Kirjoittaja Aihe: tee-se itse vacbed???  (Luettu 20296 kertaa)

Nepo

  • Kanta-asiakas
  • ***
  • Viestejä: 498
  • "Kyllä se mökillä menis"
  • Galleria
Vs: tee-se itse vacbed???
« Vastaus #15 : 28.09.2011, 22:52 »
Tännehän vois perustaa osion sit minne olis modeilta pääsy kielletty  >:D

Mr.Vic

Vs: tee-se itse vacbed???
« Vastaus #16 : 29.09.2011, 11:37 »
Foorumi soveltuu siihen siis mainiosti, koska liitetiedostot voivat olla .pdf-muotoisia. :)

että foorumi soveltuu tekijänoikeudella suojatun materiaalin levittämiseen?

No tässä kieltämättä jäi minulla vähän konteksti tarkemmin lukematta. Niitä omia rakennusohjeita saa toki .pdf-tiedostoinakin laitella, mutta ei tietenkään lähdetä luvatta kirjoja kopioimaan.

Eli jos suomennan tekstin ja piirrän omat kuvitukset, niin sitten....

Venir

  • Ketjureaktio
  • Asiakas
  • *
  • Viestejä: 134
  • Galleria
Vs: tee-se itse vacbed???
« Vastaus #17 : 29.09.2011, 11:56 »
Itellä kanssa samat haaveet oman rakentamisesta. Ainakin paikallisessa k-raudassa on hyvinkin muoviputkia ja sopvia kulmia ja t-kappalaeita saatavilla. Ensiksi ajattelin kokeilla vuodevaatteiden säilytykseen tarkoitettujan vakuumipussien venttiiliä, jotta ei kanssa tarttisi imuria huudattaa koko aikaa. Näitä oli ainakin Lahdessa paikallsissa halpahalleissa. Myöskin eurocatsuits:in (www.eurocatsuits.com/) versio pedistä on aika kätsyn oloinen. Toinen pää vain rullataan putken ympärille kiinni ja vakuumi on taattu toisin kuin normi vetskarissa. Ilmatiiviit vetskarit onkin sitten muutamaa kertaluokkaa kalliimpia. Heiltä myös saa imuriventtiilejä erikseen 29 euron hintaan kun pari viikkoa sitten kyselin.

Hasse.W

  • Vieras
Vs: tee-se itse vacbed???
« Vastaus #18 : 29.09.2011, 11:57 »
Foorumi soveltuu siihen siis mainiosti, koska liitetiedostot voivat olla .pdf-muotoisia. :)

että foorumi soveltuu tekijänoikeudella suojatun materiaalin levittämiseen?

No tässä kieltämättä jäi minulla vähän konteksti tarkemmin lukematta. Niitä omia rakennusohjeita saa toki .pdf-tiedostoinakin laitella, mutta ei tietenkään lähdetä luvatta kirjoja kopioimaan.

Eli jos suomennan tekstin ja piirrän omat kuvitukset, niin sitten....


« Viimeksi muokattu: 01.10.2011, 08:54 kirjoittanut Hasse.W »

switcher

  • Vieras
Vs: tee-se itse vacbed???
« Vastaus #19 : 29.09.2011, 14:09 »
eli k-raudasta kannattaa lähteä ensimmäisenä katsomaan niitä putkia ja jos sieltä ei löydy niin sit putki liikkeeseen? Ja sit pyydystää jostain sellaista vaate pussin venttiiliä mistä muualta niitä kannattaa etsiä? No ei sit mitään kumia vaan tilaamaan ja sit etsimään muita osia.

