Kirjoittaja Aihe: Onko lantion keinahtelu katoavaa perinnettä?  (Luettu 22593 kertaa)

Mr Wincent

  • Vieras
Olen laittanut merkille, että nykyajan naiset  EI OSAA enään klassista kahdeksikkoa tekevää lantionliikettä kävellessä. Onko kireät, lantion naulitsevat housut tehnyt tehtävänsä, vaiko evoluutio luuduttanut nivelet, mutta perse ei heilu, vaikka sitä käsin heiluttais! On se niin surullista, koska ohitse keinahdellen kulkeva lantio käänsi aina kaikkien miesten päät (myös homomiesten) ja suurimman osan naistenkin katseista.

Osansa tekee myöskin vaatetrendi, missä naisten housut riippuu ja roikkuu... mutta jos naiset haluaa seurata miesten viitoittamaa lökäpöksytietä , niin tekisivat sen sitten edes kunnolla niin, että perse näkyy!! Ei ne roikkuvat housut mitään silmäniloa ole.. ainakaan minulle. Oi aikoja, oi tapoja.

I-me

  • Vieras
Vs: Onko lantion keinahtelu katoavaa perinnettä?
« Vastaus #1 : 05.04.2011, 13:46 »
Komppaan täydellisesti!! Kyllä huomasi viime kesänä Euroopan turneella eron suomalaisen ja euronaisen eron. Etelän maissa mammatkin osasivat lantion keinuvan käynnin kun suomalaiset on kuin tönkkösuolattuja muikkuja...

swan

  • Vieras
Vs: Onko lantion keinahtelu katoavaa perinnettä?
« Vastaus #2 : 05.04.2011, 14:06 »
Meikä astuu heti provomiinaan vissiin?
Joskus tai usein, kun täällä tsadissa iltaisin kulkee paljon yksin pimeessä, tuntuu, että parempi olla liikaa keinuttelematta..

Verna

  • Vieras
Vs: Onko lantion keinahtelu katoavaa perinnettä?
« Vastaus #3 : 05.04.2011, 16:16 »
Muistelen lukeneeni, että Marilyn Monroen keinuvan käynnin salaisuus olisi ollut erimittaisissa kengänkoroissa. Harva viitsii asettaa kroppaansa alttiiksi epätasaiselle kulumiselle ja lihasjännitysperäisille kivuille, joten tätä keinoa ei varmaan arkikäytössä juurikaan tulla näkemään.

Kunnollinen lanteen keinauttaminen vaatii ainakin tällä kropalla melkoista lonkkien lonksuttamista, joten miten olisi jos tasa-arvon nimissä annettaisiinkin nyt miehille vuoro harrastaa keinuttelua?  >:D 

bemad

  • Vieras
Vs: Onko lantion keinahtelu katoavaa perinnettä?
« Vastaus #4 : 05.04.2011, 16:47 »
Kunnollinen lanteen keinauttaminen vaatii ainakin tällä kropalla melkoista lonkkien lonksuttamista, joten miten olisi jos tasa-arvon nimissä annettaisiinkin nyt miehille vuoro harrastaa keinuttelua?  >:D

  Aina mä olen vähän keinutellut.

Kuume

  • Vieras
Vs: Onko lantion keinahtelu katoavaa perinnettä?
« Vastaus #5 : 05.04.2011, 19:22 »
Itselläni asiaan vaikuttaa usein kiire sekä alhainen itsetunto. Usein jos liikun missään niin saa kulkea hosumalla ja mulla keinuva kävely sattuu lantioon liiassa kiireessä kun on hieman polvi vinossa. Jos taas saisin kävellä rauhassa niin usein tulee huonot muistot mieleen miten siitä pentuna sätittiin ja miten siitä on tirskuttu. Pidän kyllä itsekkin keinuvasta kävelystä kauniilla naisilla.

Nuppuorja

  • Vieras
Vs: Onko lantion keinahtelu katoavaa perinnettä?
« Vastaus #6 : 05.04.2011, 21:42 »
Ei ole.

