Kirjoittaja Aihe: Huonosta käytöksestä yksityisviesteilyssä (avautumis alert!)  (Luettu 18784 kertaa)

Chmlnidae

  • Vieras
.....
Olen itse asiassa joskus vähän koittanut auttaa erästä asperger-kaveriani nettideittailussa, kun on tosi hyvä tyyppi, mutta kommunikointi on usein hankalaa ja tulee paljon väärinkäsityksiä. Jälleen kerran tulee vaan esiin tämä maailman (luonnon) raadollisuus.

Toisaalta samankaltaiset saattavat helpommin ymmärtää tosiaan ja ilmaisuaan ja löytää sitä kautta toisensa.
....

Tää oli aika jännä...yleensähän(?) aspit on hyviä nimenomaan onlinessä. Siis silloin jos voi itse säädellä kommunikointia, rajoittaa aistiärsykkeitä joita kasvokkaisessa kohtaamisessa on hurjasti. Tarkoittiko tämä siis jonkinlaista sellaista muotoa kommunikoinnissa jossa ollaan reaaliaikaisesti sekä ääni- että kuvayhteydessä.

Kunhan jäi mietityttämään....just asking....

mauje

  • Smurffit
  • V.I.P.
  • *
  • Viestejä: 1464
  • Siitä ei ole lainkaan vaivaa...
  • Galleria
Jaaovvai assit hyviä onlinessa :o

Joko en olekaan assi tai sitten ei vaan ole "asiaa".

Voi myös olla että olen realisti/kyynikko.

Ylläolevasta huolimatta olen tyytyväinen :love:  (vähättely kuuluu kai myös persoonallisuuteeni toisinaan).

Chmlnidae

  • Vieras
...aaaa...sori: lisäys kyssään. Oliko kyseessä miesassi?

Katajanmarja

  • Asiakas
  • **
  • Viestejä: 33
  • Minnekäs minä sen toisen hiuslenkin pistin?
  • Galleria
Viimeisimmästä saamastani tunnustelu- tai iskuyksityisviestistä on nyt kulunut jo yli kuukausi. Osa viesteistä oli niin lyhyitä, ettei ollut pääteltävissä, oliko kyseessä vonkaus vai muunlainen lähestyminen.

Saamieni viestien sisällöstä ja asenteesta sekä kulloisestakin omasta tunnetilastani riippuen olen joko jättänyt vastaamatta, pyrkinyt vastaamaan asiallisesti tai hieman ojentanut kirjoittajaa. Mikään näistä lähestymistavoista ei ole johtanut hedelmällisiin keskusteluihin. Muuan lähestyjä korosti toisessa viestissään, että samaa tekstijäljennöstä todellakin kannattaa lähettää useille henkilöille ja moneen kertaan, koska vain sillä on merkitystä, saako vastauksia vai ei.

Tämä sivusto on aika lailla erilainen kuin muut minulle tutut nettiympäristöt. En ole tottunut jättämään suoria henkilökohtaisia yhteydenottoja täysin huomiotta. Minulla onkin huono omatunto niitten tapausten osalta, joissa en ole vastannut sanallakaan, vaikka lähestyminen on ollut sävyltään jollakin tavalla myönteinen tai vähintään neutraali.

Itselleni on myös olleet ihmetyksenaihe nämä yhdellä lauseella tai jopa yhdellä sanalla yhteydenottajat (täällä ja tavis deittisivustolla). Mutta mietin just yksi päivä, että ei se kaikille ole välttämättä niin outo juttu. Vähän yksinkertaisempi tunnusteleva keskustelunavaus.

Minä olen rekisteröitymisestäni saakka miettinyt sitä, että tämän sivuston nimi on BDSM-baari. Saan nimestä mielikuvan, että tässä kinkyjen kantapaikassa me ihmiset nojailemme tiskiin tilausta odotellen tai istuskelemme pöydissä, kuka toisten kanssa rupatellen, kuka lueskelemaan syventyneenä. Jos tämä mielikuva pitää paikkansa, niin eikö lyhyt tuttavuudenhierontaviesti silloin rinnastu siihen, että tosielämän kapakassa joku lähestyisi melko yksinkertaisesti puhutellen?

