Kirjoittaja Aihe: Kinkyjen miitit ja anonymiteetin kunnioittaminen  (Luettu 40424 kertaa)

Isrika

  • Baariruusu
  • PoVi
  • V.I.P.
  • *
  • Viestejä: 2687
  • Read the fucking manual.
  • Galleria
Vs: Kinkyjen miitit ja anonymiteetin kunnioittaminen
« Vastaus #90 : 20.05.2016, 11:47 »
Mä en ole silleen kaapissa, että häiritsisi vaikka joku isrikaa huutelisikin. Huutelija tosin vahingossa saattaisi tulla kaapista itsekin ulos, sillä automaattinen reaktio on vastata nikillä takaisin.
Toisessa sakissa mulla on eri nikki käytössä, ja sillä mua puhutellaan siinä porukassa aina ja joka paikassa. Eikä sekään haittaa.
Mulla tosin on ihan hillittömän huono nimimuisti, joten vaikka joku esittelisi itsensä oikealla nimellä, niin todennäköisesti en sitä muista jos nikillä olen oppinut tuntemaan ensin. Tosin harvemmin tulee kenellekään huudeltua heitä kovaa muutenkaan.

Amunet

Vs: Kinkyjen miitit ja anonymiteetin kunnioittaminen
« Vastaus #91 : 20.05.2016, 13:48 »
Yritän esitellä itseni Amunetiksi, kun tapaan porukkaa, joihin oon tutustunut vain kinky-kuvioissa. Joskus livahtaa oikea etunimi, mutta ei siihen maailma kaadu.

Ei tulis mieleenkään alkaa huudella nimimerkillä, jos jossain sattumalta tapaan kinkypiireissä tapaamiani ihmisiä. Voihan sitä ohimennen moikata, jos huomaan tutun naaman, mut nimet nounou never ever. Enkä kyllä usein edes työnny juttusille. Tää on päivänselvää ja jäänyt selkäytimeen, kun on ollut työssä, jossa vaitiolovelvollisuus. Pätee mielestäni myös kinkypiireissä.

Vaikka kyllähän tuo fb pitää huolen, että naamat saa nimet. Toistuvasti on kaveriehdotuksissa naamatuttuja kinkyja.
« Viimeksi muokattu: 20.05.2016, 16:18 kirjoittanut Amunet »

Perhonen89

  • V.I.P.
  • *****
  • Viestejä: 1582
  • Kiltti tyttö
  • Galleria
Vs: Kinkyjen miitit ja anonymiteetin kunnioittaminen
« Vastaus #92 : 22.05.2016, 00:22 »
Itselleni on ollut välillä vaikea miettiä bileissä ja miiteissä, esittäydynkö foorumin nickilläni vai oikealla nimelläni ja olen usein sanonut sekä fooruminickin, että oikean nimeni. Mulle oikean nimen sanominen ei ole ongelma, koska oikea nimeni on kuitenkin osa identiteettiäni - sekä kinkyidentiteettiä että vaniljaelämää.

Itselleni on myös selvää, että jos tutustun johonkin ihmiseen paremmin, esittelen fooruminickini lisäksi oikean nimeni. Tavallaan tulee tunne, että kun paljastan oikean nimeni myös, niin tulen paljastaneeni sen oikean minän ja identiteetin - henkilön nimimerkin takana.

Joku mainitsi sen, että joidenkin ihmisten kohdalla fooruminicki tuntuu oikealta nimeltä. Allekirjoitan tämän myös.

Jen

  • Kanta-asiakas
  • ***
  • Viestejä: 439
  • It's me, no use to act anything else...
  • Galleria
Vs: Kinkyjen miitit ja anonymiteetin kunnioittaminen
« Vastaus #93 : 22.05.2016, 12:29 »
En nyt äkkiseltään muista olenko tähän ketjuun joskus vastannut, enkä jaksa lähteä nyt kaivelemaankaan...

Mutta eiköhän tuo nimimerkki/nimi kohdallani ole melkolailla päivänselvä? Kahden kirjaimen ero, not a biggie in my case ;)

Alexios

  • Helsingin akateemiset kinkyt ry
  • V.I.P.
  • *
  • Viestejä: 1237
  • Truuhampster
  • Galleria
Vs: Kinkyjen miitit ja anonymiteetin kunnioittaminen
« Vastaus #94 : 22.05.2016, 12:47 »
Mulla kolmen kirjaimen ero. ;D Eikä se muutenkaan hirveästi häiritsisi jos joku saisi tietää mun kinkyydestäni.

kuunlilja74

  • Vieras
Vs: Kinkyjen miitit ja anonymiteetin kunnioittaminen
« Vastaus #95 : 22.05.2016, 21:34 »
Kinkypiireissä yleensä nikillä esittäydyn,myös omaa nimeä joskus käytän .

