Äänestys

Oletko mukana työelämässä?

Olen kokopäivätyössä
Olen osa-aikatyössä
Olen työtön
Olen sairaseläkkeellä
Opiskelen
Olen työkyvytön
Olen eläkkeellä
Opiskelen työn ohessa

Kirjoittaja Aihe: Kysy TrueMasterilta - ketju  (Luettu 59685 kertaa)

HuulillaPiirrettyM

  • Kanta-asiakas
  • ***
  • Viestejä: 288
  • TrueMaster 1% Demiurgi emergoitui
  • Galleria
Vs: Kysy TrueMasterilta - ketju
« Vastaus #555 : 01.10.2022, 08:05 »
Vai käy tie tosi-isäntäinkin sydämiin kakkupöydän kautta.
En ole yllättynyt, sillä niin äiti opetti.

Teen kyllä kakkuja myös munilla ja kermoilla, jopa mansikoilla. Huomiseksi listalla on porkkanakakun lisäksi mustikkamutakakku.

Pitääköhän tässä nyt julistautua karkkikauppakuningattaren sijaan päiväkakkuorjattareksi?

Vakavampia kysymyksiä TrueMasteille:
- Miten kuvailisit BDSM:n merkitystä omassa elämässä? Mikä siinä on sinulle tärkeää, metkityksellistä ja nautinnollista? Entä koetko BDSM:llä olevan negatiivisia vaikutuksia elämääsi? Jos, miten?
- Kuinka suurelta osin BDSM merkitsee sinulle seksiä ja seksuaalisuutta, kunka suurelta osin taas elämäntapaa? Miten koet näiden eroavan toisistaan vai voiko niitä erottaa?
- Voisiko TrueMaster olla vanilja?

Miten muuten puolukkapiirakka vaniljakastikkeella?

Pohdiskelen enemmän kun vastailen niin ei mene kenenkän suodatin tukkoon, enkä viittaa tällä ketjun kysymyksiin vastaileviin.

"Olen se josta äitisi varoitti, mutta itse unelmoi" opetukset on hyvästä, on ne sitten teoriaa tai käytäntöä.
Isäni opetti sokerikakkutaikinan salat jo ennen kun opin lukemaan, sitä sitten syötiin raakana tai paisteltiin kierrätysfoliorasioissa, jopa leivinuunissa joskus. Sekaan löysi melko pian myös kaakaojauhe ja omatoiminen variointi on jatkunut siitä lähtien. Tie sydämeen käy rintalastan lävitse ja kaikki merkityksellisen makuinen ravinto on yksi parhaista tavoista luoda merkityksiä ihmissuhteisiin, jopa kielimuurien ylitse ja osoittaa miten paljon yhteistä ja kohtalaisen olennaistakin erilaisten ihmisten väliltä löytyy.

Vastaaamatta mihinkään, teen vastakkysymyksen, onko vegaaninen porkkanakakku parempaa, lopputuloksen, teknisen valmistamisen tai muun osalta niin sanotusti perinteiseen verrattuna? Mikäli näin on haluan vaihtaa reseptejä tai porkkanakakkuja   ;D "hellan ja minun väliin ei ole välttämättä viisasta tunkea", yllättävän antoisa kokemus se silti saattaa olla. Mikä kenenkäkin intresseihin, itsensä toteuttamiseen ja harrastuksiin kuuluu. Syödä täytyy aina ja toisinaan sillä on hyvä olla ravinnonottoakin enemmän merkitystä.

HC vanilja, no limits - never again  >:D jos sitä koskaan oikeastaan on ollutkaan.

-HPM

"Raudasta mielet
terästä suu
tarttuu kaikkeen
ristitty mies

Sieluilla ei ole koskaan rauhaa
tuska on syvä ja savinen tie
ainoa vapaus on mullaksi muuttua
kulkea varmaa matkaa

Ne ottivat sinun pääsi
niinkuin ne tahtovat meidän
Ne ottivat sinun pääsi
niinkuin ne tahtovat meidän

Syö tämä käärö
korvista ilmaan
suissanne puhuu
ne kaksi terää


Snadistisadisti

  • Porttikiellossa
  • V.I.P.
  • *
  • Viestejä: 1506
  • TrueMaster and proud of it!
  • Galleria
Vs: Kysy TrueMasterilta - ketju
« Vastaus #556 : 01.10.2022, 09:12 »
Sitä jäin vielä miettimään tuon porkkanaisen syötin osalta, että mahtaneeko se olla gluteenitonta. Varjelen vatsaröllykkääni ja vältän moisia aineita vallan.

