Kirjoittaja Aihe: Avuttomat, aivottomat ja holhouksenalaiset subit  (Luettu 17890 kertaa)

-katy-

  • Vieras
Vs: Avuttomat, aivottomat ja holhouksenalaiset subit
« Vastaus #45 : 10.05.2013, 16:44 »
Tämä on BDSM-sivusto, täällä on ihmisiä jotka haluaa lyödä päänsä samoihin kiviin vuodesta toiseen. Sen vuoksi onkin niin tärkeätä löytää täyspäinen sub.

Vaiko pää täynnä oleva sub, moh hoh..

Tuskin nyt kuitenkaan tämä "skene" päättää kenenkään aikuisen mahdollisen parin asioista. Toiset ovat kärkkäämpiä neuvomaan ja jotkut tietävät aina kaikkein parhaiten ja eniten, mutta ei niistä ole eväiksi arkeen, joka on netin ulkopuolella..tai tiedä vaikka tässä siirrytään vähitellen kokonaan virtiuaalidominointiin ja -alisteluihin ynnä alistumisiin  *niijailee holtittomasti joka suuntaan*  :))

Ms. M

  • V.I.P.
  • *****
  • Viestejä: 2965
  • An' I don't give a damn 'bout my bad reputation.
  • Galleria
Vs: Avuttomat, aivottomat ja holhouksenalaiset subit
« Vastaus #46 : 10.05.2013, 21:31 »
Kyllä se vain niin on, että kinky-suhteissa (joista minulla ei tosiaan paljoa kokemusta ole kyllä... Kukapa minä tähän olen mitään sanomaan, mutta olen miettinyt näitä asioita kuitenkin ihan helvetin pitkään ennen kuin uskaltauduin kokeilemaan.) pitää kummankin osapuolen olla täyspäisiä yksilöitä, jotka osaavat kommunikoida tarpeistaan ja haluistaan, sekä ongelmistaan ja peloistaan toisilleen. Jos kommunikointi on vain yksipuolista, sub tilittää ja Master kuuntelee, ei homma mene oikein.


BlackFairy

  • Vieras
Vs: Avuttomat, aivottomat ja holhouksenalaiset subit
« Vastaus #47 : 10.05.2013, 23:43 »
Lili tuossa olikin jo hienosti kiteyttänyt monia asioita mitä allekirjoitan. Lisätäänpä soppaan vielä pari omaa ajatusta.

Tässä keskustellaan nähdäkseni hieman ristiin monesta eri asiasta, tässä kantani niihin hieman eriteltynä:

a) Subien pitäminen jotenkin tyhminä ja avuttomina pelkästään seksuaalisen alistuvan taipumuksen vuoksi. Onneksi todellisuudessa alistuvuus ja tyhmyys eivät toki kulje käsi kädessä. Nostaisin kuitenkin esille sellaisen asian, että usein ne samat ihmiset, jotka vetoavat subin omaan järkeen ja päätösvaltaisuuteen silloin kun on kysymys juuri heidän valitsemisestaan sessiointikumppaniksi, kuitenkin omassa masterien piirissään puhuvat usein subeista ja naisista hyvinkin halventavaan ja alentavaan sävyyn. Tämä on mielestäni huolestuttavaa.

b) Osa subeista on oikeasti psykoja, syyntakeettomia, tyhmiä tai vietävissä kuin pässi narussa. Osa subeista aiheuttaa dominoiville oikeasti ongelmia tavalla tai toisella.

c) Osa mastereista on oikeasti ilkeitä, julmia, psykoja ja vahingollisella tavalla manipuloivia. Joskaan dominoivuus ja kusipäisyys eivät myöskään kulje aina käsi kädessä.

d) Osa "suojelusta" on manipulaatiota ja loanheittoa sekin. Mutta tuskin kukaan itseään kunnioittava D haluaisikaan sellaista subia joka on sillä tapaa aivoton ja helposti manipuloitavissa? ;)¨

e) bdsm on aikuisten ajoittain rajuakin leikkiä jossa liikutaan herkillä alueilla. Kenen tahansa on syytä valita kumppaninsa tarkkaan ja siitä, että takkiin voi tulla ja mitkä ne yleisimmät "vaaranpaikat" ovat, on syytä käydä keskustelua avoimesti. Mitä avoimemmin ja isommassa porukassa näistä asioista keskustellaan, sitä pienempi on pikkumaisen loanheiton riski.

hiz

  • Vieras
Vs: Avuttomat, aivottomat ja holhouksenalaiset subit
« Vastaus #48 : 10.05.2013, 23:53 »
Lili tuossa olikin jo hienosti kiteyttänyt monia asioita mitä allekirjoitan. Lisätäänpä soppaan vielä pari omaa ajatusta.
Tässä minunkin soppaanlisäykset: :)

Silloin kun kemiat kohtaavat (tai joskus ihan yksipuolisestikin) niin seksi, rakkaus, D/s ja kipu&satuttaminen voivat olla kun huumeita. Vetää sekä subit ja vaniljat (ehkä D:tkin) aivottomiksi ja holhousta tarvitseviksi aina välillä.

