Kirjoittaja Aihe: Minkälainen on hyvä vonkauskirje  (Luettu 19583 kertaa)

Von

  • Baarikärpänen
  • ****
  • Viestejä: 723
  • TrueMaster 1%
  • Galleria
Vs: Minkälainen on hyvä vonkauskirje
« Vastaus #30 : 28.12.2016, 12:24 »
Koska seuranhaussa valta on täysin yksipuolisesti naissukupuolella niin todettakoon että toisin päin viestiksi riittää "Hei, haluuks lähteä treffeille?" Sen verran harvinaista on naisten lähettämät yhteydenotot että huomiota saa heti kun vaan kysyy suoraan.

Piti oikein tarkistaa privat. Pisin täällä saamani aloitusviesti on yksi rivi (20 sanaa). Sen kirjoittaja sisäköi juuri keittiössä.





Dolores

  • Vieras
Vs: Minkälainen on hyvä vonkauskirje
« Vastaus #31 : 28.12.2016, 13:00 »
Olin tulossa kirjoittamaan kuinka vonkausviestissä pitäisi olla sitä ja tätä, ja siihen pitäisi nähdä vaivaa ja kielioppi ja blaa blaa. Onneksi kävin tarkastamassa mun yksärit. Tajusin, että ne kiinnostavat ihmiset, jotka ovat tulleet osaksi elämääni, ovat ensimmäisessä viestissään kirjoittaneet keskimäärin noin kolme lyhyttä lausetta. Yksikin lyhyt lause on riittänyt. Ja jos oon itse ollut se keskustelun aloittaja, niin enpä paljoa enempää ole kirjoittanut. Jotenkin ne parhaat jutut syntyy aina vähän vahingossa. Tai niiden ihmisten kanssa lähtee synkkaamaan heti ihan pienestäkin jutusta, eikä pitkille elämäntarinoille ja esittelyteksteille ole tarvetta. Toki se auttaa, että mua lähestyneestä ihmisestä löytyy tietoa profiilitekstin, kuvien ja foorumikirjoitusten muodossa.

Jos ei ole niitä kirjoituksia ja kuvia, niin suosittelen kirjoittamaan enemmän aloitusviestissä. Itse arvostan hyvää kielioppia, mutta yritän muistaa, että kaikki eivät siihen pysty (esim. lukihäiriö), eikä se tee ihmisestä yhtään huonompaa.
Kohdista viesti juuri kyseiselle henkilölle. Kehua saa. Ole itsesi. Haluan tietää millainen persoona olet, en millä kaikin eri tavoin tykkäät panna. Ja älä missään nimessä nartuttele. Sano jotain mielenkiintoista, omaperäistä, hyvällä tavalla hämmentävää. On todella tylsää lukea tekstiä, jossa kerrotaan vaan, että asun Vantaalla rivarissa, kaksi lasta, harrastan salilla käymistä, veneilyä ja tykkään subitytöistä.

Louhi

  • Vieras
Vs: Minkälainen on hyvä vonkauskirje
« Vastaus #32 : 28.12.2016, 14:05 »
Itse arvostan hyvää kielioppia, mutta yritän muistaa, että kaikki eivät siihen pysty (esim. lukihäiriö), eikä se tee ihmisestä yhtään huonompaa.

En oikein ymmärrä miten se, että arvostat hyvää kielioppia liittyy siihen, ettei lukihäiriö tee ihmisestä huonompaa? Minusta molemmat väitteesi ovat hyviä, tosia ja loogisia, mutta niputettu sillä tavalla ikävästi yhteen, että oma toiveeni (aiemmin ketjussa) hyvistä kirjallisista valmiuksista näyttäytyy todella ikävässä valossa. Tarkoitukseni ei ole olla eri mieltä kanssasi, koska sitä en ole ollenkaan, ja varmastikin halusit vain ilmaista, että pitäisi pyrkiä näkemään ihminen sen kehnonkin tekstin takana, mutta jotenkin viilsi sydäntä nähdä nämä toteamukset yhdessä, ja oli pakko pitää puolustautumispuhe. Etenkin, kun oma tarpeeni vastaanottaa selkokielisiä viestejä kumpuaa osittain myös omasta lukihäirästäni.

