Kirjoittaja Aihe: Mikä siinä penetraatiossa on sellaista, että...  (Luettu 14580 kertaa)

Viridian

Vs: Mikä siinä penetraatiossa on sellaista, että...
« Vastaus #45 : 23.11.2015, 22:36 »
Naidessa voi perustaa uuden sukuhaaran ja ihmiskunnan katoaminen on taas astetta kauempana. Muuntyyppisessä seksuaali-iloittelussa näin ei tapahdu. Lisääntymisen ei tarvitse olla hauskaa koska se on lajina meille tärkeää ja ilman sitä meistä kukaan ei olisi olemassa. Paneminen on siis yksilöä tärkeämpää.

Suunnilleen noinhan se menee. Kaikesta ehkäisystä ja ties mistä sietämättömästä keveydestä huolimatta suhtaudun itse edelleen melko juhlallisesti penetraatioseksiin. Vaikka riski huonosti suunnitellusta raskaudesta on pieni, se ei ole koskaan täysin nolla, ja siksipä mietin aina mukaan myös sen mitä jos -skenaarion. Mitä jos seurauksena on muutakin kuin kaunista yhdessäoloa tai tajunnan räjäyttäviä orgasmeja, mitä jos sivutuotteena päästään arpomaan mihin nurkkaan se pinnasänky tällä kertaa rakennetaan, ja kuka sen toukan opettaa ajaan autoa 18 vuotta myöhemmin. Joku muu miettii ehkä toisin, vaikkapa, sopiiko aikatauluihin yksi saikkupäivä asian hoitamiseksi pois, mutta ei se kai silloinkaan ole yhtä helppo asia, kuin olisi hoitaa rytäkässä hajonneiden sukkien tilalle uudet.

Mutta onneksi ikä auttaa tässäkin, teoria ja käytäntö lähestyvät aidosti nollaa tuon riskin suhteen ja ehkä tässä voi ruveta paljon hurjemmaksikin. Jos keksii jonkun hyvän syyn. Muistaakseni siinä puuhassa oli jotain henkisiäkin riskejä, ja niille ei muodostu immuuniksi kai ikinä. Ja ne tunnepuolen riskit saa kyllä aikaiseksi ilman sitä penetraatiotakin. Että joo, niin tai näin, aina voi sattua. Mutta on siinä penetraatiossa silti jotain... erityistä.

Vir

ps. ymmärrän silti oikein hyvin, että kaikki ihmiset ei ole yhtä juhlallisia. Ei edes ne mun omat toiset osapuolet kai tuollaisia mieti, tai jos miettivätkin, ei sillä ole väliä. Jokainen antaa tekemilleen asioille oman merkityksensä, ja tekee niinkuin itselle toimii, oli sen toimimisen taustalla sitten himo tai rakkaus tai hauskanpito tai vaikkapa jo mainittu kulttuurinen pakko tai ihan mitä vaan sitten onkin.

Chmlnidae

  • Vieras
Vs: Mikä siinä penetraatiossa on sellaista, että...
« Vastaus #46 : 23.11.2015, 23:51 »
Tän abaut kolmenkymmenen vuoden aikana kun olen penetraatioseksiä harrastanut niin jutulle antamani merkitykset ovat olleet hyvin erilaisia riippuen ajasta, paikasta (tilanteesta), kumppanista ja itsestäni.
Velvollisuudesta tai kulttuurisesta pakosta en ole tainnut harrastaa, enkä pakotetusti. Vapaaehtoisesti siis, tosin joillakin kerroilla en ole oikein löytänyt edes merkitystä, ja joskus se merkitys on seljennyt vasta vähitellen, tai muuttunut tai osoittanut toiseksi kun ensin ajattelin.

