Kirjoittaja Aihe: Pakkopaidan tekeminen itse  (Luettu 10272 kertaa)

Siru

  • Vieras
Pakkopaidan tekeminen itse
« : 09.08.2011, 22:26 »
Olisiko jollakulla antaa kaavoja, ohjeita ja tarpeellisia neuvoja miten voisin tehdä pakkopaidan? Ompelun tekniikka on hallussa, mutta muuten olen hieman hakusessa. Toki voisi toimia sekin, että jos joltain löytyy kyseinen vaatekappale kaapistaan, voisin pummia moisen lainaksi ja perehtyä kankaankappaleiden sielunelämään sitä kautta.

Nepo

  • Kanta-asiakas
  • ***
  • Viestejä: 498
  • "Kyllä se mökillä menis"
  • Galleria
Vs: Pakkopaidan tekeminen itse
« Vastaus #1 : 09.08.2011, 22:31 »
Mä voisin tietää,kysäsen siltä :)

Cuda68

  • Asiakas
  • **
  • Viestejä: 214
  • Oon kuulemma ihan vitun hyvä panee :D
  • Galleria
Vs: Pakkopaidan tekeminen itse
« Vastaus #2 : 10.08.2011, 02:43 »
Kandeeko tehdä itte ?

http://punanaamio.fi/tuote/3241/pakkopaita

19,60 €

Noh tost sais ainakin mallin :-)

Mr.Vic

Vs: Pakkopaidan tekeminen itse
« Vastaus #3 : 10.08.2011, 03:50 »
Itse tehty on aina oman näköinen, etenkin jos materiaalissa eksyy johonkin ei niin tavalliseen. Kuten vaikka nahkainen pakkopaita, jossa on kunnolliset korsettiluut...?

Joka tapauksessa halvastakin mallikappaleesta voi ottaa mittoja, ja tehdä kaavaa itselle, siihen se punanaamion asuste ainakin sopinee.

Lurvio

  • Bizarre Club
  • Asiakas
  • *
  • Viestejä: 118
  • Monialasäätäjä
  • Galleria
Vs: Pakkopaidan tekeminen itse
« Vastaus #4 : 10.08.2011, 07:11 »
Käsittääkseni useampikin noita paitoja tehnyt on käyttänyt jotain ihan perus pitköhihaisen t-paidan tmv kaavaa ja pidentänyt vain hihoja. Kankaaksi vaan jotain joustamatonta, esmes farkkukankaat. Halvasta lakanakankaasta kannattanee tehdä koevedos jos pyrkii tekemään käyttäjälleen tiukasti istuvan version. Luita ei IMO tuommonen vaate tarvii, noissa "aidoissa" on ne haararemmit mitkä estää sen vaatteen ylösnousemisen.

Lurvio

n4103xxl

  • Vieras
Vs: Pakkopaidan tekeminen itse
« Vastaus #5 : 10.08.2011, 08:55 »
Mä olen tehny parikin käytetyistä nahkatakeista, purkanu vetoketjun/napit pois, jatkanu hihoja ja se avonainen etuosa sit selkäpuolelle, siihen remmit ja soljet sulkemista varten, ja samoin hihoihin, solki toiseen ja pitkä remmi toiseen, millä hihat voi vetää vartalon ympärille. Haaraan myöskin remmit, ja soljet taakse. Aini, kaulus kannattaa myös purkaa pois. Ihan käyttökelposia on niistäkin tullu.

