Kirjoittaja Aihe: Chatin privat  (Luettu 5412 kertaa)

balance

  • Vieras
Chatin privat
« : 28.09.2013, 20:18 »
Ikuisuuksia on kyselty näkeekö modet privoja - se on vanha juttu ja ei mua kiinnosta.., mutta mä tiedän että halutessaan admin näkee reaaliaikaisesti kaikki privat, ainakin itse olen adminin roolissa nähnyt ajax chat pohjassa niin halutessani.. Mua siis ainakin henk koht vaivaa kovastikin että näen punaisen nimimerkin chatissa hyrräämässä paljon. Voisiko tähän tehdä jonkun ratkaisun? Kenties pääkallopinni voisi hankkia toisen nimimerkin jolla roikkua chatissa mukana? Kaikki keskustelut teillä kuitenkin menee johonkin kantaan talteen jos sitä tarvitsee. Tuntuu vaan että itsellä ei ole yksityisyydensuojaa millään tavalla tuolla ja se ei ole kivaa kun on epämukava olo. Eli juu, en luota ihmisiin näissä asioissa, oli kyse kenestä tahansa, varsinkin kun ollaan paljon chatissa eikä vain piipahdeta..

Tämä siis ei ole henkilökohtaista millään tavalla.. on hienoa että ylläpidon porukkaan on saatu lisäystä! Mutta chatin osalta mun suhtautuminen on erilainen..

Joten, miten olis?

-b

TheVille

  • Kumijumala
  • Asiakas
  • **
  • Viestejä: 166
  • Dommejen kesyttäjä, apparently...
  • Galleria
Vs: Chatin privat
« Vastaus #1 : 28.09.2013, 20:24 »
Elämä on kovaa. Get used to it :)

Juuttisetä

  • V.I.P.
  • *****
  • Viestejä: 2786
  • "Hyvällä tavalla vaarattoman oloinen."
  • Galleria
Vs: Chatin privat
« Vastaus #2 : 28.09.2013, 20:26 »
Chatti on kyllä ongelma jos kerta noin asetukset toimii, tuotahan nyt on mahdotonta edes valvoa.
Toinen nikki chattiin olisi enemmän kuin suotavaa, ihan sama kenestä ylläpidossa on kyse....jos siis aikaa meinaa tuolla viettää muutenkin kuin vain ylläpidollisia ongelmia ratkomassa.

Elektra

  • Vieras
Vs: Chatin privat
« Vastaus #3 : 28.09.2013, 20:33 »
Täytyy sanoa että olen kyllä Juutin kanssa samaa mieltä. En ymmärrä miksi pitää olla täydet oikeudet päällä koko ajan chatissa, jos se kerta mahdollistaa että voi nähdä privatkin halutessaan.

SpeedMaster

  • Vieras
Vs: Chatin privat
« Vastaus #4 : 28.09.2013, 20:34 »
Mä olen ratkaissut ongelman sillä, et käytän skypeä tarvittaessa.

mauje

  • Smurffit
  • V.I.P.
  • *
  • Viestejä: 1464
  • Siitä ei ole lainkaan vaivaa...
  • Galleria
Vs: Chatin privat
« Vastaus #5 : 28.09.2013, 20:35 »
Ehkä ne privammat asiat voi puhua kasvokkain tai puhelimessa/sähköpostilla? Tai tuo mainittu skype...

balance

  • Vieras
Vs: Chatin privat
« Vastaus #6 : 28.09.2013, 20:37 »
 Speed ja Mauje, voi toki, mutta a) periaate, b) ei kaikkien kanssa ihan heti tule vaihdettua puhelinnumeroita jne. ja silti haluaisi voida jotian kautta jutella ihan henk koht asioita.

Elektra

  • Vieras
Vs: Chatin privat
« Vastaus #7 : 28.09.2013, 20:39 »
No mä ainakin katson niin että tuntemattomamman henkilön kanssa puhun ne asiat privassa enkä muualla, eikä ne ilman painavaa syytä kuulu kenellekään ylläpidossa. Vaikka asia ei olisikaan kovin yksityinen, en halua että joku ylimääräinen voi nähdä privapuheeni.
Erityisen ongelmallista tämä on siinä mielessä että moni varmasti kuvittelee puhuvansa oikeasti privassa, eikä tajua että ylläpitäjä voi nähdä tekstit ja katsoa niitä ihan huvikseen ja uteliaisuuttaan.

mauje

  • Smurffit
  • V.I.P.
  • *
  • Viestejä: 1464
  • Siitä ei ole lainkaan vaivaa...
  • Galleria
Vs: Chatin privat
« Vastaus #8 : 28.09.2013, 20:43 »
Ehkä netti ei yleisesti ottaen ole ihan luotettavin väylä, jos mikään on. Samoin monetkaan asiat eivät aina loppujen lopuksi ole niin traagisia jos joku sivullinen tietää. Olettaisin että ylläpidolla on muutakin puuhaa kuin tirkistellä joka privaa...tämäkin saitti tarjonnee ihan ylelläkin varsin vilkasta menoa.  Kaikki eivät silti juoruile kuulemiaan ihan kaikille. Periaatteita nekin :) Ymmärrän kyllä joidenkin huolen tästä.

