Kirjoittaja Aihe: Miten paljon kinkyily saa/ei saa tai voi näkyä lapsiperheessä?  (Luettu 18615 kertaa)

catzkiss

  • Asiakas
  • **
  • Viestejä: 196
  • -suburban object-
  • Galleria
Muita viestiketjuja lukiessa tuli mieleeni yhteiskunnallinen moralisointi seksiä ja kinkyilyä kohtaan. Miten paljon seksuaalinen suuntautuneisuus voi/saa näkyä kotona tai lasten silmissä? En tarkoita, että lasten pitäisi kasvaa dungeonin keskellä, mutta joillekin tuntuu jopa tiukkoihin nahkahousuihin ja saapikkaisiin pukeutuva äiti olla kauhistus.
Ilmeisesti jokainen perhe valitsee itse miten paljon seksuaalisuus yleensäkin näkyy heidän elämässään ja miten lapsensa kasvattavat.
Meillä kun mies on täysi vanilja, ei paljon ole huolta kinkyn näkymisestä kotona, mutta mietiskelinkin seksin eroa suhteissa, joissa jotkut harrastavat seksiä pidemmän kaavan mukaan ja toiset taas pimeässäpeitonallaäkkiä, jolloin se tapahtuu yleensä lasten nukkuessa tms.
Helpointahan se varmasti olisi harrastaa kinkyseksiä silloin, kun lapset ovat muualla, mutta se taas harventaa kertoja. Tosin silloin ei olisi huolta lapsista, kuten ei vaniljaseksissäkään.
Kärjistettynä sellainen mietelmä, että hyökkäävätkö viranomaiset pelastamaan lapset, jos lapset sattuvat näkemään äitinsä korsetissa tai isänsä sovittelemassa korkkareita jalkaansa :)

... ja lisäyksenä vielä piti laittaa, että oli aika hauskaa, kun profiilikuvasta on tullut paljon kyselyitä, että missä kinkybileissä se on otettu.. ja kun olen kertonut, että ihan kotona "kinkybileissä" lasten kanssa eräänä sunnuntaiaamuna miehen nukkuessa, kun lapset halusivat välttämättä meikata äitinsä ja laittaa lapsille Ranskasta tuodun Hello Kitty -naamarin päähän. Pitihän se tietenkin myös kuvata  :)) 


subpks

  • Asiakas
  • **
  • Viestejä: 237
  • Dragonscorpionin vaimo
  • Galleria

... ja lisäyksenä vielä piti laittaa, että oli aika hauskaa, kun profiilikuvasta on tullut paljon kyselyitä, että missä kinkybileissä se on otettu.. ja kun olen kertonut, että ihan kotona "kinkybileissä" lasten kanssa eräänä sunnuntaiaamuna miehen nukkuessa, kun lapset halusivat välttämättä meikata äitinsä ja laittaa lapsille Ranskasta tuodun Hello Kitty -naamarin päähän. Pitihän se tietenkin myös kuvata  :))

Ja heti vastaan offtopic että tuo kuvauksesi kyllä mielestäni kuvaa hyvinkin sitä miten rentouttavaa on "leikkiä"....vapaata fantasian toteuttamista.

Itse aiheeseen en osaa vastata, sillä heräsin vasta myöhään...toki jo pois muuttanut lapsi ei ilman ilmoittamista saa tulla omilla avaimillaan piipahtamaan...ja sen hän kyllä mukavasti ymmärtää....vaikkei äidin harrasteista tietoinen olekkaan  ;D

Nuppuorja

  • Vieras
Mikään seksi, ei kinky eikä vanilja, kuulu lasten silmille. Mutta hysteerinen ei kannata olla, saa halailla ja rutistella lasten nähden. Ja kyllä minä olen kuullut vanhempieni harrastavan seksiä, niin kuin varmaan miljoonat lapset. Ja ihan tervehenkinen tuli  ;)  Asioista tulee likaisia ja seksin värittämiä aikuisten päässä, ei lasten. Vai pitäisikö nyt meillä piilottaa kokonaan paistinlastat, pyykkipojat ja korkokengät; vai pitäisikö vain pitää huoli ettei nähdä kun isä lätkii korkokenkiin pukeutunutta äitiä paistinlastalla ja nappaa pyykkipojat nänneihin? Eiköhän jokainen terve aikuinen osaa rajat vetää.

catzkiss

  • Asiakas
  • **
  • Viestejä: 196
  • -suburban object-
  • Galleria
Olen samaa mieltä, että seksi ei kuulu lasten silmille, mutta lähinnä mietiskelinkin tuota seksuaalista suuntautumista sen näkymistä.... ja mikä lasketaan seksiksi? Tuskin perheen yhteiset sauna- ja pesuhetket ovat seksiä, tai tietynlainen pukeutuminen?
Tietysti jokainen vanhempi osaa vetää rajat seksin näkymiseen ala-ikäisten seurassa, mutta miten muut ovat miettineet asioita esimerkiksi pukeutumisen suhteen?

