Kirjoittaja Aihe: Leikkikehä, sisäpiiritieto katoamisen syistä  (Luettu 5874 kertaa)

Viridian

Tuolla shoutboxissa oli maininta joka herätti mielenkiintoni: "Vaan vaikka muisteltaisi edesmennyttä Leikkikehää, jonka ylläpito sai tarpeekseen."

Siitäkö se siis oli kiinni? Ylläpito sulki koko paikan, varoittamatta, antamatta mahdollisuutta kerätä talteen kuviaan tai kirjoituksiaan, siksi että "sai tarpeekseen"?

Te jotka selvästikin tiedätte enemmän kuin rahvaalle kerrottiin ( jolle ei kerrottu mitään, ikinä), joko on aika paljastaa salat? Saiko joku ennakkovaroituksen, tai "itsemurhaviestin", ennenkuin yhteisö hajotettiin tomuksi internettiin? Kuultiinko jälkeenpäin syy tai selitys?

Vir

ps. ja edellä mainittu shoutbox -kommentti siis liittyi toiveeseen, että ylläpitoa ei haukuttaisi. Ilmeisesti siksi, ettei se täälläkin saa tarpeekseen ja jätä meitä kuten Leikkikehän suhteen kävi.. näin ainakin rivien välistä blondina ymmärsin... Ylläpito ei varmastikaan saa aina tarvitsemaansa arvostusta, mutta tuskin se arvostus sillä paranee, että joku asioista perillä oleva taho alkaa verhotusti uhkailla kaiken loppumisella?


Marimintti

Vs: Leikkikehä, sisäpiiritieto katoamisen syistä
« Vastaus #1 : 17.06.2013, 21:39 »
Leikkikehän loppumisen syy oli vain oma arvaukseni. Ainakin se loppuminen ajoittui aikaan, jolloin siellä oli aika monessa ketjussa riitelyä, valitusta sun muuta. Olen tavannut ylläpitäjät vain kerran, joten sisäpiirin tietoa minulla ei ole.

Tarkoitukseni oli lähinnä saada ihmiset ajattelemaan sitä, että ylläpito tekee työtä tämän foorumin hyväksi vapaaehtoisesti. Välillä tuntuu että ylläpidolta vaaditaan täydellisyyttä kaikessa ja jäseniltä ei saisi vaatia juurikaan mitään. Oma mielipiteeni on, ettei kukaan meistä ole täydellinen.

Aika kuvaavaa tälle nykyiselle keskusteluilmapiirille sinänsä, että joku kokee tämän uhkailuna.

Pahoitteluni. Olen pitänyt shoutboxia vähemmän uhkaavana paikkana ilmaista asioita. (Ja tähän taas tämä  :love:)

kide

  • Vieras
Vs: Leikkikehä, sisäpiiritieto katoamisen syistä
« Vastaus #2 : 17.06.2013, 21:57 »
Eipä ole sisäpiiritietoa Leikkikehän katoamisesta. Se oli pariskunnan yksityinen projekti, eivät halunneet lisäapua esim. moderaattoreiksi. Ehkä kyllästyivät ko. harrastukseen ja keskittyivät muuhun elämään.

Mun mielestä Baarin tilanne on ihan toinen, koska ylläpitäjiä on monta ja kannatusyhdistyskin on perustettu takaamaan jatkuvuutta.

En minäkään tulkinnut shoutboxin tekstiä uhkailuksi  - verhoilluksikaan :D

Muoks: Ylimääräinen sana "esim." poistettu
« Viimeksi muokattu: 17.06.2013, 22:25 kirjoittanut kide »

r_863

  • Vieras
Vs: Leikkikehä, sisäpiiritieto katoamisen syistä
« Vastaus #3 : 17.06.2013, 22:09 »
Ei ole sisäpiiri tietoa

Itse pidän yhtä sivustoa ja voin sanoa että se suhteellisen raskasta touhua. Moderoinnista puhumattakaan. Ymmärrän hyvin jos joku vetää piuhat seinästä, on itselläkin päiviä jolloin tuntuu siltä. Kyllä kävijöiden ja vierailijoiden tulisi kunnioittaa vapaaehtoisvoimin ja ilmaiseksi saatavista palveluista. En tarkoita tällä sitä että maksullinen pitäisi sivuston olla.  Eriasia on silloin jos joku ammattilainen maksusta pitää sivustoa, silloin voi vaatia toiminnalta laatua ja jatkuvuutta. Mutta joo etukäteen olisi hyvä saada tietoa sivuston lopettamisesta.