Yksi pahimmista tilanteista on kai kun on juuri löytänyt skenen tai ensimmäisen D/s kumppaninsa, silloin tunteet helposti voittaa järjen ja seuraukset voivat olla senmukaiset. Hyvät neuvot ei silloin välttämättä auta jos halu on niin kovaa ettei mitään neuvoja halua kuunnella. Toiseen korvaan kuiskiva kiiman sekoittama oma pikkupiru neuvottelee huolestuneen toisella olkapäällä istuvan enkelin nurin niin, että pahojenkin riskien ottaminen yhtäkkiä vaikuttaa järkevältä päätökseltä. Kokemuksen karttuessa ja kolhujen kautta oppii tuntemaan omat heikkoutensa paremmin, mutta voi niitä sekoiluja tulla kuitenkin. Tämä perustuu omiin kokemuksiini, ehkä muut käyttäytyvät järkevämmin.

En siis sano että subit olisi aivottomia, mutta väittäisin että intensiiviset tunteet harvoin toimii rationaalisesti ja voivat sekoittaa teräväjärkisenkin. Siis muitakin kun subeja. Ja suojelua ei välttämättä silloin tarvitsisi muilta vaan ihan omalta itseltään, ajatuksiltaan, himoiltaan, kokemustennälästä, oman vastaparinsa ja sieluntoverinlöytämisenkaipuultaan tai ihan yksinkertaisesti toisen rakastamisen ja itse rakastetuksitulemisentarpeiltaan.

kide

  • Vieras
Vs: Avuttomat, aivottomat ja holhouksenalaiset subit
« Vastaus #49 : 10.05.2013, 23:53 »
Muoks: Ajatus karkasi.
« Viimeksi muokattu: 11.05.2013, 00:47 kirjoittanut kide »

Snadistisadisti

  • Porttikiellossa
  • V.I.P.
  • *
  • Viestejä: 1506
  • TrueMaster and proud of it!
  • Galleria
Vs: Avuttomat, aivottomat ja holhouksenalaiset subit
« Vastaus #50 : 11.05.2013, 11:26 »
a) Subien pitäminen jotenkin tyhminä ja avuttomina pelkästään seksuaalisen alistuvan taipumuksen vuoksi. Onneksi todellisuudessa alistuvuus ja tyhmyys eivät toki kulje käsi kädessä. Nostaisin kuitenkin esille sellaisen asian, että usein ne samat ihmiset, jotka vetoavat subin omaan järkeen ja päätösvaltaisuuteen silloin kun on kysymys juuri heidän valitsemisestaan sessiointikumppaniksi, kuitenkin omassa masterien piirissään puhuvat usein subeista ja naisista hyvinkin halventavaan ja alentavaan sävyyn. Tämä on mielestäni huolestuttavaa.
En ole koskaan törmännyt tällaiseen asioidessani Masterien kanssa. Lieneekö kovinkin yleistä? Mitä tarkoittaa naisesta puhuminen halventavaan ja/tai alentavaan sävyyn? Jos subeista puhuu subjekteina tai objekteina, se ei tässä asiayhteydessä täytä halventavan kriteerejä.

Ms. M

  • V.I.P.
  • *****
  • Viestejä: 2965
  • An' I don't give a damn 'bout my bad reputation.
  • Galleria
Vs: Avuttomat, aivottomat ja holhouksenalaiset subit
« Vastaus #51 : 11.05.2013, 17:06 »
Lainaus
En siis sano että subit olisi aivottomia, mutta väittäisin että intensiiviset tunteet harvoin toimii rationaalisesti ja voivat sekoittaa teräväjärkisenkin. Siis muitakin kun subeja. Ja suojelua ei välttämättä silloin tarvitsisi muilta vaan ihan omalta itseltään, ajatuksiltaan, himoiltaan, kokemustennälästä, oman vastaparinsa ja sieluntoverinlöytämisenkaipuultaan tai ihan yksinkertaisesti toisen rakastamisen ja itse rakastetuksitulemisentarpeiltaan.

