Kirjoittaja Aihe: Pettäminen "luvalla"  (Luettu 12533 kertaa)

Jade95

  • Vieras
Pettäminen "luvalla"
« : 26.01.2015, 18:55 »
En todellakaan haluaisi "oikeasti" pettää ketään, mutta onko sellasia miehiä jotka ei hyväksy pettämistä mutta ei silti jätä sen takia vaan antaisi jonkun rangaistuksen?

Tuli

  • Vieras
Vs: Pettäminen "luvalla"
« Vastaus #1 : 26.01.2015, 19:11 »
Tämä menee luultavasti vähän ohi kysymyksestä, mutta ehkäpä siitä on silti jotain iloa. Minähän olen itse polyamorinen enkä lähtökohtaisesti halua toisten ihmisten suhteita rajoittaa, mutta voisin niinkin tehdä jos D/s-suhteessa se subi sellaista kaipaa tai tarvitsee.

Näen muutamiakin vaihtoehtoja.

Voisi olla joko niin, että subi haluaa ihan oikeasti kitkeä itsestään tuollaisen käytöksen ja sihen sitten käytettäisiin erilaisia palkkio/rangaistusmenetelmiä. Tai sitten se voisi yhtä hyvin olla leikkimielinen kielto, jossa tuhmasti käyttäytynyt subi saa ansaitsemansa (ja ehkä toivomansa) rangaistuksen.

Kumpaa noista (jos kumpaakaan) käyttää riippuu ihan suoraan siitä alistuvasta.

Mun oma sadismini ja dominoivuuteni ei ole kiinno jossain yksittäisessä metodissa, vaan liittyy nimenomaan siihen kahden ihmisen väliseen suhteeseen. Sen takia se metodi ei oo niin tärkeä. Ne vaikutukset ovat.

mr Kalle

  • OuSM
  • Asiakas
  • *
  • Viestejä: 189
  • Kinky scene veteraani... OuSM:n kunniajäsen...002
  • Galleria
Vs: Pettäminen "luvalla"
« Vastaus #2 : 26.01.2015, 19:28 »
Erään tutun parin periaate on:

Vieraissa ei käydä.

Mutta jos esittelee itsensä "minä olen Jari" ja "minä olen Teija", ollaan siis tuttuja eikä vieraita, joten ...

MariaAndromeda

Vs: Pettäminen "luvalla"
« Vastaus #3 : 26.01.2015, 22:03 »
Erään tutun parin periaate on:

Vieraissa ei käydä.

Mutta jos esittelee itsensä "minä olen Jari" ja "minä olen Teija", ollaan siis tuttuja eikä vieraita, joten ...

Juuri näin, esittäytyminen kunniaan!  ;D

Itse en hyväksy lainkaan pettämistä, vaikka meillä suhteen ulkopuoliset panot onkin ihan ok, kunhan kaikkia osapuolia kunnioitetaan, kenenkään tunteilla ei leikitä eikä selän takana pelleillä. Pettämisen voi saada anteeksi, mutta mun mielestäni rangaistukset ei oikein toimi tässä. Tai en mä tiedä, en oikein ymmärrä minkään katumusharjoitusten päälle muutenkaan.

Mutta vielä alkuperäiseen kysymykseen palatakseni:

...onko sellasia miehiä jotka ei hyväksy pettämistä mutta ei silti jätä sen takia vaan antaisi jonkun rangaistuksen?

On sellaisia.

tanssiva apina

  • Vieras
Vs: Pettäminen "luvalla"
« Vastaus #4 : 27.01.2015, 12:57 »
Hankala kysymys. Itse olen "perverssi" ja kinky, puoliso täydellinen (100%) vanilla. Pitkä liitto ja lapset ovat vieneet halut (ei multa), joten käytännön ratkaisuna on "ulkoistaa" suhteita. Mulla olisi lupa, mutta en ole tähän mennessä jaksanut säätää ja selittää kenellekkään mitään, joten olen mielummin ilman. Tuntuu, että henkiset voimavarat eivät riittäisi moneen suhteeseen. En ole jaksanut oikein perustella fuckbuddyn käyttämistä itselleni.

