Kirjoittaja Aihe: Kuinka selittäisit lapselle sadomasokismin juurta jaksain?  (Luettu 13652 kertaa)

Sopeutuja

  • Vieras
Tavallisen seksin selittäminen on helppoa. Se tapahtuu asiantuntijan mukaan näin: "Jos isä ja äiti halaavat toisiaan oikein lujaa, saattaa myös isän ja äidin vauvan siemenet halata, jolloin syntyy jotain niin ihanaa kuin sinä."

Sadomasokismin selittämiseen asiantuntija ei anna neuvoja. Hän vain toteaa, että se on selitettävä juurta jaksain. Kuinka sinä selittäisit?

http://www.vau.fi/Perhe/Parisuhde-ja-seksi/Kun-kary-kay/

Meeri

  • tuhma hauva
  • Administrator
  • *
  • Viestejä: 4506
  • Galleria
Vanhempien seksielämä ei kuulu lapselle. En näe mitään syytä miksi kertoisin lapselle mitä omassa makuuhuoneessani puuhaan.

Ja thank god, myöskään omat vanhempani eivät ole minulle selittäneet seksielämästään "juurta jaksaen"  :o.

submit

  • Vieras
Tuossahan se jo tuli:

"Lapselle voi selittää, että aikuiset voivat osoittaa rakkautta toisiaan kohtaan joskus aika oudoilla tavoilla, mutta mitään ei tehdä ikinä väkisin, vaan kummallakin on hauskaa", Cacciatore summaa. Erityisesti sadomasokismi on syytä selittää lapselle juurta jaksaen. Sadomasokismin näkeminen kun saattaa ruokkia vääriä malleja.


Lapselle ei saa jäädä sellainen ajatus päähän, että kavereita voi sitoa ja ruoskia, jos niin huvittaa", Cacciatore huomauttaa. "

Eli kerrotaan vasta, jos lapsi on altistunut vahingossa aikuisten touhujen näkemiselle/kuulemiselle. Kerrotaan, että se on aikuisten juttu ja että molemmat tykkäävät tehdä niin, eikä sellaista tehdä kenellekään muulle, eikä ilman kummankin toivetta. Piste.

IKRM

  • V.I.P.
  • *****
  • Viestejä: 1542
  • kizzzan Herra
  • Galleria

Jos lapselle haluaa selittää ylipäänsä yhtään mitään mistään kannattaa puhua totta, oikeilla termeillä ja lapsi sitten ymmärtää sen niinkuin ymmärtää. Ei lapsi ole mikään hölmöläinen, vaan ymmärtää asioita jos niitä asiallisesti selitetään. Kaikenlainen etupylly/haikara/hyshyskuiskaillaan -selittely on lapsen älyn aliarvioimista.

Eri asia on sitten mitä lapselle haluaa opettaa, BDSM ei kuulu välttämättömiin asioihin, siihen ehtii varmaan, jos mieli tekee, tutustua myöhemminkin ihan itse. Sen sijaan ehkäisy- ja yhdyntäasiat on syytä keskustella ajoissa ettei tule yllätyksiä.

IKRM

submit

  • Vieras
Lisäys: ajattelin omassa viestissäni lähinnä pikkulapsia ja alakoululaisia. Murrosikäisille asioita voi tarvittaessa vähän tarkemminkin selvittää, jos osoittavat kiinnostusta asiasta keskustelemiseen. Minkäänlaista "tuputtamista" en tekisi.

MasterOpie

  • Vieras
Tarkoitetaankohan tässä nyt omalle lapselle selittämistä ja minkäköhän ikäiselle ja ennen kaikkea miksi? Vai kenties selittämistä 17v joka ei osaa käsittää omia fetissejään.?Vastaukset riippuu paljon tapauksesta.

T. Karwis

submit

  • Vieras
Jutun otsikkona on "Kun lapsi näkee vanhempansa petipuuhissa".

IKRM

  • V.I.P.
  • *****
  • Viestejä: 1542
  • kizzzan Herra
  • Galleria
Jutun otsikkona on "Kun lapsi näkee vanhempansa petipuuhissa".

Ei me lueta noita linkkejä, vastataan, jos vastataan, vain topicin otsikon mukaan.

IKRM

submit

  • Vieras
Jutun otsikkona on "Kun lapsi näkee vanhempansa petipuuhissa".