Tuo on niin totta.Itse olisin tuota suojelua tarvinnut ensimmäisen (ja tähän mennessä ainokaisen) suhteen ollessa meneillään. Menin ihan liian "sydämellä" mukaan koko juttuun, ja tuli siipeen otettua pahasti. Olen aina miettinyt, että sellainen Mentori tai Opettaja olisi hyvä olla. Suojelija jopa. Joka pitää huolta, muttei holhoa. Neuvoo, muttei kaikissa jutuissa.

Mutta tämä nyt on vain minun kokemattoman säheltäjän näkemys.

Guide-Master

  • Baarikärpänen
  • ****
  • Viestejä: 949
  • En ole valmis, enkä toivo koskaan olevani valmis.
  • Galleria
Vs: Avuttomat, aivottomat ja holhouksenalaiset subit
« Vastaus #52 : 11.05.2013, 18:42 »
Itse kannatan ehdottomasti naisverkoston tarvetta, sillä on hyvä että ihna kaikkea ei tarvitse naiselle opettaa, jos kanssa sisaret ovat pikkase valistaneet. Mutta ongelmaksi tulee naisverkoston feministisyys, jossa vallalla on topping from bottom ajattelu malli, josta voi tuolta kaydä kattomass lisä tietoa http://www.submissiveguide.com/2009/01/5-ways-to-recognize-topping-from-the-bottom/.

Siis täh  :o...mitä v**tua tuolla linkin aihealueella ja feminismillä on tekemistä tässä asiassa. Jos master ei saa vuorovaikutusta subinsa kanssa toimimaan niin häpeä on kyllä ihan vain hänen.
Niin kumanhan sitä vuorovaikutusata pitää opetella Dominoivan vain alistuvan, Eikö se nytten ole alistuvan sopeuduttava ja etsittävä se kommunikointi keino. Sillä miksi Dominoivan pitää yrittä itseään muokata alistuvan mieleen, sillä mielistely nytten ei taida olla kovin Dominoiva. Vaan kuuluu arvoihin jota alistuvalla olis hyvä olla, sillä kuinka moni nais Dominovia lähtee mielistelemään alistuva, jos tälläine ei ole nais Dominoivalta luontevaa, mikisi sen pitäisi olla mies puoliselta Dominoivalta?

Eli taitaa olla taas vähän jollakin määritelmissä jonkin verran aukkoja, toisaalta jos tälläisen Dominovan kanssa leikki joka mielistelmällä toimii, kannattais miettiä onko se jonka kanssa leikki mielummin subbari:)
« Viimeksi muokattu: 11.05.2013, 20:25 kirjoittanut Guide-Master »


Vapaaelo

  • Asiakas
  • **
  • Viestejä: 43
  • Suomi, se taitaa olla minulle historiaa.
  • Galleria
Vs: Avuttomat, aivottomat ja holhouksenalaiset subit
« Vastaus #54 : 11.05.2013, 21:21 »
*itkee*

(Selitys: http://www.oxfordhandbooks.com.libproxy.helsinki.fi/view/10.1093/oxfordhb/9780195342161.001.0001/oxfordhb-9780195342161-e-022)

Sen lisäksi, että tuota ei pääse lukemaan kuin harvat, niin miten toi liittyi aiheeseen? Ei, en lukenut koko artikkelia, mutta perustelut siitä MIKSI se kandeisi lukea olisi syytä laittaa linkin yhteyteen eikä vaan vääntää kyyneltä surkeana ja värisevänä.

Master T

  • Vieras
Vs: Avuttomat, aivottomat ja holhouksenalaiset subit
« Vastaus #55 : 11.05.2013, 22:15 »
Olen havahtunut viimeisen vuoden aikana siihen, että olen ilmeisesti pitänyt subeja jotenkin holhousta tarvitsevina olentoina. Tämä oli minulle yllätys, koska olin luullut arvostavani subeja itsenäisinä ja vahvoina naisina, jotka tietävät, tuntevat itsensä ja oman seksuaalisuutensa. Olin kuitenkin aina huolehtimassa, etteivät vain sortuisi jonkun psykopaattimasterin kynsiin, siis sellaisen, joka minä en ole, mutta, joita on pienten subiraukkojen vaarana skene tulvillaan. (Keskustelen nyt oman kokemukseni pohjalta vain dominoivista miehistä ja alistuvista naisista, mutta ehkä tämä ei ole sukupuolisidonnaista, vaan nimenomaan taipumussidonnaista)

