Äänestys

Oletko mukana työelämässä?

Olen kokopäivätyössä
Olen osa-aikatyössä
Olen työtön
Olen sairaseläkkeellä
Opiskelen
Olen työkyvytön
Olen eläkkeellä
Opiskelen työn ohessa

Kirjoittaja Aihe: Kysy TrueMasterilta - ketju  (Luettu 59810 kertaa)

sweetchild

  • Kanta-asiakas
  • ***
  • Viestejä: 316
  • pikkuinen sweety.
  • Galleria
Vs: Kysy TrueMasterilta - ketju
« Vastaus #60 : 09.06.2022, 18:19 »
Saako tai voiko truumassut pukeutua pinkkiin ja glitteriin?

Sigmamies

  • V.I.P.
  • *****
  • Viestejä: 1031
  • Sanansa mittainen kusipää
  • Galleria
Vs: Kysy TrueMasterilta - ketju
« Vastaus #61 : 09.06.2022, 18:29 »
Työelämässä vastaan tulleiden luontaisesti dominoivien miesten kanssa on alkuun ollut hieman vaikeuksia saada asiat toimiin miten ne kuuluu tehdä mutta vielä ei ole tullut vastaan sellaista dominoivaa joka ei usko puhetta.

Jokapaikassa dominointi taas on mun mielestä typerää ja voin ihan hyvin touhuta vaikka kaverien kanssa mitä ne tykkää tehdä vaikkei ittee niin kiinnostaiskaan.
Ongelmatilanteissa TrueMaster on paras ratkaisija jos hän ei ole tyhmä  :)

Snadistisadisti

  • Porttikiellossa
  • V.I.P.
  • *
  • Viestejä: 1506
  • TrueMaster and proud of it!
  • Galleria
Vs: Kysy TrueMasterilta - ketju
« Vastaus #62 : 09.06.2022, 18:37 »
Saako tai voiko truumassut pukeutua pinkkiin ja glitteriin?
Toki, senkus pukeutuvat siihen, mistä itse tykkäävät.

kaneli

Vs: Kysy TrueMasterilta - ketju
« Vastaus #63 : 09.06.2022, 19:58 »
Aloin kiinnostua haastamaan paitsi käsitykseni TrueMastereista, samalla passaan haasteen eteenpäin teille Aidoille Päälliköille, kuten savossa saatettaisiin sanoa, muutaman asenteita, ongelmanratkaisukykyä ja draaman tajua hahmottavalla tehtävällä!

1. Perustele vastauksesi.
On Suomen TrueMasterit RY:n perustamiskokous.
Paikalle saapuu 12 toisilleen entuudestaan tuntematonta TrueMasteria. On valittava kokouksen aluksi yhdistyksen Puheenjohtaja ja sihteeri. Kaikki ovat yhtä kelvollisia, halukkaita Puheenjohtajaksi tai haluttomia sihteerin tehväviin, sekä yhtä innokkaita perustamaan Suomen TrueMasterit. Äänet menevät tasan, seuraa pitkä hiljaisuus. Millä muulla tavalla ehdotat että valinta tehtäisiin?
(aakkosjärjestys, ikä,  arpomalla...)

2. Vapaamuotoinen kirjoitelma.
Tulevassa (ja kuvitteellisessa) TPE-omistus-avioliitossasi, kuopuksesi 11-vuotias Jukka, avautuu vaivaantuneena sinulle kahden kesken:
"Luin salaa Pekan (15-vuotias esikoinen) päiväkirjaa, vaikkei saisi! Miksi Pekka haaveilee että saisi nuolla jonkun naisen saappaita ja ja... saada strap-onia peppuun? Eikö se satu? Onko pekka silloin se 'aisuri' miksi hän omien sanojensa mukaan haluaisi kovasti olla?"
Miten toimit?

3. Monivalinta, vastaa K(yllä) tai E(i). Kyllä-/Ei-vastauksen perään voi kirjoittaa perusteluja, muttei se ole pakollista.
3.1: Voiko TrueMaster pitää enemmän sisäkissoista lemmikkinä kuin esimerkiksi koirista?
3.2: Voiko TrueMaster olla feministi?
3.3: Olivatko TrueMasterit ennen parempia?
3.4: Oliko TrueMasterin mielestä ennen paremmin?
3.5: Voittaisiko TrueMaster nyrkkitappelussa He-Manin?
3.6: Entä rap-battlessa Kaija Koon?
3.7: Onko TrueMaster lain yläpuolella?
3.8: Entä jos lain olisi lobanneet läpi nimenomaan TrueMastereiden kiusaksi joukko brättejä?
3.9: Kuuluuko ananas TrueMasterin Pizzaan?
3.9.1: Pahoititko nyt mielesi?
3.9.2: Hörähditkö kertaakaan tätä lukiessasi?

