Kirjoittaja Aihe: Pysyvän seuran löytymisen vaikeus..  (Luettu 24180 kertaa)

r_863

  • Vieras
Vs: Pysyvän seuran löytymisen vaikeus..
« Vastaus #75 : 07.01.2017, 16:33 »
Valta on tyhjiö, joka täyttyy itsessään. Mikäli se M/D ei sitä kokonaan ota, S joutuu siihen osallistumaan, haluaa tai ei. Omalla vähäisellä kokemuksella (tässä genressä) väitän, että vallan mukanaan tuomaa vastuuta ei ymmärretä/tunnisteta. Jos/kun otat/käytät valtaa, siitä seuraa automaattisesti vastuuta. Mikäli käytännössä osoittuu, että "syödään rusinat pullasta", eli käytetään näennäistä valtaa haluamatta kantaa vastuuta, ei yhtälö voi toimia.

Kun olen itse se itseni "alistuvaksi määrittelevä" (ja vielä vähän swich), luen mastereiden/dominoivien analyysejä niin, että käytännössä ovat itsekin "wannabe" -henkilöitä. Todellisuudessa tuon roolin eläminen todeksi on vaativa, eikä monenkaan henkinen kantti, munat ja taloudellinen tilanne mahdollista haluttua tahtotilaa.

Elämä kun on elämää ja kun pitää muistaa että se oma analyysi on todella vaikea tehdä itsestä. Kuulostaa pahalta tuo "wannabe" yleistys mutta kun haluaa ymmärtää mitä tarkoitat (jos ymmärsin oikein) niin vaikeaa on sovittaa dom/master 24/7/365 normaali arkeen. Siis tässä mielessä "wannabe". Omassa arjessa kyllä se meillä menee niin että kannan vastuu pääasiassa "kaikesta". Toisaalta sub toimii töissä johtavassa asemassa ja on taloudellisesti vahvempi kuin itse. Niin tekeekö se sitten minusta "wannabe" masterin/dom?


Collarnewbie

  • Vieras
Vs: Pysyvän seuran löytymisen vaikeus..
« Vastaus #76 : 07.01.2017, 16:52 »
Niin tekeekö se sitten minusta "wannabe" masterin/dom?
Olen väärä henkilö arvioimaan sitä, kysy asiaa subilta. Jos todella "hoidat kaikki", hienoa! Tuo vaatii täydellistä luottamusta ja olet ilmeisesti paikkasi ansainnut. Ymmärsit luultavasti pointtini oikein.

Alexios

  • Helsingin akateemiset kinkyt ry
  • V.I.P.
  • *
  • Viestejä: 1237
  • Truuhampster
  • Galleria
Vs: Pysyvän seuran löytymisen vaikeus..
« Vastaus #77 : 07.01.2017, 17:52 »
Ei kannata hirveästi kuunnella noita "truu domly domit dominoi aina kaikkia 24/7" -vuodatuksia. Olet dominoiva jos tunnet itsesi dominoivaksi ja toimit sen mukaan, vaikka se olisikin tiettyjen kumppanien kanssa/vain makuuhuoneessa/joka toinen tiistai.

Raippa

  • OuSM
  • V.I.P.
  • *
  • Viestejä: 1515
  • En ole sellainen kuin uskot minun olevan. ;)
  • Galleria
Vs: Pysyvän seuran löytymisen vaikeus..
« Vastaus #78 : 07.01.2017, 18:00 »
Niin tekeekö se sitten minusta "wannabe" masterin/dom?
Olen väärä henkilö arvioimaan sitä, kysy asiaa subilta. Jos todella "hoidat kaikki", hienoa! Tuo vaatii täydellistä luottamusta ja olet ilmeisesti paikkasi ansainnut. Ymmärsit luultavasti pointtini oikein.