Mutta sitten kysymyksiisi…
Lainaus käyttäjältä: belladonna
Vakavampia kysymyksiä TrueMasteille:
Miten kuvailisit BDSM:n merkitystä omassa elämässä?
BDSM on olennainen osa jokapäiväistä elämääni, elänhän 24/7 TPE suhteessa orjattareni ja toisen vaimoni kanssa. Se tuntuu luonnolliselta tavalta olla ja elää jopa siinä määrin ettei sitä aina edes muista. Niinkin äärimmäisen asetelman läsnäolo arjessa palvelee molempien tarpeita, mutta on kuitenkin ensisijaisesti rakkaussuhde. Merkityksellinen tavoilla, joita on vaikeata pukea sanoiksi ulkopuolisille.
Lainaus
Mikä siinä on sinulle tärkeää, metkityksellistä ja nautinnollista?
BDSM palvelee tarpeitani ja halujani mahdollistaen niiden tyydyttämisen käytännössä. Se tuo mielenrauhaa ja tyynnyttää sisälläni asuvan pedon, joka vaatii päästä satuttamaan vinkulelun lihaa. Nautinto tulee kivun ja dominoinnin kautta alistuvan reaktioista. Merkityksellisyydestä kertoo esimerkiksi se, että session aikana maailma ympärillä lakkaa olemasta, ajalla tai paikalla ei ole väliä ja on vain ihmiset tekemässä kipeän kiimaisia asioita.
Lainaus
Entä koetko BDSM:llä olevan negatiivisia vaikutuksia elämääsi? Jos, miten?
Parikymmentä vuotta sitten, löydettyäni BDSM maailman, heittäydyin siihen kolmella voltilla ja kahdella kierteellä niskat taittaen. Toisin sanoen haalin paljon kokemuksia eri ihmisten kanssa malttamatta pysähtyä reflektoimaan sen vaikutuksia vaimooni ja perheeseeni. Onneksi kommunikaatio pelasi ja vaimoni pyytäessä painamaan jarrua tein sen. Otin erätauon, jossa käsittelimme asiat ja sovimme pelisäännöt - rajat TrueMasterille.

Toinen negatiivinen aspekti on ajoittainen kipuilu mustasukkaisuuden kanssa, josta onneksi selviää puhumalla - vaikka joskus se on helvetin vaikeaa.
Lainaus
Kuinka suurelta osin BDSM merkitsee sinulle seksiä ja seksuaalisuutta, kunka suurelta osin taas elämäntapaa? Miten koet näiden eroavan toisistaan vai voiko niitä erottaa?
BDSM itsessään liittyy suurelta osin seksuaali-identiteettiin, joka kuitenkin on erottamaton osa kokonaisuudesta. Se on ehdottomasti myös osa TrueMasterien elämäntapaa, joskin mainitut kyllä kietoutuvat vahvasti toisiinsa. Näiden kahden tarkkarajainen erottaminen on vaikeaa, ellei mahdotonta.
Lainaus
Voisiko TrueMaster olla vanilja?
Ei. Ellei tunnista itsessään luontaista Dominoivuutta, tai jos tunnistaa muttei elä sen mukaan, ei ole mahdollista olla TrueMaster. Olemme siis kaikki jonkin sortin vinokkalta.
Lainaus
Miten muuten puolukkapiirakka vaniljakastikkeella?
Ei kyllä ole sieltä kärkipäästä suosikkeja. Jättäisin kyllä väliin tämän herkun.

morjasi

Vs: Kysy TrueMasterilta - ketju
« Vastaus #557 : 01.10.2022, 10:38 »
Voiko true master alistaa varattua naista tai pariskuntaa?