vila

  • Kanta-asiakas
  • ***
  • Viestejä: 382
  • Ghetto subi
  • Galleria
Vs: Kysy TrueMasterilta - ketju
« Vastaus #64 : 09.06.2022, 20:00 »
Yhtä asiaa en ole ikinä ymmärtänyt näissä Baarin TrueMaster-keskusteluissa ja kun kerran on tilaisuus niin kysyn:

Kokevatko suomi-skenen TrueMasterit todella olevansa mulkkuja? Siis ihan identiteettitasolla? Vai onko kyse siitä, että on helpompi kuitata ympäristön aiheuttama paine vain toteamalla olevansa mulkku? Oman kokemukseni perusteella dominoivan luonteen omaavat ihmiset ovat oikeastaan järjestää aika polarisoivia ihmisiä, ja kun polarisoi niin ainahan siinä lähtevät niin haukkumasanat kuin keittiödiagnoosit - mutta sehän on ulkopuolisen ihmisen ajatus. En itse osaa jotenkin nähdä sitä, että luontaista auktoriteettia omaavan ihmisen pitäisi olla luonteeltaan mulkku? Vai onko suomi-skenen TrueMastereilla joku toinen mulkkuuden määritelmä?

Eli mitä se mulkkuus tässä yhteydessä niin kuin tarkoittaa?


Snadistisadisti

  • Porttikiellossa
  • V.I.P.
  • *
  • Viestejä: 1506
  • TrueMaster and proud of it!
  • Galleria
Vs: Kysy TrueMasterilta - ketju
« Vastaus #65 : 09.06.2022, 20:51 »
Lainaus käyttäjältä: kaneli
1. Perustele vastauksesi.
On Suomen TrueMasterit RY:n perustamiskokous.
Paikalle saapuu 12 toisilleen entuudestaan tuntematonta TrueMasteria. On valittava kokouksen aluksi yhdistyksen Puheenjohtaja ja sihteeri. Kaikki ovat yhtä kelvollisia, halukkaita Puheenjohtajaksi tai haluttomia sihteerin tehväviin, sekä yhtä innokkaita perustamaan Suomen TrueMasterit. Äänet menevät tasan, seuraa pitkä hiljaisuus. Millä muulla tavalla ehdotat että valinta tehtäisiin?
(aakkosjärjestys, ikä,  arpomalla...)
Asetelma on jo lähtökohtaisesti epätodennäköinen, koska Suomesta tuskin löytyy meitä noin montaa ja jos löytyisi, ei meitä kaikkia saisi kirveelläkään samaan tilaan yhtä aikaa. 😝

Mutta… Sikäli kun näin tapahtuisi, että tällainen kinklaavi oltaisiin perustamassa, on todennäköistä, että liikkeelle paneva voima kaiken taustalla olisi päällikkö. Kuvaamasi kaltaisessa äijäporukassa homma tuppaa onnistumaan kokolailla tuskattomasti, jos on onnistuakseen. Ratkaisu umpikujaan löytyy tarvittaessa neuvottelulla.

Lainaus käyttäjältä: kaneli
2. Vapaamuotoinen kirjoitelma.
Tulevassa (ja kuvitteellisessa) TPE-omistus-avioliitossasi, kuopuksesi 11-vuotias Jukka, avautuu vaivaantuneena sinulle kahden kesken:
"Luin salaa Pekan (15-vuotias esikoinen) päiväkirjaa, vaikkei saisi! Miksi Pekka haaveilee että saisi nuolla jonkun naisen saappaita ja ja... saada strap-onia peppuun? Eikö se satu? Onko pekka silloin se 'aisuri' miksi hän omien sanojensa mukaan haluaisi kovasti olla?"
Miten toimit?
Lähtökohtaisesti lasten ja nuorten kanssa käydään keskustelua seksuaalisuuteen ja seksiin liittyvistä asioista heidän kehitystasolleen soveltuvalla tasolla. Mikäli 11 vuotiaalla tällaisia murheita on, niitä käsitellään vielä melko yleisellä tasolla.

”Erilaiset ihmiset pitävät erilaisista asioista ja joskus ne saattavat tuntua itsestä hassuilta…”

Meillä on onnistuttu junnujen kanssa luomaan ympäristö, jossa seksuaaliasioista on voinut avoimesti kysellä ja keskustella. Luen sen merkittäväksi onnistumiseksi.

