Kirjoittaja Aihe: Dominoivan miehen ja masterin ero?  (Luettu 48692 kertaa)

Normandie

  • V.I.P.
  • *****
  • Viestejä: 1528
  • Metamorfosis
  • Galleria
Vs: Dominoivan miehen ja masterin ero?
« Vastaus #120 : 26.06.2016, 22:48 »
Itse en yhdistä dominoivaa piirrettä/ominaisuutta väkivaltaiseksi. Koen jokaisen Masterin olevan (omalla tavallaan) dominoiva, enkä todellakaan pidä Mastereita väkivaltaisina. Persoonallisuushäiriöt ja niiden mukanaan tuoma mahdollinen väkivaltainen käytös ovat sitten ihan eri asia. Niin kaavoihini kangistunut kuitenkin olen, että en edes osaa ajatella termiä "alistuva Master". Onko sellaisia ja mitä se sitten ihan käytännössä tarkoittaa?

Hermes

  • Vieras
Vs: Dominoivan miehen ja masterin ero?
« Vastaus #121 : 27.06.2016, 11:17 »
Siirsin läjän loppupään viestejä Baaritiskin Off topic -ketjuun. Tässä ketjussa voi sitten vaikka palata aiheeseen.

sweetchild

  • Vieras
Vs: Dominoivan miehen ja masterin ero?
« Vastaus #122 : 27.06.2016, 11:20 »
Mun mielestä dominoiva mies voi olla dominoiva myös muussa kuin tässä kinky-skenessä. Jotkut on sellaisia luonnostaan. Master taas on mun mielestä termi tässä skenessä sellaiselle miehelle, joka dominoi subia/orjaa. Master ei välttämättä edes ole luonnostaan dominoiva tyyppi.

Mut näitäkin, mitä mikin kellekin merkkaa, on ihan eri asia. (Ja viittaan siihen, että esim. joidenkin subista käytetyt nimikkeet koen halventavaksi, mut se taas on ihan fine niille toisille).

submit

  • Vieras
Vs: Dominoivan miehen ja masterin ero?
« Vastaus #123 : 27.06.2016, 11:24 »
Joo, kyllä minäkin olen tavannut mastereita, joita en miellä mitenkään dominoiviksi - mutta kyllähän homma voi pelittää sitenkin kun sopivat henkilöt ovat toistensa kanssa tekemisissä.

Guide-Master

  • Baarikärpänen
  • ****
  • Viestejä: 949
  • En ole valmis, enkä toivo koskaan olevani valmis.
  • Galleria
Vs: Dominoivan miehen ja masterin ero?
« Vastaus #124 : 27.06.2016, 14:22 »
Joo, kyllä minäkin olen tavannut mastereita, joita en miellä mitenkään dominoiviksi - mutta kyllähän homma voi pelittää sitenkin kun sopivat henkilöt ovat toistensa kanssa tekemisissä.
Voitko kertoaiten suhtaudut näihi " mastereihin", joissa ei ole lionnolista dominoivuutta luontessaan?  Eli katsotko heitä säälien vai toivoen heidän kasvua asiassa:-)

submit

  • Vieras
Vs: Dominoivan miehen ja masterin ero?
« Vastaus #125 : 27.06.2016, 15:05 »
Joo, kyllä minäkin olen tavannut mastereita, joita en miellä mitenkään dominoiviksi - mutta kyllähän homma voi pelittää sitenkin kun sopivat henkilöt ovat toistensa kanssa tekemisissä.
Voitko kertoaiten suhtaudut näihi " mastereihin", joissa ei ole lionnolista dominoivuutta luontessaan?  Eli katsotko heitä säälien vai toivoen heidän kasvua asiassa:-)
Haha...no en sääli, mutta en myöskään toivo heille ns. kasvua asiassa, sillä paha se on teeskennellä jotain mitä ei ole. Heidän(kin) kannattaa löytää omat vahvuutensa ja hyödyntää niitä :)

Raippa

  • OuSM
  • V.I.P.
  • *
  • Viestejä: 1515
  • En ole sellainen kuin uskot minun olevan. ;)
  • Galleria
Vs: Dominoivan miehen ja masterin ero?
« Vastaus #126 : 27.06.2016, 15:09 »
Mun mielestä dominoiva mies voi olla dominoiva myös muussa kuin tässä kinky-skenessä. Jotkut on sellaisia luonnostaan. Master taas on mun mielestä termi tässä skenessä sellaiselle miehelle, joka dominoi subia/orjaa. Master ei välttämättä edes ole luonnostaan dominoiva tyyppi.

