Kirjoittaja Aihe: Pro kuvaajien kuvat ja muut kuvat galleriassa-  (Luettu 13523 kertaa)

-katy-

  • Vieras
Olen ollu huomaavinani,että valokuvataiteilijoita ahdistaa huonolaatuiset ja kännyräpäykset gallerian sisällössä-

Olisko mahdollista kategorisoida valokuvia jotenkin,kuten vaikka valitsemalla kännytason ja taidetason välillä, omat osastot-

Pahaa mieltä näin vähentäen

ChickenRace

  • Vieras
Vs: Pro kuvaajien kuvat ja muut kuvat galleriassa-
« Vastaus #1 : 21.05.2013, 00:49 »
..aargh - yks hyvä mittari vois olla vaikka tuo freelance-fotaajan status. Eli 6 kk ajalta laskutusta valokuvauksesta pitää olla 30.000euroa jotta saa"ammattistatuksen" .. No, taiteellista näkemystä,jne tuo tosin ei takaa.. Hollywoodissa on tosin tehty jo koemielessä kokonaisia elokuvia jotka videoitu kännyllä alusta loppuun! Näissä mikkihiiri resoluution nettifotoissa .. Hmm känny laaturiittää ihan varmasti! "Oikeat kuvat",sit erikseen :D

zognored

  • Vieras
Vs: Pro kuvaajien kuvat ja muut kuvat galleriassa-
« Vastaus #2 : 21.05.2013, 01:03 »
Antaa ahdistaa, sanon minä. Galleriahan on käsittääkseni kaikille foorumilaisille. Jos edistyneemmille kuvataiteilijoille ei kelpaa, pitäkööt näyttelynsä toisaalla.

Pip

Vs: Pro kuvaajien kuvat ja muut kuvat galleriassa-
« Vastaus #3 : 21.05.2013, 01:25 »
Mun käsittääkseni tällä palstalla ei ole, kuin kaksi pro -kuvaajaa ja toinen heistä on jo lopettanut ammattimaisen kuvaamisen. Korjatkaa, jos olen väärässä.

Tuomas

  • Smurffit
  • Asiakas
  • *
  • Viestejä: 190
  • Haisuli
  • Galleria
    • FetLife
Vs: Pro kuvaajien kuvat ja muut kuvat galleriassa-
« Vastaus #4 : 21.05.2013, 02:29 »
Ei minua ainakaan ahdista mikään, enkä usko että muitakaan ammattilaisia ahdistaa.
Minusta päinvastoin, on ihanaa katsoa myös "kännykuvia", erityisesti kinkky aiheista :)

-NäpsyRenttuliusHaisulius-

Fixx

  • Vieras
Vs: Pro kuvaajien kuvat ja muut kuvat galleriassa-
« Vastaus #5 : 21.05.2013, 03:05 »
Olen ehkä pro-kuvaaja, mutta se ei kyllä mitenkään baarin gallerioihin liity (eikä kyllä mihinkään fetish-kuvaukseenkaan). Kuvatkaa ja pankaa esille ihan niinkuin mieli tekee.

Kahlittu

  • Vieras
Vs: Pro kuvaajien kuvat ja muut kuvat galleriassa-
« Vastaus #6 : 21.05.2013, 07:28 »
Kinkykännykuvat on tosi jees.

Itsekin tulee kännykällä räpsittyä ja julkastua.

BlackFairy

  • Vieras
Vs: Pro kuvaajien kuvat ja muut kuvat galleriassa-
« Vastaus #7 : 21.05.2013, 07:33 »
Mua joskus meinaa ahdistaa kun toivoisi että omat kuvat olis parempia. Miten mä luulen että se meneekin itse asiassa useammin niin päin, eikä siten että pro kuvaajia ahdistaisi kun muilla on "huonoja" kuvia.

Mut oikeesti musta on hyvä että kuvia löytyy laidasta laitaan, ja kyllä se on kiva että ihmiset jotka käyttää tuntikausia aikaa kuvien tekemiseen myös laittaa niitä jakoon meidän muiden iloksi. :)

PinkCat

  • Bizarre Club
  • V.I.P.
  • *
  • Viestejä: 1012
  • nylkky
  • Galleria
Vs: Pro kuvaajien kuvat ja muut kuvat galleriassa-
« Vastaus #8 : 21.05.2013, 08:18 »
Mun käsitys on kyl se että ennemmin "muut" valittaa että niitä ahdistaa "pro-kuvaajien" kuvat kuin toisinpäin. Itsellä on molempia (en ite osaa kuvata yhtään).
Ihan älytöntä nillitystä koko tämä topicci. Ei kai niitä kuvia oo pakko kattoa jos ei tykkää :D
itekään en kato sellasia kuvia jotka on epäkiinnostavasta aiheesta. Käytetty kuvausväline tai kuvan laatu ei ole kriteeri.