Muualla jos muhun törmää ja tunnistaa niin saa reilusti moikata ja tulla juttelemaan,oikeella nimellä,jos sen tietää.
« Viimeksi muokattu: 22.05.2016, 22:22 kirjoittanut kuunlilja74 »

Feird

  • Vieras
Vs: Kinkyjen miitit ja anonymiteetin kunnioittaminen
« Vastaus #96 : 22.05.2016, 22:18 »
Itse esittelen itseni yleensä nimimerkillä mutta aika usein kerron omankin nimeni samalla. En juurikaan ole käynyt miiteissä mutta mulle on kyllä se ja sama kumpaa siellä käyttää, oikeaa nimeä vai nimimerkkiä. Jos jonkun tuntee jo paremmin niin käytän tietysti mieluiten oikeita nimiä, tuntuu jotenkin kummalliselta puhua ihmisistä heidän nimimerkeillään. Tietysti ihan ymmärrettävää jos joku ei halua omaa nimeään käyttää, tosin jos ei mikään kovin erikoinen etunimi ole niin eipä siitä kauheasti voi vielä mitään tietoa kaivella...mut jokainen tyylillään.

susa-anniina

  • Smurffit
  • Baarikärpänen
  • *
  • Viestejä: 697
  • Sekarotuinen subikoiranarttu tai jotakin muuta
  • Galleria
Vs: Kinkyjen miitit ja anonymiteetin kunnioittaminen
« Vastaus #97 : 23.05.2016, 00:15 »
Mulla varmaan on harvinaisen fiksu tuttavapiiri tai sitten hyvä tuuri käynyt, tai molempia. En muista, että muutamaa väärään paikkaan sanottua "susaa" lukuunottamatta, olisi ikinä mitään ongelmia ollut. NOikin möläytykset on mennyt sen piikkiin että "se on mun toinen nimi ja käytän sitä välillä". HItostako kukaan oudompi ihminen tietää edes mikä mun toinen nimi on, varsinkin kun se oikea toinen nimi ei ole edes kalenterissa :D Kymmeneen vuoteen en ole miiteissä käynyt, mutta, joissakin yksityisissä yhteyksissä sitten ihmisiä kylläkin nähnyt. Sitten olen jonkin verran törmännyt pervoihin työn kautta tai lasten harrastuksissa tai muissa asian kannata täysin epäsopivissa yhteyksissä, eikä kukaan ole osoittanut merkkiä tuntemisesta. Ehkä sitten ei ole edes tunnistanut. Tai sitten olen tosiaan onnistunut ympäröimään itseni hienoilla ja fiksuilla ihmisillä.

Ride

  • Vieras
Vs: Kinkyjen miitit ja anonymiteetin kunnioittaminen
« Vastaus #98 : 23.05.2016, 00:45 »
Omalla nimellä mieluiten. Nimimerkinkin sanon, mutta lähinnä siksi, että jos satun sen verran huomiota herättämään, että joku haluaa taustasta jotain tietoa löytää, niin voi ainakin yrittää.
En näe oman nimen käytölle mitään ongelmaa, jos oman naamankin on uskaltanut näkyviin tuoda. Sen verran on elämän aikana maailman pienuudesta oppinut ja monenlaista kokenut, että tiettyä riskianalyysiäkin osaa tehdä. Siksi nimimerkki on sellainen, että ei haittaa, vaikka joku pikkuisen kaljoissa oleva pöytään änkisi ja nickillä kovaan ääneen moikkaisi ja muusta seurueesta puolet olisivat paikallisen kirkkovaltuuston naispuolisia jäseniä.

peltsi

  • Ribsimestari
  • Administrator
  • *
  • Viestejä: 1194
  • Galleria
Vs: Kinkyjen miitit ja anonymiteetin kunnioittaminen
« Vastaus #99 : 23.05.2016, 01:13 »
Itse valitsin aikoinaan vähän tarkoituksellakin nimimerkikseni lempinimeni, jolla minua on kutsuttu jo parin vuosikymmenen ajan. "Yhden nimen" käyttäminen onkin ollut mukavan vaivatonta, eikä tämän seurauksena ole tarvinut koskaan selitellä sen kummemmin kenellekään skenen ulkopuoliselle että minkäs takia joku tervehti minua juuri sillä ja sillä nickillä. Muutamassakin peliskenessä ja tietenkin ircissä pyörineenä toisten kutsuminen nickeillä on kuitenkin tuttu tapa, enkä pidä sitä mitenkään vieroksuttavana kun itsekin aikoinaan kasvoin aika tehokkaasti siihen sisälle. Tunsin tosin jo näissä, öh, "paremmin päivänvaloa kestävissä skeneissä" liikkuessa rasittavana eri nickien käytön eri yhteyksissä ja nykyisellä valinnallani olenkin onnistunut välttymään moisilta tilanteilta varsin hyvin.