SpeedMaster

  • Vieras
Vs: Chatin privat
« Vastaus #9 : 28.09.2013, 20:49 »
Mä olen kuulemma ahdasmielinen, niin myönnetään nyt sitten vielä lisäksi, et oon kyyninen  >:D

Mä en ole koskaan luottanut näiden saittien yksityisyydensuojaan sen enempää yksityisviestien muodossa taikka chatin privojen.
Chatin privassa tai yksärillä en anna ees puhelinnumeroa, eikä sitä saa edes ensimmäiste s.postien tai skypejuttujen perusteellakaan...

KalvinK

  • Baarikärpänen
  • ****
  • Viestejä: 639
  • Tykkää sitoa nättejä nakuja naisia.
  • Galleria
Vs: Chatin privat
« Vastaus #10 : 28.09.2013, 22:05 »
Lienee aika pitkälti kysymys siitä, mikä Chat-sovellus on kyseessä. Joissakin chäteissä admineilla saattaa olla mahdollisuus stalkata muiden privakeskustelua, mutta ei suinkaan kaikissa. Mitä tuohon taikasanaan Ajax tulee, niin se on ainoastaan yksi tekniikka muiden joukossa toteuttaa interaktiivinen ja web-pohjainen sovellus.

Edit: Baari näyttää käyttävän "AJAX-Chat"-nimistä sovellusta http://frug.github.io/AJAX-Chat/ jonka keskustelujen yksityisyys on järjestetty kuten Glori tuossa alla kertoo.
« Viimeksi muokattu: 28.09.2013, 22:34 kirjoittanut KalvinK »

Glori

  • Vieras
Vs: Chatin privat
« Vastaus #11 : 28.09.2013, 22:11 »
Baarissa olevan chatin toiminta perustuu tietokantaan, johon keskustelut, niin julkiset kuin yksityiset tallentuvat. Tietokantoihin perustuu itseasiassa koko saitin, kuten miljoonien muiden vastaavien foorumien toiminta. Kantoihin tallennetaan niin foorumikeskustelut, foorumin yksityisviestit, käyttäjien profiilit, kuin gallerian kuvienkin tiedot. Chattikeskustelut ovat vain dataa muun tiedon ohessa, ja oleellisempaa onkin miettiä, ketkä tähän tietoon pääsevät käsiksi.

Ainoastaan ylläpitäjillä, joita baarilla tällä hetkellä on neljä, (http://www.bdsmbaari.net/index.php?topic=111.0), on mahdollisuus lukea kantojen sisältöä. Siis tallennettujen kantojen, ei reaaliaikaista keskustelua. Chat-ohjelma sisältää oman sivunsa, jota kautta adminit pääsevät tekemään kyselyitä historia-logista. Muihin tietoihin päästäkseen pitää kirjautua palvelimelle ja tietokannan hallintaan.

Tavallisilla chat- ja foorumimoderaattoreilla ei ole pääsyä näihin toiminnallisuuksiin. Sivustomme ei eroa mitenkään muista Internetissä vapaaehtoisvoimin ylläpidetyistä ja moderoiduista yhteisöistä.


Adminit käyvät chatissa omilla nikeillään ihan kuin muutkin käyttäjät.

brahma

  • Baarikärpänen
  • ****
  • Viestejä: 857
  • The evil saint - Ilkeä pyhimys
  • Galleria
Vs: Chatin privat
« Vastaus #12 : 28.09.2013, 22:14 »
Niin kyllähän tuoho tietokanta on myös kopioituna muuallekkin... eiköhän noi chätit ole jo linkitetty kauan aikaa sitten ihmisiin nsa:n toimesta

KalvinK

  • Baarikärpänen
  • ****
  • Viestejä: 639
  • Tykkää sitoa nättejä nakuja naisia.
  • Galleria
Vs: Chatin privat
« Vastaus #13 : 28.09.2013, 22:19 »
Foliohatut käyttävät luonnollisesti PGP-kryptattuja viestejä chättäillessään privaatisti.

brahma

  • Baarikärpänen
  • ****
  • Viestejä: 857
  • The evil saint - Ilkeä pyhimys
  • Galleria
Vs: Chatin privat
« Vastaus #14 : 28.09.2013, 22:39 »
jos kuvittelet PGP:n olevan "turvallinen" että sitä ei noi muutamat tahot saa auki, niin aika hyvässä pilvilinssa olet...