Eikä se raskaudenmahdollisuus ole erityisesti vaikuttanut juuri niissä tilanteissa (pysyvä ehkäisy ja luottavainen luonne), paitsi silloin kun se oli yhdynnän pääasiallinen tarkoitus. Aluksi positiivisesti sitten vähitellen ehkä negatiivisena rajoitteena kun ei juuri sillä hetkellä jaksanut ja kyennyt löytämään mielestään mitään muuta merkitystä toimitukselle (enkä tarkoita että olisi johtunut isäehdokkaasta vaan vain tilanteesta).
Ja silloin taas asia ei edes käynyt mielessä kun se raskaus oli mahdollinen vaikkei olisi pitänyt olla.
Yleisellä tasolla pidän kyllä oleellisena ottaa kyseisen pointin vakavasti huomioon. Ja uskon sillä olevan voimakaskin psykologinen vaikutus, suuntaan tai toiseen, pelkoine ja toiveineen. Ja varmasti nyttemmin kun sitä niin ei tarvitse enää ajatella niin sillä jonkinlainen vaikutus on minullekin.

Summasummaarum: jokainen todellakin merkityksellistää itse omat tekonsa.
Nykyään itse ajattelen että se on vuorovaikutusta siinä missä muukin seksi. Eikä aloittaessa aina voi tietää minne päätyy. Vähän kuin hyvä keskustelu, tai huono, miten nyt milloinkin. Tokikin intiimiä ja siksi psyykkinen vaikutus tulisi huomioida ennen puuhaan ryhtymistä.

Mr Glencairn

  • Vieras
Vs: Mikä siinä penetraatiossa on sellaista, että...
« Vastaus #47 : 24.11.2015, 09:51 »
Ajattelin aikaisemmin penetraation jotenkin suuremmaksi asiaksi kuin se onkaan. Mielsin että se jotenkin määrittäisi suhteen laadun, eli jos ei harrasta penetraatiota niin silloin kyseessä ei ole tärkeä suhde (lähinnä leikkisuhteita ajattelen). Nyt se ei esitä mielessäni sen suurempaa osaa kuin oraalikaan, jos jompaan kumpaan mennään niin silloin se on seksiä. Jos taas peilaan asiaa vakisuhteeseen/leikkikaluihin niin en näe mitään eroa siinä harrastetaanko penetraatiota, oraalia vaiko jotain muuta seksuaalisuuteen liittyvää harrastetta kolmannen osapuolen kanssa. Mikäli vakikumppanin kanssa asioista on sovittu niin "ei se järvi soutamalla kulu".

Hiukan vaikeaselkoisesti tuntuu nyt aamusella ajatus kulkevan mutta toivottavasti joku edes ajatusjuoksuani ymmärsi :). I rest my case, parempi jatkaa kun pää toimii :D

sandy

  • Vieras
Vs: Mikä siinä penetraatiossa on sellaista, että...
« Vastaus #48 : 24.11.2015, 17:37 »
Saattaisikohan mukana olla myös pelko, että penetraatiosta tulisikin rakastelua joka mielestäni poikkeaa varsin paljon panemisesta tai naimisesta. Parempi vaan kieltää koko penetraatio ettei pääse lipsahtamaan rakastelun puolelle.

camo

  • Vieras
Vs: Mikä siinä penetraatiossa on sellaista, että...
« Vastaus #49 : 29.11.2015, 11:22 »
En ole henkilökohtaisesti tällaiseen törmännyt. Minulle polyys tarkoittaa sitä että haluan kumppanieni olevan onnelisia. Heillä on täysi vapaus penetroida/tulla penetroiduksi ja olla missä hyvänsä intiimissä kanssakäymisessä henkisesti tai fyysisesti muiden kumppaniensa kanssa kanssa. Jos he rakastavat ja haluavat muita, se ei ole minulta pois.

Luulen että tässä saattaa ainakin joillakin olla kyse ns. polyyden asteesta (en nyt keksi parempaakaan ilmausta). Eli on polyja, joilla on primäärisuhde ja sen lisäksi saa esim. sessioida muiden kanssa. Toisille seksi (mitä se sitten kenellekin tarkoittaa) muiden kanssa on ei-listalla, toisille sitten se penetraatio. Toisille kumppanin muiden kanssa pelehtiminen on ok mutta ei saa olla tunteita, ainakaan liian syviä. Ehkä penetraatio tosiaan yhdistetään intiimiyteen kuten joku muukin jo totesi. Polyja kun on niin monenlaisia.

