Kirjoittaja Aihe: Dominoivan miehen ja masterin ero?  (Luettu 48704 kertaa)

Raippa

  • OuSM
  • V.I.P.
  • *
  • Viestejä: 1515
  • En ole sellainen kuin uskot minun olevan. ;)
  • Galleria
Vs: Dominoivan miehen ja masterin ero?
« Vastaus #75 : 23.06.2016, 21:48 »
Ehkä alkuperäinen tarkoitus oli saada selvyyttä aloittajan ajatusmaailmaan noiden kahden termin eroista. Niin minä ainakin sen ymmärsin. Ja hyvinhän se levisi...ei kun selevisi. Mutta kuten aina offtopic iskee keskusteluihin kiilaa ja pyrkii ohjaamaan väärään suuntaan. Kiittäkäämme siitä offtopicia. Amen.  ;D

Ms. M

  • V.I.P.
  • *****
  • Viestejä: 2965
  • An' I don't give a damn 'bout my bad reputation.
  • Galleria
Vs: Dominoivan miehen ja masterin ero?
« Vastaus #76 : 23.06.2016, 23:54 »
Joo. Hyvin levisi. Minun maailmassa se menee edelleen niin, että Dominoivan ja Masterin ero on se, että Masterilla on ainakin yksi pannoitettu subi. Eli subi on Masterin "omistama". Näen kuitenkin asian myös niin, että minun ei pidä, eikä tarvitse kutsua ketään Masteriksi, ellei hän ole sitä minulle. Ja sama siis pätee myös naispuolisiin pervoihin.


Raippa

  • OuSM
  • V.I.P.
  • *
  • Viestejä: 1515
  • En ole sellainen kuin uskot minun olevan. ;)
  • Galleria
Vs: Dominoivan miehen ja masterin ero?
« Vastaus #77 : 24.06.2016, 00:02 »
Tuo on hyvä näkökanta ja pitänee sika vahvasti myös paikkansa. Mutta noita termejä pitää pystyä määrittelemään suhteen ulkopuoleltakin jotta voi peilata itseään ja omaa parisuhdettaan ympäristöön. Eli kun ymmärtää miten asia laitetaan raameihin niin voi helposti verrata omaa rooliaan joko olemassa olevaan tai mahdolliseen tulevaan suhteeseen.

Perhonen89

  • V.I.P.
  • *****
  • Viestejä: 1582
  • Kiltti tyttö
  • Galleria
Vs: Dominoivan miehen ja masterin ero?
« Vastaus #78 : 24.06.2016, 00:11 »
Itse olen jotenkin koko ajan ajatellut, että masteri on sellainen, jolla on tosiaan pannoitettu subi. Dominoiva mies on dominoiva luonteeltaan ja joka alistaa, mutta ei ole omistussuhteessa kenenkään subin kanssa.

Sinänsä termit ovat ehkä sekavia, koska master nimitystä saatetaan käyttää dominoivasta miehestä, jolla ei ole kuitenkaan omaa subia.

KalvinK

  • Baarikärpänen
  • ****
  • Viestejä: 639
  • Tykkää sitoa nättejä nakuja naisia.
  • Galleria
Vs: Dominoivan miehen ja masterin ero?
« Vastaus #79 : 24.06.2016, 15:48 »
Huhut pitänevät paikkansa ja he ovat eronneet. Molemmat halusivat olla alistuvia ja suhde ei toiminut.

Ms. M

  • V.I.P.
  • *****
  • Viestejä: 2965
  • An' I don't give a damn 'bout my bad reputation.
  • Galleria
Vs: Dominoivan miehen ja masterin ero?
« Vastaus #80 : 24.06.2016, 17:56 »
Huhut pitänevät paikkansa ja he ovat eronneet. Molemmat halusivat olla alistuvia ja suhde ei toiminut.

 ;D

Guide-Master

  • Baarikärpänen
  • ****
  • Viestejä: 949
  • En ole valmis, enkä toivo koskaan olevani valmis.
  • Galleria
Vs: Dominoivan miehen ja masterin ero?
« Vastaus #81 : 24.06.2016, 21:56 »
Dominoiva mies voi olla Master, mutta dominomatomasta miehestä ei tule kuin puuhapete. Sillä kun ihmistä alistetaan, niin jos ei ole asennetta siihen, niin homma alkaa muistuttamaan perseen nuolemista, jossa tämä puuhapete kyselee saako hän tehdä jotakin.

Eli dominointia voi oppia, mutta se yleisesti näille puuhapeteille on mahdotonta, sillä he näkevät naise naisena, eivätkä ihmisenä jolta voi vaatia tietynlaista käytöstä.