Siru

  • Vieras
Vs: Pakkopaidan tekeminen itse
« Vastaus #6 : 10.08.2011, 16:06 »
Kiitos vinkeistä! Haluan tehdä paidan itse, joskin suht perinteisen. Jos kovasti innostun ni kohta mulla on kaappi täynnä erilaisia pakkopaitoja. :D Tuo pitkähihaisen paidan kaava onkin aika hyvä vinkki. En sitä hoksannut itse. Tosin tuntuu että pää on muutenkin kovin hatara tällä hetkellä. Tarpeeksi monta kertaa kun putoaa päälleen... :P Mä täällä kriiseilin lähinnä remmien kiinnityksistä, sijoituksesta ja niiden materiaaleista. Nylonremmit ja metallisoljet?
n4103xxl: Olisiko sulla näyttää kuvaa sun tekemistä paidoista?

tomi

Vs: Pakkopaidan tekeminen itse
« Vastaus #7 : 10.08.2011, 18:52 »
Mulla on valkoisesta nahasta Hard Desingilla teettetty pakkopaita (on tuossa profiilikuvassa). Ei kyllä ehkä ihan perinteisin malli, mut voin lainata jos tarvis, ei ole käyttöä ainakaan ennen TAFFia, jos silloinkaan...

Ja varo vaan! Näistä tosiaan innostuu helposti ja voipi kohta Sirulla olla kaapissa useampikin pakkopaita.

n4103xxl

  • Vieras
Vs: Pakkopaidan tekeminen itse
« Vastaus #8 : 10.08.2011, 19:24 »
Kiitos vinkeistä! Haluan tehdä paidan itse, joskin suht perinteisen. Jos kovasti innostun ni kohta mulla on kaappi täynnä erilaisia pakkopaitoja. :D Tuo pitkähihaisen paidan kaava onkin aika hyvä vinkki. En sitä hoksannut itse. Tosin tuntuu että pää on muutenkin kovin hatara tällä hetkellä. Tarpeeksi monta kertaa kun putoaa päälleen... :P Mä täällä kriiseilin lähinnä remmien kiinnityksistä, sijoituksesta ja niiden materiaaleista. Nylonremmit ja metallisoljet?
n4103xxl: Olisiko sulla näyttää kuvaa sun tekemistä paidoista?
Valitettavasti ei ole kuvia, kun tää lahopää unohtaa aina kuvata tekeleensä, ennekun luovuttaa eteenpäin  :(

SpeedMaster

  • Vieras
Vs: Pakkopaidan tekeminen itse
« Vastaus #9 : 29.08.2011, 09:08 »
Mä hankin farkkutakin kaavat ja tein siitä muokkamalla: hihoihin 20cm lisää pituutta etukappaleet yhteen ja takakappaleet kaksiosaisiksi keskelle pystyyn lisää leveyttä 10cm. Valkoisesta farkkukankaasta tulee ihan toimiva.

Seuraavaan täytyy koittaa liittää kiinteä "bondage-huppu"  >:D

Mr.Vic

Vs: Pakkopaidan tekeminen itse
« Vastaus #10 : 01.09.2011, 04:39 »
Mullon puuvillakankaasta tehdyt peltipaidat x2, joista ajattelin hihnoja pidennettyihin hihoihin ompelemalla tehdä yhteensä yhden kappaleen pakkopaitoja. Siis kokeilun vuoksi vain. Tuskin siitä mikään über hieno tulee, mutta jos nyt olis edes auttavasti toimiva, niin olisin jo tyytyväinen alkuun päästyäni.

MasterPain

  • Bizarre Club
  • Asiakas
  • *
  • Viestejä: 109
  • Kysymällä voi saada haluamansa
  • Galleria
Vs: Pakkopaidan tekeminen itse
« Vastaus #11 : 22.03.2012, 03:31 »
Öitä

Voin kuvata oman pakkopaitani ja laittaa kuvat tänne, nimittäin sen jonka tuo "lahopää" (n4103xxl) teki Minulle ja unohdimme silloin sen kuvata. Mutta pitkästyä ei kannatta odottamaan, kun noit muitakii kiireitä on. Niin ja täytys varmaan kuvata joitain muitakin hänen tekemiään leluja.

