Kirjoittaja Aihe: Raiskaus  (Luettu 23023 kertaa)

pikkusisko

Vs: Raiskaus
« Vastaus #60 : 13.01.2017, 16:12 »
Edelleen sitä mieltä minäkin, että vastuu on molemmilla osapuolilla. Silti vertaisin kuviota työyhteisöön: jokainen vastaa tietysti omasta edestään, mutta perimmäinen vastuu siitä että hommat hoituvat asianmukaisesti on kuitenkin esimiehellä. Ja niinhän se vain on, että silloin kun jotain menee pieleen, esimies siitä joutuu vastaamaan. Se on rankka paikka, ja siksi sellaiseen ei kannata asettua jos ei ole valmis sellaista vastuuta kantamaan. Itse en takuuvarmasti olisi, joten totisesti hatunnosto niille jotka siitä kunnialla suoriutuvat.

Mutta niin. Rajanylityksiä sessiossa on ehdottomasti tärkeää pohtia niitäkin, mutta silti varmasti suurin osa raiskauksista tapahtuu nimenomaan sessiotilanteen ulkopuolella. Sekin tilanne, joka osaltaan sai minut tähän aiheeseen tarttumaan, ei ollut minkäänlaista sopimuksellista sessiota lähelläkään. Ja sitä turvasanaa on muuten pirun vaikea muna suussa sanoa.

Matsina

  • Vieras
Vs: Raiskaus
« Vastaus #61 : 13.01.2017, 16:23 »
Tämä keskustelu on jotenkin vähän kummallinen. Tulee sellainen fiilis, että jotkut haluavat pitää kaikkia D-ihmisiä potentiaalisina seksuaalirikollisina.

En oikein ymmärrä ajatusta siitä, ettei subilla olisi vastuuta. D on vastuussa siitä mitä hän päättää tehdä, mutta subi on vastuussa siitä mihin suostuu. Jos ihmiset viitsisivät käyttää Internettiä niin selviäisi hyvin nopeasti, etteivät haluakaan tehdä ihan kaikkea.
« Viimeksi muokattu: 13.01.2017, 21:34 kirjoittanut Radien »

Triss

  • Vieras
Vs: Raiskaus
« Vastaus #62 : 13.01.2017, 16:35 »
Ihanteellisessa tilanteessa subi kantaa sen vastuunsa ja sanoo turvasanan jos mennään (sessiossa) rajan yli. Muttakun ihminen ei ole robotti ja syitä voi olla tuhansia. Ei fyysisesti pysty puolustautumaan (muna suussa tv), järkyttyy siitä tilanteesta niin paljon ettei löydä sanoja suustaan, haluaa miellyttää dommea niin kovaa että se oma miellyttämisenhalu menee omien rajojen edelle, pelko siitä että domme paheksuu eikä halua tuottaa pettymystä, ei itsekään oikein tiedä onko kivaa vai ei... Ja se karu fakta et ei kaikkia dommeja kiinnosta. Jokin aika sitten juttelin yhden dominoivan kanssa niitä näitä joka kertoi sessioinneissaan saavansa niin kovat kiksit että herkästi menee rajan yli  ::) 

Alexios

  • Helsingin akateemiset kinkyt ry
  • V.I.P.
  • *
  • Viestejä: 1235
  • Truuhampster
  • Galleria
Vs: Raiskaus
« Vastaus #63 : 13.01.2017, 17:48 »
Pelkästään turvasanan odottelu ei riitä. Kuten Triss sanoi, siinä tilanteessa sub voi mennä kaikenlaisiin fyysisiin ja henkisiin lukkoihin (ja mielenterveydellä ei ole tämän kanssa mitään tekemistä, joten mielenterveysongelmaisia syyllistävät voivat painua helvettiin). Siinä turvasanan sanominen voi olla lähes mahdotonta. Turvasana on oltava (ainakin jos et tunne sitä toista ihmistä todella hyvin) ihan perusturva- ja mielenrauhasyistä, mutta domilla on myös vastuu olla tietoinen subin tilasta siinä sessiossa ja lukea sitä niin, että voi tarvittaessa hellittää tai lopettaa leikin.