Millä nimellä sitten kutsun toisia kinkyjä? Miiteissä ja muissa yhteisöllisissä tapahtumissa käytän pelkkiä nickejä, sillä kovin moni tuskin haluaa esitellä itseään niissä kuvioissa oikeilla nimillään eikä tätä liene syytä perustella sen tarkemmin. Tiiviimmissä porukoissa, kuten vaikkapa mökkireissuilla, käytän nickejä tai etunimiä tilanteen mukaan. Usein esittäytyessä tulee vaihdettua ensin nickejä, mutta jos on tarkoitus tehdä yhtään sen lähempää tuttavuutta niin usein on tullut myös oikeatkin nimet vaihdettua. Ja vaikka itsekin esittäydyn ensisijaisesti nimimerkilläni, kerron toki oikean nimeni niille jotka luottavat omansa minun tietoisuuteeni. :) Pelkältä nickiltä tuntemiani en lähde kaupungin ihmisvilinässä tervehtimään, mutta etunimellä saatan tuttujani joskus tervehtiäkin.

Mainittakoon vielä lopuksi, että lempinimeni/nickini pitää minutkin kohtalaisen hyvin kaapissa. Tästä kiitos eräälle samalla nimellä tunnetulle mediapersoonalle, johon hakukoneidenkin ensimmäiset pari sataa hakutulossivua todennäköisemmin viittaavat. :D

junnu26

  • Vieras
Vs: Kinkyjen miitit ja anonymiteetin kunnioittaminen
« Vastaus #100 : 23.05.2016, 20:25 »
Enpä panosta sen kummemmin omaan anonymiteettiin, mutta toisaalta kukaan ei käytä omaan nimeäni muutenkaan niin samapa tuo. Toki on mahdollista joku on tunnistanut jostain peltsiä lainaten "ei päivänvaloa kestävissä skeneissä", mutta eipä kukaan ole tullut sanomaan ikinä mitään..ja jos tulisikin niin eipä haittaisi pätkääkään.

Muiden anonymiteettia kunnioitan toki, oikeastaan monesti nickeistä ja kirjoituksista on hauska päätellä minkälainen henkilö oikeasti on.

mooky

  • Vieras
Vs: Kinkyjen miitit ja anonymiteetin kunnioittaminen
« Vastaus #101 : 24.05.2016, 06:53 »
Minä olen Mikko. Saa kutsua kummalla nimellä haluaa, tai keksiä oman

"Hei sinä..." on aika tylsä, mutta sekin menee paremman puutteessa

Tigrita

  • Helsingin akateemiset kinkyt ry
  • Asiakas
  • *
  • Viestejä: 139
  • Galleria
Vs: Kinkyjen miitit ja anonymiteetin kunnioittaminen
« Vastaus #102 : 24.05.2016, 17:41 »
Esittäydyn Tigritana, saa kutsua Ritaksikin. Virallista nimeäni en tunnista omakseni, joten ei sitä tarvitse kenenkään käyttää.

En sanoisi olevani anonyymi tai edes haluavani sitä: toiset puheenaiheet vain kuuluvat eri tilanteisiin kuin toiset ja niistä keskustellaan eri ihmisten kanssa, joten kaikkea ei minusta kukaan tiedä. En taida itsekään tietää ;D

Jos kadulla moikkaa, on kohteliasta myös kertoa, mistä minut tuntee: mulla on surkein ihmismuisti ever.

mooky

  • Vieras
Vs: Kinkyjen miitit ja anonymiteetin kunnioittaminen
« Vastaus #103 : 25.05.2016, 02:14 »
Jos kadulla moikkaa, on kohteliasta myös kertoa, mistä minut tuntee: mulla on surkein ihmismuisti ever.

Amen to that!

chilinen

  • Vieras
Vs: Kinkyjen miitit ja anonymiteetin kunnioittaminen
« Vastaus #104 : 25.05.2016, 19:02 »
Mä olen huomannut tässä taannoin, että meiltä töistä tuttuja on muutamakin täällä, ainakin sen perusteella, miten tuntevat tiettyjä henkilöitä nimellä. En ehkä ihan heti olisi mielissäni, jos nikillä moikataan, eli pelkkä moikkaus riittää :) Ne, jotka tuntevat pitemmältä ajalta, ovat asia erikseen ja osaavat myös anonymiteetin, ihan kaikille uusille en haluaisi nikkini takaa aukeavaa profiilia alkaa selittää. Joskus nämä jutut ovat konservatiivisemmin ajatteleville kollegoille hankalia ja voivat aiheuttaa täysin turhaa mustamaalausta. Jo pelkkä rekisteröidyn nikin olemassaolo sivustolla voi olla syy kehittää kaikenlaisia kahvihuonekeskusteluita, jotka menevät ihan väärien ihmisten tietoon. Ja pidän siitä, että ne, jotka ovat naamiksessa ystäviä, osaavat ottaa huomioon sen, että siellä ollaan ihan itsenään, ei kinkyinä. Ja ne, jotka ovat, ei sekään haittaa, kunhan eivät väännä asiaansa mun sivuilleni.