Kirjoittaja Aihe: KINKYTEKO 2011  (Luettu 22702 kertaa)

FatamorgaNa

  • Vieras
Vs: KINKYTEKO 2011
« Vastaus #15 : 22.08.2011, 21:09 »
Pinksu,

onhan noi tietyllä tavalla määritelty ketä voisi ehdottaa palkinnonsaajaksi. Ja miksi pidän sitä MiaQ:n tekosina on se että Tuntemattomasta löytyy tuo sama teksti vuodelta 2007 hänen määrittelynään. Vuonna 2006 ei Tm: mukaan määrittelyä ollut sen kummemmin.

Onko tuo teksti sitten vain avulias ohjenuora, vai määritys jonka sisällä pitää pysyä, pitäisi kait ottaa keskustelun alle? Ja se mikä se määrittely olisi? Ja että jos sellainen määritelmä saataisiin aikaiseksi, olisiko kinkytekosihteerin tehtävä sitten raakata ulos raameihin mahtumattomat ehdokkaat? Ja siis keskustelun avaushan oli ensivuotta varten, ei tätä.

Tinjami,
en olettanutkaan sinun päättävän mitään, ja tiedän hyvinkin ettet ole MiaQ.  Kieltämättä hyvä pointti tossa periferia-ajattelussa, hmm.
Sellainen kysymys sinulle on että olen ymmärtänyt että raatilainen valitsee järjestyksessä kolme ehdokasta joille on valmis antamaan äänensä 3, 2 ja 1 äänen? Entäpä jos raatilainen ei suostu valitsemaan kuin yhden, syystä että mahdolliset hänen valitsemansa ehdokkaan kilpailijat saisivat häneltä äänen. Hyväksytäänkö tämä "tyyli"?

quattroverde

Vs: KINKYTEKO 2011
« Vastaus #16 : 22.08.2011, 21:25 »
Jos ei suostu antamaan kuin yhdelle äänen niin voidaanko pakottaa antamaan kahdelle muulle ? (Totta kai se on luonnolista näissä piireissä  >:D)

Jos ei suostu antamaan yhtäkään ääntä, niin voidaanko pakottaa antamaan edes yksi ääni? (Totta kai se on luonnolista näissä piireissä  >:D)

Suluissa olevat olivat kysymiksiin minun olettamat oikeat vastaukset  O:-), tärkemmin mietittynä toi pakottaminen voi kuitenkin olla vähän hankalaa (varsinkin virtuaaliäänestyksessä), mutta onneksi ei ole minun ongelmani.



FatamorgaNa

  • Vieras
Vs: KINKYTEKO 2011
« Vastaus #17 : 22.08.2011, 21:30 »
ainii, Brahmalle piti sanomani. Veronican ansioista voidaan olla montaa mieltä, mutta kaupallisena tahona tuskin on tehnyt skenestä sitä mitä se nyt on. Eiköhän se kunnia sentään kuulu Jalolle ja muille sen aikaisille yhdistysaktiiveille? Veronican mallissa me kaikki maksettaisiin kiltisti harrastuksestamme ja naissubit tuskin ees osaisi hakeutua maksulliseen palveluun, vai mitä?  ;)

Nick

  • Vieras
Vs: KINKYTEKO 2011
« Vastaus #18 : 22.08.2011, 22:06 »
Päivi Räsäsen valinta olisi kulttuuriteko ja veikkaanpa että räjäyttäisi pankin, positiivisessa mielessä.

IKRM

  • V.I.P.
  • *****
  • Viestejä: 1542
  • kizzzan Herra
  • Galleria
Vs: KINKYTEKO 2011
« Vastaus #19 : 23.08.2011, 10:35 »
ainii, Brahmalle piti sanomani. Veronican ansioista voidaan olla montaa mieltä, mutta kaupallisena tahona tuskin on tehnyt skenestä sitä mitä se nyt on. Eiköhän se kunnia sentään kuulu Jalolle ja muille sen aikaisille yhdistysaktiiveille? Veronican mallissa me kaikki maksettaisiin kiltisti harrastuksestamme ja naissubit tuskin ees osaisi hakeutua maksulliseen palveluun, vai mitä?  ;)

Olen itsekin ihmetellyt, miten monella tuntuu menevän puurot ja vellit sekaisin maksullisten palveluiden tarjoajien vs 'harrastajien' suhteen.