Erään naimisissa olevan työkaverin kanssa olisin voinut mennä vaikka miten pitkälle, mutta en halunnut. En tarvitse toista vanillasuhdetta enkä ole vaihtamassa puolisoa vaikka seksimakumme eroavat kuin yö ja päivä. Hänelle saunapuhtaan p....n nuoleminen on kinkyä, mun mielestä mautonta ja äärettömän tylsää.

Ai niin, meillä on periaate, että liitto ei kariuteta vaikka kävisi vieraissa ja toinen periaate on, että ei saa rakastua. Se on helppoa tämmöiselle elämän kovettamalle kyynikolle.

Kirjoittelen jossain välissä itsestäni esittelytekstin ja tulen kirjoittelemaan epäsäännöllisen säännöllisesti.

Chmlnidae

  • Vieras
Vs: Pettäminen "luvalla"
« Vastaus #5 : 27.01.2015, 14:18 »
...
Ai niin, meillä on periaate, että liitto ei kariuteta vaikka kävisi vieraissa ja toinen periaate on, että ei saa rakastua. Se on helppoa tämmöiselle elämän kovettamalle kyynikolle.
...

Onnittelut elämän, ja tunteitten, hallitsemisesta.

Niin ja onnea valitsemallasi tiellä. En oikein ole varma onko elämässä mitään "järkeä" tai mieltä jos ei voi sallia aitoja tunteita itselleen (ja toisen tunteista taas ei voi ketään asettaa valalle). Se sitten mitä päättää tehdä, tunteista johtuen tai huolimatta, on jo toinen asia, tai mitä on päättnyt tehdä, tai luvannut toiselle. Se on eri juttu se. Ehkä sitä vastuullista ihmisyyttä. Mutta nämähän eivät kovin helppoja ja yksioikoisia asioita olekaan.
« Viimeksi muokattu: 27.01.2015, 14:43 kirjoittanut Chmlnidae »

Jen

  • Kanta-asiakas
  • ***
  • Viestejä: 439
  • It's me, no use to act anything else...
  • Galleria
Vs: Pettäminen "luvalla"
« Vastaus #6 : 27.01.2015, 16:45 »
Hmmmm missäköhän mä oon käsittäny väärin, mut mun mielestä luvan kanssa pettämistä ei olekaan. On pettämistä ja on avoimessa suhteessa elämistä, monogamisuutta ja polyamoriaa. Mutta pettäminen ei kyllä koskaan tapahdu luvan kanssa, sitähän tuo sanakin tarkoittaa: "Petos" on huijaus, vedätys, valhe - miten voi pettää luvan kanssa jos sana itsessään jo merkitsee huiputtamista?

Toki on miehiä että naisia jotka antavat anteeksi, eivätkä jätä - mutta mä nyt en kyl muutenkaan käsitä pettämisen merkitystä. Syy tähän on ehkä siinä, että miellän itseni polyamoriseksi.

Kaipa tähänkin kuitenkin jokin fetissi tjsm löytyy ja halukkaita molemminpuolisia osakkaita...

Jade95

  • Vieras
Vs: Pettäminen "luvalla"
« Vastaus #7 : 27.01.2015, 17:59 »
Hmmmm missäköhän mä oon käsittäny väärin, mut mun mielestä luvan kanssa pettämistä ei olekaan. On pettämistä ja on avoimessa suhteessa elämistä, monogamisuutta ja polyamoriaa. Mutta pettäminen ei kyllä koskaan tapahdu luvan kanssa, sitähän tuo sanakin tarkoittaa: "Petos" on huijaus, vedätys, valhe - miten voi pettää luvan kanssa jos sana itsessään jo merkitsee huiputtamista?

Toki on miehiä että naisia jotka antavat anteeksi, eivätkä jätä - mutta mä nyt en kyl muutenkaan käsitä pettämisen merkitystä. Syy tähän on ehkä siinä, että miellän itseni polyamoriseksi.