Mä olen ymmärtänyt tuon hiukan toisin. Se joka hoitaa ja tekee "kaiken" ei käsittääkseni ole ainakaan master. Dom/Domina saattaa olla mahdollista. Master tekee sen minkä haluaa ja loput teettää orjalla (slave). Siihen tarvitaan delegointitaitoa ja kykyä tunnistaa "orjan" resurssit. Siinä mielessä olen paitsi dominoiva, myös master. Mieluiten siis sanon miten asiat hoidetaan, mutta voin kyllä kuunnella mielipiteet ja punnita niiden kestävyyden. "Kyllä Jeewes hoitaa", oli hyvä esimerkki siitä, että vaikka isäntä oli taloudellisesti hallitseva, ei isäntä olisi tullut toimeen ilman battler'ia. Herää kysymys että heiluttiko häntä sittenkin koiraa.

Tää keskustelu menee nyt analyyseissä hiukan ulkopuolelle aiheen, mutta filosofia avartaa näkymiä.  ;D

Raippa

  • OuSM
  • V.I.P.
  • *
  • Viestejä: 1515
  • En ole sellainen kuin uskot minun olevan. ;)
  • Galleria
Vs: Pysyvän seuran löytymisen vaikeus..
« Vastaus #79 : 07.01.2017, 18:02 »
Ei kannata hirveästi kuunnella noita "truu domly domit dominoi aina kaikkia 24/7" -vuodatuksia. Olet dominoiva jos tunnet itsesi dominoivaksi ja toimit sen mukaan, vaikka se olisikin tiettyjen kumppanien kanssa/vain makuuhuoneessa/joka toinen tiistai.

 :yesmaster:

r_863

  • Vieras
Vs: Pysyvän seuran löytymisen vaikeus..
« Vastaus #80 : 07.01.2017, 18:11 »
Mä olen ymmärtänyt tuon hiukan toisin. Se joka hoitaa ja tekee "kaiken" ei käsittääkseni ole ainakaan master. Dom/Domina saattaa olla mahdollista. Master tekee sen minkä haluaa ja loput teettää orjalla (slave).

Tää keskustelu menee nyt analyyseissä hiukan ulkopuolelle aiheen, mutta filosofia avartaa näkymiä.  ;D

Niin sen vuoksi omalla osalla sanoin että kannan vastuun. En hoida enkä tee kaikkea.

Collarnewbie

  • Vieras
Vs: Pysyvän seuran löytymisen vaikeus..
« Vastaus #81 : 07.01.2017, 18:14 »
Mä olen ymmärtänyt tuon hiukan toisin. Se joka hoitaa ja tekee "kaiken" ei käsittääkseni ole ainakaan master. Dom/Domina saattaa olla mahdollista. Master tekee sen minkä haluaa ja loput teettää orjalla (slave). Siihen tarvitaan delegointitaitoa ja kykyä tunnistaa "orjan" resurssit. Siinä mielessä olen paitsi dominoiva, myös master.

Nyt ymmärsit väärin. Puhuttiin vallasta ja vastuusta. Kun niitä päätöksiä tahtoo tehdä, kantaa niistä myös 100% vastuun. Jos/kun käytät valtaa työjärjestyksen, taskilistan tai hankintojen osalta, vastaat siitä että näillä päätöksillä molempien hyvinvointi on edelleen turvattu, eikä sen subin tarvi murehtia mitä seurauksia joutuu mahdollisesti näiden jälkeen kohtaamaan. Sitä tarkoitin "rusinoiden noukkimisella". Toki, jos joku kokee oikeudekseen tehdä mulkkuja päätöksiä vain koska voi, ollaankin juuri alkuperäisessä ongelmassa, miksi ne suhteet ei koskaan kestä.