Lainaus käyttäjältä: kaneli
3. Monivalinta, vastaa K(yllä) tai E(i). Kyllä-/Ei-vastauksen perään voi kirjoittaa perusteluja, muttei se ole pakollista.
3.1: Voiko TrueMaster pitää enemmän sisäkissoista lemmikkinä kuin esimerkiksi koirista? Kyllä
3.2: Voiko TrueMaster olla feministi? Ei, mikäli kyse on nykymuotoisesta intersektionaalisesta feminismistä. TrueMaster ei vihaa itseään. Tasa-arvon kannattaja sen sijaan TM voi hyvinkin olla.
3.3: Olivatko TrueMasterit ennen parempia? Eivät
3.4: Oliko TrueMasterin mielestä ennen paremmin? Yksilöllistä, mutta minusta ei.
3.5: Voittaisiko TrueMaster nyrkkitappelussa He-Manin? Ehdottomasti. Sarjakuvahahmoilla ei ole mitään saumaa, vaan päätyisivät saunanpesän sytykkeeksi.
3.6: Entä rap-battlessa Kaija Koon? Todennäköisesti, jos joku saisi TM:n moisesta innostumaan. Meillä on tapana pelata voittaaksemme.
3.7: Onko TrueMaster lain yläpuolella? Kukaan ei ole lain yläpuolella.
3.8: Entä jos lain olisi lobanneet läpi nimenomaan TrueMastereiden kiusaksi joukko brättejä? Se on merkityksetöntä tässä kontekstissa. Lakia rikkova kansalainen vastaa teoistaan ja kantaa seuraukset.
3.9: Kuuluuko ananas TrueMasterin Pizzaan? Ainakin minun tapauksessani. Ja tietenkin minä olen oikeassa.
3.9.1: Pahoititko nyt mielesi? Mistä?
3.9.2: Hörähditkö kertaakaan tätä lukiessasi? Ei pystynyt, kun olin juuri niellyt seipään pitääkseni niskan jäykkänä.

Snadistisadisti

  • Porttikiellossa
  • V.I.P.
  • *
  • Viestejä: 1506
  • TrueMaster and proud of it!
  • Galleria
Vs: Kysy TrueMasterilta - ketju
« Vastaus #66 : 09.06.2022, 21:05 »
Yhtä asiaa en ole ikinä ymmärtänyt näissä Baarin TrueMaster-keskusteluissa ja kun kerran on tilaisuus niin kysyn:

Kokevatko suomi-skenen TrueMasterit todella olevansa mulkkuja? Siis ihan identiteettitasolla? Vai onko kyse siitä, että on helpompi kuitata ympäristön aiheuttama paine vain toteamalla olevansa mulkku? Oman kokemukseni perusteella dominoivan luonteen omaavat ihmiset ovat oikeastaan järjestää aika polarisoivia ihmisiä, ja kun polarisoi niin ainahan siinä lähtevät niin haukkumasanat kuin keittiödiagnoosit - mutta sehän on ulkopuolisen ihmisen ajatus. En itse osaa jotenkin nähdä sitä, että luontaista auktoriteettia omaavan ihmisen pitäisi olla luonteeltaan mulkku? Vai onko suomi-skenen TrueMastereilla joku toinen mulkkuuden määritelmä?

Eli mitä se mulkkuus tässä yhteydessä niin kuin tarkoittaa?
Kyllä tästä on ollut vahva yhteisymmärrys, eli mulkkuja olemme. Omien havaintojeni mukaan olemme lähes aina oikeassa (omasta mielestämme) ja seisomme myös näkemystemme takana. Lisäämällä tähän vielä usein kärkevä tapa ilmaista itseään, se luo nopeasti aika vittumaisen kuvan.

Lisäksi, jos tarkastellaan asiaa luonteenpiirteiden näkökulmasta, on tyypillisiä piirteitä ehdottomuus ja se ettei konfliktiin joutuminen aiheuta meissä yhtä paljoa ahdistusta, kuin ihmisille yleensä. Samoin mielensäpahoittamisen kulttuuri lähinnä huvittaa, koska tyhjästä pahastuminen ei merkitse meille mitään.

Osa tästä kriteeristä saattaa myös juontaa juurensa hirtehiseen itseironiaan.

MrA

  • Vieras
Vs: Kysy TrueMasterilta - ketju
« Vastaus #67 : 09.06.2022, 21:25 »
Viestintä epäonnistuu aina, paitsi sattumalta - Osmo A Wiio, kruunaten mulkun vaikutelman.

vila

  • Kanta-asiakas
  • ***
  • Viestejä: 382
  • Ghetto subi
  • Galleria
Vs: Kysy TrueMasterilta - ketju
« Vastaus #68 : 09.06.2022, 21:30 »
Tulkitsenko nyt oikein, että on vain helpompi ilmoittaa disclaimerina "oon mulkku" kuin käydä thread-tolkulla filosofis-analyyttisia keskusteluja onko oikein olla poliittisesti epäkorrekti?