Snadistisadisti

  • Porttikiellossa
  • V.I.P.
  • *
  • Viestejä: 1506
  • TrueMaster and proud of it!
  • Galleria
Vs: Kysy TrueMasterilta - ketju
« Vastaus #558 : 01.10.2022, 12:25 »
Voiko true master alistaa varattua naista tai pariskuntaa?
Ilman muuta voi. Joskus olen itsekin sellaista tehnyt ja kivaa on ollut. Pidän kyllä tärkeänä ettei ketään petetä tai touhuta salaa jonkun selän takana. Pettäminen on perseestä ja vahingoittaa kaikkia osallisia jollakin tasolla. Avoimin kortein ja reilulla meiningillä kaikenlaiset kokoonpanot voivat toimia ihan nussakasti.


irhe

  • Asiakas
  • **
  • Viestejä: 155
  • Lumoava kirous
  • Galleria
Vs: Kysy TrueMasterilta - ketju
« Vastaus #559 : 01.10.2022, 12:47 »
Sitä jäin vielä miettimään tuon porkkanaisen syötin osalta, että mahtaneeko se olla gluteenitonta. Varjelen vatsaröllykkääni ja vältän moisia aineita vallan.
Hmm, tämä tarvinnee tuotekehittelyä. Olen jossain vaiheessa leiponut paljonkin gluteenittomasti, mutta porkkanakakkua en ole gluteenitta tehnyt. Uskoisin saavani senkin toimimaan.

teen vastakkysymyksen, onko vegaaninen porkkanakakku parempaa, lopputuloksen, teknisen valmistamisen tai muun osalta niin sanotusti perinteiseen verrattuna?
Lienen jäävi vastaamaan, ja mahtaa mennä nyt ohi topikin aiheen, mutta minusta vegaaniversio on parempaa, tai en koskaan ole saanut yhtää hyvää ns. perinteistä porkkanakakkua kuin mitä olen vaikkapa itse tehnyt. Onpa myös moni maistaja päätynyt ylistämään tekemääni porkkanakakkua. Kerran onnistuin tekemään jopa itseni mielestä täysin ylivertaista kakkua lisäämällä taikinaan armanjakkia. Minähän siis inhoan konjakkia, armanjakkia ja vastaavia litkuja, mutta ystäväni lahjoitti minulle kerran pullon jätettyään itse alkoholin tyystin. Armanjakki oli saatava johonkin käytettyä ja lorautin sitä melko reilulla kädellä porkkanakakkutaikinaan. Lopputulos oli taivaallinen, syntisen herkullinen.

HuulillaPiirrettyM

  • Kanta-asiakas
  • ***
  • Viestejä: 288
  • TrueMaster 1% Demiurgi emergoitui
  • Galleria
Vs: Kysy TrueMasterilta - ketju
« Vastaus #560 : 01.10.2022, 13:14 »
Sitä jäin vielä miettimään tuon porkkanaisen syötin osalta, että mahtaneeko se olla gluteenitonta. Varjelen vatsaröllykkääni ja vältän moisia aineita vallan.
Hmm, tämä tarvinnee tuotekehittelyä. Olen jossain vaiheessa leiponut paljonkin gluteenittomasti, mutta porkkanakakkua en ole gluteenitta tehnyt. Uskoisin saavani senkin toimimaan.

teen vastakkysymyksen, onko vegaaninen porkkanakakku parempaa, lopputuloksen, teknisen valmistamisen tai muun osalta niin sanotusti perinteiseen verrattuna?
Lienen jäävi vastaamaan, ja mahtaa mennä nyt ohi topikin aiheen, mutta minusta vegaaniversio on parempaa, tai en koskaan ole saanut yhtää hyvää ns. perinteistä porkkanakakkua kuin mitä olen vaikkapa itse tehnyt. Onpa myös moni maistaja päätynyt ylistämään tekemääni porkkanakakkua. Kerran onnistuin tekemään jopa itseni mielestä täysin ylivertaista kakkua lisäämällä taikinaan armanjakkia. Minähän siis inhoan konjakkia, armanjakkia ja vastaavia litkuja, mutta ystäväni lahjoitti minulle kerran pullon jätettyään itse alkoholin tyystin. Armanjakki oli saatava johonkin käytettyä ja lorautin sitä melko reilulla kädellä porkkanakakkutaikinaan. Lopputulos oli taivaallinen, syntisen herkullinen.

Gluteenittomuus ei liene kovinkaan iso ongelma, tästä täytyy sanoa että mm piirakkapohja gluteeniyyomista jauhoista on hyvissä yhteyksissä täytteen kanssa paljonkin patempi vaihtoehto tai niin jauhoseoshan se taitaa olla mitä on tullut kokeiltua.