Lucrezia

  • Vieras
Vs: Leikkikehä, sisäpiiritieto katoamisen syistä
« Vastaus #4 : 17.06.2013, 22:27 »
Muistan Kehän loppuajoilta toisen ylläpitäjän profiilista maininnan, jossa hän pohti kaiken jatkuvuutta tai jatkumattomuutta. Ja muistan ajatelleeni silloin ohimennen, että mahtaako tarkoittaa sivustoa.

Mitä tulee kuvien ja kirjoitusten taltioimiseen, niin ainakin minulla on omat kuvat ja tarinat koneella.

Foorumikirjoituksilleni en anna niin suurta arvoa, että niitä taltioisin.




Nick

  • Vieras
Vs: Leikkikehä, sisäpiiritieto katoamisen syistä
« Vastaus #5 : 17.06.2013, 22:49 »
Wayback machinen avulla löytyy jotakin Leikkikehän jäämistöä jos joku haluaa nähdä vaivaa ja penkoa;

http://archive.org/web/web.php

-katy-

  • Vieras
Vs: Leikkikehä, sisäpiiritieto katoamisen syistä
« Vastaus #6 : 17.06.2013, 23:01 »
Eipä ole sisäpiiritietoa Leikkikehän katoamisesta. Se oli pariskunnan yksityinen projekti, eivät halunneet lisäapua esim. moderaattoreiksi. Ehkä kyllästyivät ko. harrastukseen ja keskittyivät muuhun elämään.

Tuohon johtopäättelemättömyyteen olen kanssa tullut- kyllä se on raskasta kaksin pariskuntana aktiivista foorumia ylläpitää-jos sitten useammankin hengen voimin, arvelen vaan.

Kokemusta ei ole muusta kuin muutaman viikon moderoinnista joskus-lannistuin jo siinä ajassa kun tuli niin paljon ilkeetä palautetta ja ehkä ei sitten lopulta taidotkaan riittäneet ja muuta-

orjamies

  • Porttikiellossa
  • V.I.P.
  • *
  • Viestejä: 1978
  • Etsin itseäni parenpaa seuraa
  • Galleria
Vs: Leikkikehä, sisäpiiritieto katoamisen syistä
« Vastaus #7 : 17.06.2013, 23:02 »
Maksusivut kun mainittiin "laadun" ja pysyvyyden takuuna aika lähellä olevat filmisivustot, joihin "varastetaan"

sisältö joltain toimivalta sivulta+luvataan "maksuton" kuukausi jos postitat "100" filmiä ensin. sitten otetaan

mainostajia+5-50e maksua mahdollisimman monelta "hätäiseltä" joka ei jaksa odotella ilmais sivustojen latauksia.

no kun ollaan saatu "säkillinen" rahaa 1-3 kk päästä pistetään lappu luukulle ja taatusti turha kysellä rahoja

jotka jääneet sisään,no samana tai seuraavana päivänä avataan uusi sivusto pikkusen eri nimellä ja homma jatkuu,,

kehässä tosiaan epäilen että " kaksi ihmistä" yritti pyörittää sivua ,joka sitten sattumusten takia tulikin suosituksi

tuohon vielä mahdollinen näiden 2 riita selvähän se että homma pannaan pakettiin,,,  sitä selitystä kovasti monikin

aikanaan tivasi veikkaan että kansiot aukeaa vasta 50v kuluttua =)