Sigmamies

  • V.I.P.
  • *****
  • Viestejä: 1031
  • Sanansa mittainen kusipää
  • Galleria
Vs: Pysyvän seuran löytymisen vaikeus..
« Vastaus #82 : 07.01.2017, 20:13 »
Etsin seuraa täältä noin pari viikkoa ja jopa parille laitoin viestiä ( ootte ihania P ja N ) kunnes uus narttuni otti yhteyttä ja pyysi kuvaani,en tietenkään moisia toiveita toteuta vaan ilmoitin että lähtee kaljalle ja jos tykkään niin otan lelukseni, tykkäsin ja nyt on aika mullistaa omani maailma kunnes loppukeväästä narttu jatkaa elämäänsä kokeneempana ja tietäen millaista on olla omistettu panolelu  ;)

Itelle toi vakkarien haku ei ole koskaan ollut vaikeaa mutta en kyllä randomeita edes rupee leikittään kun en saa siitä yhtään mitään.

Draugo

Vs: Pysyvän seuran löytymisen vaikeus..
« Vastaus #83 : 07.01.2017, 22:26 »
Etsin seuraa täältä noin pari viikkoa ja jopa parille laitoin viestiä ( ootte ihania P ja N ) kunnes uus narttuni otti yhteyttä ja pyysi kuvaani,en tietenkään moisia toiveita toteuta vaan ilmoitin että lähtee kaljalle ja jos tykkään niin otan lelukseni, tykkäsin ja nyt on aika mullistaa omani maailma kunnes loppukeväästä narttu jatkaa elämäänsä kokeneempana ja tietäen millaista on olla omistettu panolelu  ;)

Itelle toi vakkarien haku ei ole koskaan ollut vaikeaa mutta en kyllä randomeita edes rupee leikittään kun en saa siitä yhtään mitään.

Ei voi kun todeta että siitä kannattaa sitten olla onnellinen että vakkarin löytäminen ei ole vaikeaa, toiset kun ei löydä edes satunnaista.

Omalta kohdaltani todettakoon että haluaisin löytää ihmisen jonka kanssa on hyvä olla henkisesti ja seksuaalisesti ja joka tuntisi samoin minun seurassa, uskon että tuo on se ainoa varsinainen vaatimus siihen että suhteesta tulee pysyvämpi. Se on sitten eri asia mitä se itse kullekkin tarkoittaa. Se on vielä täysi mysteeri miten tuo saadaan aikaan.

Sigmamies

  • V.I.P.
  • *****
  • Viestejä: 1031
  • Sanansa mittainen kusipää
  • Galleria
Vs: Pysyvän seuran löytymisen vaikeus..
« Vastaus #84 : 07.01.2017, 22:59 »
Etsin seuraa täältä noin pari viikkoa ja jopa parille laitoin viestiä ( ootte ihania P ja N ) kunnes uus narttuni otti yhteyttä ja pyysi kuvaani,en tietenkään moisia toiveita toteuta vaan ilmoitin että lähtee kaljalle ja jos tykkään niin otan lelukseni, tykkäsin ja nyt on aika mullistaa omani maailma kunnes loppukeväästä narttu jatkaa elämäänsä kokeneempana ja tietäen millaista on olla omistettu panolelu  ;)

Itelle toi vakkarien haku ei ole koskaan ollut vaikeaa mutta en kyllä randomeita edes rupee leikittään kun en saa siitä yhtään mitään.

Ei voi kun todeta että siitä kannattaa sitten olla onnellinen että vakkarin löytäminen ei ole vaikeaa, toiset kun ei löydä edes satunnaista.

Omalta kohdaltani todettakoon että haluaisin löytää ihmisen jonka kanssa on hyvä olla henkisesti ja seksuaalisesti ja joka tuntisi samoin minun seurassa, uskon että tuo on se ainoa varsinainen vaatimus siihen että suhteesta tulee pysyvämpi. Se on sitten eri asia mitä se itse kullekkin tarkoittaa. Se on vielä täysi mysteeri miten tuo saadaan aikaan.

