Kirjoittaja Aihe: Kinkyilyn/monisuhteisuuden seurauksista...  (Luettu 7869 kertaa)

M-E-V

Kinkyilyn/monisuhteisuuden seurauksista...
« : 02.03.2022, 05:12 »
Hei kaikki!

Minkälaisia ongelmia kinkyily/monisuhteisuus on teille tuonut?

Menin aikoinani seksuaaliterapiaan silloisen parisuhteeni seksuaalisuuteen liittyvien ongelmien takia. Siellä minulle/meille ehdotettiin suhteen avaamista, jotta voisin toteuttaa elämässäni kinkyilyä. Nykyään kadun syvästi noiden neuvojen seuraamista.

Itselleni tuli tutuiksi mm. uniongelmat, ahdistus, masennus, yksinäisyys, itsetunto-ongelmat, uupuminen, stressi, toksiset ihmiset ja -ihmissuhteet,  keskittymiskyvyn ongelmat, työuupumus, luottamuksen menettäminen ihmisiin, itsesyytökset, muiden vaatimuksiin taipuminen, omien rajojen hämärtyminen ja ylittäminen, sekä niiden seurauksena traumatisoituminen, dissosiatiiviset kokemukset, riittämättömyyden ja merkityksettömyyden tunteet, perheen rikkoutuminen ja taloudelliset ongelmat. Eli kohdallani tuli aika laaja-alaisesti ikäviä seurauksia.

Tällä hetkellä olen aivan solmussa elämäni kanssa. Saan kyllä erilaista apua eri lähteistä, mutta mikään ei tunnu auttavan. En tiedä mitä tehdä, tuntuu että olen pilannut näiden kokeilujen seurauksena elämäni perustavanlaatuisella tavalla. Ilo ja onni on hävinnyt elämästäni, useat ystävät ovat jättäneet minut, en löydä rakkautta enää mistään.

PuolivilliNaaras

  • Kanta-asiakas
  • ***
  • Viestejä: 338
  • I have seen it all
  • Galleria
Vs: Kinkyilyn/monisuhteisuuden seurauksista...
« Vastaus #1 : 02.03.2022, 05:19 »
Suhteen avaamisen ei tarvitse tarkoittaa toksisia ihmissuhteita ja niistä aiheutuvia ongelmia. Nyt kuulostaa siltä, että olisit tarvinnut enemmän tukea siihen millä tavalla konkreettisesti alat toteuttaa itseäsi. Huono ihmissuhde aiheuttaa haittaa ihan riippumatta siitä onko se kinky, vanilja, poly vai mono.

M-E-V

Vs: Kinkyilyn/monisuhteisuuden seurauksista...
« Vastaus #2 : 02.03.2022, 05:40 »
Suhteen avaamisen ei tarvitse tarkoittaa toksisia ihmissuhteita ja niistä aiheutuvia ongelmia. Nyt kuulostaa siltä, että olisit tarvinnut enemmän tukea siihen millä tavalla konkreettisesti alat toteuttaa itseäsi. Huono ihmissuhde aiheuttaa haittaa ihan riippumatta siitä onko se kinky, vanilja, poly vai mono.

Kiitos tästä, kai olet oikeassa.
En sitten vaan tiedä mitä sellainen lisätuki olisi ollut. Minulla oli sen prosessin aikana erilaista tukea ihan vertaistuesta, ”kaverisuhteista” ja terapeuteista lähtien. Ehkä pahinta tässä oli että koulutettu, alalla työskentelevä, ihminen, näin jälkikäteen ajatellen, manipuloi ja esineellisti minua omiin tarkoituksiinsa. En tosiaan osannut pitää omista rajoistani kiinni, en ymmärtänyt miten hän kontrolloi ja käytti minua hyväkseen, traumatisoi. Ja kyseessä ei hänen kohdallaan ollut siis terapiasuhde.

