Kirjoittaja Aihe: Domus - koti autonomisena alueena  (Luettu 8697 kertaa)

tamakotsi

  • Vieras
Domus - koti autonomisena alueena
« : 29.11.2012, 23:41 »
Kaipaan keskustelua siitä, miten te ihmiset - etenkin Domit ja Dommet, mutta muutkin - koette oman kotinne ja siellä vallitsevat sosiaaliset asetelmat suhteessa ympäröivään todellisuuteen ja sen normeihin.

Itselläni on tässä selvät sävelet. Luulen, että ajatukseni ovat samansuuntaisia kuin useimpien. Esittämäni asiat tuntuvat ehkä itsestäänselviltäkin monista, mutta minusta tämän pukeminen sanoiksi palvelee jotakin:

Teen kelle tahansa kotonani vierailevalle ihmiselle selväksi, että kotini on autonominen tila; siellä eivät päde ulkomaailman säännöt, oletukset tai normit. Sen sijaan minua, isäntää, on syytä totella. Käytän kotonani valtaa, muutakin kuin seksuaalisuuteen liittyvää, kulloistakin tilannetta palvellen, miten parhaaksi näen. Saatan vaatia vierastani keittämään meille kahvit samalla kun pohdin hänen esittämäänsä kysymystä. Saatan vaatia häntä tekemään kanssani improvisaatioharjoitteen, tai taputtamaan tahtia kun sain juuri hyvän melodian päähäni. Mitä milloinkin. Teen myös selväksi, että turvasanat ovat käytössä, vaikkei mitään seksuaalista tapahtuisi. On siis toteltava, alistuttava seuraamuksiin tottelemattomuudesta, tai käytettävä turvasanaa ja mahdollisesti poistuttava. Tämä ei tarkoita, ettenkö osaisi kohdata ystäviäni tasa-arvoisina kotonani, tai puolestani palvella heitä, jos minusta siltä tuntuu. Tämä tarkoittaa että kotonani viimeinen sana on aina minulla, että minä päätän mitä tapahtuu. Pesäni on linnani, ja minulla on siellä sekä valta että vastuu. Kuka on kingi? Mä oon kingi! Onks muita kingei mestoil, yo?! ;P

mimoosa

  • Baarikärpänen
  • ****
  • Viestejä: 843
  • TrueVanilla
  • Galleria
Vs: Domus - koti autonomisena alueena
« Vastaus #1 : 30.11.2012, 00:03 »
Onko kukaan joutunut heittää turvasanaa kehiin kodissasi?

tamakotsi

  • Vieras
Vs: Domus - koti autonomisena alueena
« Vastaus #2 : 30.11.2012, 00:14 »
On.

SubEllen

  • Vieras
Vs: Domus - koti autonomisena alueena
« Vastaus #3 : 30.11.2012, 00:16 »
Kaipaan keskustelua siitä, miten te ihmiset - etenkin Domit ja Dommet, mutta muutkin
---
Teen kelle tahansa kotonani vierailevalle ihmiselle selväksi, että  ---  minua, isäntää, on syytä totella.

En ole D, mutta kommentoin, koska muutkin saavat...

Eikö kotonasi vieraile kuin potentiaalisia subeja vai teetkö sukulaisillesi ja muille vastaaville ihmisille selväksi...

- kai tää on provo...
« Viimeksi muokattu: 30.11.2012, 14:12 kirjoittanut SubEllen »

tamakotsi

  • Vieras
Vs: Domus - koti autonomisena alueena
« Vastaus #4 : 30.11.2012, 00:19 »
Kaikille teen selväksi. Mulla käy harvoin sukulaisia, mut tosi paljon ystäviä jotka on ihan tasa-arvoisia mun kanssa, paitsi siis luonnollisesti vieraan asemassa kun tulevat kotiini.

katy

  • Vieras
Vs: Domus - koti autonomisena alueena
« Vastaus #5 : 30.11.2012, 00:23 »
Taitaa olla osin huumorilla kirjoitettu aloitus tai ainakin ite luen niin. Olen alistuva nössäke,mutta mun kotiini ei tulla pöllöileen,enkä koe kotiani kinkyksi taistelutantereeksi tai muuksikaan vastaavaksi.