Dolores

  • Vieras
Vs: Minkälainen on hyvä vonkauskirje
« Vastaus #33 : 28.12.2016, 14:34 »
Itse arvostan hyvää kielioppia, mutta yritän muistaa, että kaikki eivät siihen pysty (esim. lukihäiriö), eikä se tee ihmisestä yhtään huonompaa.

En oikein ymmärrä miten se, että arvostat hyvää kielioppia liittyy siihen, ettei lukihäiriö tee ihmisestä huonompaa? Minusta molemmat väitteesi ovat hyviä, tosia ja loogisia, mutta niputettu sillä tavalla ikävästi yhteen, että oma toiveeni (aiemmin ketjussa) hyvistä kirjallisista valmiuksista näyttäytyy todella ikävässä valossa. Tarkoitukseni ei ole olla eri mieltä kanssasi, koska sitä en ole ollenkaan, ja varmastikin halusit vain ilmaista, että pitäisi pyrkiä näkemään ihminen sen kehnonkin tekstin takana, mutta jotenkin viilsi sydäntä nähdä nämä toteamukset yhdessä, ja oli pakko pitää puolustautumispuhe. Etenkin, kun oma tarpeeni vastaanottaa selkokielisiä viestejä kumpuaa osittain myös omasta lukihäirästäni.

Totta, vedin mutkat vähän liian suoriksi. Pahoittelut. Yritin sanoa, että tekstissä voi olla monenlaisia kielellisiä puutteita (liittyen esim. oikeinkirjoitukseen tai kielioppiin), mutta niille voi olla hyvä syy (esim. lukihäiriö, suomi ei ole äidinkieli...).

Louhi

  • Vieras
Vs: Minkälainen on hyvä vonkauskirje
« Vastaus #34 : 28.12.2016, 15:04 »
Itse arvostan hyvää kielioppia, mutta yritän muistaa, että kaikki eivät siihen pysty (esim. lukihäiriö), eikä se tee ihmisestä yhtään huonompaa.

En oikein ymmärrä miten se, että arvostat hyvää kielioppia liittyy siihen, ettei lukihäiriö tee ihmisestä huonompaa? Minusta molemmat väitteesi ovat hyviä, tosia ja loogisia, mutta niputettu sillä tavalla ikävästi yhteen, että oma toiveeni (aiemmin ketjussa) hyvistä kirjallisista valmiuksista näyttäytyy todella ikävässä valossa. Tarkoitukseni ei ole olla eri mieltä kanssasi, koska sitä en ole ollenkaan, ja varmastikin halusit vain ilmaista, että pitäisi pyrkiä näkemään ihminen sen kehnonkin tekstin takana, mutta jotenkin viilsi sydäntä nähdä nämä toteamukset yhdessä, ja oli pakko pitää puolustautumispuhe. Etenkin, kun oma tarpeeni vastaanottaa selkokielisiä viestejä kumpuaa osittain myös omasta lukihäirästäni.

Totta, vedin mutkat vähän liian suoriksi. Pahoittelut. Yritin sanoa, että tekstissä voi olla monenlaisia kielellisiä puutteita (liittyen esim. oikeinkirjoitukseen tai kielioppiin), mutta niille voi olla hyvä syy (esim. lukihäiriö, suomi ei ole äidinkieli...).

Vau. Ilahduttavan asiallinen vastaus, kiitos :)!

Itse aiheeseen ja viestisi sisältöön palatakseni, tärkeitä huomioita teit. Muunkielisyyden, lukivaikeuksien, ym. henkilöstä riippumattomien ominaisuuksien ei tietenkään pitäisi vaikuttaa siihen, voiko täältä hakea/saada seuraa. Eikä kenenkään toisaalta pitäisi profiilissaan joutua luki- tai muitakaan häiriötään julistamaan... Huoh, vaikea on aihe, ja huomaan itsekin vetäneeni mutkia suoriksi. Johonkin vastaavaan keskusteluun täällä taisin aiemmin liittää selkokielisyysvaatimukseeni lisäkohdan valideista syistä kirjoittaa huonosti, ja kehotuksen mainita tällaisesta seikasta seuranhakuyksityisviestin yhteydessä. Ei olisi ollut hassumpi lisä ulostulooni tässäkään ketjussa.