Haaveilija

  • Vieras
Vs: Pakkopaidan tekeminen itse
« Vastaus #12 : 13.09.2012, 23:37 »
Moi, uutena tulokkaana kirjoittelen. Olen tehnyt pari pakkopaitaa, toisen vaimolle ja toisen itselle. Tämä vaimolle tehty on aika pehmeää mutta paksua puuvillaa, hihnat on tähän itse ommeltu ja hihnalenkit olen vääntänyt rosteritangosta ja kovajuottanut lenkiksi. Malli ei ole aivan perinteinen, eli takki avautuu molemmilta sivuilta ja pujotetaan päälle, hieman hankampi pukea, mutta selinmakuulla mikään ylimääräinen hihna tai solki ei paina selkäruotoa. Alhaalla on 3 hihnoille paikat, tosin yleensä käytössä ei ole ainuttakaan tai laitimmaiset "ymmärrettävistä" syistä. Takki ei kuulemma lähde päältä vaikka yrittäisikin. Kaikki hihnat on tarranauhalla turhien metalliosien välttämiseksi. Edessä kädet menevät lenkin läpi ja hihat kiinnitetään takana toisiinsa ja lenkin läpi sielläkin ettei hihnaa voi tiputtaa alas. Tämä on ollut ehdottomasti pidetyin väline ballgagin jälkeen koska ei tule kipuja tai painaumia mihinkään. Takista ei ole nyt kuvaa takaa mutta voin sellaisen joskus laittaa jos on tarvis. Pakkopaidassa on vähän sama juttu kuin korsetissa että kun se istuu niin ei sitä tarvitse edes hulluna kiristää kun pysyy paikallaan, Paita voi olla hyvin ahdistava jos sitä on kiristetty liikaa. Laitan toiseen viestiin toisen paidan.

Haaveilija

  • Vieras
Vs: Pakkopaidan tekeminen itse
« Vastaus #13 : 13.09.2012, 23:50 »
Tässä sitten itselle tehty versio jota kokeiltu kait kerran :) Tämän tein ihan sillä ajatuksella että kestää minunkin riuhtomisen. Takki on selästä aukeava ja siinä on muutama tarranauha pitämässä takkia kiinni ennen kuin hihnat saa tiukattua. Tärkeintä tässä on se että tein tuon hihat yhteen liittävän hihnan, kulkee siis käden ulkopuolella niskan kautta toiseen käteen ja jatkuu selän taakse ja niskassa myös kiristys tai oikeammin yläselässä. Tällä ajattelin estää sen ettei sopivasti kiristettyä takkia voisi vain repiä selästä rikki menemällä kyyryyn tai kiskomalla hihoista sisäänpäin, tuo hihna ottaa suurimman vastuksen tuossa tapauksessa. Kangas on markiisikangasta ja hieman kovempaa kuin edellisessä. Lukoiksi tein yksinkertaisimmat mitä tiedän eli vain kaksi rinkulaa samaan hihnalenkkiin kiinni ja siihen kiristys. En ole varma että pitäisikö lukitus jos pääsisi ravistelemaan tarpeeksi kauan ilman vetoa, mutta vedon kanssa tuo pitää mitä vaan. Edessä kädet sitten kulkevat tuon kangas putken kautta joka estää ylimääräiset käden liikkeet. Tikkaukset on tässä tehty myös useampaan kertaan osassa saumoja.

brahma

  • Baarikärpänen
  • ****
  • Viestejä: 857
  • The evil saint - Ilkeä pyhimys
  • Galleria
Vs: Pakkopaidan tekeminen itse
« Vastaus #14 : 14.09.2012, 01:04 »
täältä löytyy perhosmallin pakkopaitaan ohjeet ja sitten ne kaavat,

kaavat voi tulostaa ihan normi a4 tulostimella, mutta tarvitaan sitten aito adobe, sieltä sitten tulostetaan 100% koossa ja valitaan sitten juliste, tulostusmuodoksi, sen jälkeen tulostin laulaan....

kun on tulosteltu, niin sitten otetaan sakset ja leikkaillaan teippailaan palaset yhteen.

http://fetishleathercrafter.blogspot.fi/2012/05/free-butterfly-straitjacket-patterns.html
tuolta löytyy kaavat muutamiin huppuihinkin