Mut näitäkin, mitä mikin kellekin merkkaa, on ihan eri asia. (Ja viittaan siihen, että esim. joidenkin subista käytetyt nimikkeet koen halventavaksi, mut se taas on ihan fine niille toisille).

Jep... "Hevosmiehenä" sinäkin tiedät että mikä suitsien piteleminen ja suitsien antaminen sekä perän antaminen merkitsee. Dominoinnin ja Masteroinnin ajatus on hiukan saman suuntainen. Toki eläimen ja ihmisen ero pitää ottaa huomioon. Ylempi johtaa ja määrää, alempi toteuttaa. Eikä se ole oikeastaan edes mikään skenesidonnainen asia. Eikä se että nimitys kertoo aseman ole välttämättä edes huono asia. Minä olen ymmärtänyt että sinä olet jonkin verran dominoiva ja oman tiesi kulkija, joten en ihmettele että alistuvan määritelmä tuntuu vastenmieliseltä.

Guide-Master

  • Baarikärpänen
  • ****
  • Viestejä: 949
  • En ole valmis, enkä toivo koskaan olevani valmis.
  • Galleria
Vs: Dominoivan miehen ja masterin ero?
« Vastaus #127 : 27.06.2016, 15:51 »
Joo, kyllä minäkin olen tavannut mastereita, joita en miellä mitenkään dominoiviksi - mutta kyllähän homma voi pelittää sitenkin kun sopivat henkilöt ovat toistensa kanssa tekemisissä.
Voitko kertoaiten suhtaudut näihi " mastereihin", joissa ei ole lionnolista dominoivuutta luontessaan?  Eli katsotko heitä säälien vai toivoen heidän kasvua asiassa:-)
Haha...no en sääli, mutta en myöskään toivo heille ns. kasvua asiassa, sillä paha se on teeskennellä jotain mitä ei ole. Heidän(kin) kannattaa löytää omat vahvuutensa ja hyödyntää niitä :)
Niin, olosiko ne vahvuudet siellä, missä hää seremoniassa kengän poljennassa alimmaksi jää, eli tossun alla olo tekee näiden olon turvalliselsi, josta heidät päästetään toteuttamaan tossun omistajan toiveita:-)

Ms. M

  • V.I.P.
  • *****
  • Viestejä: 2965
  • An' I don't give a damn 'bout my bad reputation.
  • Galleria
Vs: Dominoivan miehen ja masterin ero?
« Vastaus #128 : 27.06.2016, 16:16 »
Myötäilen Pikkusiskoa minäkin, että sana "master" kalskahtaa korvaan nykyisin aika negatiivisesti. Ehkä se johtuu siitä, mitä on omassa kinkyilyssään kohdannut "masteteiden" puolelta.

Lopulta ei tämä ketju tuonut oikeastaan kuin hieman lisäystä siihen miten erotan Dominoivan ja Masterin\Valtiattaren toisistaan. Nuo tittelit ansaitaan, jokaisen suhteen sisällä, Master ja Valtiatar siis. Tähän varmasti joku heittää nyt, että subinkin titteli tulee ansaita. Ja minusta sekin on totta. Sitä ennen on alistuva. Näin siis minun maailmassani.  :)

sweetchild

  • Vieras
Vs: Dominoivan miehen ja masterin ero?
« Vastaus #129 : 27.06.2016, 16:21 »
Mun mielestä dominoiva mies voi olla dominoiva myös muussa kuin tässä kinky-skenessä. Jotkut on sellaisia luonnostaan. Master taas on mun mielestä termi tässä skenessä sellaiselle miehelle, joka dominoi subia/orjaa. Master ei välttämättä edes ole luonnostaan dominoiva tyyppi.

Mut näitäkin, mitä mikin kellekin merkkaa, on ihan eri asia. (Ja viittaan siihen, että esim. joidenkin subista käytetyt nimikkeet koen halventavaksi, mut se taas on ihan fine niille toisille).

Jep... "Hevosmiehenä" sinäkin tiedät että mikä suitsien piteleminen ja suitsien antaminen sekä perän antaminen merkitsee. Dominoinnin ja Masteroinnin ajatus on hiukan saman suuntainen. Toki eläimen ja ihmisen ero pitää ottaa huomioon. Ylempi johtaa ja määrää, alempi toteuttaa. Eikä se ole oikeastaan edes mikään skenesidonnainen asia. Eikä se että nimitys kertoo aseman ole välttämättä edes huono asia. Minä olen ymmärtänyt että sinä olet jonkin verran dominoiva ja oman tiesi kulkija, joten en ihmettele että alistuvan määritelmä tuntuu vastenmieliseltä.