Siniparta

  • Logomestari
  • Kanta-asiakas
  • *
  • Viestejä: 423
  • Slut Daddy ☠️
  • Galleria
Vs: Minkälainen on hyvä vonkauskirje
« Vastaus #35 : 02.01.2017, 14:04 »
Laitanpa omaa, kieliopillisesti virheellistä, analyysiäni seuranhaun ihmeellisyydestä.
Huomaan ajattelevani asiaa niin kuin miehet aina lähestyisivät naisia, mikä ei tietystikkään ole totta, koska itsekin olen saanut ainakin kaksi vonkuviestiä. Jos salitte lähestyn asiaa nyt lievästi omasta maskuliinisesta kulmastani.

Jokin aikaa sitten lueskin Alastoman Suomen puolelta jonkun blogia, kuinka me miehet olemme pilanneet seuranhaun geneerisillä ”mitä kuuluu?-”, kahviseura- ja vonkausviesteillä. Noh ehkä siinä jokin totuus onkin. Itse koen, että ainakin ne hyvät vonkausviestit sitten paistavat läpi ja tulevat huomatuksi. Ainakin toistaiseksi tuntuu etteivät huonot yritykset ole sabotoineet omaa vongartamista.
Itselleni on muodostunut vähän sellainen käsitys, että liian monen truu hamsterin yhteydenotto lähtee vain omasta näkökulmasta liikenteeseen - Mä alistan sut narttu, vedän pataan koska mä haluan ja tossa vielä liitteenä kuva mun munasta. Ja siis tämäkin voi olla ”hyvä” vonkuviesti jos se toinen sattuu tuomoisesta pitämään. Ongelma tietysti on, että tuollainen viesti ei todellakaan toimi kaikille - Aika harvalle loppujen lopuksi. Vaikka tuollaiseen ”lätty lätisee” meininkiin haluttaisiinkin päätyä, niin se on kyllä melko hankala päästä treffailemaan jos ei osaa kertaakaan tajua kysyä mitä se toinen siltä suhteelta tai sessiolta etsii. Kyllä se aa ja öö on toisen huomioon ottaminen. Kun vonkua kirjoittelee, niin aika äkkiä profiilista tai kirjoituksista näkee mitä se lähestyttävä henkilö hakee. Sitten vaan täytyy pohtia tehellisesti, että hakeeko se samoja asioita. Onko sulla jotakin tarjotaa MYÖS sille toiselle. Se toivo, että pääsee vähän katkarapua dippaamaan, ei oo mikään jumalallinen etuoikeus, että sen naisen (tai miehen) olis vastattava juuri sinulle.
Toinen lisäys vielä tähän toivottomien yritysten saagaan on että jos erehtyy pommittamaan samaa viestiä eri naisille. Jos nyt tosiaan ei ole vielä selvää jollekin niin baarin naiset keskustelevat keskenään. Siellä varmasti myös saatetaan vaihtaa tietoa siitä jos joku spämmää samaa salamavalolla otettua munakuvaa. Täten myös oma seuranhaku hieman vaikeutua.

Eli se kai mitä yritän sanoa on, että hyvä vonkuviestin toki kannattaisi kertoa, että olet lukenut profiilin ja että olet aidosti kiinnostunut. Että sä voisit olla oikea henkilö myös sille toiselle, koska sulla on jotakin annettavaa. Se voi pitää sisällään jopa huumoria tai agressiivista vouhotusta. Siinä, luoja paratkoon, voi olla kuva vaikka anopin kyrvästä.  Se voi olla just sellainen kun sä haluat sen olevan.