Nuppuorja

  • Vieras
Meillä on ihan normaalia oleilla kotona isäntä kalsarisillaan (ei black horset) ja minä pikkuhousuilla ja t-paidalla. Muutenkaan ei kyllä ole asufetissejä, ellei korkokenkiä lasketa. Saatan kyllä siivota ne jalassa, mutta tuskin kukaan lapsi sitä seksiin yhdistää.

Glori

  • Vieras
Kärjistettynä näin: Vaniljaystävästäni tuli uudelleen avioiduttuaan uusioperheen isä. Vaimon lisäksi ystäväni sai uuteen perheeseensä pari esiteini-ikäistä lasta, tyttöä. Ystäväni liikuskeli kotonaan ihan kuin mukavaksi olonsa tunsi, t-paidassa ja alushousuissa (pöksymalli). Lasten kaverit olivat sitten kotonaan kertoneet että siellä perheen uusio-isä on aina ilman housuja. Tulos: sosiaaliviranomaisten kuulustelu kun oli ymmärretty väärin se "ilman housuja".
Tämä vaniljaperheessä, ilman mitään seksuaalista viritystä. Näin Espoossa.

Mitähän tällä yritin sanoa? Ehkä sitä että viranomaiset tarttuvat tosi herkästi kaikkeen seksiin viittaavaankaan. Joten yhteiskunnan kanta lienee, että oli vanilja tai kinky, älä anna minkään näkyä lapsille.

Lady Whip

  • Turun Baletti
  • V.I.P.
  • *
  • Viestejä: 3433
  • Sadistinen Gfe-Domina
  • Galleria
Perussääntöjä tässä yksinhuoltajaperheessä: Toisen taskuille, kaappiin, huoneeseen, vaatehuoneeseen, tavaroille ei mennä kuin luvan kanssa.

Tämä on opettanut lapseni hienotunteiseksi ja kunnioittamaan muiden reviiriä.

Lisäksi käyty keskusteluja ihmisen oikeudesta omaan kehoon, henkiseen ja fyysiseen reviiriin.
Kenellekään ei saa tehdä mitään väkisin ilman toisen todellista lupaa.
Oma tapa elää on aina ainutlaatuista ja subjektiivista. Kukaan toinen ei voi tulla sanomaan, että noin ei saa tuntea. Ja tekemisenkin suhteen voi vain kertoa oman mielipiteen mutta ei voi neuvoa toista miten pitäisi elää.

Jos on mielitekoja sellaiseen mikä voi olla yhteiskunnallinen tabu, se ei silti tarkoita sitä että sitä ei saisi itse tehdä. Kunhan ei koskaan vahingoita ketään toista omilla haluillaan.

Äläkä anna kenenkään tehdä itsellesi koskaan mitään sellaista mikä tuntuu pahalta.

Näiden kautta yritän viestittää hänelle, että on erilaisia maailmoja. Jos hän saattaa vahingossa nähdä suihkusta tulleena pyyhkeen noustessa liian ylös..pakaroillani tai reisilläni piiskan jälkiä, ne kuitataan näillä opetuksilla. Erilaisia haluja jota on itse hyväksynyt. Ei kenenkään väkisin tekemänä. Yksi kerta tapahtunut vahingossa huolimattomuuttani.

Tai se kerta kun kameraan jäi vahingossa muutama kuva isoista mustelmista.
Siitä nämä keskustelut alkoivat: Olen turvassa ja vapaaehtoisesti mukana jossain sellaisessa mitä tarvitsen.

Muutoin en suoranaisesti kannata kinkyilyn/seksin näkymistä arkielämän lapsiperheessä aktiivisena. Syynä ei se, että he saisivat tietää vaan se, että tottuvat liian nopeasti sellaiseen käytökseen joka poistaa heiltä myös rajoja ja aikuisena on vaikeampi (käsitykseni mukaan) hahmottaa mikä on hyvää ja sallittua, mikä taas järkevää pitää sivussa ja yksityisessä lokerossa.

Kunhan aikuisten luonne ei muutu liian paljon lasten edessä laidasta laitaan ja fanaattisesti, olkoon se sitten kinkyä, uskontoa tai mitä tahansa...silloin heidän perusturvallisuus säilyy. Vanhemmat eivät ole uhka jota pitää pelätä vaan turvallinen läsnäolo vaikkakin toisinaan omat kummallisuudet välähtävät jostain raosta.
Näin ajattelen ja kokemuksen kautta havainnut oikeaksi. Ei välttämättä muilla, mutta minulla.

