Kirjoittaja Aihe: Minkälainen on hyvä vonkauskirje  (Luettu 19581 kertaa)

Kelpie

  • Vieras
Minkälainen on hyvä vonkauskirje
« : 26.12.2016, 23:08 »
Moni, lähinnä mies, valittaa kun eivät saa deittiviesteihinsä minkäänlaista vastausta. Tähän samaan olen itsekin törmännyt. Vaikka muutamat mukavat ovatkin vastanneet, eivätkä kaikki edes: "Ei, heitä hippi voltti".

Yleensä yhteydenotot ovat sitten tulleet naisilta suoraan. Ja muutama myös miehiltä.

Huonoja viestejä ollaan jo käyty läpi.
Minkälainen on hyvä lähestyminen mielestäsi?
Onko viesti tullut deitti-ilmoituksesi yhteydessä vai ihan puskista?

Perhonen89

  • V.I.P.
  • *****
  • Viestejä: 1582
  • Kiltti tyttö
  • Galleria
Vs: Minkälainen on hyvä vonkauskirje
« Vastaus #1 : 26.12.2016, 23:19 »
Annan esimerkit hyvistä ja huonoista viesteistä.

Ei näin: "Täällä olisi isokullinen master valmiina alistamaan sua. Oletko narttu valmis imemään kyrpääni"

Vaan näin: "Hei! Huomasin deitti-ilmoituksesi ja kiinnostuin ja päätin laittaa viestiä. Täällä kirjoittelee 32-vuotias dominoiva mies Tampereelta. Hakusessa olisi ihan tavallinen parisuhde bdsm:llä höystyttetynä. Harrastuksina on kuntosalilla käyminen ja muu liikunta ja elokuvien katsominen.""

Viestit, joissa paistaa läpi, että toinen ajattelee ja pitää mua heti alistuvana narttuna ja joista ei paista läpi molemminpuolinen kunnioitus, menee heti roskakoriin. Varmimmin vastauksen saa asiallisella viestillä, jossa kerrotaan tietoja itsestään ja kohdellaan mua ihmisenä, eikä subina/narttuna.

kissa

  • Baarikärpänen
  • ****
  • Viestejä: 874
  • start with my mind. touch me there first.
  • Galleria
Vs: Minkälainen on hyvä vonkauskirje
« Vastaus #2 : 26.12.2016, 23:38 »
Näin meitä on moneen junaan. Mun mielestä taas tuollainen Perhosen toivoma viesti on auttamattoman tylsä. Eihän sitä irlissäkään mennä kiinnostavalle ihmiselle hopottamaan harrastukset ja iät ja suhdetoiveet ekassa lauseessa lähes hengittämättä, vaan jutellaan jotain, joka saa toisen kiinnostumaan. Kerrotaan huono vitsi tai jotain. Tai näin intterwebsissä luetaan se toisen profiili ja kirjoitetaan jotain henkilökohtaista, jotain, mistä näkee, että läksyt on tehty.

Tai en minä tiedä, mä oon vaikea ihminen  ;D ;D ;D >:D

Perhonen89

  • V.I.P.
  • *****
  • Viestejä: 1582
  • Kiltti tyttö
  • Galleria
Vs: Minkälainen on hyvä vonkauskirje
« Vastaus #3 : 26.12.2016, 23:42 »
Näin meitä on moneen junaan. Mun mielestä taas tuollainen Perhosen toivoma viesti on auttamattoman tylsä. Eihän sitä irlissäkään mennä kiinnostavalle ihmiselle hopottamaan harrastukset ja iät ja suhdetoiveet ekassa lauseessa lähes hengittämättä, vaan jutellaan jotain, joka saa toisen kiinnostumaan. Kerrotaan huono vitsi tai jotain. Tai näin intterwebsissä luetaan se toisen profiili ja kirjoitetaan jotain henkilökohtaista, jotain, mistä näkee, että läksyt on tehty.