Mutta ennen kaikkea ja kaikkein tärkeintä! On että osoitat sen vongun oikealle henkilölle ja sellaisena joka palvelee myös sen toisen seuranhakua. Sellaiselle henkilölle joka on muutakin kun rako seinässä tai tappi pyllyssä.
Koska kun myös sinä olet aidosti kiinnostunut jostakin ihmisestä, niin sen kyllä huomaa. Ja se on aina pirun imartelevaa, kun joku huomaa sut ihmisjoukon läpi.

tiltu

Vs: Minkälainen on hyvä vonkauskirje
« Vastaus #36 : 02.01.2017, 14:46 »
Lueskelin Siniparran kirjoitusta...

Onko vonkausviestin tarkoitus vaan päästä pukille? Jos on niin ketjussa on paljon hyviä vinkkejä, miten naista (tai miestä) lähestyä.

Jos tarkoitus on löytää juuri se sun palapelin puuttuva palanen, niin tarkista profiilista hakeeko viestisi kohde ylipäätään seuraa ja jos hakee niin millaista ja sovitko edes rajusti modifioituna hänen toiveisiinsa. Sitten vaan just omannäköistäsi viestiä pykäämään. Hienostunut feikkaaminen ei kannata. Mitä oudompi viesti herättää saajassaan vastakaikua, sitä todennäköisemmin vonkaus kantaa hedelmää pidemmän aikaa.


Siniparta

  • Logomestari
  • Kanta-asiakas
  • *
  • Viestejä: 423
  • Slut Daddy ☠️
  • Galleria
Vs: Minkälainen on hyvä vonkauskirje
« Vastaus #37 : 02.01.2017, 15:07 »
Lueskelin Siniparran kirjoitusta...

Onko vonkausviestin tarkoitus vaan päästä pukille? Jos on niin ketjussa on paljon hyviä vinkkejä, miten naista (tai miestä) lähestyä.

Jos tarkoitus on löytää juuri se sun palapelin puuttuva palanen, niin tarkista profiilista hakeeko viestisi kohde ylipäätään seuraa ja jos hakee niin millaista ja sovitko edes rajusti modifioituna hänen toiveisiinsa. Sitten vaan just omannäköistäsi viestiä pykäämään. Hienostunut feikkaaminen ei kannata. Mitä oudompi viesti herättää saajassaan vastakaikua, sitä todennäköisemmin vonkaus kantaa hedelmää pidemmän aikaa.

Juuri tätä minäkin tarkoitin että mieluusti oman näköisena sitä viestiä oikealle henkilölle.
Outoudesta sen sijaan en tiedä.  ??? Melko outoihin olen päässyt tutustumaan täällä ja ne liikkuvat jo siellä astraaalinummilla.
..mutta kai tuotakin voisi testata.

Mitä tulee tuohon pukille pääsemiseen, niin minä en oikeastaan edes erotellut näitä kahta asiaa. Seuraa kun voi hakea niin monella eri tavalla ja tarkoitukseen. Joka tapauksessa siitä ensimmäisestä hyvästä vonkausviestistä on aloitettava. Sikäli mielenkiintoista kylläkin kun itse miellän tuon pukille pääsemisen yhden kerran jutuksi ja se ei kiinnosta taas minua oikeastaan ollenkaan. Joten muuttuisiko lähestymiseni jos hakisin vain yhden illan juttua. Ehkä tosiaan en edes yrittäisi tuhlata siihen aikaa tai vaivaa. Joten jos etsii irtosuhteita niin onko se "Hei mitäs neidon päivään? - Lähex paneen?", se mutkattomin tapa. Enpä tiedä.

Underworld

  • Vieras
Vs: Minkälainen on hyvä vonkauskirje
« Vastaus #38 : 02.01.2017, 15:38 »
Sellainen joka jää kirjoittamatta?  ;D

nicolaus

  • Rsyke
  • V.I.P.
  • *
  • Viestejä: 1873
  • Kekkee Alistaja
  • Galleria
Vs: Minkälainen on hyvä vonkauskirje
« Vastaus #39 : 02.01.2017, 15:56 »
En tiedä, enkä tarvitse sitä tietoa. Miksi alistaja vonkaisi? Mitä jää uskottavuudesta jäljelle vonkauksen jälkeen? Minusta ei mitään.

Vonkaus on alistuvalle ihan normaalia.