Dominaattori

  • Smurffit
  • Kanta-asiakas
  • *
  • Viestejä: 281
  • Galleria
Vs: Leikkikehä, sisäpiiritieto katoamisen syistä
« Vastaus #8 : 17.06.2013, 23:22 »
Vapaaehtoistyöstä ei yleensä saa kuin paskaa niskaan - ja yleensä juuri niiltä jotka eivät pistä tikkua ristiin vaan kuvittelevat että 10 euron jäsenmaksulla voi vaatia sadan euron henkilökohtaista palvelua.  ;)

nimin. 10 v. yhdistyksen hallituksen pj:nä

Viridian

Vs: Leikkikehä, sisäpiiritieto katoamisen syistä
« Vastaus #9 : 17.06.2013, 23:40 »
No niin. Eli sitä sisäpiiritietoa ei sitten ollutkaan, tai jos oli, syynä Leikkikehän loppumiseen ei ollut se, että ylläpitoa arvosteltiin. Ylläpitoa toki saa puolustaa, ja kannattaa puolustaa, mutta tämä nimenomainen argumentti sopi siihen siis huonosti ;).

Ja juu, ei mulla muistaakseni Leikkikehässä ollut paljon mitään. Ja jos oli, se unohtui. Mutta kun tieto Tuntemattoman Maan loppumisesta tuli, kävin taltioimassa minulle rakkaita ketjuja, ja kysymässä vaihtoehtoisia yhteystietoja ihmisiltä, joille ei enää voinutkaan kätevästi laittaa yksäriä sitä kautta, jne. Ja loppuminen, vaikka se harmillista olikin, oli tosiasia johon sopeuduttiin. Varsinkin kun potilas oli hyvästelty kliinisesti kuolleena jo aikaa sitten ;).

Leikkikehä oli kirves pimeästä.

Baari, jos se lakkaisi olemasta ensi yönä, se olisi harmillista, mutta eipä minulla täälläkään ole vielä paljon mitään. Jokunen tarina, jotka löytyvät jossain muodossa koneelta. Ja itse foorumi, sen keskustelut, ei tänne ole syntynyt pitkiä monipolvisia, asioita monelta kantilta pohtivia kehittyviä ketjuja eri aiheista. Ei vielä, enkä tiedä, onko aika ja paikka eri, syntyykökään. ( Vanhus jupisee...). Mutta jos syntyy, ne ketjut ovat sitä, mitä haluaisin laittaa talteen hypisteltäväksi, en suinkaan omia läpinöitäni. Foorumit ovat juuri sitä, tiedon, tunteen ja ajatusten sulatusuuneja, missä kokonaisuus on enemmän kuin osat.

Vir, josta ei olisi kuluttamaan niin paljoa aikaa pyyteettömään vapaaehtoistyöhön kuin mitä ylläpito tekee.. ei se silti tee siitä erehtymätöntä tai arvostelun yläpuolella olevaa..

r_863

  • Vieras
Vs: Leikkikehä, sisäpiiritieto katoamisen syistä
« Vastaus #10 : 18.06.2013, 15:12 »
Ei se maksusivu mitään takuuta anna, mutta yleensä silloin resurssit ovat paremmat kun joku tekee sitä palkkatyökseen. Kuka se kenenkään tarkoitusperiä tietää muussakaan maailmassa.

Kettu vinossa

  • Vieras
Vs: Leikkikehä, sisäpiiritieto katoamisen syistä
« Vastaus #11 : 18.06.2013, 17:58 »
Ja itse foorumi, sen keskustelut, ei tänne ole syntynyt pitkiä monipolvisia, asioita monelta kantilta pohtivia kehittyviä ketjuja eri aiheista.

Yllättävän moni henkilö jonka kanssa olen jutustellut foorumikirjoittelusta, on sanonut jotain tyyliin että "Ei BDSM-baariin jaksa enää kirjoittaa kun kaikki sanottavani kerroin jo Tuntemattomassa Maassa ja/tai Leikkikehässä".