Tai en minä tiedä, mä oon vaikea ihminen  ;D ;D ;D >:D

Tuo oli lähinnä esimerkki siitä, minkätyypistä lähestymistä pidän hyvänä. Toki vitsi tms toimii myös hyvänä keskustelun aloittajana, riippuen toki tilanteesta. Chatissa vitsi toimii ehkä paremmin kuin yksityisviestissä.

Mutta kun on vain jollain tapaa asiallinen lähestyminen, niin ei ole väliä onko vitsi vai pidempi viesti, jossa kerrotaan itsestään.

Underworld

  • Vieras
Vs: Minkälainen on hyvä vonkauskirje
« Vastaus #4 : 27.12.2016, 01:45 »
"Saan itse niin paljon noita vonkausviestejä, että päätin olla oma-aloitteinen ja antaa sulle mahdollisuuden"  :P

stoge

  • PoVi
  • V.I.P.
  • *
  • Viestejä: 2963
  • Väkivalta kuuluu makuuhuoneeseen
  • Galleria
Vs: Minkälainen on hyvä vonkauskirje
« Vastaus #5 : 27.12.2016, 01:51 »
LÄHETÄÄ PANEE!


*edit*

Ilman ? -merkkiä, luonnollisesti.

momoi36

  • Vieras
Vs: Minkälainen on hyvä vonkauskirje
« Vastaus #6 : 27.12.2016, 08:02 »
Massasta erottuva, ei tyrkyttävä mutta osoittaa kiinnostuksen. Itsevarma mutta verbaalisesti alistavalla on aivan turha lähestyä, asiallinen ja mistä huomaa että profiili on luettu ajatuksella. "Mä oon sun unelmien master, se juuri mitä etsit." Muuten hyvä muttako en etsi mitään.

Tie naisen sydämeen käy pään (ja pepun) kautta. Pitää osata kirjottaa ennenkö on mahollisuus päästä puhumaan. Kirjotuksen pitäis herättää kiiinnostus, hurmata tai tarjota jotakin mitä minä haluan tai tarvin.
« Viimeksi muokattu: 27.12.2016, 09:16 kirjoittanut SnowJewel »

submit

  • Vieras
Vs: Minkälainen on hyvä vonkauskirje
« Vastaus #7 : 27.12.2016, 08:30 »
"Etsit minua". :D

poisongrrrll

  • Vieras
Vs: Minkälainen on hyvä vonkauskirje
« Vastaus #8 : 27.12.2016, 09:10 »
Monesti ihan fiksuissakin viesteissä ongelmana on se, että perimmäisesti haetaan fetissiautomaattia. Saatetaan yksityiskohtaisestikin kuvailla mitä minun halutaan tekevän heille ja ainoastaan epämääräisesti vihjaten mainitaan, jos sitäkään, mitä minulle olisi tarjolla. "Saat nöyrän orjan koulutukseen." No mutta miks, en ole pedagogi.

Louhi

  • Vieras
Vs: Minkälainen on hyvä vonkauskirje
« Vastaus #9 : 27.12.2016, 09:40 »
Olettaen, että vonkuviesin vastaanottaja etsii seuraa (koska tämä on tietenkin ensimmäinen jä tärkein vonkaamisen mahdollista onnistumista ennustava tekijä), ja että viesti lähetetään vonkutarkoituksessa, minusta hyvä seurantarjoamisviesti on älykäs, kieliasultaan hyvä (= suunnilleen samaa tasoa kuin vongattavan käyttämä kieli), mahdolliset profiilissa/keskusteluissa mainitut tiedot huomioon ottava, avoin (sillä erittäin olennaisella lisäedellytyksellä, ettei avoimuus ensiviestin yhteydessä tarkoita kattavaa listaa kinkymielihaluista/kokemuksista), leppoisa, mutta asiallinen, ei hyökkäävä, ei tungetteleva. Lisäksi sen olisi hyvä sisältää joitain perustietoja vonkaajasta, hienovaraisia kehuja vongattavalle, jos sellaisille on aihetta, ja muutama kohtelias kysymys kiinnostusta osoittamaan ja tutustumista edistämään. Pitkähkö ja yksityiskohtainen viesti yllämainituin speksein lisännee huimasti todennäköisyyttä saada vongulleen jonkinlainen vastine, mutta nokkela ja persoonallinen tynkäviesti on kuitenkin parempi kuin pelkästään tynkä tynkäviesti.