Porkkanakakkuaihe on hyvinkin olennainen, aikeenahan on käyttää sitä TM houkutteluun, joten kysyminen ja keskustelu on varmasti ketjussa paikallaan. Armanjakki on kyllä haasteellinen litku hävitettäväksi, onneksi ei sentään arrakkipunssia jättänyt juomatta kun saldo tuli täyteen, toki pikku särmä tai reilukin terästys on paikallaan monessa. Omaksi onneksi joulusinappiin kuuluvasta konjakista ei vielä ratkea loppiaiseen kestävä putki, eikä absolutismi ole onneksi tarpeen. Hetket joissa katoavat niin armanjakit kun edellisvuoden lahjaglögit ovat jättäneet kaihoisia muistoja, mutta tarpeen nekään eivät liene enää. Moneen se alko kuuluu keittiössä ja monessa sen voi korvata, mutta kyllä se nyt vaikka risotto valkoviinin vaatii, vaikka kasvisliemelläkin onnistuu.

Liekö oman ketjun paikka pian, puhutaanhan täällä politiikkaakin ja siellä ei reseptit paljon vaihdu  eikä makuasioista kiistellä.

-HPM

"Juoppa tuoppi poronkusta, poronkustapa hyvinkin"

Nellietied

  • Rsyke
  • Baarikärpänen
  • *
  • Viestejä: 670
  • Little with an attitude
  • Galleria
Vs: Kysy TrueMasterilta - ketju
« Vastaus #561 : 01.10.2022, 16:31 »
Miten eri tavoin juot kahvisi ja miksi se on mustaa?
Vaikuttaako truemasterointi kahvisi väriin, koostumukseen, hajuun ja laatuun?
Käytätkö lehmää vai jotain muuta lypsettävää ehostetta kahvissasi?

Kysyn, koska haluan tietää varioiko truumasterien kahvitilastot vai voiko teidät yleistää yhdeksi mustaa kahvia kuluttavaksi laumaksi. ::)

HuulillaPiirrettyM

  • Kanta-asiakas
  • ***
  • Viestejä: 288
  • TrueMaster 1% Demiurgi emergoitui
  • Galleria
Vs: Kysy TrueMasterilta - ketju
« Vastaus #562 : 01.10.2022, 23:13 »
Miten eri tavoin juot kahvisi ja miksi se on mustaa?
Vaikuttaako truemasterointi kahvisi väriin, koostumukseen, hajuun ja laatuun?
Käytätkö lehmää vai jotain muuta lypsettävää ehostetta kahvissasi?

Kysyn, koska haluan tietää varioiko truumasterien kahvitilastot vai voiko teidät yleistää yhdeksi mustaa kahvia kuluttavaksi laumaksi. ::)

Hmm..olen melko varma että kysyt muista syistä, mutta vastailenpa silti. Tilastoituu sitten tai ei.

TM identifoituvista et saa laumaa sattuneesta syystä, et kahvin etkä oikein minkään perusteella.

Itselleni kahvi on erittäin tärkeä osa arkea ja juhlaa, se jopa tekee oman juhlahetkensä niin halutessani. Tilastopoikkeavana kulutan noin 2-3 kertaa kahvia enemmän kuin mitä laskennallinen per asukas kulutus on vuodessa. Mitä nautintatapaan tulee, mitä vahvempaa, tummempaa ja aromikkaampaa, sen parempi, sama pätee muutamiin muihinkin paheisiin.
En sylje juuri koskaan kahvikuppiin, mutta epäilyttävissä tarjoiluolosuhteissa joukkoon päätyy kermaa ja sokeria, nämä ovat maku- ja käytännönsyistä jääneet vuosia sitten jo pääsääntöisesti käytöstä. Erikoiskahvit sitten erikseen, mausteet ja maitovaahdot vaihtelevine määrinen kuuluvat tai eivät kuulu niihin. Kahvin maku ei sovi kaikkeen, muutamia ehdottomia eitä löytyy ja on tullut kokeiltua vain sen kerran.