Kunzmann

Vs: tee-se itse vacbed???
« Vastaus #20 : 29.09.2011, 14:51 »
mä tein sähköputkesta ja mutkista sellaisen kehikon ja porasin siihen sisäpuolelle ilmareikiä, sit yks putki liitoskappaleeksi kehikkoon johon imurin pistin kiinni.
kahdesta isosta jätesäkistä teippasin leveällä eristysnauhalla pussin ja subi sisään, imuri päälle ja nauttimaan :D
jossain oli ohjeet selkokielellä mut en muista missä.

switcher

  • Vieras
Vs: tee-se itse vacbed???
« Vastaus #21 : 29.09.2011, 16:42 »
mä tein sähköputkesta ja mutkista sellaisen kehikon ja porasin siihen sisäpuolelle ilmareikiä, sit yks putki liitoskappaleeksi kehikkoon johon imurin pistin kiinni.
kahdesta isosta jätesäkistä teippasin leveällä eristysnauhalla pussin ja subi sisään, imuri päälle ja nauttimaan :D
jossain oli ohjeet selkokielellä mut en muista missä.
heihei toihan kuulosti helpolta ja halvalta tavalta :D

switcher

  • Vieras
Vs: tee-se itse vacbed???
« Vastaus #22 : 30.09.2011, 20:29 »
hehei sain mun oma tekemän vacbedin toimivaksi:P ostin rauta kaupasta keskus pölynimuri putkea ja tein siitä rungon maksoi yht. 35e mut sit tein päällisen pvc kankaasta huonompaa mitä kumi mut nyt ei ollu rahaa valita. Ongelmia on vielä kyllä miten saisi siitä sellaisen ettei tarvis pitää imuria käynnissä?? Ja sisään meno aukon sulku??

brahma

  • Baarikärpänen
  • ****
  • Viestejä: 857
  • The evil saint - Ilkeä pyhimys
  • Galleria
Vs: tee-se itse vacbed???
« Vastaus #23 : 30.09.2011, 20:42 »



os tallentaisi koko roskan vaikka tuonne.
Ja lataus osoite vain näkyviin ”Päivän kuva tai linkki”( tai yksityisviestinä sopiville henkilöille)

https://filepost.com/

kyllä se silti menee sinne tekijänoikeus rikkomusten puolelle vaikka sen tekee tuotakin kautta...

Hasse.W

  • Vieras
Vs: tee-se itse vacbed???
« Vastaus #24 : 01.10.2011, 08:54 »
”Toki voin tarvittaessa scannata omasta...mut kestää hetkisen löytää scanneri.”
”Mäkin voin skannailla sen jos on tarvetta, ...”
”Mäkin voin skannailla sen jos on tarvetta, skanneri kun on tossa työpöydällä koneen vieressä.”
”Eli jos suomennan tekstin …..”

Minusta tämäkin toimitta menevät tähän kategoriaan ”tekijänoikeus rikkomusten puolelle”.

Eli kopiointi ja tekstin käyttäminen/lainaus sellaisenaan ilman tekijän/tekijöiden lupaa.



Idea tuossa minun viestissäni tapahtuneessa ”rikokseen yllyttämisessä”, josta ”brahma” ystävällisesti huomautti.

Oli se ettei foorumi joudu mitenkään vastuksen henkilöiden toiminnasta ja kun he haluavat auttaa kaveria/toveria.
« Viimeksi muokattu: 01.10.2011, 10:21 kirjoittanut Hasse.W »

Glori

  • Vieras
Vs: tee-se itse vacbed???
« Vastaus #25 : 01.10.2011, 09:36 »
”Toki voin tarvittaessa scannata omasta...mut kestää hetkisen löytää scanneri.”
”Mäkin voin skannailla sen jos on tarvetta, ...”
”Mäkin voin skannailla sen jos on tarvetta, skanneri kun on tossa työpöydällä koneen vieressä.”
”Eli jos suomennan tekstin …..”

Minusta tämäkin toimitta menevät tähän kategoriaan ”tekijänoikeus rikkomusten puolelle”.

Eli kopiointi ja tekstin käyttäminen/lainaus sellaisenaan ilman tekijän/tekijöiden lupaa.