Kaipa tähänkin kuitenkin jokin fetissi tjsm löytyy ja halukkaita molemminpuolisia osakkaita...

Et varmasti missään, mä en ymmärrä näistä termeistä mitään.;)

Chmlnidae

  • Vieras
Vs: Pettäminen "luvalla"
« Vastaus #8 : 27.01.2015, 22:15 »
En todellakaan haluaisi "oikeasti" pettää ketään, mutta onko sellasia miehiä jotka ei hyväksy pettämistä mutta ei silti jätä sen takia vaan antaisi jonkun rangaistuksen?

Onks täs takana sellainen halu (ja ehkä jopa ajatus) että "saanhan mä olla iskän tyttö vaik olisinki tottelematon ja vähän tuhmakin ja tekisin itsekkäistä syistä tyhmiä juttuja ni ei tapahtuis muuta ku vähän rankaistais ku se itseasiassa on aika kiihottavaaki mut jätetyks tulossa ei oo mitään kiihottavaa eikä turvallista..." ?
Eli ei sinällään halua kasvaa ihmisenä vaan saada ennemminkin olla turvallisesti oma lapsellinen ja kypsymätön, ehkä rikkinäinenkin, itsensä?

Jade95

  • Vieras
Vs: Pettäminen "luvalla"
« Vastaus #9 : 27.01.2015, 22:22 »
En todellakaan haluaisi "oikeasti" pettää ketään, mutta onko sellasia miehiä jotka ei hyväksy pettämistä mutta ei silti jätä sen takia vaan antaisi jonkun rangaistuksen?

Onks täs takana sellainen halu (ja ehkä jopa ajatus) että "saanhan mä olla iskän tyttö vaik olisinki tottelematon ja vähän tuhmakin ja tekisin itsekkäistä syistä tyhmiä juttuja ni ei tapahtuis muuta ku vähän rankaistais ku se itseasiassa on aika kiihottavaaki mut jätetyks tulossa ei oo mitään kiihottavaa eikä turvallista..." ?
Eli ei sinällään halua kasvaa ihmisenä vaan saada ennemminkin olla turvallisesti oma lapsellinen ja kypsymätön, ehkä rikkinäinenkin, itsensä?
Hyvin paljon mahdollista..

Chmlnidae

  • Vieras
Vs: Pettäminen "luvalla"
« Vastaus #10 : 27.01.2015, 22:38 »
En todellakaan haluaisi "oikeasti" pettää ketään, mutta onko sellasia miehiä jotka ei hyväksy pettämistä mutta ei silti jätä sen takia vaan antaisi jonkun rangaistuksen?

Onks täs takana sellainen halu (ja ehkä jopa ajatus) että "saanhan mä olla iskän tyttö vaik olisinki tottelematon ja vähän tuhmakin ja tekisin itsekkäistä syistä tyhmiä juttuja ni ei tapahtuis muuta ku vähän rankaistais ku se itseasiassa on aika kiihottavaaki mut jätetyks tulossa ei oo mitään kiihottavaa eikä turvallista..." ?
Eli ei sinällään halua kasvaa ihmisenä vaan saada ennemminkin olla turvallisesti oma lapsellinen ja kypsymätön, ehkä rikkinäinenkin, itsensä?
Hyvin paljon mahdollista..

Okei. Sä siis oikeasti tarvitsisit sellaisen riittävän vahvan ja turvallisen sylin jossa ottaa vähän rankemminkin matsia. Tarkoitan että sun kuitenkin pitäis saada tuntee ittes sekä halutuks että myös turvassa olevaksi ja jollain perustasolla myös hyväksytyksi.

LegendaM

  • Vieras
Vs: Pettäminen "luvalla"
« Vastaus #11 : 28.01.2015, 10:51 »
Hyvin paljon mahdollista..