Vaaleapaahtoinen kahvi on tummaa paahtoa huomattavasti happamampaa, tumma on siis suurkuluttajalalle parempi valinta, jo ihan lieveilmiöiden ja yrittäjänpastillien kulutuksen kannalta, mausta nyt puhumattakaan. En varsinaisesti ns
 hifistele kahvin kanssa, mutta itsejauhetut pavut ja hiukan perinteistä kahvinkeitintä paperisuodattimineen vinkeämmät valmistustavat nostavat kahvinautinnon tasoa.
Arkikahvia pukkaa lähinnä määrän takia ihan normikeitin, mitään MoccaMaster koulukuntaa en ole lähtenyt fanaattisesti kannattamaan, vaikka sellainenkin löytyy, eikä käy kieltäminen etteikö aivan vallan mainiota kahvia sellaisellakin synny.

Hetken pohdittuani saattaa jopa olla että tietynlainen itsekkyys kahvin suhteen on osa omaa olemista, juon toisaalta kielloista huolimatta muiden mielestä aivan järkyttävää kokoon keitettyä kuraa ja toisaalta olen antanut itse keittämässäni kahvissa myöden tähän mennessä vain yhden henkilön vuoksi elämäni aikana, monenlaisista asioista voidaan neuvotella, minun kahvini ei ole ihan ensimmäinen sellainen, se on minun kahvini. Yhteinen sävel kahviasioissa on mukava sattuma, mutta kukin tavallaan.

Itse lasken kahvinjuonti tapoihin varsinaisen kahvin ja sen lisukkeiden lisäksi myös olosuhteet, seuran ja asiayhteyden. Tämän päivän paras kupillinen tuli juotua kuksasta, mustana, pimenevässä syysillassa, parhaassa mahdollisessa seurassa, toinen saapasjalka hetkeä aiemmin puolta reittä myöten uitettuna raikastavan kylmässä vedessä. Termarikahvia toki "vaan" eikä nuotiopaikasta huolimatta ollut eläväntulen hetki.

Pidemmittä runoiluitta, en usko että omine kahvikulttuureineni poikkean mitenkään valtavasti kahvinjuojista yleensä, mutta sen moninainen merkityksellisyys ja omien pienten sävyerojen tärkeys tekee yleistyksestä tässä yhteydessä valitettavan mahdotonta.

Pidän lehmänkellon äänestä lypsämisen ja utareiden heiluttelun yhteydessä, myös hiukan vastentahtoinen ujo "muuu" miellyttää kovasti. Tämän päivän prosessoidut maidot ovat aika kaukana maidosta, saati sitten mitään etäisestikään puurolle maistuvia korvikkeita en kaipaa kahviini, kaikkeen toki varmasti tottuisi, mutta jo pelkkä kahvin valmistuskaari kuormittaa ihan riittävästi omaatuntoa, joten vähempi parempi lisukkeissakin.

-HPM

"Ja jossain risteyksessä
Selällään maan tomussa
Kasvot katsoo taivasta
Kun sataa maitoa
Pirun maitoa
Pirun maitoa
Hapanta ja paksua
Maan ja lannan tuoksua
Tummaa, verenlämpöistä"


vila

  • Kanta-asiakas
  • ***
  • Viestejä: 382
  • Ghetto subi
  • Galleria
Vs: Kysy TrueMasterilta - ketju
« Vastaus #563 : 02.10.2022, 10:57 »

Lainaus
Voisiko TrueMaster olla vanilja?
Ei. Ellei tunnista itsessään luontaista Dominoivuutta, tai jos tunnistaa muttei elä sen mukaan, ei ole mahdollista olla TrueMaster. Olemme siis kaikki jonkin sortin vinokkalta.

Miten tässä yhteydessä määritellään vanilja? Esimerkiksi jos ihminen täyttää kaikki tuolla listatut TM-kriteerit, mutta harrastaa "rajua" seksiä (ja ottaa dominoivan roolin siinä) ilman BDSM-tauhkaa ympärillä niin onko hän vanilja vai ei? Eli tarkoittaa vanilja tässä yhteydessä lähinnä "tasa-arvoista" paijausseksiä?


Miten eri tavoin juot kahvisi ja miksi se on mustaa?
Vaikuttaako truemasterointi kahvisi väriin, koostumukseen, hajuun ja laatuun?
Käytätkö lehmää vai jotain muuta lypsettävää ehostetta kahvissasi?