Taisin parissa 2hk miitissä muutaman sanan vaihtaa kanssas ja tykkäsin höpinöistäs vaikken yleensä miespuolisia juuri kuuntele  :)

Raippa

  • OuSM
  • V.I.P.
  • *
  • Viestejä: 1515
  • En ole sellainen kuin uskot minun olevan. ;)
  • Galleria
Vs: Pysyvän seuran löytymisen vaikeus..
« Vastaus #85 : 07.01.2017, 23:28 »
No joo... Minä en ottanutkaan erikseen kantaa siihen vastuun ottoon. Tietenkin johtajan päätöksillä on johtajan vastuu. Mutta vastuu siitä että delegoitu hoitaa hommansa on kumminkin sillä delegoidulla. Tulos tai ulos.

Collarnewbie

  • Vieras
Vs: Pysyvän seuran löytymisen vaikeus..
« Vastaus #86 : 07.01.2017, 23:33 »
No joo... Minä en ottanutkaan erikseen kantaa siihen vastuun ottoon. Tietenkin johtajan päätöksillä on johtajan vastuu. Mutta vastuu siitä että delegoitu hoitaa hommansa on kumminkin sillä delegoidulla. Tulos tai ulos.
Vastuuta ei voi delegoida. Vaikka ulkoistat/delegoit tekemisen, vastuu säilyy silti siellä.

IKRM

  • V.I.P.
  • *****
  • Viestejä: 1542
  • kizzzan Herra
  • Galleria
Vs: Pysyvän seuran löytymisen vaikeus..
« Vastaus #87 : 07.01.2017, 23:33 »
Olet dominoiva jos tunnet itsesi dominoivaksi ja toimit sen mukaan, vaikka se olisikin tiettyjen kumppanien kanssa/vain makuuhuoneessa/joka toinen tiistai.

Jokainen voi tosiaan olla omasta mielestään ihan mitä vain, alistuva vaikka olis miten dominoiva ja dominoiva vaikka olis miten alistuva.

Toisten ihmisten mielestä ihminen saattaa olla sitten jotain muuta. Joskus kannattaa kuunnella muita, joskus ei. Liiallinen kuuntelemattomuus on helposti luettavissa narsismiksi, jossa minäkäsitys on hyvin poikkeava siitä mitä muut itsestä ajattelee, ja toisaalta liiallinen kuunteleminen on helposti osoitus sekin oman minäkuvan kehittymättömyydestä.

Ihmissuhteitten onnistumisen kannalta oman itsen tunteminen on oleellista, joskaan ei välttämätöntä, jos suhteen onnistumiseksi riittää muutama tapaaminen seksin merkeissä.

IKRM

Raippa

  • OuSM
  • V.I.P.
  • *
  • Viestejä: 1515
  • En ole sellainen kuin uskot minun olevan. ;)
  • Galleria
Vs: Pysyvän seuran löytymisen vaikeus..
« Vastaus #88 : 07.01.2017, 23:34 »
Mutta tuohon alkuperäiseen asiaan. Omalla kohdallani kävi niin että kun en ollut tarpeeksi tarkka ja olin sinisilmäinen, vaikka kaikki huonot merkit oli ilmassa, niin silti lähdin suhteeseen joka kesti n.26 vuotta. En toki takaa vieläkään että onnistuisin uudessa suhteessa vaikka olisin kuinka umpirehellinen aikeissani. Täysillä kyllä lähden, mutta aina on riski että samaa vauhtia törmätään kiviseinään. Niin se vaan on. Mutta jos ei ota riskiä, niin ei voi löytää sitä helmeäkään. Sikoja on joka nurkassa.

Kelpie

  • Vieras
Vs: Pysyvän seuran löytymisen vaikeus..
« Vastaus #89 : 08.01.2017, 00:01 »
Jos pysyvää seuraa saisi ruikuttamalla seuran puutteesta, olisin minäkin ollut hyvin suosittu jo 15 vuotiaana  ;D