IKRM

PinkCat

  • Bizarre Club
  • V.I.P.
  • *
  • Viestejä: 1012
  • nylkky
  • Galleria
Vs: KINKYTEKO 2011
« Vastaus #20 : 23.08.2011, 10:59 »
Palkintoa voi ehdottaa esimerkiksi jollekin henkilölle kinkyvuoden aikana tehdystä merkittävästä kinkyteosta, kuten alaa käsittelevän kirjan, sarjakuvan, internet -sivuston, lyhytelokuvan, dokumentin tai elokuvan julkaisemisesta tai esiintymisestä julkisuudessa.
Myöntämisperusteena voi olla myös kinky elämäntyö.
Se voi olla myös aktiivisuus järjestötoiminnassa, myönteinen ja avulias asenne tai sitten täydellisen vinoutunut asenne.
Se voi olla poikkeuksellinen aktiivisuus bileiden järjestämisessä ja yhdistyksen eteen tehdystä usein palkitsemattomasta työstä.
Palkinto sille, joka hoitaa luotettavasti kaikki hänelle sälytetyt nakit ja on aina siellä missä lupaa.
Vuoden kinkyintä voi olla jonkin järjestön toiminta, yksittäiset, merkittävät bileet tai bileissä esitetty show lavalla tai epävirallisesti lavan alla, darkroomissa tai juhlajoukon seassa.
Kinkyä voi olla jonkin skeneen liittyvän vaatefirman toiminta tai kinkyvaatteiden suunnittelu ja toteuttaminen.
Pinksu,

onhan noi tietyllä tavalla määritelty ketä voisi ehdottaa palkinnonsaajaksi. Ja miksi pidän sitä MiaQ:n tekosina on se että Tuntemattomasta löytyy tuo sama teksti vuodelta 2007 hänen määrittelynään. Vuonna 2006 ei Tm: mukaan määrittelyä ollut sen kummemmin.


Boldasin tuosta sanan "esimerkiksi" eli mun käsittääkseni missään ei ole tarkasti määriteltyjä speksejä sille kuka/mikä/mistä ja miksi voi saada tämän palkinnon.

Hasse.W

  • Vieras
Vs: KINKYTEKO 2011
« Vastaus #21 : 23.08.2011, 11:12 »
Kyllä Veronika on myös tehnyt asiaa tunnetuksi aikanaan niin lehdissä kuin televisiossa.

Ps. Jotenkin on alkanut tuntua että FatamorgaNa ei ole hajuakaan koko asiasta (KINKYTEKO 2011)


brahma

  • Baarikärpänen
  • ****
  • Viestejä: 857
  • The evil saint - Ilkeä pyhimys
  • Galleria
Vs: KINKYTEKO 2011
« Vastaus #22 : 23.08.2011, 12:03 »
ainii, Brahmalle piti sanomani. Veronican ansioista voidaan olla montaa mieltä, mutta kaupallisena tahona tuskin on tehnyt skenestä sitä mitä se nyt on. Eiköhän se kunnia sentään kuulu Jalolle ja muille sen aikaisille yhdistysaktiiveille? Veronican mallissa me kaikki maksettaisiin kiltisti harrastuksestamme ja naissubit tuskin ees osaisi hakeutua maksulliseen palveluun, vai mitä?  ;)

Olen itsekin ihmetellyt, miten monella tuntuu menevän puurot ja vellit sekaisin maksullisten palveluiden tarjoajien vs 'harrastajien' suhteen.