Kysyn, koska haluan tietää varioiko truumasterien kahvitilastot vai voiko teidät yleistää yhdeksi mustaa kahvia kuluttavaksi laumaksi. ::)

Hei tosi hyvä kysymys! Odotan mielenkiinnolla lisää vastauksia tähän. Tosin minä olisin kyllä tosi pettynyt jos kaikki TM:t ryystävät ämpäritolkulla tummaa paahtoa. Tumma paahtohan  valmistetaan yleensä heikompilaatuisista pavuista, koska makuvirheet peittyvät paahdon alle.

IKRM

  • V.I.P.
  • *****
  • Viestejä: 1542
  • kizzzan Herra
  • Galleria
Vs: Kysy TrueMasterilta - ketju
« Vastaus #564 : 02.10.2022, 11:08 »
Vaniljajäätelö on edelleen mielestäni erinomaista, annokseen kannattaa aina ottaa yksi vaniljapallo, ja muut pallot vaihtevasti sen hetkisen fiiliksen mukaan.

Sama pätee seksiin ja bdsm:ään.

IKRM

Perhonen89

  • V.I.P.
  • *****
  • Viestejä: 1582
  • Kiltti tyttö
  • Galleria
Vs: Kysy TrueMasterilta - ketju
« Vastaus #565 : 02.10.2022, 11:22 »
Jos TrueMaster kokee ettei ole enää kiinnostunut tapamaaan vaikka leikkikaveriaan, niin kertooko hän rehdisti, että kiinnostusta tapaamiseen ei enää ole vai ghoustaako hän tämän?

HuulillaPiirrettyM

  • Kanta-asiakas
  • ***
  • Viestejä: 288
  • TrueMaster 1% Demiurgi emergoitui
  • Galleria
Vs: Kysy TrueMasterilta - ketju
« Vastaus #566 : 02.10.2022, 12:33 »


Lainaus

Hei tosi hyvä kysymys! Odotan mielenkiinnolla lisää vastauksia tähän. Tosin minä olisin kyllä tosi pettynyt jos kaikki TM:t ryystävät ämpäritolkulla tummaa paahtoa. Tumma paahtohan  valmistetaan yleensä heikompilaatuisista pavuista, koska makuvirheet peittyvät paahdon alle.

Saattaa olla että vastauksia joutuu odottelemaan, koska kysymys pohjautuu toisessa ketjussa syntyneeseen keskusteluun, joka jälleen kerran vain katsottiin tarpeelliseksi levittää tänne kysy-TM ketjuun. Tilastollisesti pidän kuitenkin hyvin todennäköisenä että juon tosiaan jonkun toisen kahvit vuoden aikana.

Tuo tummaan paahtoon käytettävien papujen laatu on oikeastaan aika itsestäänselvyys, eikä sitä ole sen kummemmin tullut edes mietittyä, mutta näin se hyvin varmasti on. Kuten kaikessa markkinataloudessa paska koitetaan myydä mahdollisimman tehokkaasti. Maitokommentissanihan tätä sivuan, mitä lie värjättyä vettä, ruokakermoissa on enemmän selluloosaa kun ruokaa tai kermaa ja niin edelleen, marinadi peittää aistinvaraiselta arvioinnilta paljon, nesteitä pumpataan painonnostamiseksi muuallekin kun joulukinkkuihin. Hedelmät kypsytetään ties millä, värjätään ties millä, uhanalaiseksi syöty laji korvataan ties millä jne jne.

Ja sitten kotikeittiöön, huono kokki koreilee raaka-aineilla, kuten sanotaan. Ihan en vielä ole prännäriä entisöinyt käyttöön, mutta veivattavan myllyn olen sentään koekäyttänyt, oikeastaan vain todetakseni miten erilaista elämä oli joskus, kun aikaa toisaalta kului, mutta sitä myös oli luomaan suurempia merkityksiä aivan yksinkertaisemmillekin arjen askareille. Nyt aletaan olemaan kaukana alkuperäisestä kahviaiheesta, se kun linkittyikin alkujaan yleistyksen ja heijastehuumorin, sormellaosoittelun kautta tähän ketjuun. Toivon myös että mikäli hihitytti tumman paahdon merkitys paskan raaka-aineen piilottelussa, vertauskuvallisesti TM yhteydessä, niin avoimesti siitäkin on kivempi keskustella. Tiesitkö että (E)-8-metyyli-N-vanillyyli-6-noneeniamidi eli kapsaisiinin käyttötarkoitus on alunperin pohjautunut lämpimissä olosuhteissa mädäntyvän lihan makuhaittojen peittämiseen ruuanvalmistuksessa? Ihminen on luova eläin.