kissa

  • Baarikärpänen
  • ****
  • Viestejä: 874
  • start with my mind. touch me there first.
  • Galleria
Vs: Raiskaus
« Vastaus #64 : 13.01.2017, 18:20 »
Tässä keskustelussa tehdään nyt D/s-suhteista jotenkin äärimmäisen erikoisia ja dominoivista hirviöitä ja subeista mielenterveyshäiriöisiä, suuruudenhulluja idiootteja. Eikös se semmoinen D/s-suhde ole periatteessa ihan tavallinen kahden tai useamman ihmisen välinen suhde, niillä ihmisillä on vaan ns. normaalista poikkeava suhde valtaan ja dominoivat ovat ihan tavallisia ihmisiä, jotka kykenevät jopa rakastamaan sitä ihmistä, johon valtansa kohdistavat ja subitkin ihan tavallisia ihmisiä, joilla aika monella on ihan selkeästi järki päässä ja itsetuntemus kohdallaan? Tuntuu hassulta, että tässä nyt syytellään puolin ja toisin.

Seuravaksi yleistän, anteeksi jo etukäteen: Mä luulen, että dominoivat ihmiset ovat ns. tavallista parempia lukemaan ihmisiä ja subit ovat ns. tavallista parempia määrittämään omat rajansa. Ja mä luulen, että dominoivien ja alistuvien välisessä kanssakäymisessä keskustellaan ns. normaalia enemmän. Silti voi sattua vahinkoja puolin ja toisin toisen lukemisessa tai niiden omien tuntemusten ilmaisemisessa. Ja jos kyseessä on vallan väärinkäyttö seksuaalisessa mielessä, kyseessä on raiskaus. Ja se kai pitäisi voida sanoa ääneen, asia pitäisi selvittää ja luottamus palauttaa, ennenkuin suhde voi jatkua. Ja siinä tilanteessa se viimeinen vastuu on sillä raiskaajalla, ei uhrilla. Missään raiskauksessa uhri ei ole syyllinen. Luulisi että tällainen yksinkertainen ihmisoikeusasia olisi kaikkien tiedossa näin vuonna 2017.

Triss

  • Vieras
Vs: Raiskaus
« Vastaus #65 : 13.01.2017, 18:24 »
Turvasana on oltava (ainakin jos et tunne sitä toista ihmistä todella hyvin) ihan perusturva- ja mielenrauhasyistä, mutta domilla on myös vastuu olla tietoinen subin tilasta siinä sessiossa ja lukea sitä niin, että voi tarvittaessa hellittää tai lopettaa leikin.
Villinä ajatusleikkinä, miten dominointiin taipuva asperger tai muu huono ihmistuntija?

Isrika

  • Baariruusu
  • PoVi
  • V.I.P.
  • *
  • Viestejä: 2687
  • Read the fucking manual.
  • Galleria
Vs: Raiskaus
« Vastaus #66 : 13.01.2017, 19:00 »
Seuravaksi yleistän, anteeksi jo etukäteen: Mä luulen, että dominoivat ihmiset ovat ns. tavallista parempia lukemaan ihmisiä ja subit ovat ns. tavallista parempia määrittämään omat rajansa. Ja mä luulen, että dominoivien ja alistuvien välisessä kanssakäymisessä keskustellaan ns. normaalia enemmän. Silti voi sattua vahinkoja puolin ja toisin toisen lukemisessa tai niiden omien tuntemusten ilmaisemisessa. Ja jos kyseessä on vallan väärinkäyttö seksuaalisessa mielessä, kyseessä on raiskaus. Ja se kai pitäisi voida sanoa ääneen, asia pitäisi selvittää ja luottamus palauttaa, ennenkuin suhde voi jatkua. Ja siinä tilanteessa se viimeinen vastuu on sillä raiskaajalla, ei uhrilla. Missään raiskauksessa uhri ei ole syyllinen. Luulisi että tällainen yksinkertainen ihmisoikeusasia olisi kaikkien tiedossa näin vuonna 2017.