Olisi hienoa jos nämä henkilöt myöntäisivät lopulta että Tuntematonta Maata ja Leikkikehää ei enää ole, ja niille kirjoitettujen juttujen kaivelu netin syövereistä on melko hankalaa, vaikka välineet siihen ovatkin olemassa. Siitä vaan uudestaan kertomaan BDSM-baariin ummet ja lammet omasta seksielämästään!

Viridian

Vs: Leikkikehä, sisäpiiritieto katoamisen syistä
« Vastaus #12 : 19.06.2013, 10:59 »
Leikkikehän loppumisen syy oli vain oma arvaukseni. Ainakin se loppuminen ajoittui aikaan, jolloin siellä oli aika monessa ketjussa riitelyä, valitusta sun muuta. Olen tavannut ylläpitäjät vain kerran, joten sisäpiirin tietoa minulla ei ole.

Tarkoitukseni oli lähinnä saada ihmiset ajattelemaan sitä, että ylläpito tekee työtä tämän foorumin hyväksi vapaaehtoisesti. Välillä tuntuu että ylläpidolta vaaditaan täydellisyyttä kaikessa ja jäseniltä ei saisi vaatia juurikaan mitään. Oma mielipiteeni on, ettei kukaan meistä ole täydellinen.

Aika kuvaavaa tälle nykyiselle keskusteluilmapiirille sinänsä, että joku kokee tämän uhkailuna.

Pahoitteluni. Olen pitänyt shoutboxia vähemmän uhkaavana paikkana ilmaista asioita. (Ja tähän taas tämä  :love:)

Yhtä lailla pahoitteluni siitä, että koit jälkikirjoitukseen laitetun sivuhuomautukseni henkilökohtaisesti itseesi ja omaan uhkaavuuteesi liittyväksi. Sen osan kirjoitin yleisellä tasolla, asiaan yleisesti viitaten.

Aloitukseni, kuten otsikosta voi havaita, liittyi varsinaisesti sisäpiiritietouteen Leikkikehän katoamisen syistä. Tämä oli se henkilökohtaisempi osuus, shoutboxiin suoraan viittaava. Toki mieleeni tuli, että kenellä tahansa baarin tuhansista käyttäjistä saattaisi olla tietoa asiasta, vaikkeivat he siihen suuntaan vihjailisikaan. Aihe kiinnosti minua, ja jos joku antaa ymmärtää tietoa olevan, sitä saanee kysyä. Vastaustahan ei sitten välttämättä saa. Kiitos, että vastasit, samoin muille asiaa omalta osaltaan valottaneille, myös niille, kenen kanssa aiheesta keskusteltu yksityisemmin.

Ja kyllä, oma mielipiteeni on, että jos ylläpito alkaisi sanoa verhotusti tai suoraan samaa, eli "olkaa kiltisti, tai vedetään piuha seinästä", se olisi mielestäni uhkailua. Ylläpitoon kuuluvat henkilöt eivät edes yksittäisinä ihmisinä ole näin tehneet, saati yhtenä rintamana. Hyvä niin.

Ja, ainoastaan omana vaatimattomana mielipiteenäni, kun henkilö, joka ei ole ylläpitoa, alkaa esittää tietoa toisen foorumin katoamisen syistä, ( käyttäen näitä tietoja, joita muilla ei ole, oman, sinänsä ihan kirkasotsaisen, pointtinsa pönkittämiseen), se on verhottua sisäpiiriläisenä esiintymistä, ei uhkailua. Tai sitten vain pientä mutkien suoriksi vetämistä shoutboxin hengessä :P.

Vir

ps.  :love:

Marimintti

Vs: Leikkikehä, sisäpiiritieto katoamisen syistä
« Vastaus #13 : 19.06.2013, 14:15 »
En nyt oikein edes ymmärrä miksi haluaisin esittää kuuluvani mihinkään sisäpiiriin, joten oikeastaan whatever....