Eli itse en koskaan pidä itseä Masterina, sillä olen sitä vain niille joita haluan dominoida. Sillä yleisesti moni luulee sen olevan vaikeata, mutta kyse on vain mielipiteestä ja se kenen mielipiteen mukaan mennään, joka näillä solmu fettareilla taas unohtuu, sillä heille riittää kun pääsee solmuja johonkin vääntämään :-)

Pippi Longstocking

  • Vieras
Vs: Dominoivan miehen ja masterin ero?
« Vastaus #82 : 24.06.2016, 22:01 »
Mut jos jollain on ongelma ettei switchiksi itsensä mieltävä voi olla dominoiva tai Master, niin olkoot se ko. ihmisen ongelma.

Persoona ja kemiat herättää tunteen, tunteen takana voi olla tarve ja kun planeetat ja maailmankaikkeus kohtaavat löytyy tarpeelle ja tunteelle vastapari. Dominoiva löytää hälle sopivan alistuvan riippumatta onko dominoivalla vaikka muu tarve muualla (vrt. Kytkin)

Ugh.

T. switchiksi itsensä mieltävälle 150000 %:sti alistuva Peppi, joka ei alistu kelle tahansa.

Chmlnidae

  • Vieras
Vs: Dominoivan miehen ja masterin ero?
« Vastaus #83 : 25.06.2016, 00:41 »
Mut jos jollain on ongelma ettei switchiksi itsensä mieltävä voi olla dominoiva tai Master, niin olkoot se ko. ihmisen ongelma.

Persoona ja kemiat herättää tunteen, tunteen takana voi olla tarve ja kun planeetat ja maailmankaikkeus kohtaavat löytyy tarpeelle ja tunteelle vastapari. Dominoiva löytää hälle sopivan alistuvan riippumatta onko dominoivalla vaikka muu tarve muualla (vrt. Kytkin)

Ugh.

T. switchiksi itsensä mieltävälle 150000 %:sti alistuva Peppi, joka ei alistu kelle tahansa.

No tismalleen juuri näin. En oikein tajua kuinka jotakuta toista kaivaa jos joku toinen on vaikka puuhapete jollekin toiselle. Kun eiköhän se toinen silloin tarvitse juurin sen puuhapeten. Ja niin on hyvä. Jos ei ole niin jatkakoon matkaansa. Jokainen valitkoon itsensä mukaisen seuran ja mitäs se muita kuopii....tai jos kuopii niin kandee katella ittiään ja miettiä että miksi....Ei yksikään Master tai master ole toista arvokkaampi, eikä puuhapete heitä arvottomampi. Eikä yhdestäkään Masterista ole kenellekään lopulliseksi Masteriksi, sillä jokaisella on se paras ja todellisin Master ihan itsessään.
Nimenomaan silloin kun ne planeetat ja maailmankaikkeus kohtaavat kahdessa ihmisessä  ;)

Ja hän jolle siinä kohtaamisessa on vielä oleellista se missä se sukusolukukkaro fyysisesti roikkuu tai on kätkettynä on aika kaukana ihmisyýden ymmärtämisestä tai sen kohtaamisessa toisessa.

Yleisesti ottaen oletan ihmisten käyttävän aika eri tasoilla samoja termejä. Itse kuvittelen olevani aika niukka tuon alistumisen määrittelyssä. Joku toinen voisi minun kokemuksillani aivan surutta pyyhältää switchinä mennen tullen ja ympäri. Minulle taas se oma Itse on aina ollut niin oleellisen tärkeä asia etten oikein kykene näkemään sitä jollekulle alisteisena. En ole koskaan kyennyt. Tämä ei kuitenkaan sulje pois kaikkea sellaista mitä nimikkeen alaisuudessa voi tehdä. Minä vain koen että ohjakset ovat aina lopulta minulla, ja näin tulee ollakin.  Ja aivan samalla tavalla ajattelen myös muista ihmisistä, myös subistani (ehkä siksi juuri minusta sitä siimaa on niin kiva antaa; jonakin päivänä se ei ehkä olekaan kädessäni, ja niinkin on hyvä, tai oikein hyvä). Sillä mielipiteistä tässä todellakin on vain kyse, ei mistään elämää suuremmasta.

Perhonen89

  • V.I.P.
  • *****
  • Viestejä: 1582
  • Kiltti tyttö
  • Galleria
Vs: Dominoivan miehen ja masterin ero?
« Vastaus #84 : 25.06.2016, 10:19 »
Dominoiva mies voi olla Master, mutta dominomatomasta miehestä ei tule kuin puuhapete. Sillä kun ihmistä alistetaan, niin jos ei ole asennetta siihen, niin homma alkaa muistuttamaan perseen nuolemista, jossa tämä puuhapete kyselee saako hän tehdä jotakin.