Kyllä mä, Raippa, voin sulle selittää yksityiskohtaisesti, mikä on peräänanto ja miten siihen pääsee! Don't worry!  ;D

Ms. M

  • V.I.P.
  • *****
  • Viestejä: 2965
  • An' I don't give a damn 'bout my bad reputation.
  • Galleria
Vs: Dominoivan miehen ja masterin ero?
« Vastaus #130 : 27.06.2016, 16:23 »
Mun mielestä dominoiva mies voi olla dominoiva myös muussa kuin tässä kinky-skenessä. Jotkut on sellaisia luonnostaan. Master taas on mun mielestä termi tässä skenessä sellaiselle miehelle, joka dominoi subia/orjaa. Master ei välttämättä edes ole luonnostaan dominoiva tyyppi.

Mut näitäkin, mitä mikin kellekin merkkaa, on ihan eri asia. (Ja viittaan siihen, että esim. joidenkin subista käytetyt nimikkeet koen halventavaksi, mut se taas on ihan fine niille toisille).

Jep... "Hevosmiehenä" sinäkin tiedät että mikä suitsien piteleminen ja suitsien antaminen sekä perän antaminen merkitsee. Dominoinnin ja Masteroinnin ajatus on hiukan saman suuntainen. Toki eläimen ja ihmisen ero pitää ottaa huomioon. Ylempi johtaa ja määrää, alempi toteuttaa. Eikä se ole oikeastaan edes mikään skenesidonnainen asia. Eikä se että nimitys kertoo aseman ole välttämättä edes huono asia. Minä olen ymmärtänyt että sinä olet jonkin verran dominoiva ja oman tiesi kulkija, joten en ihmettele että alistuvan määritelmä tuntuu vastenmieliseltä.

Kyllä mä, Raippa, voin sulle selittää yksityiskohtaisesti, mikä on peräänanto ja miten siihen pääsee! Don't worry!  ;D

Mä voin kans selittää peräänannon, sekä vaikka kevennyksen! :D

submit

  • Vieras
Vs: Dominoivan miehen ja masterin ero?
« Vastaus #131 : 27.06.2016, 18:30 »
Joo, kyllä minäkin olen tavannut mastereita, joita en miellä mitenkään dominoiviksi - mutta kyllähän homma voi pelittää sitenkin kun sopivat henkilöt ovat toistensa kanssa tekemisissä.
Voitko kertoaiten suhtaudut näihi " mastereihin", joissa ei ole lionnolista dominoivuutta luontessaan?  Eli katsotko heitä säälien vai toivoen heidän kasvua asiassa:-)
Haha...no en sääli, mutta en myöskään toivo heille ns. kasvua asiassa, sillä paha se on teeskennellä jotain mitä ei ole. Heidän(kin) kannattaa löytää omat vahvuutensa ja hyödyntää niitä :)
Niin, olosiko ne vahvuudet siellä, missä hää seremoniassa kengän poljennassa alimmaksi jää, eli tossun alla olo tekee näiden olon turvalliselsi, josta heidät päästetään toteuttamaan tossun omistajan toiveita:-)
Mun mielestä joku itsensä masteriksi määrittelevä saa ihan rauhassa olla subinsa kanssa tasa-arvoinen tai vaikka tossun alla - pääasia kai että ovat tyytyväisiä :)
Itse olen mielelläni vähän epätasa-arvoisessa suhteessa / vallanjako on tehty uusiksi.

nicolaus

  • Rsyke
  • V.I.P.
  • *
  • Viestejä: 1873
  • Kekkee Alistaja
  • Galleria
Vs: Dominoivan miehen ja masterin ero?
« Vastaus #132 : 27.06.2016, 19:21 »
Paljon vääntöö tyhjästä ...

submit

  • Vieras
Vs: Dominoivan miehen ja masterin ero?
« Vastaus #133 : 27.06.2016, 19:40 »
Paljon vääntöö tyhjästä ...
No, tämähän se vasta hyödyllinen teksti oli :D

Chmlnidae

  • Vieras
Vs: Dominoivan miehen ja masterin ero?
« Vastaus #134 : 27.06.2016, 20:02 »
Paljon vääntöö tyhjästä ...
No, tämähän se vasta hyödyllinen teksti oli :D

Juu, oli. Niinkuin tämäkin  :) (siis tämä omani, ja miksei tuo submitinkin).
Se malka on aina jotenkin herkemmin näkyvillä siellä muitten silmissä  :D. Olemme kuin yhtä 'iloista' perhettä täällä kaikkine tosi kypsine reagointeinemme. Ai että.  :bluesbrothers:  :bouncy: :cheer: