytyisi, mutta löytyykö se? Omalla kohdalla voin sanoa, ettei löytyisi.

Kukin tietysti kokee ja näkee asiat omalla tavallaan ja muodostaa siten myös mielipiteensä. Itse näen kuitenkin jokaisen tilanteen ja parisuhteen niin yksilölliseksi, ettei mitään yleispäteviä ratkaisuja ole olemassa, vaan kuten Zina sanoi, kyse on pinemmän pahan etsimisestä. Miten siinä kulloinkin onnistuu, on sitten eriasia. Mutta tuskin koskaan on vain yksi ja ainoa helppo ratkaisu. Ei ole kyse vain moraalista, rehellisyydestä tai totuudesta, joka vain vähän kirpaisee, vaan voi olla myös kyse ratkaisuista, jotka jättävät elinikäiset haavat.

   




Kulkuri

  • Vieras

Toimiva parisuhde on aina sekä saamista, että luopumista. Siihen sisältyy aina valintoja, joista vasta jälkeenpäin voi päätellä, oliko ne oikeita vai vääriä. Silti voi jäädä pimentoon, olisiko kuitenkin voinut toinen ratkaisu voinut olla vielä parempi tai huonompi, kuin tehty.

Kukaan minua kommentoineista ei ole väärässä, mutta silti sanoisin, että vain Zina on oikeassa. Ketun kanssa aivan samaa mieltä, että ei täysin toimimattoman suhteen kulissien ylläpitämisessä ole mieltä. Mutta kun ongelman voi pystyä pitämään myös niin hyvin piilossa, ettei se näy arjessa, vaan omassa pääkopassa. Se voi alkaa heijastumaan vähitellen voimakkaasti myös arkeen ja sen estämisestä siinä vieraissa käynnissä olisi kyse. On myös totta, että vieraissa käynti voisi tuoda mukanaan myös Ketun kuvaamat ongelmat. Aivan samoin kuin omalla kohdalla yksi lipsahdus olisi voinut alentaa kynnystä seuraavaan. Kuitenkaan noiden kulissien ylläpito silloin, kun em. ongelmia ei esiinny, ei ole vain itsekästä toimintaa, vaan se voi olla myös ennen kaikkea pyrkimystä toisen suojeluun, jopa hyvinkin epäitsekkäällä tavalla. Jopa vieraissa käynti ilman lupaa itsekkäiden tarpeiden takia, voi olla samalla myös epäitsekästä.

Mian ajatus on periaattessa ihanteellinen, mikäli molempia tyydyttävä ratkaisu löytyisi, mutta löytyykö se? Omalla kohdalla voin sanoa, ettei löytyisi.

Kukin tietysti kokee ja näkee asiat omalla tavallaan ja muodostaa siten myös mielipiteensä. Itse näen kuitenkin jokaisen tilanteen ja parisuhteen niin yksilölliseksi, ettei mitään yleispäteviä ratkaisuja ole olemassa, vaan kuten Zina sanoi, kyse on pinemmän pahan etsimisestä. Miten siinä kulloinkin onnistuu, on sitten eriasia. Mutta tuskin koskaan on vain yksi ja ainoa helppo ratkaisu. Ei ole kyse vain moraalista, rehellisyydestä tai totuudesta, joka vain vähän kirpaisee, vaan voi olla myös kyse ratkaisuista, jotka jättävät elinikäiset haavat.

 

++1

Hyviä, viisaita ajatuksia Ridellä. Yhtä yleispätevää ohjetta ei ole..Vieraisiin meno ilmanlupaa, ei ehkä ole se kaikeinparastapa toimia. Itse jätin aikoinani menemättä...ja maksoin siitä myöhemmin kovanhinnan. Siitä viisastuneena nyt tiedän, mitä haluan mahdolliselta uudelta, pysyvältä suhteelta. Tiedän myös, mitä itse voin tarjota sille suhteelle! Jokainen tekee omat ratkaisunsa ja vastaa niistä itse. Kiviä ei kannata heitellä..Varsinkaan kun ei kuitenkaan tiedä toisten kokonaistilannetta.