PuolivilliNaaras

  • Kanta-asiakas
  • ***
  • Viestejä: 338
  • I have seen it all
  • Galleria
Vs: Kinkyilyn/monisuhteisuuden seurauksista...
« Vastaus #3 : 02.03.2022, 10:03 »
Suhteen avaamisen ei tarvitse tarkoittaa toksisia ihmissuhteita ja niistä aiheutuvia ongelmia. Nyt kuulostaa siltä, että olisit tarvinnut enemmän tukea siihen millä tavalla konkreettisesti alat toteuttaa itseäsi. Huono ihmissuhde aiheuttaa haittaa ihan riippumatta siitä onko se kinky, vanilja, poly vai mono.

Kiitos tästä, kai olet oikeassa.
En sitten vaan tiedä mitä sellainen lisätuki olisi ollut. Minulla oli sen prosessin aikana erilaista tukea ihan vertaistuesta, ”kaverisuhteista” ja terapeuteista lähtien. Ehkä pahinta tässä oli että koulutettu, alalla työskentelevä, ihminen, näin jälkikäteen ajatellen, manipuloi ja esineellisti minua omiin tarkoituksiinsa. En tosiaan osannut pitää omista rajoistani kiinni, en ymmärtänyt miten hän kontrolloi ja käytti minua hyväkseen, traumatisoi. Ja kyseessä ei hänen kohdallaan ollut siis terapiasuhde.

Ihmisillä on joskus aivan vääränlaisia vaikuttimia toimintansa taustalla, ja osa mokaa ymmärtämättömyyttään. Olen pahoillani puolestasi. Toivottavasti pääset taas jaloillesi :love:

M-E-V

Vs: Kinkyilyn/monisuhteisuuden seurauksista...
« Vastaus #4 : 02.03.2022, 11:55 »
Olen niin pitkään voinut huonosti noiden asioiden seurauksena etten enää usko tästä nousevani, mutta sama se. Menee tämä elämä traumatisoituneena ja kenellekään kelpaamattomana yksinkin. Kiitos kuitenkin.

Morticia

  • Ketjureaktio
  • Asiakas
  • *
  • Viestejä: 123
  • == Results from bdsmtest.org == 95% Rope bunny 8
  • Galleria
Vs: Kinkyilyn/monisuhteisuuden seurauksista...
« Vastaus #5 : 02.03.2022, 14:10 »
 Minulla oli sen prosessin aikana erilaista tukea ihan vertaistuesta, ”kaverisuhteista” ja terapeuteista lähtien. Ehkä pahinta tässä oli että koulutettu, alalla työskentelevä, ihminen, näin jälkikäteen ajatellen, manipuloi ja esineellisti minua omiin tarkoituksiinsa. En tosiaan osannut pitää omista rajoistani kiinni, en ymmärtänyt miten hän kontrolloi ja käytti minua hyväkseen, traumatisoi. Ja kyseessä ei hänen kohdallaan ollut siis terapiasuhde.
[/quote]
En millään tavalla halua kyseenalaistaa kokemustasi. Nyt on kuitenkin pakko kysyä kun tässä puhutaan terapeutista ja hänen tarkoitusperistään ja hyväksikäytöstä, että minkä alan terapeutista tässä on kyse? Läheskään kaikki amnattinimikket eivät ole suojattuja. On kuitenkin syytä olla suht tarkkana näissä nimikkeissä. Vastaamon tyyppisten kokemusten jälkeen, jossa myöskin puhutaan terapia suhteista kattotermi terapia ei tarvitse enempää pelkoa ympärilleen.

M-E-V

Vs: Kinkyilyn/monisuhteisuuden seurauksista...
« Vastaus #6 : 02.03.2022, 14:15 »
En uskalla julkisesti sanoa, koska hän on uhkaillut minua. Mutta ei ole mikään puoskari. Yv:nä voin kertoa, jos haluat.

Morticia

  • Ketjureaktio
  • Asiakas
  • *
  • Viestejä: 123
  • == Results from bdsmtest.org == 95% Rope bunny 8
  • Galleria
Vs: Kinkyilyn/monisuhteisuuden seurauksista...
« Vastaus #7 : 02.03.2022, 14:38 »
En uskalla julkisesti sanoa, koska hän on uhkaillut minua.
Mikäli asia todella on näin, kyseessä on poliisi asia eikä kinky foorumilla ruodittava aihe.