Asiathan eivät ole yksiselitteisiä enkä näkisi että voisi sanoa että on mies joka ei jätä jos toinen pettää. Petoksen luonne vaikuttaa, onko kyseessä kertahairahdus vai onko kyseessä toistuva tapahtuma, hakeeko toinen petoksella jotain mitä minä en voi tarjota?

Colestramus

  • Bizarre Club
  • Kanta-asiakas
  • *
  • Viestejä: 389
  • Voe tokkiinsa.
  • Galleria
Vs: Pettäminen "luvalla"
« Vastaus #12 : 28.01.2015, 14:47 »
Itse en pidä pettämisestä, mutta se mikä luokitellaan minun mielessäni pettämiseksi onkin toinen juttu. Kumppani saa puolestani panna vaikka puoli suomea, kunhan pitää järjen päässä, on siitä rehellinen, ja ennen kaikkea, palaa yöksi takaisin kotiinsa, tai minun viereeni. Jos on pitempi matka kyseessä niin mielellään hotelli, mutta ei se yöpyminenkään niin vakavaa ole (jotenkin yöpymisen satunnaisen panon luona löydän...ahdistavana. En liian ahdistavana, hieman).

Meillä esimerkiksi subin kanssa oli avoin suhde aluksi, sitten oli "suljettu" eli keskenään vaan oltiin, vähän leikiteltiin ajatuksella, nyt taas on avoin. Syynä mm. se että että on kausia jolloin ei vain jaksa säätämistä esim. sessioiden suhteen (meillä se on vähän säätämistä, ottaen huomioon että kumpikaan ei asu yksin), niin tultiin siihen tulokseen että jos haluaa, vieraissa voi käydä. Vieraita kohtaan ja heidän myös täysin rehellinen pitää olla asiasta, en todellakaan haluaisi mihinkään kolmiodraamaan "ainiin, mä muuten oon naimisissa ja mun mies tulee kohta kotiin"...voi jumalauta sitä skenaariota, en osaisi kuvitella miten vituttaisi.

Penni

  • Vieras
Vs: Pettäminen "luvalla"
« Vastaus #13 : 29.01.2015, 14:06 »
Minunkaan mielestäni pettämistä luvan kanssa ei ole olemassa. Pettäminen tarkoittaa annetun lupauksen rikkomista.

Mitä tulee aloittajan haluun... Jos haluaa leikkiä siten, että käy panemassa jotain muuta kuin kumppania ja sitten palaa kumppanin luokse, tunnustaa ja saa "rangaistuksen", niin siitä vaan, jos kumppani tällaiseen on suostunut ja se on molemmista kivaa. Voisin kuvitella, että löytyy ihmisiä, joille tällainen leikki sopii. Molemminpuolinen halukkuus on se tärkein juttu. Jos pointtina on kuitenkin vain se "rangaistus", sen saanee ihan vain pyytämällä.

Se, että tällainen tapahtuisi ilman etukäteissopimusta ei kuulosta hyvältä. Se, että oikeasti pettää kumppaniaan ja toivoo saavansa rangaistuksen eikä tulevansa jätetyksi on minun näkemykseni mukaan vain kumppanin tunteilla leikkimistä. En usko, että tuossa tilanteessa se rankaiseminen helpottaisi kenenkään tunteita asian suhteen.

balthazar

  • Vieras
Vs: Pettäminen "luvalla"
« Vastaus #14 : 29.01.2015, 18:11 »
Hyvin paljon mahdollista..
Haluaisit satuttaa oikeasti jotakuta, etkä vaan vähän leikisti. Sinänsä reilua yrittää kertoa asiasta suoraan, mutta voin spoilata lopputuloksen; pettäjä kärsii aina uhriaan enemmän. Ei välttämättä heti, eikä pettäjä välttämättä tajua sitä koskaan itse.

Toki sitten on ne joihin ei oikeasti aidosti satu pettäminen, mutta hilpeän vapaalla kädellä lakaisen ne ihmiset erilaisten persoonallisuushäiriöisten laatikkoon, joiden kanssa nyt ei yleensäkään kannata terveen ihmisen aikaansa haaskata.