Havahduin siis siihen, etten ollut luottanut subien kykyyn tehdä aivan itse järkeviä ratkaisuja oman elämänsä ja seksi-/sessiokumppaniensa suhteen. Mistä tällainen ääliömäinen asenteeni oli johtunut? Dominoiva ihminen nauttii hallitsemisesta. Minä saan nautintoa, kun hallitsen naista seksuaalisesti. Tietenkin käskyt ja hallinta voivat liittyä muuhunkin, mutta aina siinä on seksuaalinen vire niin minulla kuin subillani. Tällaisesta hallinnasta voi helposti lipsua johonkin kaiken kontrollointiin ja subien oman arvostelukyvyn aliarviointiin, jollei ole tarkkana. Minulle ehkä kävi noin?

Itse havahduin siihen, että miksi pyrin kontrolloimaan kaikkea, vaikken saa edes siitä seksuaalista tai mitään muutakaan nautintoa. Minulle tuo huomio oli olennainen. Päätin keskittyä hallitsemaan seksissä yhä vahvemmin ja jättää muun kontrolloinnin ihmisten omalle vastuulle. On turhaa yrittää hallita kaikkea. Subit ovat vähintään yhtä täysipäisiä kuin minä. Se että heidän tarpeensa ovat erilaiset kuin minun, ei tee heistä lainkaan vähemmän päteviä tekemään omia ratkaisujaan. Minun ei tarvitse holhota omiani tai muita subeja. He kykenevät aivan itsekin tekemään omia ratkaisujaan.

Mastereilla ehkä oleva tapa aliarvioida subien kykyä olla itsenäisiä ja omia järkeviä ratkaisujaan tekeviä ihmisiä on varmasti subeista ärsyttävää. Typerintä tässä kuitenkin on se, jos edes Master itsekään ei saa tästä asennoitumisestaan mitään iloa. Saattaa olla. että tuollaisen subien aliarvioinnin takana on Masterilla oman itsetuntonsa puutetta. Master pelkää, että hänen arvovaltansa ja auktoriteeettinsa häviää hänen hyväksyessään subit täysijärkisiksi ja aivan tse ajatteliviksi ihmisiksi. Varmaa on  se, että juuri tuollaisella pöljällä muiden aliarvostuksella Master voi vain menettää omaa auktoriteettiaan. Ainoastaan itsensä tunteva ja hyväksyvä ihminen voi hallita subiaan/subejaan siten kuin hän (ja subinśa myös) haluaa.

lili

  • Asiakas
  • **
  • Viestejä: 114
  • My pain, Your thrill.
  • Galleria
Vs: Avuttomat, aivottomat ja holhouksenalaiset subit
« Vastaus #56 : 11.05.2013, 22:51 »
Multa meni ihan totaalisesti ohi Guide-Masterin vihjaus siitä että feminismi ja topping from bottom olisivat jotenkin yhteydessä. Siis mitä vittua?

Lucrezia

  • Vieras
Vs: Avuttomat, aivottomat ja holhouksenalaiset subit
« Vastaus #57 : 11.05.2013, 23:08 »
Minä ainakin seurasin mielissäni, kuinka hyvässä hengessä ja asiallisesti uutta jäsentä neuvottiin alkuun.

Kuinkahan moni noista 'uusista jäsenistä' on oikeasti vanhoja jäseniä jotka kehittelee uusia nimimerkkejä ja kirjoittaa sen jälkeen esittelyosioon kauniin kirjoituksen jossa kertovat juuri paikalle löytäneensä ja olevansa niin suloisen viattomia että valkovuokotkin on paheellisia heihin verrattuina.

Heitä sitten varoitellaan pahoista ja ilkeistä, vaikka oikeasti varoittelun pitäis toimia toisinpäin.

IKRM

Ihan sama asia on käynyt mielessä… moniko on oikeasti uusi ja moniko vain leikkimässä, haastamassa, katsomassa vastaako entinen s/D/joku.

Ja sitten se, josta SS keskustelun aloittikin eli pidetäänkö tosiaan alistuvia NAISIA yleisesti niin avuttomina, että heitä täytyy suurin joukoin varoitella?? En oikein usko, että noin olisi mutta jos on, niin onpa onni että minua kiinnostavat vain miehet... Kukaan ei ole ainakaan vielä ollut äitiä vailla tai muuten jäänyt saappaan varteen roikkumaan.