Komppaan tätä.
Harvoin tosin ylipäätään minua tai kumppaneitani penetroidaan yhtään mihinkään aukkoon, sillä se kuuluu niihin vähemmän kiksauttaviin asioihin jokaisella osapuolella. Tätä keskustelua lukiessa tuli olo, että elää taas jossain ihmeellisessä kuplassa tai jotain :P Mutta ihana kupla se onkin. Kuumin ja kiimaisin kupla, mitä elämässäni on <3

Sinisukka

  • Vieras
Vs: Mikä siinä penetraatiossa on sellaista, että...
« Vastaus #50 : 29.11.2015, 21:22 »
En ole törmännyt niinkään penetraatiokieltoon, kuin suutelukieltoon. Joillakin tapaamillani primäärisuhteessa elävillä nimenomaan suutelu on koetun intiimiytensä vuoksi varattu vain ensisijaiselle kumppanille. Toinen huomaamani ilmiö on, että monilla vaniljaseksi kuuluu pelkästään omalle primäärille, muiden kanssa on lupa/kiinnostusta ”vain” kinkyillä.

Underworld

  • Vieras
Vs: Mikä siinä penetraatiossa on sellaista, että...
« Vastaus #51 : 29.11.2015, 21:33 »
Joillakin taas tuntuu olevan toisinpäin, että satunnainen vaniljapano jonkun kanssa ei niin vakavaa, mutta jos alistetaan tai alistutaan  niin se onkin eri asia  :) ihmisiä ja käsityksiä on monenlaisia

En ole törmännyt niinkään penetraatiokieltoon, kuin suutelukieltoon. Joillakin tapaamillani primäärisuhteessa elävillä nimenomaan suutelu on koetun intiimiytensä vuoksi varattu vain ensisijaiselle kumppanille. Toinen huomaamani ilmiö on, että monilla vaniljaseksi kuuluu pelkästään omalle primäärille, muiden kanssa on lupa/kiinnostusta ”vain” kinkyillä.

Selina

  • Rsyke
  • Baarikärpänen
  • *
  • Viestejä: 574
  • Nautin elämästäni.
  • Galleria
Vs: Mikä siinä penetraatiossa on sellaista, että...
« Vastaus #52 : 12.12.2015, 00:18 »
Itselle se penetraation on seksin ehkä vähiten kiinnostava osa-alue. En yksinkertaisesti saa siitä yhtään mitään irti, ellei vastakappale ole minulle tunnetasolla erittäin erityinen. Siksi en edes halua harrastaa sitä kuin hyvin erityisten ihmisten kanssa. En kuulu joukkoon, jolla olisi sääntöä tähän liittyen. Annan vain oman näkökulmani ja tätä kautta ymmärrykseni.

virgo

  • Vieras
Vs: Mikä siinä penetraatiossa on sellaista, että...
« Vastaus #53 : 12.12.2015, 05:30 »
primäärinä pelkona on se että nykyinen kumppani osotautuu huonommaksi ja ei niin kiinostavaksi kuin
tämä "leikkakaveri"
mutta oikeasti kumpaakaan näistä ei tarvita siihen että kiinnostus käyrä suntautuu nykyisen kumppanin puolelta "vääräänsuuntaan"

olennaista asiassa on se millaisella tasolla nykyinen suhden on
veikkaan että jos suhteessa ei ole epävarmuutta siihen etteikö toinen rakastaisi kumppaniaan
ei moisia rajoituksia luultavasti tarvita
mutta jos suhde ei ole tasapainossa alkujaankaan ja on epäilyksiä
silloin näitä "sääntöjä" asetetaan suojelemaan nykyistä vallitsevaa tilannetta
valitettavasti säännöt vain lisäävät kielletyn hedelmän makeutta
ja ajavat suhdetta entisestään huonommille radoille

mutta todellisuus vain on se ettei mitkään säännöt tai vakuuttelut oikeasti voi mitään suhdetta pelastaa
jos kumppanit eivät ole toisilleen 100% rehellisiä miltä nykyinen suhde tuntuu ja mitä siitä uupuu
vapautuneen keskustelu yhteyden puuttuminen ajaa suhteen seinään ennen pitkään
riippumatta oliko kuviossa muita vai ei penetraatiota tai ei