Entäs tilanne, jossa subi alkaa session jälkeen sanomaan, että "en mä nyt oikeestaan tollasta tahtonutkaan, ei olisi niin kovaa saanut lyödä sillä raipalla, eikä olisi saanu fistata". Oletuksena, että se suu on ollut vapaana puhumista varten koko ajan. Onko silloinkin vastuu dominoivalla? Onko silloin raiskaus, koska subi päätti session jälkeen, että ei se nyt ollutkaan sitä mitä halusi.
Näin subista tulee uhri ja dominoivasta raiskaaja.
Silloin tuossa tilanteessa mielestäni on vastuu subilla, eikä dominoivalla. Tuossa ei ole tapahtunut raiskausta, vaan on menty asioiden sisällä joista on keskusteltu eikä subi sanonut turvasanaa jostain syystä. Jälkeenpäin vain alkoi nyt siltä sitten tuntua. Ehkä se asia ei olekkaan niin yksinkertainen. Näitäkin kun on sattunut joillekin tässäkin skenessä.

Raiskaus on raiskaus, totta, uhri ei ole syyllinen, mutta missä menee se raiskauksen raja. Se tekee asiasta vähemmän yksinkertaisen.

kissa

  • Baarikärpänen
  • ****
  • Viestejä: 874
  • start with my mind. touch me there first.
  • Galleria
Vs: Raiskaus
« Vastaus #67 : 13.01.2017, 19:43 »
Seuravaksi yleistän, anteeksi jo etukäteen: Mä luulen, että dominoivat ihmiset ovat ns. tavallista parempia lukemaan ihmisiä ja subit ovat ns. tavallista parempia määrittämään omat rajansa. Ja mä luulen, että dominoivien ja alistuvien välisessä kanssakäymisessä keskustellaan ns. normaalia enemmän. Silti voi sattua vahinkoja puolin ja toisin toisen lukemisessa tai niiden omien tuntemusten ilmaisemisessa. Ja jos kyseessä on vallan väärinkäyttö seksuaalisessa mielessä, kyseessä on raiskaus. Ja se kai pitäisi voida sanoa ääneen, asia pitäisi selvittää ja luottamus palauttaa, ennenkuin suhde voi jatkua. Ja siinä tilanteessa se viimeinen vastuu on sillä raiskaajalla, ei uhrilla. Missään raiskauksessa uhri ei ole syyllinen. Luulisi että tällainen yksinkertainen ihmisoikeusasia olisi kaikkien tiedossa näin vuonna 2017.

Entäs tilanne, jossa subi alkaa session jälkeen sanomaan, että "en mä nyt oikeestaan tollasta tahtonutkaan, ei olisi niin kovaa saanut lyödä sillä raipalla, eikä olisi saanu fistata". Oletuksena, että se suu on ollut vapaana puhumista varten koko ajan. Onko silloinkin vastuu dominoivalla? Onko silloin raiskaus, koska subi päätti session jälkeen, että ei se nyt ollutkaan sitä mitä halusi.
Näin subista tulee uhri ja dominoivasta raiskaaja.
Silloin tuossa tilanteessa mielestäni on vastuu subilla, eikä dominoivalla. Tuossa ei ole tapahtunut raiskausta, vaan on menty asioiden sisällä joista on keskusteltu eikä subi sanonut turvasanaa jostain syystä. Jälkeenpäin vain alkoi nyt siltä sitten tuntua. Ehkä se asia ei olekkaan niin yksinkertainen. Näitäkin kun on sattunut joillekin tässäkin skenessä.

Raiskaus on raiskaus, totta, uhri ei ole syyllinen, mutta missä menee se raiskauksen raja. Se tekee asiasta vähemmän yksinkertaisen.

No joo. Myönnän, että nämä jälkeenpäin raiskauksiksi muuttuneet jutut on hieman mutkikkaampia. Ja näitähän tapahtuu noissa vaniljakuvioissakin. Mun mielestä aina pitää lähteä siitä, että uhri puhuu totta, mutta aina pitää myös suhtautua varauksella jos uhri ei siinä raiskaus- (tai "raiskaus"-) tilanteessa ole mitenkään kantaansa ilmaissut. Asia pitää selvittää puhumalla ja tarvittaessa ulkopuolisten avulla. Koska luulisi, että jos dominoiva ajattelisi session jälkeen, että "no nythän oli ihan helvetin hieno homma" ja olisi ihan pilvissä ja sitten siihen subi ilmottaisi, että "pieleen meni, saamarin raiskaaja", niin olisi sille dominoivallekin tärkeää selvittää asia, miksi subi koki tilanteen ihan toisin. Myönnän senkin, että "tekijän" asema on näissä jälkeenpäin raiskauksiksi muuttuneissa tilanteissa varmasti aika hirveä, leimataan syylliseksi asiaan, jota ei koe tehneensä.