Eli dominointia voi oppia, mutta se yleisesti näille puuhapeteille on mahdotonta, sillä he näkevät naise naisena, eivätkä ihmisenä jolta voi vaatia tietynlaista käytöstä.

Eli itse en koskaan pidä itseä Masterina, sillä olen sitä vain niille joita haluan dominoida. Sillä yleisesti moni luulee sen olevan vaikeata, mutta kyse on vain mielipiteestä ja se kenen mielipiteen mukaan mennään, joka näillä solmu fettareilla taas unohtuu, sillä heille riittää kun pääsee solmuja johonkin vääntämään :-)

Onko Guidella jotain puuhapetejä vastaan, kun nostaa heidät esille joka keskustelussa?

pikkusisko

Vs: Dominoivan miehen ja masterin ero?
« Vastaus #85 : 25.06.2016, 11:14 »
Täytyy sanoa, että minun kielenkäytössäni master on vakiintunut pelkäksi pilkkanimeksi. Siihen liittyy jo sen verran konnotatiivista kuonaa, että sillä viittaaminen on minulta vähintäänkin lempeää vittuilua. D on neutraalimpi, sitä käytän jos puhun asetelmista yleisesti, mutta henkilökohtaisissa suhteissani suosin sanaa dominoiva, oli sukupuoli mikä hyvänsä. Vastaavasti en omassa päässäni taivu kantamaaan subin nimikettä, minä vain ihan omana itsenäni olen alistuva ja seksuaalisesti jonkun omistama. Minusta homma kiepahtaa tahattomaksi teatteriksi kun moisia yleisnimiä ruvetaan läiskimään rinnuksiin.

Minä siis tulkitsen masterin titteliksi ja dominoivan miehen luonnehdinnaksi. Pidän viimeksi mainitusta lähestymistavasta huomattavasti enemmän.

Uhripappi

  • Vieras
Vs: Dominoivan miehen ja masterin ero?
« Vastaus #86 : 25.06.2016, 17:25 »
Dominoivuushan tarkoittaa hallitsevuutta. On paljon ihmisiä, miehiä ja naisia, jotka ovat tavallisessa arkielämässään dominoivia muita kohtaan (kotona, työpaikalla jne.), mutta se ei liity kuitenkaan suoranaisesti heidän seksuaalisuuteensa. Kyse on siis lähinnä luonteenpiirteestä. Seksuaalinen dominoivuus on enemmänkin roolisuoritus, joka voi olla toteutustavaltaan kinkyä. Toki ihmisen hallitsevuuteen pyrkivä luonne vaikuttaa tavallisessa vaniljaseksissäkin lähes aina jollain tavalla.
Mielestäni Master on sellainen luonteeltaan dominoiva mies, joka toteuttaa hallitsevuuttaan nimenomaan seksuaalisesti kinkyiksi luokiteltavilla toimintatavoilla.  8)

submit

  • Vieras
Vs: Dominoivan miehen ja masterin ero?
« Vastaus #87 : 25.06.2016, 17:50 »
Edellä on kyllä hyvin määritelty tuo asia. Itsekin tulee käytettyä hiukan harhaanjohtavasti termiä dominoiva mies, vaikka tarkoittaisinkin BDSM-Deetä. Aikoinaan ollut tekemisissä myös vaniljaisten seksuaalisesti (ja arjessakin) dominoivien kanssa.

IKRM

  • V.I.P.
  • *****
  • Viestejä: 1542
  • kizzzan Herra
  • Galleria
Vs: Dominoivan miehen ja masterin ero?
« Vastaus #88 : 25.06.2016, 19:04 »
Onko Guidella jotain puuhapetejä vastaan, kun nostaa heidät esille joka keskustelussa?

Onhan ne nyt säälittäviä työkaluliiveissään lista kädessä täynnä subin miettimää valmista ohjelmaa. Että vaikeeta on ottaa niitä mitenkään tosissaan, saati arvostaa.

IKRM

nicolaus

  • Rsyke
  • V.I.P.
  • *
  • Viestejä: 1873
  • Kekkee Alistaja
  • Galleria
Vs: Dominoivan miehen ja masterin ero?
« Vastaus #89 : 25.06.2016, 19:57 »
Onko Guidella jotain puuhapetejä vastaan, kun nostaa heidät esille joka keskustelussa?

Onhan ne nyt säälittäviä työkaluliiveissään lista kädessä täynnä subin miettimää valmista ohjelmaa. Että vaikeeta on ottaa niitä mitenkään tosissaan, saati arvostaa.

IKRM
Ny vaikuttaa teinin puheelta!