Nuppuorja

  • Vieras
Juu, uusioperheissä on herkkää jos aikuisten välit herkässä tilassa. Ja lastensuojelun on ilmoituksen saatuaan pakko tutkia vaikka jo etukäteen voi arvailla että kyse ei mistään kauheasta ole. Ja kaikissa perheissä on omat tavat; ei kaikki suomalaisetkaan ole sinut alastomuuden kanssa. Ulkomailla onkin sitten ihan erilaista; itse asuessani pois Suomesta mokailin välillä esim. paikallisen kuntosalin pukuhuoneessa.

mrs_whiterope

  • Vieras
Huomaan käyttäväni arjessakin aika usein termiä altistuminen ikäkauteen kuulumattomalle seksuaalisuudelle, sillä se jotenkin kuvaa mielestäni hyvin koko jutun, oli sitten kyse vaniljasta tai muusta. Tosin myönnän käsitelleeni köysiä pojan läsnäollessa, ja puolustaudun sillä, että  kyse oli samanlaisesta teknisestä toiminnasta kuin vaikkapa villan puhdistamisesta karstausta varten. Itse en kokenut köysiä millään tapaa fetisistiseksi objektiksi siinä tilanteessa, ja uskon että juuri oma asennoitumiseni on se, minkä takia poika ei kiinnitä juuttiin huomiota yhtään enempää kuin villoihinkaan. Sen sijaan välineet, joita ei voi käyttää mitenkään muuten, kuuluvat ehdottomasti pois lasten silmistä.

Iisebell

  • Vieras
Tämä on vissiin iänikuinen kysymys. Saako tehdä mitä lasten silmien edessä. Minulle on normaalkia halailla ja pussailla, pientä kiusaamista kuten käden hipaisu, silmien katseita yms.
Itsellä perussääntönä on että se, mitä lapen ei tarvitse miettiä jälkeenpäin on sallittua.

Itse olen kovin tunteellinen nykyään ja halailen paljon. Lapsi on aina tervetullut syliin/halaukseen ja antamaan pusua poskelle, joten siinä mielessä on vain luonnollista että myös miehen kanssa pussailemme/halailemme. tosin rajahan siinäkin on tietysti.

Lapsen on hyvä olla kun kotona olevat asiat eivät ahdista tai herätä liian isoja kysymyksiä. Kun lapsen ei tarvitse pelätä mitä näkee ja kun lapsi voi olla kotonaan rennosti.  Mielestäni nämä ei toteudu jos seksi on liika läsnä tai kinkyily on liika läsnä.
Pukeutuminen taas on eri asia. On ihan sama sitten pitää lapsi tynnyrissä kotonaan jos hän ei saa nähdä seksikkäitä vaatteita, korkeita korkoja, korsetteja yms.

Äiti on Nainen, eikä minusta lasta pidä kasvattaa niin, että äiti on äiti eikä mitään muuta. Tottakai se on niin ensimmäiset vuodet, mutta ei äidin ole pakko olla seksuaaliton/muodoton/väritön ihminen. Ihan yhtälainen oikeus äidillä on olla seksikäs, muodokas ja itsensä tunteva Nainen. Joten seksikkäässä pukeutumisessa itse en näe mitään ongelmaa.

Master T

  • Vieras
Miten me olemme toimineet? Halailemme, suutelemme, joskus läpsäisen häntä takamukselle, saatan ottaa hieman hallitsevasti häntä niskasta kiinni tai vetää lähelleni. Tuon tason läheisyyden ja rakkauden osoituksia teemme lastemme nähden. Varsinaista BDSM:ää niissä ei ole. Läpsäisyt ja niskasta kiinni ottamiset ovat helliä, jossain määrin hallitsevia, mutta ei kovin vaativia. Ero varsinaiseen seksiin on siinä, ettei hän asennoidu lasten edessä tällaiseen alistuen vaan pikemmin hellyyden tai rakkauden osoituksena.

Mitään seksiasuja emme lasten nähden koskaan käytä. Vaimoni pukeutuu kyllä aina ehkä hieman keskimääräistä naisellisemmin ja totta kai pukeutumisessa on merkkejä seksuaalisesta suuntautumisestamme BDSM:ään, mutta ne ovat lähinnä vain meidän luettavissamme, korkokengät, usein nahkahihnoja koruissa tai erilaisia meille kahleet mieleentuovia ketjuja.

