Kirjoittaja Aihe: kuvien lisäys  (Luettu 8499 kertaa)

tkurope80

  • Vieras
kuvien lisäys
« : 15.11.2016, 23:01 »
missä muodossa lisättävien kuvien pitää olla?
jpeg kuvia en saa lisättyä

Isrika

  • Baariruusu
  • PoVi
  • V.I.P.
  • *
  • Viestejä: 2687
  • Read the fucking manual.
  • Galleria
Vs: kuvien lisäys
« Vastaus #1 : 16.11.2016, 01:16 »
Jpg:nä olen itse lisännyt kaikki kuvani, joten tiedostomuodosta tuskin on kyse tuossa ongelmassa.

tkurope80

  • Vieras
Vs: kuvien lisäys
« Vastaus #2 : 16.11.2016, 06:07 »
näin ajattelin. mutta kuvia kuitenkaan en saa lisättyä.... my bad!

Juha K

  • Turun Baletti
  • Kanta-asiakas
  • *
  • Viestejä: 334
  • Kissakuiskaaja
  • Galleria
    • "Anarchosyndicalism by Rudolf Rocker"
Vs: kuvien lisäys
« Vastaus #3 : 21.11.2016, 16:03 »
Ei toimi ei. Hiljattain yritin lisätä kuvatiedoston jpg:nä, ei toiminut enää. Tähän saakka on onnistunut. Ylläpito, mites?

Dominantti

Vs: kuvien lisäys
« Vastaus #4 : 23.11.2016, 18:54 »
Mitä juuri katselin tänään on kyllä sujuvasti lisätty kuvia. Esiintyykö ongelma teilläkin edelleen? Jos tekee, pystyykö joku laittamaan minulle kuvan jota ei pysty lisäämään odoitteedeen dominantti ät gmail piste com niin voin kokeilla kiukutteleeko minullekin ja selviäisikö miksi. :)

Glori

  • Vieras
Vs: kuvien lisäys
« Vastaus #5 : 23.11.2016, 19:56 »
Testasin nyt illalla laittaa jpegin ja hyvin onnistui. Siis kokeilin testiprofiililla, jolla samat oikeudet kuin tavan käyttäjällä.

Raippa

  • OuSM
  • V.I.P.
  • *
  • Viestejä: 1515
  • En ole sellainen kuin uskot minun olevan. ;)
  • Galleria
Vs: kuvien lisäys
« Vastaus #6 : 23.12.2016, 17:18 »
Minä taas ihmettelin tuossa sitä, kun pitkästä aikaa lisäsin kuvaa niin galleriassa olevan kuvan voi kääntää oikein päin mutta profiilikuvaa ei. Miksi näin?

Kulkuri

  • Vieras
Vs: kuvien lisäys
« Vastaus #7 : 24.12.2016, 09:57 »
Veikaan, ongelman syynä on liian iso kuvakoko. Yleensä ainakin itse jos olen kuvannut RAW muotoon ja muutan jpg:lle käyttöä varten. Kuva kokoa on myös muutettava, mikäli haluaa saada sen julkaistua esm. täällä. Sama homma myös Fb:n lisättävien kuvien kanssa, jos haluaa optimaalisen laadun julkaisuilleen.

Underworld

  • Vieras
Vs: kuvien lisäys
« Vastaus #8 : 21.01.2017, 14:59 »
Oliko btw joku "oikea" ja "väärä" tapa lisätä kuvia ketjuihin? Muistelen, että näkyy paremmin/isompana jos oikealla tyylillä

T epänörtti

Isrika

  • Baariruusu
  • PoVi
  • V.I.P.
  • *
  • Viestejä: 2687
  • Read the fucking manual.
  • Galleria
Vs: kuvien lisäys
« Vastaus #9 : 21.01.2017, 19:33 »
En nyt edelleenkään ole ylläpitoa, mutta jeesailen vastaamalla. :) Suoralinkitys on se mitä kannattaa käyttää, ei kuvan liitetiedostoksi lataaminen viestiin.

Eli jos tulee kuva vastaan netissä minkä haluat linkittää, niin oikean hiirinapin takaa "kopioi kuvan osoite" ja se sitten viestiin img-koodien sisään.

Jotkut lähteet (sivustot) tosin kieltävät suoralinkityksen, mutta se on tämän foorumin kannalta parempi tapa.
Ylläpidon kirjoittamat ohjeet http://www.bdsmbaari.net/index.php?topic=5740.0

Missy

Vs: kuvien lisäys
« Vastaus #10 : 18.04.2017, 12:05 »
Yritin lisätä profiili ja galleriaan kuvaa kännykästäni. Virhe ilmoitus tulee,sanoo ettei kuvan lisäys onnistu. Kuva muodossa jpeg. Mitä.mä siis teen väärin? :(

Hermes

  • Vieras
Vs: kuvien lisäys
« Vastaus #11 : 18.04.2017, 16:39 »
Galleriaan lisättävien kuvien maksimikoko voi olla 1024 kumpaan tahansa suuntaan.
Profiiliin lisättävien kuvien max leveys 640 (pixeleinä).

Kokeile pienentää, josko sitten onnistuisi.

Missy

Vs: kuvien lisäys
« Vastaus #12 : 18.04.2017, 18:28 »
Kiitos Hermes,onnistui :)

D79Mies

  • Baarikärpänen
  • ****
  • Viestejä: 724
  • Haista vittu ei ole turvasana.
  • Galleria
Vs: kuvien lisäys
« Vastaus #13 : 25.12.2017, 23:25 »
missä muodossa lisättävien kuvien pitää olla?
jpeg kuvia en saa lisättyä
Jpg:nä olen itse lisännyt kaikki kuvani, joten tiedostomuodosta tuskin on kyse tuossa ongelmassa.

Tuo on huomattavan suurempi ongelma, kun käden ulottuvissa ei ole läppäriä, jossa kuvan voisi tallentaa toiseen formaattiin. jpeg ei ole jpg:sta poiketen sallittujen tiedostopäätteiden listalla. Minulla on jäänyt aivan liian monta kertaa liittämättä kuvia viestiketjuun, koska iPadissa on iOS ja piste. Enkä käytä Baaria tietokoneella kuin poikkeustilanteissa.

Kaikki kuvat, jotka napsin väitetään foorumin herjän mukaan jpeg-kuviksi. Mikä on se varsinainen syy, ettei jpeg-kuvia voi sisällyttää sallittuihin? Kyseessä on kuitenkin yleinen kuvaformaatti, eikä foorumia ole tietääkseni pyhitetty käytettäväksi vain PC:lla.

Paistettu Mörkö

  • Grandmaster of Uranus
  • Administrator
  • *
  • Viestejä: 707
  • Suursmurffi 2024 ja Baarin kirstunvartija
  • Galleria
Vs: kuvien lisäys
« Vastaus #14 : 25.12.2017, 23:40 »
Moro,

liitetiedosto-asetuksissa ei ollut .jpeg sallittu, vaikka kyse sinänsä on samasta tiedostomuodosta kuin .jpg. Muutin sen nyt - kokeile, josko nyt toimisi.

Lisäksi pyytäisin huomioimaan että Foorumi suostuu vastaanottamaan korkeintaan 2MB kokoisia liitetiedostoja (==kuvia), joten jos tiedostonkoko ylittää tämän, epäonnistuu latauskin.

Rgds, Mörkö