»Mitenkäs on perjantaipäivä sujunut?» kysyi hieman pönäkkä keski-ikäinen herra tytöltä, kun tämä oli maksanut puolukkasiiderinsä. »Onkohan tässä pöydässä vapaata?» tiedusteli pitkä, nahkahousuinen kaveri vähän matkan päässä. Toki tosielämässäkin sattuu, että tämmöiset kuitataan pelkällä tympääntyneen töykeällä katseella tai että puhuttelijaan suhtaudutaan kuin tämä olisi silkkaa ilmaa. Kuitenkin, jos molemmat osapuolet ovat kohteliaita, niin tyttö vastaa keski-ikäiselle miehelle kevyesti hymyillen edes jotakin lyhyttä: »Ihan tavallinen päivä. Anteeksi, ystävät odottavat minua tuolla», ja mies nyökkää ystävällisesti. Ei käynyt tuuri, mutta sellaista elämä on.

Roolipelejäkin harrastaneena minulla on houkutus nähdä tämä foorumi suurena leikkinä, jossa meitä sitovat samat kohteliaisuussäännöt kuin käydessämme oikeasti vaikkapa Tampereen Teerenpelissä. Silti olen suhtautunut foorumiin useimmiten vain verkkofoorumina: virtuaalisena paikkana, jolle helposti kirjaudun silloin, kun en jaksa olla missään muualla. Niinpä etusijalla ovat sellaiset keskustelusäikeet, jotka tarjoavat minulle jotakin, ja etenkin ne ihmiset, jotka ovat kirjoittaneet säikeisiin kiinnostavia, mieluiten suorastaan mukaansatempaavia viestejä. Jäsenen profiilin on oltava todella poikkeuksellinen, jotta aidosti kiinnostuisin hänestä pelkästään sen ja hyvin lyhyen tai muuten yhdentekevän yksityisviestin perusteella.

Kylmä totuus on, että olen täällä viihtymässä. Minulla ei ole tarpeeksi aikaa eikä voimia ottaa kohteliaasti huomioon kaikkea foorumilla tapahtuvaa, ei edes kaikkia yksityisviestejä. Ei varsinkaan silloin, kun lähettäjä ei ole nähnyt vaivaa mutta vastaaminen vaatisi minulta kohtalaista vaivannäköä.

Joskus vihlaisee kylmästi, kun itse kirjoitan yksityisviestin enkä saa siihen yhtään minkäänlaista vastausta.
« Viimeksi muokattu: 29.08.2014, 19:29 kirjoittanut Katajanmarja »

Dante79

  • Turun Baletti
  • Kanta-asiakas
  • *
  • Viestejä: 378
  • Don't give up on your dreams. Keep sleeping.
  • Galleria
yleensähän(?) aspit on hyviä nimenomaan onlinessä.

ehkä kun puhuu jostaan topicista, tyyliin kirjallisuushistoria, politiikka jne. mutta ei kyllä deittailumielessä. :D

Chmlnidae

  • Vieras
yleensähän(?) aspit on hyviä nimenomaan onlinessä.

ehkä kun puhuu jostaan topicista, tyyliin kirjallisuushistoria, politiikka jne. mutta ei kyllä deittailumielessä. :D

Ahaaa...mä oon aina käsittäny nuo samaksi asiaksi....siis deittailun ja asioista puhumisen.

Master T

  • Vieras
Eikö ole hyvä, että yksityisviestejä lähettää jokainen mahdollisimman aidosti ja juuri kuten itse pitää oikeana tapana ja tyylinä?

Jos kirjoittaa kuin idiootti, vastaanottaja tietää heti suurella todennäköisyydellä, että kyse on idiootista. Silloin hänen ei tarvitse tuhlata tähän energiaansa, ellei nimenomaan halua keskustella jonkun ääliön kanssa. Selviä osoituksia henkisten kykyjen pahasta vajaavuudesta ovat kaikki nuo tavat, joita ketjussa on jo monta kertaa kuvattu.

Vastauksessa tällaiselle henkilölle on otettava huomioon hänen rajalliset kykynsä. Vastauksen on oltava lyhyt ja hyvin selkeä. Jos et halua olla tällaisen kanssa tekemisissä, kirjoita vaikka: "En halua, olla kanssasi tekemisissä. Älä kirjoita minulle enää." Yksittäisessä lauseessa ei saa olla montaa sanaa eikä lauseita paria enempää. Hän ei kykenisi niitä omaksumaan. Missään tapauksessa älä lähde perustelemaan mitään. Perustelut eivät koskaan mene idiootilla tajuntaan.