« Viimeksi muokattu: 27.12.2016, 18:37 kirjoittanut Louhi »

Tigrita

  • Helsingin akateemiset kinkyt ry
  • Asiakas
  • *
  • Viestejä: 139
  • Galleria
Vs: Minkälainen on hyvä vonkauskirje
« Vastaus #10 : 27.12.2016, 09:56 »
Hyvä kirjoittaja ei automaattisesti ole hyvä kumppani, eikä huono kirjoittaja vastaavasti huono kumppani. Siksi en paljon laita arvoa viesteille seuranhakutarkoituksessa. Mielenkiintoisia keskusteluja niiden välityksellä voi toki käydä, mutta se kuuluisa kemia, jota kumppaniltani odotan, se välittyy aivan muusta kuin tekstistä.

IKRM

  • V.I.P.
  • *****
  • Viestejä: 1542
  • kizzzan Herra
  • Galleria
Vs: Minkälainen on hyvä vonkauskirje
« Vastaus #11 : 27.12.2016, 10:40 »
Päätös vastaamisesta ja kirjeen kirjoittajasta tehdään spontaanisti tunteella. Sen vuoksi viestin pitää vedota sopivalla tavalla tunteisiin, ja olla oikeassa paikassa oikeaan aikaan, seurustelusuhdetta etsivään vetoaa erilainen kuin sivusuhdetta etsivään.

Yhteenvetona sanoisin, että kohderyhmäajattelu ja markkina-arvokäsitteen ymmärtäminen on tärkeää onnistumisen kannalta.

IKRM

Underworld

  • Vieras
Vs: Minkälainen on hyvä vonkauskirje
« Vastaus #12 : 27.12.2016, 10:44 »
^ +1
Markkina-arvo käsitteen mainitseminen on tietenkin kiellettyä, ei toisaalta tee käsitteestä yhtään vähemmän olemassaolevaa  ::)

sweetchild

  • Vieras
Vs: Minkälainen on hyvä vonkauskirje
« Vastaus #13 : 27.12.2016, 11:01 »
Mun mielessä hyvässä vonkukirjeessä on selkeästi luettu vonkauksen kohteen profiili ja vaikka viitataan johonkin siellä olevaan asiaan. Eikä vaan että haluatko tutustua. Tai mitä kuuluu. Tai annatko persettä. Toki jonkun foorumikeskustelun perusteella lähetetty viesti voi kans toimia - siis jos siihen viitaten avaa keskustelun, joka on oikeasti järkevä eikä haukkuva. Vähän riippuu.... mutta ilman välimerkkejä ja isoja kirjaimia oleviin ei ees tee mieli vastata: "EI KIINNOSTA."

Lady Whip

  • Turun Baletti
  • V.I.P.
  • *
  • Viestejä: 3433
  • Sadistinen Gfe-Domina
  • Galleria
Vs: Minkälainen on hyvä vonkauskirje
« Vastaus #14 : 27.12.2016, 11:12 »
hyvä seurantarjoamisviesti on älykäs, kieliasultaan hyvä (= suunnilleen samaa tasoa kuin vongattavan käyttämä kieli),


Vaikka nautin suunnattomasti hyvästä älykkäästä kieliasusta, en pysty tekemään minkäänlaisia johtopäätöksiä sen perusteella onko meilin lähettäjä sellainen ihminen jonka kanssa tulen toimeen.

Yllätyksiä matkan varrella..oppinut ainakin sen, että huonommankin kirjoitetun ulkoasun takana saattaa olla hyvin miellyttävä sessiokumppani tai jopa elämänkumppani.
Kaikilta kirjoittamisen kielioppi ei vain suju.