Baarin kannatusmaksut
Sairasta ja huolestuttavaa meno nykyisin.”Nainen hakeutui tapahtuneen jälkeen ammattiavun piiriin henkisen pahoinvoinnin vuoksi”
Tälläiset lait antavat valitettavasti lähes "mielipuoliset" tulkinta mahdollisuudet. Ehkäpä sitten asiaa myös tulkitaan korkeimissä oikeusasteissakin...
Lakihan on muuttunut koskien juurikin tilanteita joissa kohteena on puoliso, nykyisin, anteeksi ilmaisumuoto, myös vaimonsa voi raiskata.
...Tässä tapauksessahan mies tiesi että vaimoa ei saa tirkistellessään kuvata, koska vaimo oli niin hänelle sanonut....
Lainaus käyttäjältä: HuulillaPiirrettyM - 30.05.2023, 12:24Lakihan on muuttunut koskien juurikin tilanteita joissa kohteena on puoliso, nykyisin, anteeksi ilmaisumuoto, myös vaimonsa voi raiskata.Raiskaus avioliitossa on ollut rangaistava rikos vuodesta 1994 eli mikään tuore lakiuudistus ei ole kyseessä, vaan lähes 30 vuotta vanha ”nykyisin”.
Lainaus käyttäjältä: HuulillaPiirrettyM - 30.05.2023, 12:24...Tässä tapauksessahan mies tiesi että vaimoa ei saa tirkistellessään kuvata, koska vaimo oli niin hänelle sanonut....Salakatselu on ilman lupaa tapahtuvaa toimintaa.Toisinsanoen, sitä ei olisi saanut tapahtua, vaikka vaimo ei olisi kieltänyt, vaan vaimolta olisi nimenomaan pitänyt saada suostumus ennen toimintaa.Ko. tapaus on tottakai väärin, mutta mielenkiintoinen seikkahan tässä on se, että miten samankaltaisissa tilanteissa osoitetaan suostumus jos asiat riitautuu esim. avioerotilanteissa. Harvempi varmaan alkaa tosiaan tekemään mallisopimusta/julkaisuoikeussopimusta yms lappuja.
Yksi mielenkiintoinen pointti on se, että toisen kännykän luvaton tutkiminen ei tässä ollut rikollista toimintaa.
Mä ymmärtäisin oikeuden päätöstä, jos mies olis julkaissut niitä kuvia jossain. Jos mä olen suhteessa, niin se nainen kyllä tietää, että mikäli sattuu hyvä kuvakulma ja valon yhdistelmä, niin mä kaivan kameran esiin. Siitä ei kyllä voi ahdistua, tai sit voidaan jättää kokonaan tapaamatta. Täytyykin pistää redflag -listalle tyypit, joista ei saa ottaa kuvaa, kun alkaa ahdistamaan.