Ei nämä helppoja juttuja ole ja tämäkin keskustelu varmasti osoittaa sen kommunikaation tärkeyden, oli kyseessä sitten parisuhde tai sessiosuhde. Mutta automaattisesti vähättelemällä kummankaan puolen henkisiä kykyjä ei varmasti päästä mihinkään ratkaisuun.

IKRM

  • V.I.P.
  • *****
  • Viestejä: 1542
  • kizzzan Herra
  • Galleria
Vs: Raiskaus
« Vastaus #68 : 13.01.2017, 20:32 »
Miten tämä selvitetään?

Parhaiten sitä pystyy selvittämään käyttämällä paljon aikaa tutustumiseen, kuuntelee niitä yksittäisiä lauseita jotka ei sovi kokonaisuuteen. Ihmisillä, parhaillakin valehtelijoilla, on tapana paljastaa itseään kuin vahingossa sivulauseissa tulevilla totuuksilla. Niitä kannattaa kuunnella herkällä korvalla, kun jokin särähtää korvaan ei kannata olla noteraamatta sitä.

IKRM

IKRM

  • V.I.P.
  • *****
  • Viestejä: 1542
  • kizzzan Herra
  • Galleria
Vs: Raiskaus
« Vastaus #69 : 13.01.2017, 20:43 »
sub voi mennä kaikenlaisiin fyysisiin ja henkisiin lukkoihin (ja mielenterveydellä ei ole tämän kanssa mitään tekemistä, joten mielenterveysongelmaisia syyllistävät voivat painua helvettiin

Mielenterveyspotilaat on helppoja paloja mastereille jotka etsii helppoa alistettavaa, niitä on helppoa manipuloida ja saada uskomaan asioita ja tekemään asioita joita itse haluaa. Skenessä jopa liikkuu master joka markkinoi parantavaa sessiota, mitä se sitten ikinä tarkoittaakaan. Sellaisesta tulis olla oikeasti huolissaan, ei täällä ketään paranneta mistään, eikä varsinkaan yhdenkään masterin ole syytä esiintyä parantajana.

Mitä tulee henkisiin ja fyysisiin lukkoihin, mielenterveyspotilailla on huomattavasti suurempi alttius sellaisille kuin muilla, ja huomattavasti suurempi alttius epäonnistua kokemansa käsittelemisessä, koska taakkana on jo vanhaakin kasittelemätöntä.

Osalla ihmisistä on taipumus seksualisoida ongelmansa ja käsittelemättömät asiat, ja sen kautta ajautua tänne skeneen. Olen edelleen sitä mieltä ettei BDSM sovi mielenterveyspotilaille, tai ainakin sopii varsin huonosti. Ja tällä tarkoitan sekä alistuvia että alistavia.


IKRM

Ms. M

  • V.I.P.
  • *****
  • Viestejä: 2965
  • An' I don't give a damn 'bout my bad reputation.
  • Galleria
Vs: Raiskaus
« Vastaus #70 : 13.01.2017, 22:52 »
sub voi mennä kaikenlaisiin fyysisiin ja henkisiin lukkoihin (ja mielenterveydellä ei ole tämän kanssa mitään tekemistä, joten mielenterveysongelmaisia syyllistävät voivat painua helvettiin

Mielenterveyspotilaat on helppoja paloja mastereille jotka etsii helppoa alistettavaa, niitä on helppoa manipuloida ja saada uskomaan asioita ja tekemään asioita joita itse haluaa. Skenessä jopa liikkuu master joka markkinoi parantavaa sessiota, mitä se sitten ikinä tarkoittaakaan. Sellaisesta tulis olla oikeasti huolissaan, ei täällä ketään paranneta mistään, eikä varsinkaan yhdenkään masterin ole syytä esiintyä parantajana.

Mitä tulee henkisiin ja fyysisiin lukkoihin, mielenterveyspotilailla on huomattavasti suurempi alttius sellaisille kuin muilla, ja huomattavasti suurempi alttius epäonnistua kokemansa käsittelemisessä, koska taakkana on jo vanhaakin kasittelemätöntä.