Aino

  • Vieras
Vs: Pro kuvaajien kuvat ja muut kuvat galleriassa-
« Vastaus #9 : 21.05.2013, 08:27 »
Olen ollu huomaavinani,että valokuvataiteilijoita ahdistaa huonolaatuiset ja kännyräpäykset gallerian sisällössä-

Mistä tällainen huomio on mahtanut syntyä? Kurjalta kuulostaa.

Minä ainakin nautin ihan kaikenlaisista kuvista, kaikenlaisilla välineillä toteutettuna, enemmän ja vähemmän käsiteltyinä. Ja omat räpsyni ovat saaneet ihanan positiivista palautetta (kamera on ok, kuvaaja amatööri), joka puolestaan taas antaa uutta potkua ottaa lisää kuvia.  ;D

Hyvä kuva voi olla mitä vain tunnelma"räpsystä" studiossa visualisoituun kokonaisuuteen. Mistä kukakin tykkää riippuu kai jokaisen pääs sisuksista, ei kuvaajan kalustosta.

snelll

  • Vieras
Vs: Pro kuvaajien kuvat ja muut kuvat galleriassa-
« Vastaus #10 : 21.05.2013, 08:54 »
 :o

Riverlady

  • Vieras
Vs: Pro kuvaajien kuvat ja muut kuvat galleriassa-
« Vastaus #11 : 21.05.2013, 09:57 »
Luulin ladanneeni galleriaan / kuvakisaan abstrahti(hko)n väri- ja muotokielitutkielman, mutta nyt on pojat galleriassa viel paljon minimalistisempia ei voi mit.

Itse seuraan erästä tuttujen ammattikuvaajien ja nuorten ressukoiden, jotka näinä aikoina opiskelevat siihen ammattiin, perustamaa keskustelufoorumia. Ammattilaisten keskuudessa on vahva konsensus, että kuva syntyy eniten kameran takana, seuraavaksi eniten kameran edessä. Kuvausvälineen merkitys on aika minimaalinen ja puhelimella voi kuvata tämmöistäkin (ei taida ihan ilman photaria olla nämä kuvat valmistuneet, linkitän silti)
http://connect.dpreview.com/post/0058326113/mobile-photography-award-winners

ja totean, että mä kyllä antaisin kaikenlaisille kuville tilaa galleriassa. Kinkykuvassa tunnelma on tärkein, ei kuvaajan valokuvausskenepisteet eikä edes kinkyskenepisteet.

-katy-

  • Vieras
Vs: Pro kuvaajien kuvat ja muut kuvat galleriassa-
« Vastaus #12 : 21.05.2013, 10:16 »
Täällä kun on tämmönen osio,jossa on lupa kysyä ylläpidolta asioita ja samalla muut käyttäjät voivat myös kommentoida,niin mulla tuli tämä aihe mieleen kysyäkseni.

Ehkä tulkitsin noita taidekuvia hieman liikaa ja arvelin niissä olevan sanomaa,jota niissä ei ole.
Mukavaa kun ihmiset ovat kommentoineet ja kertoneet oman mielipiteen aiheesta.

Ja totta,ehkä se onkin päinvastoin,että oman kuvan "taso" mietityttää itseä enempi kuin heitä,ketkä Osaavat vähän paremmin (=

Qumma

Vs: Pro kuvaajien kuvat ja muut kuvat galleriassa-
« Vastaus #13 : 21.05.2013, 10:42 »
Jos ahdistaa pitää mennä lääkäriin joka määrää täsmälääkettä tai sitten yksinkertaisesti välttää ahdistusta tuottavia tilanteita!?

Kuvat elää omaa elämäänsä ja hyvä niin.
Ja muuten....olen innokas kännykällä kuvaaja myös ;)
Taide on iloinen asia  ;D


-katy-

  • Vieras
Vs: Pro kuvaajien kuvat ja muut kuvat galleriassa-
« Vastaus #14 : 21.05.2013, 10:54 »
Ähh, taiteelliseen luomisen tuskaankinko nappeja..en ala mitää :D