Varsinaiset seksiasut tai -välineet kahleineen, hihinoineen ja erilaisine ruoskineen ja piiskoineen, ovat tarkasti poissa lasten silmiltä. Olemme onnistuneet asumaan lasten kasvaessa aina sellaisissa asunnoissa, joissa meidän makuuhuoneemme ja lasten makuuhuoneet ovat toisistaan niin etäällä, että kovin helposti ei äänemme kuulu heidän huoneisiinsa. Lasten ollessa aivan pieniä asuiimme asunnossa, jossa lastenhuone oli makuuhuoneemme vieressä. Silloin oli oltava tietenkin tarkempana, mutta toisaalta lapset pienemmpinä eivät herää niin helposti ja menevät aijoissa nukkumaan.

Tärkeintä on, että lapset näkevät vanhempien suhteen perustuvan keskinäiseen rakkauteen ja yhteensopivuuteen. Tämä saa ja pitääkin näkyä. Varsinainen seksiakti, oli se sitten naimista tai liittyi siihen sitomista tai piiskaamista, ei ole lapsia varten. Meillä vaimoni alistuminen ja minun hallitsevuuteni ei arjessa näy todennäköisesti kovin paljoa seksuaalisuutena, ehkä kuitenkin luonteenpiirteinä keskinäisessä suhteessamme.

Dominaattori

  • Smurffit
  • Kanta-asiakas
  • *
  • Viestejä: 281
  • Galleria
Kyllä niistä lapsista tulee kinkyjä jos on tullakseen, tuskin kovin moni meistäkään on mallinsa saanut kotoa? Toisaalta paljon pahempia kasvatusvirheitä tehdään ihan muilla alueilla kuin kinkyvehkeitä vilauttamalla. Mutta kuten aiemminkin sanottu, seksuaalinen toiminta ei kuulu lasten silmille, teinit sitten taitaakin kurkkia/kuunnella jo tarkoituksella...

Dominantti

Pukeutuminen on hankala asia. Toisaalta se on kyseenalaista jos äiti menee ymäri kämppää korsetissa ja korkkareissa. Toisaalta lapsi näkee saman jos laittaa vaikkapa musavideon pyörimään. Niin miksi ei äiti saisi pukeutua niin jos tykkää? Onhan naturistiperheitäkin...

Tosin minusta D/s kuvion valtadynamiikka on sen verran monimutkainen, ettei sitä voida näyttää lapselle kovin suuressa määrin. Jos se näkyy, täytyy se minusta myös selittää lapselle. "Isi vie roskat äidin käskystä koska isi ja äiti ovat sopineet, että isi tekee mitä äiti käskee." On tärkeää, että lapsi oppii ymmärtävän vallanjaon perustuvan sopimukseen, eikä siihen, että toinen vain käskee toista ja odottaa alistuvan sokeasti tahtoon.

Mitä läheisyyteen tulee, sen näkyminen on minusta tärkeää. Pusut, halit, y.m. ovat ihan normaalia läheisyyttä josta on hyvä antaa positiivista esimerkkiä. Eikä lastakaan sovi unohtaa. Lapsen seksualinen kehitys kuitenkin perustuu siihenkin, että saa vanhemmilta läheisyyttä ja fyysistä kosketusta. Nyky-yhteiskunnassa vaan ollaan menty niin ylivarovaiselle linjalle kun aina löytyy riittävän isosta ihmismassasta se jokuinen mätä omena... Tuntuu, että jotkut vanhemmat pelkäävät antaa fyysistä läheisyyttä lapsille tai alkaa turhan aikaisin vähentämään sitä siinä pelossa, että tekisi jotain väärin?

Piiskazion

  • Turun Baletti
  • Kanta-asiakas
  • *
  • Viestejä: 417
  • Galleria
"Isi vie roskat äidin käskystä koska isi ja äiti ovat sopineet, että isi tekee mitä äiti käskee."

Tämähän on valitettavan yleistä ihan tavallisissa vaniljasuhteissa. Lapsiparat, jotka tuollaisessa perheessä joutuvat varttumaan :D

roosa

  • Vieras
Mulle (ja aikoinaan meille) tää on/oli ihan selkeä asia. Ei seksiä lasten silmille.

Vaatteet sensijaan... Mä nyt muutenkin yritän kasvattaa noista suvaitsevia. Eipä ole käynyt mielessäkään, että voisi olla haittaa siitä että korsettini roikkuu milloin missäkin. Korkosaappaani tuntuvat olevan useammin tyttöjen prinsessaleikeissä kuin meikäläisen jaloissa. -maiharit kun vaan ovat mukavammat. :D

Hankalinta kai aikoinaan oli piiskaleikkien toteuttaminen. Niistä kun väkisinkin tuli ääntä. Vähälle ne sitten jäivätkin.

Nykyään, eronneena, monipuolisen seksin toteuttaminen on helpompaa.