Kirjoittaja Aihe: Klassisen jalkahieronnan opastus ja puistopiknik Kaisaniemen puistossa  (Luettu 11235 kertaa)

windmillsw

  • Vieras
Heippanen,

Avaan tänne nyt tämän talven aikana syntyneen idean.
Kävin testaamassa (talvella) klassisen jalkahierontakaavan toteuttamisen ajankäytön ns. ei jalkahierontaa tuntevalle ihmiselle.
Kaavan omaksuminen ja läpivienti (niin että tarkistan otteen voimakkuuden ja painopisteet) vie (noin 1,5 tuntia), ryhmänä 2 h.

Alustavasti nyt kyselen, että olisiko kiinnostuneita Klassiseen jalkahierontakoulutukseen puistotapahtumana?
Opastajana Sisar Windmill ;-). Paikkana Kaisaniemen puisto.

Ja pukeutua saa (hassusti tai muuten....toivottavaa voisi vaikkapa olla niille, jotka pitävät siitä)

Klassista jalkahierontaa tekevät mm. kosmetologit.
Omaan siis ammattitutkinnon mm. kosmetologina.
Klassinen jalkahieronta on lähinnä rentouttavaa, verenkiertoa ja nestekiertoa elvyttävää. Ei niinkään lihaskipuun tarkoitettua hierontaa.
Mutta kaavaa voi sitten omassa hieronnassaan myöhemmin alkaa soveltamaan. Se on toimiva ja perusteet on varmasti hyvä opetella ensin.

Omaan paljon erilaista ammattipätevyyttä hoito-ja hieronnoista ( klassinenhieronta, aromahieronta, marmahieronta, akupainanta, vyöhyketerapia, vauva koliikkivyöhyke, meridiaanihieronta, kasvojen lymfahieronta, intialainen päänhieronta...), eli terveysvaikutukset, hierontasuunnat ja painopisteet ovat hallussa.

Tämän voisi toteuttaa niin, että tähän voivat osallsitua kaikki hieronnasta pitävät, jalkoja palvovat yms, mutta myös ei baarilaiset, eli omat ystävät ja kotisivujani lukevat.
Laitan varmaankin ilmon sinne, mikäli tämä saa tuulta alleen täällä.

Tekisin hierontakaavasta Dropboxiin ladattavan oman piirros-ohje version. Sen saa ladattua (osallistuja) sitten linkin alta itselleen ja tulostaa mukaan tapahtumaan.
Kohdat käydään vaihe vaiheelta perusteellisesti läpi. Siihen kuluu ryhmänä aikaa n. 2 h ja jos halutaan toteuttaa sitten myös parille, niin toinen 2 h ja piknik...eli Ulkoilupäivänä menisi.

Tässä tarvitaan jokaiselle oma hierottava malli. Ajattelin päivän kulun niin, että ulkosalla voisi viettää päivän, eli tämän vois sitten tehdä vaikka päittäin ( eli kaksi opastusta) ja evästellä.

Tämä ei maksa mitään, mutta toivoisin, että piknik-eväitä tuotaisiin yhteisöllisesti kaikille nautittavaksi. Se olisi (minun) palkkani.

* Päivän kulku ja toteutus:

- Piknik ja seurustelua
- Parin hankinta jos ei ole mukana
- Koulutus/opastus: Osa I ( 2 h)

-piknk, eli tauko ja
"parinvaihto"  (oma tai joku muu, että saa itse kokea miltä se tuntuu, sekin on tärkeää)

- Koulutus/opastus: Osa II ( 2 h)

...elikäs noin kuuden tunnin ulkoilupäivä...

Mikä olisi kiva sopiva päivä?

Windis
« Viimeksi muokattu: 27.05.2015, 13:42 kirjoittanut windmillsw »

submit

  • Vieras
Ihana idea ja toteutus - olen mielelläni mukana.


Päivämäärällä ei minulle ole väliä, kunhan ei mene miittien eikä bileiden kanssa samalle päivämäärälle.

Ailouna

  • Smurffit
  • Baarikärpänen
  • *
  • Viestejä: 822
  • Galleria
Mä voin ilmoittautua malliksi, jos joltain puuttuu.  O:-)

Dominatrix

  • V.I.P.
  • *****
  • Viestejä: 1022
  • Tuhat tarinaa takataskussa
  • Galleria
Minä voin toimia mallina myös.

Amynsomnia

Mielenkiintoa tällaiseen tapahtumaan olisi. Hauska idea! Voisin napata Ailounan mallikseni jos vain hän suostunee.

bikantti

  • Helsingin akateemiset kinkyt ry
  • V.I.P.
  • *
  • Viestejä: 2569
  • Ymmärrä taaksepäin, elä eteenpäin, nauti tässä.
  • Galleria
Kiinnostaa. *varaa itselleen mallin paikan ja aikoo ilmoittaa Snoochille hierojana toimimisesta*  >:D

Ailouna

  • Smurffit
  • Baarikärpänen
  • *
  • Viestejä: 822
  • Galleria
Mielenkiintoa tällaiseen tapahtumaan olisi. Hauska idea! Voisin napata Ailounan mallikseni jos vain hän suostunee.

Suostun... *kuiskaa kainosti*  :-*

Mutta windis... voisiko tuota ohjelmaa hieman tiivistää? 6h ulkoilua kuulostaa happimyrkytykseltä ja sateen todennäköisyys kasvaa... Tai siis parhaassa tapauksessa Suomen kesässä ehtii noin monessa tunnissa kylmettyä villapaidassa mutta jalat paljaana aika pahasti...

kick my ass - lick yours!

  • Vieras

Kuullostaa upealta!
Mutta milloin olisi tällaista tarjolla...???

Zenith

  • Vieras
Hieno tarjous, kiitos. Minäkin ehdotan jonkinlaista tiivistämistä kokonaisohjelmaan - olisi ihanaa olla sekä antavana/oppivana osapuolena että saavana/nauttivana jalkaparina! Paria ei vielä ole, saa ilmoittautua jaloiksi ja käsiksi minulle :) Ajankohta melkoisen vapaasti valittavissa....

isabella

Mielelläni toisin subini tänne hierontaoppiin jos vaan aikataulullisesti järjestyy :)

windmillsw

  • Vieras
Ohjelman voi tehdä vain myös yhteen suuntaan.
Silloin tiivistyisi seurusteluun opastukseen ja seurausteluun... 3-4 tuntia.
Opin ja sisäistämisen kannalta kaksi-suuntainen olisi hyödyllisintä, mutta todellakin aivan sama.
Jos on hieno ilma minä en saa happimyrkytystä...

Voimme toteuttaa vaikkapa vain tuon ekan kierroksen.

Päiviä kyselen täällä teiltä. Säätilasta olisi kiva saada vähän myös osviittaa, koska tapahtuma on varmaan säävarauksen alla.

 

heinrich

  • Vieras
Ilmoitan kiinnostukseni...
Edellyttäen, että oon ees lähellä Kaisaniemeä sillon... ;)
Ja joku armollisesti suo jalkansa opettelumateriaaliksi...

Angelika

  • Vieras
PikkuHerrMann osallistuu tänne oppiin!
Toivottavasti joku ihaNaisista suostuu hänelle harjoittelupariksi?  >:D

HerrMann

  • Vieras
Käteni ovat valmiina oppimaan.

Wibbe

  • Vieras
Jos päivämäärä sopii muuhun kalenteriin, lähden mielellään harjoituskohteeksi.  :)