-HPM

"Lopeta"
Kartta on valmis
Odottaa kahvitaukoja, tupakkaa
Mene pois
Minä tarvitsen sinua
Tarvitsen kaikkea liikaa
Sidetarpeita
Hajoaa laivat pulloissa
On minulla hauskaa"


HuulillaPiirrettyM

  • Kanta-asiakas
  • ***
  • Viestejä: 288
  • TrueMaster 1% Demiurgi emergoitui
  • Galleria
Vs: Kysy TrueMasterilta - ketju
« Vastaus #567 : 02.10.2022, 12:48 »
Jos TrueMaster kokee ettei ole enää kiinnostunut tapamaaan vaikka leikkikaveriaan, niin kertooko hän rehdisti, että kiinnostusta tapaamiseen ei enää ole vai ghoustaako hän tämän?

Ghoustaus on perseestä, toisaalta joskus ainoa mahdollinen keino, vaikka suora selkeä kommunikointi on aina se ensisijaiseti oikea tapa. Esimerkiksi rajattomien kanssa tai muuten puhetta ymmärtämättömien kanssa, ei jää usein muuta vaihtoehtoa kun yksipuolinen yhteyden katkaiseminen. Sama pätee myös tilanteissa joissa käytettävissä olevat voimavarat ovat jostain syystä rajalliset, mikäli toisen osapuolen todellinen luinne tulee esiin siitä huolimatta että on esitetty "pieni hetki olette pidossa"-toive.

Tässä oletetusti tarkoitettu ghoustaus, jossa toinen jää ihmettelemään mitä tapahtui ja miksi toinen katosi on todella kurjaa, ihminen kehittyy hyvin herkästi ihan väärään suuntaan sellaista kohdatessaan, joko nostaen itsensä perusteettomasti ylös tai vielä todennäköisemmin päätyen kerta toisensa jälkeen hajoamaan enemmän itsetuntoineen kuin mitä olisi ansainnut.

Olen ghoustannut kerran, niin että omatunto soimaa edelleen, mutta sitä edelsi aika monta huokausta ja yritystä sanoittaa.

-HPM

"Odotan ja vuotan vaikkei mitään kuulu
Tiedän tulevia mitä kirjoitettiin
Pöydät pidän katettuina, ovet auki vierailleni
Jotka ei tule koskaan"



belladonna

Vs: Kysy TrueMasterilta - ketju
« Vastaus #568 : 03.10.2022, 00:31 »


Miten tässä yhteydessä määritellään vanilja? Esimerkiksi jos ihminen täyttää kaikki tuolla listatut TM-kriteerit, mutta harrastaa "rajua" seksiä (ja ottaa dominoivan roolin siinä) ilman BDSM-tauhkaa ympärillä niin onko hän vanilja vai ei? Eli tarkoittaa vanilja tässä yhteydessä lähinnä "tasa-arvoista" paijausseksiä?


Kysyjänä vastaan: En tiedä.  ;)

Ajattelin ehkä itse mielessäni jotain semmoista skenaariota, että jos esimerkiksi henkilö Dominantti X vaikka elää subinsa Y kanssa TPE-valtasuhteessa eli on "elämäntapa kinky" ja noin niin kuin muuten täyttää TrueMasteriuden edellä keskustellussa esitetyt määreet (eli on esimerkiksi ns. luontaisesti dominoiva elämässä noin yleensäkin), mutta sattuu nyt vaan tykkäämään pelkästään hellän hempeellisestä ja vaniljaisesta seksistä niin voiko siinä sitten olla TM. Toisaalta, en ole kyllä itsekään varma, että onko ihminen enää siinä kohtaa vanilja, jos esimerkiksi elää valtasuhteessa, vaikka seksuaaliset mieltymykset sinänsä olisivat kuinka vaniljaisia.

Tämä menee nyt ehkä hiusten halkomiseksi, pohdinta on ihan täysin teoreetillista ja varmaan voisi olla oman keskustelunsa aihe, jos nyt moisesta kukaan jaksaisi kenenkään kanssa keskustella.