TragedyForYou

  • Vieras
Vs: Onko lantion keinahtelu katoavaa perinnettä?
« Vastaus #7 : 05.04.2011, 23:00 »
Tähän kai voisi liittää yleisemmälläkin mittapuulla naisellisuuden, pukeutumisen ja olemuksen?
Suomalaisessa kulttuurissa ei ole kai koskaan kauheasti pyritty korostamaan naisellisuutta, viehkeyttä ja sen esiintuomista niinkuin monissa muissa kulttuureissa. Täällä on arvostettu tasa-arvoa, käytännöllisyyttä( sääolot?), saunakulttuuria jne.
Voisin sanoa että yleinen ilmapiiri ei ole myönteinen vahvasti naisellisuuden esiintuomiselle. Vaatimattomuutta, käytännöllisyyttä ja muita vastaavia ominaisuuksia on Suomen luterilaisessa kulttuurissa aina korostettu. Ehkä asenteet muuttuvat hitaasti.
Olen usein ihaillut virolaisen työkaverini naisellista pukeutumista ja tyyliä kesät talvet, mutta eipä hänkään suoranaisesti keinahtele.
Keinahtelua näkee useimmin Afrikasta ja Etelä-Amerikasta peräisin olevilla naisilla. Keinu nyt täällä missä luntaräntää on polviin asti ja lunta tuiskuaa vaakatasossa ..  ;D

bemad

  • Vieras
Vs: Onko lantion keinahtelu katoavaa perinnettä?
« Vastaus #8 : 06.04.2011, 00:05 »
Tähän kai voisi liittää yleisemmälläkin mittapuulla naisellisuuden, pukeutumisen ja olemuksen?
Suomalaisessa kulttuurissa ei ole kai koskaan kauheasti pyritty korostamaan naisellisuutta, viehkeyttä ja sen esiintuomista niinkuin monissa muissa kulttuureissa. Täällä on arvostettu tasa-arvoa, käytännöllisyyttä( sääolot?), saunakulttuuria jne.
Voisin sanoa että yleinen ilmapiiri ei ole myönteinen vahvasti naisellisuuden esiintuomiselle.

  Ei naisellisuus ole epäkäytännöllistä tai estä saunomista. Väite, että jokaisen naisen pitäisi olla ultranaisellinen, herkkä ja perinteisen femiininen ei istu tasa-arvoiseen kulttuuriin sen enempää, kuin se, että mies ei saa halutessaan julkituoda vastaavia piirteitä menestyäkseen (itseluottamusedellytys).

  Naisilla on kyllä oikeus olla hyvinkin femiinejä, mutta heille on vastavuoroisesti annettu oikeus maskuliiniteetin ilmentämiseen, toisin kuin miesten femiinistä olemuspuolta halutaan suoranaisetsi tukahduttaa. Monet naiset ovat hukanneet femiinisen otteensa, itse olen joutunut joskus auttamaan naisia sen löytämisessä... Naiset ovat ryhtyneet kaikissa tasa-arvosta pauhaavissa yhteiskunnissa hyödyntämään maskuliniteettia, josta on kiistatonta hyötyä esim. työelämässä tai tasapeliperiaatteelle rakentuvissa parisuhteissa samanaikaisesti, kun miehiltä on alettu vaatia treenattua sickspackia ja muodollista muodottomuutta. Pohjoismainen ongelma näyttäisi olevan se, että kaikkia naisia suorastaan usutetaan karsimaan femiinisiä elkeitään, koska sehän vähentää tarjolla olevia heteroseksuaalisia palveluksia, ja kasvattaa siten naisten valtaa suhteessa miehiin. Kun koulujen penkit täyttyvät naisista ja naisia *koulutetaan* kuvitellaan herkästi, että naiset ovat saaneet tai saamassa perusoikeudet jokamiehen- tai naisen maailmaan, vaikka tosiasiassa naisille vaan pyritään luomaan sijaa alfauroskorporaatioissa, jossa kolmannes naisista on vain äärimaskuliinisen roskaeliitin miesten käytössä. Ja siinä on aika hyvin kyllä onnistuttukin...  Mutta se on tehnyt muistakin naisista muodottomuuteen pyrkiviä.