Ei me lueta noita linkkejä, vastataan, jos vastataan, vain topicin otsikon mukaan.


No näköjään :D

Mutta näyttääpä keskustelua silti syntyvän :)

stoge

  • PoVi
  • V.I.P.
  • *
  • Viestejä: 2963
  • Väkivalta kuuluu makuuhuoneeseen
  • Galleria
"Poikani,, meidän pitäisi vähän jutella seksistä..."
-OK faija, mitä sä haluut tietää ?

 :o

KalvinK

  • Baarikärpänen
  • ****
  • Viestejä: 639
  • Tykkää sitoa nättejä nakuja naisia.
  • Galleria
- Kuulehan, taisit nähdä viimeyönä jotakin sellaista mikä ei ole soveliasta lapsille
- Niin taisin nähdä ...
- Jos me tehtäisiin nyt seuraavalla tavalla ...
- Niin?
- ... että laitan tämän 50 euron setelin tähän pöydälle ja käännän hetkeksi selkäni. Ja kun käännyn takaisin, niin sillä aikaa se 50 euron seteli on kadonnut mystisesti ja sinä et muista mitään viimeyöstä kun nukuit sikeästi koko yön enkä minä muista laittaneeni seteliä pöydälle. Miltäs tämä kuulostaa?
- Okei, faija.

SirianSub

  • Vieras
Olen itse aina ollut hyvin avoin puhumaan seksistä ja näin tulen toimimaan myös tyttäreni kohdalla. Asioista pitää pystyä puhumaan oikeilla nimityksillä.

Lady Whip

  • Turun Baletti
  • V.I.P.
  • *
  • Viestejä: 3433
  • Sadistinen Gfe-Domina
  • Galleria
Meni vähän tähän tapaan: "Kuule, se fifty shades of gray kävit katsomassa sen kavereiden kanssa. Haluaisitko jutella sellaisista jutuista?"
Teini-ikäinen: "En halua tietää. Älä kerro"

LoD

  • Asiakas
  • **
  • Viestejä: 225
  • Haluttu ja rakastettu elämännälkäinen AlfaNainen
  • Galleria
    • Mieleni pimeitä syövereitä
Meni vähän tähän tapaan: "Kuule, se fifty shades of gray kävit katsomassa sen kavereiden kanssa. Haluaisitko jutella sellaisista jutuista?"
Teini-ikäinen: "En halua tietää. Älä kerro"
;D ;D
No joo, ehkä teini-ikäinen on onkinut aisoita jo valmiiksi muutenkin tietoonsa. Itse oletan aloittajan tarkoittavan hieman nuorempaa ikäluokkaa silloin kun puhutaan lapselle kertomisesta.

Itselleni on pienestä tytöstä lähtien ollut itsestään selvää että seksiin ja lisääntymiseen liittyvistä asioista on puhuttu juuri sellaisena kuin ne asiat todellisuudessa on yrittämättä kierrellä ja kaarrella. Toki koulussa sitten bilsan tunnilla kun asioita käytiin läpi, se hävetti ja nolostutti kaikin tavoin, mutta silloin jo tiesin niin menkat kuin sen miten lapsi sinne mahaan saadaan ja miten se sieltä tulee uloskin.

Sama pätee varmasti tähänkin asiaan. Kun lapselle kertoo että x ja y tykkää toisistaan ja haluaa siksi osoittaa asian tekemällä näin jä näin ja että se on siltikin eri asia kuin jos x pelottaisi y:tä ja kaiusaisi ja satuttaisi...
Eli oleellista on, kuten Submit totesi tehdä ero sadomasokismin ja (perhe)väkivallan välillä.
Tai sitten voi vaan antaa lapselle käteen Fanny Hillin Ilotytön muistelmat ja todeta että kysy jos jää jotain epäselväksi... nimimerkillä taisin olla kymmenen kun löysin kirjan kirjahyllystä ja luin sen... :D

halpahutsu

  • Vieras
Vanhempien seksielämä ei kuulu lapselle. En näe mitään syytä miksi kertoisin lapselle mitä omassa makuuhuoneessani puuhaan.

Ja thank god, myöskään omat vanhempani eivät ole minulle selittäneet seksielämästään "juurta jaksaen"  :o.

Juu samaa mieltä olen.