Eri asia mitä sitten mielikuvitusMaisterin kanssa puuhailtaisiin kotonani/kotonaan/kodissamme

Nimim. riittävästi kotisekoilua nähnyt

tamakotsi

  • Vieras
Vs: Domus - koti autonomisena alueena
« Vastaus #6 : 30.11.2012, 00:25 »
Tuo on mielenkiintoinen tuo subinkin suhde kotiinsa - ja näiden suhde vierailevaan Domiin. Lisää siitä myös?

SubEllen

  • Vieras
Vs: Domus - koti autonomisena alueena
« Vastaus #7 : 30.11.2012, 00:32 »
Tuo on mielenkiintoinen tuo subinkin suhde kotiinsa - ja näiden suhde vierailevaan Domiin. Lisää siitä myös?

Minun luonani vierailleet D:t ovat saaneet session ulkopuolella olla aivan samalla tavalla kuin muutkin ystäväni. Saavat halutessaan vaikka laittaa ruokaa tai keittää kahvia, hih. Siis palvella minua! - No, siis vapaaehtoisesti  :). Sessiota varten heidän on syytä muutenkin tuntea kotini aika tarkkaan.
« Viimeksi muokattu: 30.11.2012, 14:10 kirjoittanut SubEllen »

katy

  • Vieras
Vs: Domus - koti autonomisena alueena
« Vastaus #8 : 30.11.2012, 03:55 »
Tuo on mielenkiintoinen tuo subinkin suhde kotiinsa - ja näiden suhde vierailevaan Domiin. Lisää siitä myös?
Joutu turvautua puppulausegeneraattooriin,joka tosin vastaa monia luotettavia lähteitä nykyisellään. (Pimeä keskiaika liian vallitseva Suomessakin,kun kristillinen fundamentalismi jyrää eduskunnassa. Ei pelkkä työmoraali ja uhri-ajattelu tuo vapautusta tai luo uskoa kotijumaliin..hups,sori OT :O )

"Ei sovi unohtaa,että vieraileva D/M noudattaa epäilemättä ideatasolla ilmiöiden liiallista nonfiguratiivisuutta"


Chmlnidae

  • Vieras
Vs: Domus - koti autonomisena alueena
« Vastaus #9 : 30.11.2012, 07:05 »
No, minä aika harvoin lasken ketään kotiini, nykyään.
Todella vaikea, ehkä mahdotonkin, kuvitella D/s-kontekstissa muuta kuin ajallisesti sovittua, tai merkein, tilannetta jossa vallitsisi valta-asetelma. Oli kyse sitten omasta tai toisen ihmisen kodista. Toki jos tilanne eteen osuisi, siis aloittajan esille tuoma, niin voisin kokeilla kuinka nopeasti kävelisin ulos...jos olisi oikein taitava dominoiva niin ehken kävelisikään.
Mutta noin yleisesti ottaen en ole erityisen jumittunut "sosialisiin asetelmiin" muutenkaan elämässä. Ja jep; tästä tulee pientä kipinääkin joskus mutta otan sen ihan elämän intensiteettiä lisäävänä mausteena...siis pidän siitä ettei aina mennä pilkulleen protokollan mukaan. Toki tyylillä, taidolla ja älyllä; joko hetkellisellä tilannetajulla tai sitten itse harkiten johdatellen. Välillä erehtyen. Rajoilla horjuen on kivaa ja vasta siellä/sieltä voi löytää tien ja totuuden, en ole erityisen kiinnostunut tallomaan turvallisia polkuja (edelleenkään). Pidän ajattelusta ja kyseenalaistamisesta ihan arjen elämässä. En tietenkään aina (ei kai kukaan sellaista jaksa), mutta sellaisissa kohdissa joissa moni menee sieltä missä ei joudu menemään omalle epämukavuusalueelleen, tai ei ole vaaraa erehtyä. Uskon siis epämukavuusalueisiin ja erehdyksiin parhaina opettajina. Mutta lepopaikkojakin tarvitaan ja koti on sitä minulle; siellä ei "pelailla" siellä relataan ja siellä on vain sellaisia ihmisiä jotka eivät mielenrauhaani häiritse. 