M-E-V

Vs: Kinkyilyn/monisuhteisuuden seurauksista...
« Vastaus #8 : 02.03.2022, 14:57 »
En pystyisi todistamaan juuri mitään, eikä poliisia varmaan edes tällainen kiinnosta. Eikä se nyt varsinaisesti tuohon esittämääni kysymykseen liity.

M-E-V

Vs: Kinkyilyn/monisuhteisuuden seurauksista...
« Vastaus #9 : 02.03.2022, 15:03 »
Lisäksi kyseessä oli suhde jossa hän manipuloi minut ”suostumaan” asioihin, eli tuskin minkään varsinaisen rikoksen tunnusmerkit edes täyttyisi.

M-E-V

Vs: Kinkyilyn/monisuhteisuuden seurauksista...
« Vastaus #10 : 04.03.2022, 17:45 »
Eikö tosiaan kenelläkään muulla ole huonoja kokemuksia?

LilyaSissy

  • Vieras
Vs: Kinkyilyn/monisuhteisuuden seurauksista...
« Vastaus #11 : 04.03.2022, 21:41 »
En pystyisi todistamaan juuri mitään, eikä poliisia varmaan edes tällainen kiinnosta. Eikä se nyt varsinaisesti tuohon esittämääni kysymykseen liity.

En tiedä onko sillä, että poliisi ei pysty tekemään jatkotoimenpiteitä niin paljon väliä kuin sillä, että sinun ilmoituksesi laittaa kyseisen henkilön uran vaakalaudalle, ja saattaa siten pelastaa muiden ihmisten elämiä - niin etteivät muut joudu kokemaan tuon kaltaista henkistä (fyysistäkin?) pahoinpitelyä. On ensisijaisen tärkeää ettei kyseinen henkilö jatka enää koskaan seksuaaliterapeuttina. Hän on 100% puoskari.

M-E-V

Vs: Kinkyilyn/monisuhteisuuden seurauksista...
« Vastaus #12 : 05.03.2022, 07:47 »
En pystyisi todistamaan juuri mitään, eikä poliisia varmaan edes tällainen kiinnosta. Eikä se nyt varsinaisesti tuohon esittämääni kysymykseen liity.

En tiedä onko sillä, että poliisi ei pysty tekemään jatkotoimenpiteitä niin paljon väliä kuin sillä, että sinun ilmoituksesi laittaa kyseisen henkilön uran vaakalaudalle, ja saattaa siten pelastaa muiden ihmisten elämiä - niin etteivät muut joudu kokemaan tuon kaltaista henkistä (fyysistäkin?) pahoinpitelyä. On ensisijaisen tärkeää ettei kyseinen henkilö jatka enää koskaan seksuaaliterapeuttina. Hän on 100% puoskari.

Onhan se minun kokemukseni kannalta pelottavaa ja ikävää että sellainen ihminen tuollaisessa ammatissa toimii, mutta kyseessä on vain minun ikävät kokemukseni. Itse en ymmärtänyt mikä on minulle hyväksi ja alistuin/taivuin siihen kaltoinkohteluun ja siihen miten traumojeni kautta koen tulleeni esineellistetyksi. Ei minun kokemukseni perusteella voi kuitenkaan tietää miten hän ammatissaan toimii.

M-E-V

Vs: Kinkyilyn/monisuhteisuuden seurauksista...
« Vastaus #13 : 05.03.2022, 09:53 »
Ja varsinaisesta fyysisestä väkivallasta ei ollut kysymys. Seksuaalisesta ”pakottamisesta” muutamaan otteeseen omalla tavallaan oli. Tein asioita hänen (ja kerran hänen ystävänsä) toiveistaan joita en olisi halunnut tehdä, mutta pitkään jatkuneen kokemani pelottelun, uhkailun ja mitätöinnin takia niihin menin mukaan. Siitäkin saan itseäni vaan syyttää, en omia rajojani osannut kunnioittaa.