-katy-

  • Vieras
Vs: Mikä siinä penetraatiossa on sellaista, että...
« Vastaus #54 : 13.12.2015, 03:10 »
-
« Viimeksi muokattu: 13.12.2015, 13:17 kirjoittanut Kammiovärinä »

windmillsw

  • Vieras
Vs: Mikä siinä penetraatiossa on sellaista, että...
« Vastaus #55 : 13.12.2015, 18:16 »
Yleisimmin käsityksenäni on ehkä sukupuolitaudeilta suojautuminen.
On ehkä miellyttävämpää nuolla/imeä/rakastella "puhdasta" kyrpää, pillua kuin mahdollista tautipesää.
Eli sukupuolitautien riskin pitäminen pienenä, vastaisin minä.

camo

  • Vieras
Vs: Mikä siinä penetraatiossa on sellaista, että...
« Vastaus #56 : 13.12.2015, 18:34 »
Yleisimmin käsityksenäni on ehkä sukupuolitaudeilta suojautuminen.
On ehkä miellyttävämpää nuolla/imeä/rakastella "puhdasta" kyrpää, pillua kuin mahdollista tautipesää.
Eli sukupuolitautien riskin pitäminen pienenä, vastaisin minä.

Mielestäni tämä on aika mustavalkoinen kuva sukupuolitautien tartuntariskistä o_o Esim. hiv-tukikeskuksen ylläpitämä Just Wear It -sivusto tarjoaa suomeksi monipuolista tietoa siitä, kuinka taudeilta tulisi suojautua, vaikka penistä tai sillä penetrointia ei seksiin kuuluisikaan: http://justwearit.fi/turvallisempaa-seksia/mita-seksitaudit-ovat-ja-miten-ne-tarttuvat/

windmillsw

  • Vieras
Vs: Mikä siinä penetraatiossa on sellaista, että...
« Vastaus #57 : 13.12.2015, 18:50 »
Yleisimmin käsityksenäni on ehkä sukupuolitaudeilta suojautuminen.
On ehkä miellyttävämpää nuolla/imeä/rakastella "puhdasta" kyrpää, pillua kuin mahdollista tautipesää.
Eli sukupuolitautien riskin pitäminen pienenä, vastaisin minä.

Mielestäni tämä on aika mustavalkoinen kuva sukupuolitautien tartuntariskistä o_o Esim. hiv-tukikeskuksen ylläpitämä Just Wear It -sivusto tarjoaa suomeksi monipuolista tietoa siitä, kuinka taudeilta tulisi suojautua, vaikka penistä tai sillä penetrointia ei seksiin kuuluisikaan: http://justwearit.fi/turvallisempaa-seksia/mita-seksitaudit-ovat-ja-miten-ne-tarttuvat/

Suuseksissä ei kyllä kondomeita kukaan tuntemani mies ole käyttänyt...
Limakalvojen osalta on aina riskinsä, myös kondomit voivat hajota, eikä niiden käyttö kaikiin tilanteisiin/ihmisiin sovi
Mutta joo - mielipide

KalvinK

  • Baarikärpänen
  • ****
  • Viestejä: 639
  • Tykkää sitoa nättejä nakuja naisia.
  • Galleria
Vs: Mikä siinä penetraatiossa on sellaista, että...
« Vastaus #58 : 06.01.2016, 18:40 »
Minulle penetraatiokielto ja muut rajoitteet ovat puhdasta vallankäyttöä, muistutus subille siitä että hän on minun ja hän on antanut minulle vallan hallita hänen nautintoaan. Tämä vallankäyttö ulottuu automaattisesti myös subin leikkikavereihin muistuttaen heitä siitä, että tämä subi kuuluu minulle ja heille on suotu mahdollisuus leikkiä subini kanssa asettamieni rajojen ja sääntöjen puitteissa.