TragedyForYou

  • Vieras
Vs: Domus - koti autonomisena alueena
« Vastaus #10 : 30.11.2012, 07:13 »
Mahdoinko ymmärtää asian oikein? Tamakotsi komentelee kotiinsa saapuvia kavereitaan ja muita ihmisiä?
Joopa,itse en kyllä komentele kotonani ketään ellei ole kyse sessiosta. Minulla ei ole oikeutta pompotella ketään ja kanssaihmiset ovat oletusarvoisesti tasa-arvoisia kanssani kunnes toisin sovitaan, ja sitten kun on sovittu niin se onkin ihan eri tilanne sitten.
Kavereitaan pompottelevasta tyypistä tulee mieleen joku v-mäinen pikkunatsi, anteeksi nyt vaan.  >:D

isabella

Vs: Domus - koti autonomisena alueena
« Vastaus #11 : 30.11.2012, 07:19 »
Oho, kylläpäs voi ihmiset ajatella eri tavalla. Minulle on kotona opetettu että ollaan vieraanvaraisia kotiin tuleville ihmisille ja se tarkoittaa että ollaan kohteliaita, tarjotaan istumapaikkaa, keitetään ja tarjoillaan kahvia ym. Olen kokenut tämän itselleni sopivaksi tavaksi toimia vaikka onhan se toki melko konventionaalista, joku saattaisi jopa sanoa että vanhanaikaista :) Ei tulisi mieleenikään alkaa käskeä ketään tekemään jotakin sen vuoksi että hän sattuu olemaan kattoni alla kun ei tapanani ole komennella ihmisiä muuallakaan.

En tosin session ulkopuolella ikinä käske subejanikaan tekemään mitään, joskus pyydän kohteliaasti ja sekin toimii kyllä varsin tehokkaasti ;) Toki minulla on valta kodissani siinä mielessä että jos joku alkaisi tarkoituksella sikailemaan niin pyytäisin tyyppiä poistumaan.

Lunttu

  • V.I.P.
  • *****
  • Viestejä: 1140
  • Center Of Attention Whore
  • Galleria
Vs: Domus - koti autonomisena alueena
« Vastaus #12 : 30.11.2012, 08:13 »
Mä otan herkästi "emännän" roolin kotiini tullessa vieraita. Haluan, että meillä viihdytään, osittain on varmasti miellyttämisen halua ja loppu kotona opittua, tai toisinpäin. Siivoan etukäteen jos tiedän vieraita tulevan ja esim. yövieraille laitetaan aamupalaa.
Arvostan suuresti jos joku omasta halustaan osallistuu vaikka tiskaamalla ruuan jälkeen. :)

Meidän koti on sellainen "tuli sellaisena kuin olet" tyyppinen paikka.

Juuttisetä

  • V.I.P.
  • *****
  • Viestejä: 2789
  • "Hyvällä tavalla vaarattoman oloinen."
  • Galleria
Vs: Domus - koti autonomisena alueena
« Vastaus #13 : 30.11.2012, 08:36 »
Kertookin tuo tamakotsin profiilissa oleva "minusta" linkin viimeinen lause kaiken tarpeellisen  >:D :))

PinkCat

  • Bizarre Club
  • V.I.P.
  • *
  • Viestejä: 1012
  • nylkky
  • Galleria
Vs: Domus - koti autonomisena alueena
« Vastaus #14 : 30.11.2012, 08:48 »
WTF *keräilee aamukahveja näytöltä* :D