Olen itse oppinut True Master-termin muualta kuin suomi-skenestä niin olen aina käsittänyt, että True Masterin alistumisen Bertrand Russellin ajatuksen kautta:
"One should respect public opinion insofar as is necessary to avoid starvation and keep out of prison, but anything that goes beyond this is voluntary submission." Ehkä se sitten tekee ihmisen mulkuksi jos ei osaa alistua sen pidemmälle.


Tämä on kyllä tosi mielenkiintoinen thread, kiitos tästä!

Snadistisadisti

  • Porttikiellossa
  • V.I.P.
  • *
  • Viestejä: 1506
  • TrueMaster and proud of it!
  • Galleria
Vs: Kysy TrueMasterilta - ketju
« Vastaus #69 : 09.06.2022, 21:56 »
Tuo Russelin ajatus ei ole lainkaan huono tulkinta, josta ”mulkku” on vain yksinkertaistavalla tavalla tehty tiivistelmä. Liian filosofiseksi menevä keskustelu ei kenties ole tällä alustalla hedelmällisimmillään. TrueMaster saunailloissa näitä on joskus pohdittu, se on hyvä foorumi.

Blondewolf

Vs: Kysy TrueMasterilta - ketju
« Vastaus #70 : 10.06.2022, 00:38 »
Bertrand Russellin ajatuksen kautta:
"One should respect public opinion insofar as is necessary to avoid starvation and keep out of prison, but anything that goes beyond this is voluntary submission." Ehkä se sitten tekee ihmisen mulkuksi jos ei osaa alistua sen pidemmälle.

Olipas mielenkiintoinen lainaus.  :love:

irhe

  • Asiakas
  • **
  • Viestejä: 155
  • Lumoava kirous
  • Galleria
Vs: Kysy TrueMasterilta - ketju
« Vastaus #71 : 10.06.2022, 17:35 »
Löytyykö populaarikulttuurista hyvää esimerkkiä truumasterista, kuka/ketkä ja mikä heissä kuvastaa truumasteriutta?

Von

  • Baarikärpänen
  • ****
  • Viestejä: 723
  • TrueMaster 1%
  • Galleria
Vs: Kysy TrueMasterilta - ketju
« Vastaus #72 : 10.06.2022, 19:33 »
Löytyykö populaarikulttuurista hyvää esimerkkiä truumasterista, kuka/ketkä ja mikä heissä kuvastaa truumasteriutta?

Ron Swanson.

Snadistisadisti

  • Porttikiellossa
  • V.I.P.
  • *
  • Viestejä: 1506
  • TrueMaster and proud of it!
  • Galleria
Vs: Kysy TrueMasterilta - ketju
« Vastaus #73 : 10.06.2022, 20:43 »
Löytyykö populaarikulttuurista hyvää esimerkkiä truumasterista, kuka/ketkä ja mikä heissä kuvastaa truumasteriutta?
Clint Eastwoodin näyttelemä hahmo Walt Kowalski elokuvassa Gran Torino on asenteeltaan ja olemukseltaan oikeansuuntainen. Tekee sen mitä täytyy, ei peräänny tai väistä paineen alla ja pitää omiensa puolta loppuun saakka. On myös suorapuheinen ja kaikesta huolimatta pinnan alla hyväsydäminen hahmo. 

Vaikeata löytää sopivaa hahmoa, johon osaisi samaistua ja tunnistaa TM:n ominaisuuksia. Monesta hahmosta löytyy jotakin, jopa Hannibal Lecteristä, mutta aina jokin klikkaa.

Pulse

  • Turun Baletti
  • Kanta-asiakas
  • *
  • Viestejä: 418
  • Pulse est 7\3\2011 bdsmbaari
  • Galleria
    • Fetlife profiili
Vs: Kysy TrueMasterilta - ketju
« Vastaus #74 : 11.06.2022, 21:43 »
Itselle suurin eettinen probleemi on: voiko TM olla uskottava jos on palkkatöissä toiselle (=lue, alisteisessa työsuhteessa - mielestäni ei voi) Entä, voiko olla alisteissa suhteessa yhteiskuntaan: maksaa veroa, jne... !? TM on mun mielestä pystyttävä todistaan "outlaw -status" jotta voi olla uskottava!? Käyttämään kaikkia systeemeitä hyväkseen -Ei niin että järjestelmä käyttää hyväksi..