  Henkilökohtaisesti en kuitenkaan preferoi äärinaisellisia- ja femiinisiä naisia seksuaalisesti, minkä voidaan katsoa
masokistisesta suuntautumisesta johtuvaksi tekijäksi, tai monessa tapauksessa liiallinen naisellisuus voi olla oikeastikin ihan avuttomuutta, jos realiteetit ei ole tuttuja... Sinällään edellytän kyllä naisellisuutta, mutta samaan aikaan haluan omien naisten olevan omapäisiä ja maskuliniteetin realiteetit ymmärtäviä toimijoita (en tarkoita tällä sitä, että kannatan naisten huonoa käyttäytymistä,mutta hennon naiselliset naiset ovat mielestäni kyllä subiosastoa).

Milla

  • Vieras
Vs: Onko lantion keinahtelu katoavaa perinnettä?
« Vastaus #9 : 06.04.2011, 00:14 »
"Keinuu keinuu, paljon lupaa, muttei mitään anna" on kuultu keinuville lanteille iät ajat ja tullaan yhä kuulemaan. Imarteleviin ja kateellisiin katseisiin sekaantuu usein myös niitä mikä-toikin-luulee-olevansa tuijotuksia. Juuri tänään keskustelimme ystävättäreni kanssa miksi nykyajan nuorilla naisilla on niin leveä perse. Muutoin saattaa olla esim pieni rintainen ja litteä vatsainen, mutta sitä perseen määrää!?!  :o Faktatietona lisättäköön, että nuorten naisten farkkujen valmistajat ovat havainneet saman, ja vaatesuunnittelijat ovat joutuneet lisäämään malleihinsa leveyttä perseen kohdalle. Niin jos se määrä massaa vielä keinuisi, niin puskista huutelut menisivät entistä irstaammiksi. Vaan mitä sitten. Kävelytekniikka vaikuttaa koko kroppaan.

Sitten itse kävelyyn, aihe mistä vaahtoon joka paikassa  ::) Jossain vaiheessa evoluutiota lähes väkisin "lukittiin" käsien luontainen liike kiinni kylkiin kävelyn aikana, kun käsien heilunta näyttää niin hassulta, sillä seurauksella että kävely siirtyi lantiosta "päähän". Käsien ollessa lukittuna kylkien viereen, kävelyn lähtöliike siirtyy niskaan, takaraivoon ja päälakeen, sanotaan että "kävelee päällään". Koko homma on kiinni ryhdistä. Selkä suorana ja rintakehä auki kävellessä käsien heiluminen on automaattista, ja silloin kävelyn lähtöpiste on siellä missä pitää. Lantiossa. Paikka mikä tekee sen kahdeksikon ihan itsestään.

Kengät ovat yksi murheenkryyni. Kaikenmaailman uggsit ja tämän kesän kanvaasi-tossut saa allekirjottaneen veteleen ranteita. Korkoa ei tarvitse olla paria senttiä enempää kun ryhti nousee, ja taas päästään kävelyn oikeaan liikkeeseen. Täysin korottomat, linttaan astutut kengät edes auttavat ryhdin painumista, ja kadut on täynnä niitä tönkkösuolattuja. Sellainen joka osaa kävellä oikein, saa ballerinoilla kävelyynkin kahdeksikon. Seuraava topic voisi olla onko kävely ylipäätään katoavaa kansanperinnettä.

Mahdolliset selkäkivut helpottuvat kun iltakävelyllä oikein keskittyy sitä kasia vääntämään. Pururadalla sitä voi tehostaa ylämäessä ojentamalla polvitaipeet suoriksi. Jos tahtoo saada kannettua täysinäisen vesilasin huoneesta toiseen tippaakaan läikyttämättä, pitää osata kävellä. Kirja pään päällä opetuskävely ei ole turha keksintö.

Korkeilla koroilla kävely on kamalimmillaan tallustelua kuin kukko palaneilla jaloilla. Voi koittaa ottaa korkeimmat kenkänsä ja kävellä kädet kiinni kyljissä, ja sitten tehdä saman antamalla käsien heilua ja muistaa ojentaa polvitaive ennen kuin korko koskettaa lattiaa. Tässä jos ei kasia tule, on kropassa rakenteellinen valuvika :D  Myöntää täytyy ettei Suomen keväässä ja yöllä jäätyneissä lätäköissä kyllä muuten turvallisesti pääse eteenpäin kuin melkein konttaamalla., eikä kulttuurimme ole koskaan ollut kovinkaan keinuvaa sorttia, mutta haastan nyt koko foorumin naiset kahdeksikkoon  :-*