Ongelma muodostuu silloin, jos vajaavuus on niin suurta, ettei vastauksen edes selkeää ja lyhyttä viestiä saa hänen aivoihinsa perille, vaan uusia viestejä vain tulee sinulle kiellon jälkeenkin. Tässä ei auta yksityiskohtaisempi, kohteliaampi, älyllisempi tai ivallisempi tyyli, koska hän ei kykene sellaista senkään vertaa käsittämään. Olettaa vain sisällöstä riippumatta, koska sanoja on niin valtavan paljon, että se on varmaan kiinnostunut. Tuolloin on parasta yksinkertaisesti estää tältä seuranhakijalta viestien saapuminen sinulle. Et menetä siinä mitään, koska ei hänen järjenjuoksunsa tuosta paremmaksi muuttuisi kuitenkaan. Teet silloin palveluksen myös hänelle. Hän voi lähteä löytämään ihmistä, jolle hänenlaisensa on juuri sopiva, eikä turhaan tuhlaa omaa ja sinun aikaasi.

Dante79

  • Turun Baletti
  • Kanta-asiakas
  • *
  • Viestejä: 378
  • Don't give up on your dreams. Keep sleeping.
  • Galleria
yleensähän(?) aspit on hyviä nimenomaan onlinessä.

ehkä kun puhuu jostaan topicista, tyyliin kirjallisuushistoria, politiikka jne. mutta ei kyllä deittailumielessä. :D

Ahaaa...mä oon aina käsittäny nuo samaksi asiaksi....siis deittailun ja asioista puhumisen.

Deittailussa se tunnetason yhteys on tärkeintä ja siinnä tää kirjoittelu minusta vaan hankaloittaa kommunikointia oli sitten assi tai nentti. :P

Chmlnidae

  • Vieras
yleensähän(?) aspit on hyviä nimenomaan onlinessä.

ehkä kun puhuu jostaan topicista, tyyliin kirjallisuushistoria, politiikka jne. mutta ei kyllä deittailumielessä. :D

Ahaaa...mä oon aina käsittäny nuo samaksi asiaksi....siis deittailun ja asioista puhumisen.

Deittailussa se tunnetason yhteys on tärkeintä ja siinnä tää kirjoittelu minusta vaan hankaloittaa kommunikointia oli sitten assi tai nentti. :P

Allright. No, mä oonkin aina ollu surkea tunnetason jutuissa itteni suhteen. Toisii mä kyl hiffaan. Liianki hyvin.

Dante79

  • Turun Baletti
  • Kanta-asiakas
  • *
  • Viestejä: 378
  • Don't give up on your dreams. Keep sleeping.
  • Galleria
Joskus vihlaisee kylmästi, kun itse kirjoitan yksityisviestin enkä saa siihen yhtään minkäänlaista vastausta.

Täytyy vaan psyykata itseään että "ei se minusta johtunut, en sanonut mitään väärin, joku muu syy tähän oli.." :D

alabamatattoo

  • Vieras
Melkein kaikki, joiden profiilissa lukee nainen (ilmeisesti Queena poisluettuna ;D) saavat paljon yhteydenottoja miehiltä.

En minä ole saanut niitä paljon. Alkuaikoina, kun olin vastarekkautunut, tuli jonkin verran, mutta hyvin rauhassa olen pääsääntöisesti saanut olla. Ja minun "Ei kiitos" -viestit ovat onneksi menneet perille. Ehkä en ole kaikille parasta kohderyhmää, mutta eipä tarvikkaan olla. :)

vctr

  • Vieras
Koitan vastustaa kiusausta rekisteröityä tänne naisena. En tiedä pystynkö.

Ailouna

  • Smurffit
  • Baarikärpänen
  • *
  • Viestejä: 822
  • Galleria
Koitan vastustaa kiusausta rekisteröityä tänne naisena. En tiedä pystynkö.

Mikäs siinä jos haluaa yhteydenottoja miehiltä tai vinkkejä omiin massapostauksiinsa... ;)

ChickenRace

  • Vieras
..joo, ei oop vonkuviestei tullu n. 20 vuoteen... -mistä jäin paitsi.. *virn

vctr

  • Vieras
Mikäs siinä jos haluaa yhteydenottoja miehiltä tai vinkkejä omiin massapostauksiinsa... ;)

Nigerialaiskirjeisiin vastataan myös huvin vuoksi =)