Huvitti aika lailla, että juurikin tuolla yhden uuden jäsenen esittelyssä oli pitkä liuta varoituksia toisensa perään. Samaa asiaa vähän eri sanoin. Jos itse olisin uusi tulokas, joka saa valtaisan varoitusryöpyn vastaansa, miettisin totisesti mikä tässä hommassa on vikana  :o

Ai niin, toki kannattaa käyttää tervettä järkeä - ja malttia. Aina. Mutta muistaa myös, että varoittelijalla voi olla oma lehmä (lue sub tai Dom) ojassa tai sitten pahanlaatuinen persoonallisuushäiriö. Jos huonoja kokemuksia tuntuu olevan yhden jos toisen subin/Domin kanssa, niin kannattaa hakea syytä peilistä.


RocketQueen

  • Vieras
Vs: Avuttomat, aivottomat ja holhouksenalaiset subit
« Vastaus #58 : 11.05.2013, 23:30 »
Olen kyllä itse sivustakatsojana huomannut sellaisen asenteen olevan ilmassa että varsinkin naispuolisia subeja suojellaan. En ota kantaa siihen että onko se hyvä vai huono asia, totean sen vain. (Nuoretkaan)Miessubit ei saa varotuksia siitä että kannattaa olla tarkkana, muttei myöskään (nuoretkaan) dommet. Ei ainakaan julkisesti.

Itse en ole missään vaiheessa ainakaan kuullut tai huomannut varotteluja muita kohtaan kun naissubeja.

Mikä tekee juuri naissubista niin helposti vahingoittuvan? Ymmärrän että kaikissa suhteissa voi pahastikin satuttaa itsensä ja on hyvä että huolehditaan muista, mutta entäs sitten muut? Vaikka itse olenkin dominoiva niin kyllä uskon voivani saada ihan yhtä pahasti nenilleni huonossa suhteessa kuin subikin. Koska kyllä niitä mastereita, dommeja ja miessubejakin voi hyväksikäyttää ja satuttaa.

Terveisin juuri 20 vuotta täyttänyt domme, joka ei ole kuullut varoituksen varoitusta pahoista saalistajasubeista  ;D

Niamh

  • Vieras
Vs: Avuttomat, aivottomat ja holhouksenalaiset subit
« Vastaus #59 : 12.05.2013, 00:07 »
Huvitti aika lailla, että juurikin tuolla yhden uuden jäsenen esittelyssä oli pitkä liuta varoituksia toisensa perään. Samaa asiaa vähän eri sanoin. Jos itse olisin uusi tulokas, joka saa valtaisan varoitusryöpyn vastaansa, miettisin totisesti mikä tässä hommassa on vikana  :o
Viitannet minun esittelyyni, jolla kaivoin varmaan verta nenästäni, kun rupesin neiteilemään tapani mukaan..? 8)

Mua lähinnä kiinnosti ihmisten keskustelu ja perustelut sille, miksi oletettavissa on viestiboksin tukos nanosekunnissa. Toisaalta kyllä ihan tosissaan oli kiva saada siellä ja yksäreiden puolella yksinkertaisia, fiksuja ja asiallisia kommentteja - ja miksei nyt varoituksiakin esimerkiksi toimintatavasta, joka saattaa olla riskialtista puuhaa totaalinyybille. En kokenut, että kukaan ajatteli varsinaisesti asian niin, että uusi tyttö on kohta pilalla, kun saa karmeita kokemuksia ja hyökkäviä viestejä boksiinsa, vaan lähinnä kai kommentointi meni siihen, että nostettiin esille ilmeisen yleinen ilmiö, jossa uusi pikkusubi on vapaata riistaa - näin kun ei missään tapauksessa ole. Tai ainakaan pitäisi olla.

Allekirjoittaneen kohdalla yhteyttä ottaneet on 99 %:sti olleet yllättävän fiksun oloista porukkaa. En ole kenenkään kokenut ajattelevan subin olevan avuton ja kykenemätön ajattelemaan ihan itse omalla pikku päällään. Lisäksi ainakin omasta puolestani voin helpottaa huolta uuden subin turvallisuuden puolesta - minä ja vamasti moni muu on lähtenyt hommaan selvällä päällä, oman arvonsa tuntien, ja hakeutuu lopulta suhteeseen, jossa on yhdessä keskustellen todettu Domin kunnioittavan ja arvostavan subiaan ja hänen tarpeitaan. Tai näin minä täällä uutena tulokkaana huutelen - tiedä sitten muista - mutta mulle se ainakin on aivan ehdoton asia.