Idea tuossa ”rikokseen yllyttämisessä” oli ettei foorumi joudu mitenkään vastuksen henkilöiden toiminnasta ja halutta auttaa kaveria/toveria.

Hasse on ihan oikeassa. Omaan käyttöönsä saa kopioida vaikka koko kirjan. Mutta jakaa... nounou!!

*****
Ei kai foorumi ole yllyttänyt mihinkään? Vai ymmärsinkö viimeisen kohdan väärin?

Itselle tulee tekijänoikeusasiat työssä eteen päivittäin ja olen tarkka niistä.

Hieman loukkaa jos edellä tarkoitettiin että ylläpito sallisi rikkeet tai rikokset foorumilla. Ja edellinen lause oli omani, ei koko ylläpidon muotoilema. Uskon silti että muutkin voivat allekirjoittaa sen.

switcher

  • Vieras
Vs: tee-se itse vacbed???
« Vastaus #26 : 01.10.2011, 10:13 »
kyllähän tuo vissiin tekijänoikeuksia rikkoo joten parempi kumminkin ettei ainakaan tänne foorumille laita saattaisi kumminkin aiheuttaa ongelmia tälle sivustolle ja sitä emme kumminkaan halua.

Hasse.W

  • Vieras
Vs: tee-se itse vacbed???
« Vastaus #27 : 01.10.2011, 10:32 »
”Toki voin tarvittaessa scannata omasta...mut kestää hetkisen löytää scanneri.”
”Mäkin voin skannailla sen jos on tarvetta, ...”
”Mäkin voin skannailla sen jos on tarvetta, skanneri kun on tossa työpöydällä koneen vieressä.”
”Eli jos suomennan tekstin …..”

Minusta tämäkin toimitta menevät tähän kategoriaan ”tekijänoikeus rikkomusten puolelle”.

Eli kopiointi ja tekstin käyttäminen/lainaus sellaisenaan ilman tekijän/tekijöiden lupaa.

Idea tuossa ”rikokseen yllyttämisessä” oli ettei foorumi joudu mitenkään vastuksen henkilöiden toiminnasta ja halutta auttaa kaveria/toveria.

Hasse on ihan oikeassa. Omaan käyttöönsä saa kopioida vaikka koko kirjan. Mutta jakaa... nounou!!

*****
Ei kai foorumi ole yllyttänyt mihinkään? Vai ymmärsinkö viimeisen kohdan väärin?

Itselle tulee tekijänoikeusasiat työssä eteen päivittäin ja olen tarkka niistä.

Hieman loukkaa jos edellä tarkoitettiin että ylläpito sallisi rikkeet tai rikokset foorumilla. Ja edellinen lause oli omani, ei koko ylläpidon muotoilema. Uskon silti että muutkin voivat allekirjoittaa sen.


Viittaus ”rikokseen yllyttäminen” koski vain omaa viestiäni.

Glori

  • Vieras
Vs: tee-se itse vacbed???
« Vastaus #28 : 01.10.2011, 11:42 »
Viittaus ”rikokseen yllyttäminen” koski vain omaa viestiäni.

Kiitos :)

disobedient

  • Vieras
Vs: tee-se itse vacbed???
« Vastaus #29 : 06.10.2011, 22:13 »
Meillä oli ajatuksena laittaa siihen T-liittimeen yksisuuntainen venttiili, jottei tartte huudattaa koko ajan imuria. Onneks imurissa on kyllä tehonsäätö, joten ei pääsen sen puolesta kuumiamaan liikaa mutta katotaan, jos sopiva venttiili löytyis, joka ois vielä pitäväkin.
Vanhasta kaasunaamarista saa kätevästi toimivan venttiillin, joka pitää paineen varmasti. Ainakin venäläisestä PBF-mallin naamarista tuo irtoaa helposti ja varmaan muistakin itänaapurin naamareista.