Osalla ihmisistä on taipumus seksualisoida ongelmansa ja käsittelemättömät asiat, ja sen kautta ajautua tänne skeneen. Olen edelleen sitä mieltä ettei BDSM sovi mielenterveyspotilaille, tai ainakin sopii varsin huonosti. Ja tällä tarkoitan sekä alistuvia että alistavia.


IKRM

Oletko myös sitä mieltä, että homous tai lesbous ei sovi mielenterveyspotilaille/kuntoutujille?


Pip

Vs: Raiskaus
« Vastaus #71 : 13.01.2017, 23:07 »
Skenessä jopa liikkuu master joka markkinoi parantavaa sessiota, mitä se sitten ikinä tarkoittaakaan.
IKRM
Tällaisen masterin olemassaolo olis mun mielestäni hyvä paljastaa kaikille. Ehdottaisin, että kertoisit ylläpidolle luottamuksellisesti tällaisen henkilön nikin, niin ehkä he keksivät keinon estää yleisemmän toiminnan.

Alexios

  • Helsingin akateemiset kinkyt ry
  • V.I.P.
  • *
  • Viestejä: 1235
  • Truuhampster
  • Galleria
Vs: Raiskaus
« Vastaus #72 : 14.01.2017, 02:19 »
Entäs tilanne, jossa subi alkaa session jälkeen sanomaan, että "en mä nyt oikeestaan tollasta tahtonutkaan, ei olisi niin kovaa saanut lyödä sillä raipalla, eikä olisi saanu fistata".

Itse ratkaisen tuon niin, etten lähde lyömään raipalla ilmat pihalle tai fistaamaan ihmistä, jonka olen vasta tavannut. Rankemmat asiat voi harrastaa siinä vaiheessa kun tuntee ihmisen todella hyvin ja tietää varmasti että se haluaa sellaista käsittelyä.

Isrika

  • Baariruusu
  • PoVi
  • V.I.P.
  • *
  • Viestejä: 2687
  • Read the fucking manual.
  • Galleria
Vs: Raiskaus
« Vastaus #73 : 14.01.2017, 10:15 »
Entäs tilanne, jossa subi alkaa session jälkeen sanomaan, että "en mä nyt oikeestaan tollasta tahtonutkaan, ei olisi niin kovaa saanut lyödä sillä raipalla, eikä olisi saanu fistata".

Itse ratkaisen tuon niin, etten lähde lyömään raipalla ilmat pihalle tai fistaamaan ihmistä, jonka olen vasta tavannut. Rankemmat asiat voi harrastaa siinä vaiheessa kun tuntee ihmisen todella hyvin ja tietää varmasti että se haluaa sellaista käsittelyä.

Tuo ei toimi, jos henkilöt eivät ole vasta tavanneet, eikä kyse muutenkaan ollut "ilmojen pihalle lyömisestä". Mutta se siitä, en lähde avaamaan tapausta enempää.

Maaria

  • Vieras
Vs: Raiskaus
« Vastaus #74 : 14.01.2017, 12:26 »
Olen ollut vastaavassa tilanteessa. Ja syytän ihan vain itseäni, että jälkikäteen ja tapahtuma hetkellä olen tuntenut itseni häväistyksi ja henkisesti tallattuna tavalla, mitä en olisi oikeasti kaivannut tai mikä aiheutti tarvetta jälkeenpäin käärityä pois päin toisesta, koska pieni pala luottamusta on murtunut.

Syy siihen on kyllä ihan puhtaasti ollut minun kyvyttömyyteni tiedostaa omia rajoja, halua miellyttää toista, epäröintiä aiheuttaa epäonnistuminen eli olen ottanut vastuuta toisen negatiivisista tunteista ja siitä, että en ole ilmaissut tunteitani toiselle selvästi. Täällä kerrotaan aina välillä dominoivista ihmisistä, jotka osaavat lukea kuin meedio tai psykoterapeutti ihmisen peiteltyjä tarpeita ja raja-aitoja. Minua ei lueta kovinkaan helposti ja olen huomannut ilmaisuni aika usein ymmärrettävän vinoon. Olen opetellut olemaan helpommin ymmärrettävä ja se on ollut ainut keino saada ymmärrystä enemmän. Jokaisen ihmisen kasvu tehtävä olkoon olla sysäämättä vastuuta omista tunteista toisen harteille.

Tällainen aloituksen kaltainen tilanne ei ole raiskaus. Se on persiilleen mennyt sessio.