Summa summarum: Hyvä vonkauskirje saa Alistajan kiinnostumaan alistujasta niin paljon, että alistujan haaveista tulee totta.

alistaja

  • Vieras
Vs: Minkälainen on hyvä vonkauskirje
« Vastaus #40 : 02.01.2017, 16:59 »
Kerron sitten kun olen saanut sellaisen,  että oliko hyvä.

Perhonen89

  • V.I.P.
  • *****
  • Viestejä: 1582
  • Kiltti tyttö
  • Galleria
Vs: Minkälainen on hyvä vonkauskirje
« Vastaus #41 : 02.01.2017, 22:24 »
Tuli muuten mieleen näistä viesteistä, jolla ei välttämättä saa naista subikseen. AlastonSuomessa oon tottunut kaikenlaisiin viesteihin, myös oikeasti törkeisiin ja mauttomiin. Tämä viesti eräältä mieheltä jäi mieleen huonolla tavalla: '' Otatsä kiltisti perseeseen vai joutuuko naimaan väkisin? '' En ole yleensä kukkahattutäti, mutta tää on mun mielestä niitä mauttomia viestejä, joilla ei välttämättä saa kaikkia naisia innostumaan.

Sigmamies

  • V.I.P.
  • *****
  • Viestejä: 1031
  • Sanansa mittainen kusipää
  • Galleria
Vs: Minkälainen on hyvä vonkauskirje
« Vastaus #42 : 03.01.2017, 08:50 »
Koska seuranhaussa valta on täysin yksipuolisesti naissukupuolella niin todettakoon että toisin päin viestiksi riittää "Hei, haluuks lähteä treffeille?" Sen verran harvinaista on naisten lähettämät yhteydenotot että huomiota saa heti kun vaan kysyy suoraan.

Piti oikein tarkistaa privat. Pisin täällä saamani aloitusviesti on yksi rivi (20 sanaa). Sen kirjoittaja sisäköi juuri keittiössä.

Vilasin myös omani ja kymmenkunta aloitusviestiä joista jokainen ilman otsikkoa ja viestien pituus 4-25 sanaa,en näe tuossa mitään vikaa ja yhtäkään viestiä en pitänyt vonkailuna  :)
Seuranhaku kun on ollut itellä päällä todella vähän niin en tiedä tulisiko pitempiä ja yksityiskohtaisempia yhteydenottoja.

Pidän jotenkin naurettavana ajatusta että itse dominoivana miehenä alistuisin vonkaileen tuntemattomalta profiililta.

Näkemättä toista en myöskään lähde viestiin "teen susta mun nartun jne" tyylistä paskaa mutta jos on uskallusta lähteä kahville/kaljalle niin siellä voi tulla tuollainkin sanottua   ;)

IKRM

  • V.I.P.
  • *****
  • Viestejä: 1542
  • kizzzan Herra
  • Galleria
Vs: Minkälainen on hyvä vonkauskirje
« Vastaus #43 : 03.01.2017, 09:22 »
Pidän jotenkin naurettavana ajatusta että itse dominoivana miehenä alistuisin vonkaileen tuntemattomalta profiililta.

Juuri näin, ei tulis mieleenkään lähettää kenellekään, varsinkaan tuntemattomalle, minkäänlaisia viestejä seuranhakutarkoituksessa, sillä lailla osoittais olevansa kaikkea muuta kuin Dominoiva.

IKRM

Kelpie

  • Vieras
Vs: Minkälainen on hyvä vonkauskirje
« Vastaus #44 : 03.01.2017, 09:55 »
Pidän jotenkin naurettavana ajatusta että itse dominoivana miehenä alistuisin vonkaileen tuntemattomalta profiililta.

Juuri näin, ei tulis mieleenkään lähettää kenellekään, varsinkaan tuntemattomalle, minkäänlaisia viestejä seuranhakutarkoituksessa, sillä lailla osoittais olevansa kaikkea muuta kuin Dominoiva.

IKRM
Saman logiikan mukaan alistuva dominoi lähettäessään vonkukirjeen maasturille. Hän yrittää silloin määrätä massun olemaan kiinnostunut hänestä. Mitä muuten on se "uskottavuus" ?