Aula - kaikille avoimet alueet > Ikkuna ulkomaailmaan

Nykyinen deittikulttuuri?

<< < (3/9) > >>

Kinkykundi:

--- Lainaus käyttäjältä: arkkikieppi - 31.03.2019, 20:01 ---
--- Lainaus käyttäjältä: Kinkykundi - 31.03.2019, 17:39 ---1. Kuka maksaa: sopikaa etukäteen. Itse olen maksanut joka kerta, koska olen se ollut kuka syömistä on ehdottanut, ja olen ollut parempituloinen. Toki se, että tienaat tuplasti siihen nähden mitä toinen, niin se jo velvoittaa maksamaan; jos itse tienaisin 2500€/kk ja treffikumppani 5000€/kk, ja joutuisin itse maksamaan ruoan ja ruokajuoman, niin en lähtisi toisille treffeille - munaa voisi täti kyllä jatkoilla saada. Järki tietysti käteen, eli mitään satasen kuoharipulloja ei tilailla toisen piikkiin.

--- Lainaus päättyy ---

Kyseenalaistaisin tuon parempituloisemman velvollisuuden maksaa treffeistä. Mennään treffeille paikkaan, joka sopii sen vähemmän ansaitsevan tulotasoon. Jos nämä tulot on edes treffeille mennessä tiedossa. Tietenkin jos välttämättä haluaa tarjota jonkun kokemuksen, niin siinä tapauksessa tämä on etukäteen neuvoteltavissa.

--- Lainaus päättyy ---

Jos tulot ovat 3000€ ja 3500€, niin silloin ei asia tietenkään ole enää niin selkeä, mutta suuremmilla tuloeroilla kyllä. Tämähän on asia mikä kertoo siitä onko se paremmin tienaava valmis jakamaan omastaan. Joskus 20v kundina ja alle, kun oli työttömänä ja tapaili muutaman vuoden vanhempia työssäkäyviä naisia, niin olinkin yleensä se, kenelle treffit maksettiin.

arkkikieppi:

--- Lainaus käyttäjältä: Kinkykundi - 31.03.2019, 20:26 ---Jos tulot ovat 3000€ ja 3500€, niin silloin ei asia tietenkään ole enää niin selkeä, mutta suuremmilla tuloeroilla kyllä. Tämähän on asia mikä kertoo siitä onko se paremmin tienaava valmis jakamaan omastaan. Joskus 20v kundina ja alle, kun oli työttömänä ja tapaili muutaman vuoden vanhempia työssäkäyviä naisia, niin olinkin yleensä se, kenelle treffit maksettiin.

--- Lainaus päättyy ---

Suuremmatkaan tuloerot ei nähdäkseni tee velvoitetta maksaa pienempituloisen treffailuja vain sen takia, että tuloeroja sattuu olemaan. Kun mennään sillä periaatteella, että sovitetaan alkupään tapailut siten, että ne sopii kummankin kukkarolle, niin miksi tässä pitäisi suurempituloisemman alkaa oletuksena maksamaan pienempituloisemman treffaamisesta? Pienempituloisemman näkökulmasta ei pitäisi olla eroa, että onko tulot samaa luokkaa vaiko kertaluokkaa isommat, jos paikka on sovittu sillä periaattella, että se joka tapauksessa sopisi hänelle.

Ja tämä tulojen jakaminen heti käytännössä tuntemattoman henkilön kanssa on kyllä kummallinen lähtökohta suhteen muodostamiselle. Näen tämän olevan ihan asianmukaista pidempiaikaisessa suhteessa (vaikka tästäkin on eriäviä mielipiteitä), mutta jos henkilö on vasta äskettäin tavattu, niin kummallakaan ei hirveästi ole oikeutta toisen lompakolle.

Kinkykundi:

--- Lainaus käyttäjältä: arkkikieppi - 31.03.2019, 21:08 ---
--- Lainaus käyttäjältä: Kinkykundi - 31.03.2019, 20:26 ---Jos tulot ovat 3000€ ja 3500€, niin silloin ei asia tietenkään ole enää niin selkeä, mutta suuremmilla tuloeroilla kyllä. Tämähän on asia mikä kertoo siitä onko se paremmin tienaava valmis jakamaan omastaan. Joskus 20v kundina ja alle, kun oli työttömänä ja tapaili muutaman vuoden vanhempia työssäkäyviä naisia, niin olinkin yleensä se, kenelle treffit maksettiin.

--- Lainaus päättyy ---

Suuremmatkaan tuloerot ei nähdäkseni tee velvoitetta maksaa pienempituloisen treffailuja vain sen takia, että tuloeroja sattuu olemaan. Kun mennään sillä periaatteella, että sovitetaan alkupään tapailut siten, että ne sopii kummankin kukkarolle, niin miksi tässä pitäisi suurempituloisemman alkaa oletuksena maksamaan pienempituloisemman treffaamisesta? Pienempituloisemman näkökulmasta ei pitäisi olla eroa, että onko tulot samaa luokkaa vaiko kertaluokkaa isommat, jos paikka on sovittu sillä periaattella, että se joka tapauksessa sopisi hänelle.

Ja tämä tulojen jakaminen heti käytännössä tuntemattoman henkilön kanssa on kyllä kummallinen lähtökohta suhteen muodostamiselle. Näen tämän olevan ihan asianmukaista pidempiaikaisessa suhteessa (vaikka tästäkin on eriäviä mielipiteitä), mutta jos henkilö on vasta äskettäin tavattu, niin kummallakaan ei hirveästi ole oikeutta toisen lompakolle.

--- Lainaus päättyy ---

Eihän sellaista velvoitetta olekaan, vaan kyse on siitä mikä moraalisesti tuntuu oikealta ja toimimiselta sen mukaan. Mikä on kohteliasta, huomaavaista, miten otat eri henkilöiden eri elämäntilanteen huomioon. Nämähän ovat ihan itsestäänselvyyksiä. Ihan kuin kaksi ihmistä kohtaisivat, ketkä arvostaisivat toisiaan.

nicolaus:
Onneksi tuo ameriikkalaisten deittailukulttuuri on rantautunut tänne tarpeeksi myöhään. Aikanaan kun mentiin kahvilaan ja myöhemmin ravintolaan, maksoi kumpikin omansa. Ei kukaan olettanut toisen maksavan.
Samaa käytäntöä noudatan yhä, mutta minä nyt muutenkin vastustan kaksinaismoralistista ameriikkalsista kulttuuria.

Eri asia on sitten, jos kaipaan juttuseuraa ja toinen lähtee matkaan vain siksi.

Raippa:

--- Lainaus käyttäjältä: Melissax - 31.03.2019, 15:35 ---Pelkästään "Moi" viestejä ei miesten kannata deittaillessa lähetellä sillä naiset saa niitä ihan liikaa. Kannataa siis erottua edukseen jollain hauskalla/erikoisella alotuksella.

--- Lainaus päättyy ---

Te nuoret olette nykyään niin vaativia.  :o

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Siirry pois tekstitilasta