IKRM

kumpaahan tarkoitit? mua vai fataa?



muoks: lainaukset korjattu
« Viimeksi muokattu: 23.08.2011, 16:49 kirjoittanut Hermes »

IKRM

  • V.I.P.
  • *****
  • Viestejä: 1542
  • kizzzan Herra
  • Galleria
Vs: KINKYTEKO 2011
« Vastaus #23 : 23.08.2011, 12:05 »


Tarkoitin ihan yleisesti enkä ketään henkilökohtaisesti.

IKRM

brahma

  • Baarikärpänen
  • ****
  • Viestejä: 857
  • The evil saint - Ilkeä pyhimys
  • Galleria
Vs: KINKYTEKO 2011
« Vastaus #24 : 23.08.2011, 12:38 »
ainii, Brahmalle piti sanomani. Veronican ansioista voidaan olla montaa mieltä, mutta kaupallisena tahona tuskin on tehnyt skenestä sitä mitä se nyt on. Eiköhän se kunnia sentään kuulu Jalolle ja muille sen aikaisille yhdistysaktiiveille? Veronican mallissa me kaikki maksettaisiin kiltisti harrastuksestamme ja naissubit tuskin ees osaisi hakeutua maksulliseen palveluun, vai mitä?  ;)

Itseäni häiritsee tämän kinky porukan väkipakollinen jakaminen harrastijiin ja maksullisiin Dominoihin. Ihan niinkuin ei tuo maksullinen Domina voisi olla sitten työpaikkansa ulkopuolella harrastaja. Myöskin "kaupallisuutta" vastaan hoetaan kielteisiä huutoja ja sitä saarnataan kuin piru raamattua.

Kyllähän se Veronika samalla mainosti omia maksullisia palveluitaan, kun se esiintyi lehdissä ja Televisiossa ja vielä kehtasi tehdä sen omalla naamallaan. Aikaisemmin mitä joitain haastatteluja nähnyt, niin aina oli kaveri sumennettuna ja välillä vielä ääntä muokattu.

Tuolla esiintulollaan se antoi mielestäni ihmisille enemmän rohkeutta tulla esille sieltä kaapista ja näin antoi paremman mahdollisuuden erilaisille järjestötoiminnoille täällä suomessa. Tosin tämä on minun mielipiteeni, mitenkä itse olen asian nähnyt.

Fata on kyllä yhdessä asiassa oikeassa. Jalolle kuuluisi kyllä tämä palkinto myös ja sitä olen kanssa jo kauan ihmetellyt, miksi sitä ei ole hänelle JO myönnetty. Kun muistellaan näitä alkuaikoja... itsekkin kun ollut scenes mukana v.1999. tosin kinky club oli ollut jo olemassa pidemmän aikaa.  Millasen ympäristön Jalo pystyi kanssa omalla toiminnalla aikanaan tarjoamaan.
Myös kinky clubin starttaajille olisi moinen hyväksi...

Mutta kuitenkin kun scene kulkee kaupallisuuden kanssa käsikädessä ja kaupallisuus on kuitenkin osa sceneä, niin tuntuu oudolta mitenkä kaupallisen puolen harjoittat, ovat yhtäkkiä toisen luokan kinkykansalaisia.

Mielestäni scenestä on "suvaitsevuus" ollut todella kaukana jo erittäin pitkän aikaa, mikä on sinäsä koomista, koska juuri tuolla "suvaitsevaisuudella" tätä sceneä markkinoidaan ihmisille.


brahma

  • Baarikärpänen
  • ****
  • Viestejä: 857
  • The evil saint - Ilkeä pyhimys
  • Galleria
Vs: KINKYTEKO 2011
« Vastaus #25 : 23.08.2011, 12:39 »


Tarkoitin ihan yleisesti enkä ketään henkilökohtaisesti.

IKRM

mutta millä tavalla puurot ja vellit sekaisin? itseäni ainakin kiinnostaisi tietää...