Mutta selvennykseksi siis, että joltain tuommoiselta ajatuksen juoksulta tämä kysymysbumerangi lähti lentoon.

belladonna

Vs: Kysy TrueMasterilta - ketju
« Vastaus #569 : 03.10.2022, 00:36 »
Sitä jäin vielä miettimään tuon porkkanaisen syötin osalta, että mahtaneeko se olla gluteenitonta. Varjelen vatsaröllykkääni ja vältän moisia aineita vallan.

Mutta sitten kysymyksiisi…
Lainaus käyttäjältä: belladonna
Vakavampia kysymyksiä TrueMasteille:
Miten kuvailisit BDSM:n merkitystä omassa elämässä?
BDSM on olennainen osa jokapäiväistä elämääni, elänhän 24/7 TPE suhteessa orjattareni ja toisen vaimoni kanssa. Se tuntuu luonnolliselta tavalta olla ja elää jopa siinä määrin ettei sitä aina edes muista. Niinkin äärimmäisen asetelman läsnäolo arjessa palvelee molempien tarpeita, mutta on kuitenkin ensisijaisesti rakkaussuhde. Merkityksellinen tavoilla, joita on vaikeata pukea sanoiksi ulkopuolisille.
Lainaus
Mikä siinä on sinulle tärkeää, metkityksellistä ja nautinnollista?
BDSM palvelee tarpeitani ja halujani mahdollistaen niiden tyydyttämisen käytännössä. Se tuo mielenrauhaa ja tyynnyttää sisälläni asuvan pedon, joka vaatii päästä satuttamaan vinkulelun lihaa. Nautinto tulee kivun ja dominoinnin kautta alistuvan reaktioista. Merkityksellisyydestä kertoo esimerkiksi se, että session aikana maailma ympärillä lakkaa olemasta, ajalla tai paikalla ei ole väliä ja on vain ihmiset tekemässä kipeän kiimaisia asioita.
Lainaus
Entä koetko BDSM:llä olevan negatiivisia vaikutuksia elämääsi? Jos, miten?
Parikymmentä vuotta sitten, löydettyäni BDSM maailman, heittäydyin siihen kolmella voltilla ja kahdella kierteellä niskat taittaen. Toisin sanoen haalin paljon kokemuksia eri ihmisten kanssa malttamatta pysähtyä reflektoimaan sen vaikutuksia vaimooni ja perheeseeni. Onneksi kommunikaatio pelasi ja vaimoni pyytäessä painamaan jarrua tein sen. Otin erätauon, jossa käsittelimme asiat ja sovimme pelisäännöt - rajat TrueMasterille.

Toinen negatiivinen aspekti on ajoittainen kipuilu mustasukkaisuuden kanssa, josta onneksi selviää puhumalla - vaikka joskus se on helvetin vaikeaa.
Lainaus
Kuinka suurelta osin BDSM merkitsee sinulle seksiä ja seksuaalisuutta, kunka suurelta osin taas elämäntapaa? Miten koet näiden eroavan toisistaan vai voiko niitä erottaa?
BDSM itsessään liittyy suurelta osin seksuaali-identiteettiin, joka kuitenkin on erottamaton osa kokonaisuudesta. Se on ehdottomasti myös osa TrueMasterien elämäntapaa, joskin mainitut kyllä kietoutuvat vahvasti toisiinsa. Näiden kahden tarkkarajainen erottaminen on vaikeaa, ellei mahdotonta.
Lainaus
Voisiko TrueMaster olla vanilja?
Ei. Ellei tunnista itsessään luontaista Dominoivuutta, tai jos tunnistaa muttei elä sen mukaan, ei ole mahdollista olla TrueMaster. Olemme siis kaikki jonkin sortin vinokkalta.
Lainaus
Miten muuten puolukkapiirakka vaniljakastikkeella?
Ei kyllä ole sieltä kärkipäästä suosikkeja. Jättäisin kyllä väliin tämän herkun.

Kiitoksia vastauksista. Nämä olivat minusta hyvin mielenkiintoisia pohdintoja.

Yhdyn Irhen vastaukseen, että kun palvelumotivaatio on riittävä, sitä nyt tekee porkkanakakusta vaikka sydänverellään sekä helvetin hyvää että helvetin ton-ton-tonta koska mahdotonkin on mahdollista kun yrittää riittävästi. Tosin sydänverellä valmistettu porkkanakakku ei ole vegaanista. Se olisi kai jonkinlainen rössyporkkanakakku sitten.