Jaa mitenkö itse kävelen? Bingo pöydässä kahdeksan  8)

misuli_n

  • Vieras
Vs: Onko lantion keinahtelu katoavaa perinnettä?
« Vastaus #10 : 06.04.2011, 07:36 »
.
« Viimeksi muokattu: 19.07.2011, 21:13 kirjoittanut misuli_n »

Filip

  • Vieras
Vs: Onko lantion keinahtelu katoavaa perinnettä?
« Vastaus #11 : 06.04.2011, 09:25 »
Milla oikeassa. Kaikkiaan liikehdintä menossa koukkupolvisempaan,
jotensakin ei-urbaaniin ojanylitystekniikan suuntaan. Ja tämä koskee
aivan yhtä lailla miehiäkin, sorry to say..

hiz

  • Vieras
Vs: Onko lantion keinahtelu katoavaa perinnettä?
« Vastaus #12 : 06.04.2011, 11:34 »
Meinasin sanoa että lantio keinuu paremmin korkokengissä ja syyttää Suomen kelejä, kaupunkien pieniä katukiviä, pehmeitä puistoteitä, pihamaita ja nurmikoita siitä ettei ne kovin hyvin korkokengille sovellu. Mutta sitten Milla kirjoitti että ilman korkojakin pitäisi pystyä saamaan lanteet heilumaan joten siinä meni se teoria.  :-X

Mielestäni kuitenkin sellainen päitä kääntävä lantion keinahtelu ei enää ole ihan pelkkä liike vaan melkein jo naisen tietoisesti lähettämä viesti. Se vaatii tietyn asenteen ja tunnetilan, jota ilman tuo sama askel on vaan kävelytekniikkaa. Siinä tarvitsee uskaltaa tehdä itselleen tilaa, pistää omat sisäiset moottorit hyrräämään ja sanattomasti koko kehollaan melkein vaatia miespuolisia läsnäolijoita antamaan itselleen huomiota. Mutta kuten Kuume ja swan kirjoittivat, niin ei sitä viestiä aina halua lähettää eikä sitä huomiota aina kaikissa tilanteissa halua saada.

Siis kysymys onkin ehkä se kuten TfY:kin jo mainitsi että miksei (me naiset) haluta enää viestittää naisellisuutta vaan enemmänkin jotain muuta kuvaa. Mutta täällä nyt otettu haaste vastaan, kahdeksikkoa peliin, ja miesten niskalihaksia venyttelemään!  >:D  8) :)

kisupikkuinen

  • Vieras
Vs: Onko lantion keinahtelu katoavaa perinnettä?
« Vastaus #13 : 06.04.2011, 13:31 »
No näyttää siltä että muutkin ovat huolissaan asiasta. Tai siis naisten kävelytyylistä. Mutta mitä kukakin sitten oikeasti hakee:

http://www.bodylehti.fi/?cid=5561

Itse jätän kyllä ne korkokengät talvella jalkaan laittamatta. Ja kiirus mulla on aina jokapaikkaan, joten kaduilla en keinuttele lanteitani vaan harpon menemään minkä ehdin. Ja olen mukavuudenhaluinen.
Ja katsovatko ne miehet sitten kävelytyyliä? Eikö se ole ennemminkin se perse mikä miesten päät kääntää?


bemad

  • Vieras
Vs: Onko lantion keinahtelu katoavaa perinnettä?
« Vastaus #14 : 06.04.2011, 16:30 »
No näyttää siltä että muutkin ovat huolissaan asiasta. Tai siis naisten kävelytyylistä. Mutta mitä kukakin sitten oikeasti hakee:

http://www.bodylehti.fi/?cid=5561

Itse jätän kyllä ne korkokengät talvella jalkaan laittamatta. Ja kiirus mulla on aina jokapaikkaan, joten kaduilla en keinuttele lanteitani vaan harpon menemään minkä ehdin. Ja olen mukavuudenhaluinen.
Ja katsovatko ne miehet sitten kävelytyyliä? Eikö se ole ennemminkin se perse mikä miesten päät kääntää?

  Ei mullakaan ole korkokenkiä, olen mukavuudenhaluinen ja lantio keinahtelee. Kyllä se sun perse mu(i)lle käy, vai mitä. :D