FatamorgaNa

  • Vieras
Vs: KINKYTEKO 2011
« Vastaus #26 : 23.08.2011, 14:31 »
Tarkoitukseni nimenomaan on herättää keskustelua siitä tulisiko kinkytekopalkinnolle antaa jotain speksejä, onko traditiota syytä muuttaa?

Kinkytekopalkinto on mitä mainioin tapa huomioida niitä, jotka ovat hiljaisina puurtajina tehneet sceneä. Rahallista palkkiota kun ei tuosta työstään saa, toisin kun ammattilaiset jotka kait saavat jotain hiluja. Eli kyllä, olen sitä mieltä että rajanveto kaupallisiin on syytä tehdä ainakin tässä palkintoasiassa. Kuten jo ensimmäisessä postauksessani ehdotin, tehdään kaksi palkintoa?


Hasse, kait minulla joku haju aiheesta on, vaikka haluankin herätellä keskustelua siitä miten asioita voisi tehdä toisin. Näin itse aikoinaan telkkarista Veronicaa, muistan hyvin ajatelleeni että "ompa sairasta porukkaa". Noh, aika muuttanut minuakin.

Brahma, eihän sceneä markkinoida mitenkään tietääkseni. Ja en ole huomannut suvaitsevaisuuden muutosta tiukempaan päin, pikemmin päinvastoin. Nykyäänhän onjo Dommellakin "lupa" panna subinsa kanssa. Vielä viisi vuotta sitten se oli aivan pöyristyttävä ajatus. Mistähän luulet että tuokin on sceneen tullut, ettei vain ammattilaisilta joilla ei lain sallimaa lupaa sitä tehdä...

Oranssilyhty

  • Rsyke
  • Baarikärpänen
  • *
  • Viestejä: 614
  • Galleria
Vs: KINKYTEKO 2011
« Vastaus #27 : 23.08.2011, 14:48 »
Tarkoitukseni nimenomaan on herättää keskustelua siitä tulisiko kinkytekopalkinnolle antaa jotain speksejä, onko traditiota syytä muuttaa?
Kinkyteko palkinnon antaa yhdistyksistä koostuva raati, eikö tämä keskustelu paremmin kuuluisi tuntemattomanmaan hallitusosioon kuin täällä vängättäväksi?

Nepo

  • Kanta-asiakas
  • ***
  • Viestejä: 498
  • "Kyllä se mökillä menis"
  • Galleria
Vs: KINKYTEKO 2011
« Vastaus #28 : 23.08.2011, 14:52 »
Tarkoitukseni nimenomaan on herättää keskustelua siitä tulisiko kinkytekopalkinnolle antaa jotain speksejä, onko traditiota syytä muuttaa?
Kinkyteko palkinnon antaa yhdistyksistä koostuva raati, eikö tämä keskustelu paremmin kuuluisi tuntemattomanmaan hallitusosioon kuin täällä vängättäväksi?
Puhut vähän mutta skeidaa...tänä vuonna raadissa on myös foorumien edustajat,joka käy ilmi tämän ketjun ensimmäisestä viestistä.Eli vängätään lisää vaan.

FatamorgaNa

  • Vieras
Vs: KINKYTEKO 2011
« Vastaus #29 : 23.08.2011, 14:58 »
Minun ajatukseni lähinnä on herättää keskustelua ylipäätään, ei vänkäämistä. Ja jos sitten tuntuu että asioita on syytä muuttaa, se prosessi voitaisiin käydä hallistusten kesken, joko foorumilla tai Klaanien kokouksessa. Mutta ensin yleistä ilmapiirihaistelua (ei haistattelua)  :P. Ja onhan sekin keskusteltava että onko palkinto Rsykkeen käsissä pelkästään, onko meillä muilla edes sananvaltaa mihinkään... heh. (esimerkiksi siihen, mistä yhdityksistä/foorumeista raatilaisia kutsutaan)
« Viimeksi muokattu: 23.08.2011, 15:14 kirjoittanut FatamorgaNa »