MissCherry

Vs: Kinkyilyn/monisuhteisuuden seurauksista...
« Vastaus #14 : 06.03.2022, 22:38 »
Ikävä kuulla että sinulla on ollut näin kurjia kokemuksia ja seurauksia, toivon todella että elämäsi lähtee vielä parempaan suuntaan! Vastauksena kysymykseesi muiden ikävistä kokemuksista voin kertoa hieman omistani. Ne eivät onneksi ole lähellekään samaa kaliiberia kuin sinun ovat olleet, ja koen saaneeni myös ihan hyviä oppitunteja omista rajoistani huolehtimisessa. Tapahtumien aikaan olin 19-22- vuotias nuori ensimmäisessä varsinaisessa parisuhteessani. Silloinen kumppanini halusi alkaa avata suhdettamme. Olin itse hyvin vastahakoinen, eikä minun ja eksäni välinen luottamus ikinä ollut aivan niin vakaalla pohjalla että koko homma olisi jälkikäteen ajateltuna ollut kovin hyvä idea. Aloitimme aika pienillä jutuilla, niin että eksäni sai harrastaa köysijuttuja muidenkin kuin minun kanssani. Suhteen avaaminen oli minusta aika ahdistavaa ja koin voimakasta tarvetta säännöille siitä mitä kaikkea saa ja ei saa tehdä muiden kuin oman kumppanin kanssa. Eksäni kanssa silloin keskusteltiin kovasti ja hän olisi halunnut täysin vapaat kädet puuhata muiden kanssa miten haluaa. En pystynyt aloittamaan ihan näin villisti ja halusin edetä pikkuhiljaa. Eksäni koki sääntöjen tarpeeni ongelmana, ja usein päätyikin sitten luistamaan näistä sovituista rajoista. Jos sain selville että jotain rajaa oli rikottu, olin hyvin loukkaantunut ja tämä tietysti syvensi luottamusongelmia entisestään, enkä voinut oikein kuvitellakaan että olisin osannut luopua minulle tärkeistä säännöistä, mihin eksäni painosti. Sitten silloin tällöin kävikin niin että kun eksä unohti jonkun säännön ( esimerkiksi ihan alkuaikoina olin sanonut ettei minulle ole ok jos hän sitoo muita naisia ilman vaatteita) ja minä sain tästä tietää (löysin netistä hänen postaamia kuvia joissa oli hänen sitomansa nainen aivan alasti) ja otin puheeksi että nyt on tehty jotain mikä ei ole ollut sallittua meidän suhteessamme, hän onnistui sitten kääntämään tilanteen niin että minä vaadin liikaa. Aina välillä kävi sitten niin että luovuin jostain omasta rajastani jota oli rikottu, vaikka en olisikaan ollut siihen itse vielä valmis. Esimerkkitapaus johti siihen että itkuisen illan päätteeksi annoin luvan sitoa muita alasti, vaikka en olisi halunnut. Ja koin vielä itse häpeää ja syyllisyyttä siitä että rajoitan kumppanini elämää epäreilusti.
Tällä tavalla suhde sitten eteni kohti avointa suhdetta, ottaen aina välillä takapakkia ja välillä taas uusia, itselleni raastavia yrityksiä. Suhteessamme oli paljon muuta hyvää ja rakastin eksääni silloin paljon, joten jaksoin yrittää avointa suhdetta uudelleen ja uudelleen. Eroaminen tuntui vaihtoehtona mahdottomalta, vaikka muistan että tunsin olevani hyvin konkreettisesti selkä seinää vasten. Lopulta se ero kuitenkin tuli ja osittain avoimeen suhteeseen liittymättömistäkin syistä. Ainakin opin ettei monisuhteisuus ole itselleni sellainen tapa olla parisuhteessa mitä haluaisin enää koittaa. Tiedän kyllä että teimme eksäni kanssa monta asiaa väärinkin, eikä kokemuksen olisi ollut pakko olla näin kielteinen ja henkisesti raskas kuin  millainen siitä tuli. Tarkoitukseni ei siis ole sanoa etteikö avoin suhde voi toimia tai sopia joillekin ihmisille. Itse en kyllä todellakaan kuulu näihin ihmisiin keille se sopii.