Kirjoittaja Aihe: TRE: Köysikeskiviikkojen kehittäminen  (Luettu 2028 kertaa)

Tito

  • Rsyke
  • Asiakas
  • *
  • Viestejä: 49
  • Moi oon Tito :3
  • Galleria
TRE: Köysikeskiviikkojen kehittäminen
« : 27.08.2022, 15:15 »
TRE: Köysikeskiviikkojen kehittäminen

Rsykkeelle tulee säännöllisesti palautetta siitä että köysikeskiviikoissa on kehitettävää. Köysikeskiviikot eivät ole Rsykkeen tapahtuma joten palaute ei mene minnekään ja tapahtuma ei kehity. Mikäli porukka saadaan kasaan tämä olisi hyvä siirtää virallisesti Rsykkeen toiminnaksi.

Palautetta on tullut esim:
Onko se nyt oikeesti aina keskiviikkoisin? Millon alkaa? Millon loppuu? Missä? Keitä tulee? Mitä siellä tehdään? Tunnelmastakin on tullut palautetta, vaikea päästä mukaan, kukaan ei tervehdi ja esittäydy, kukaan ei opeta tai juttele jne. Ongelma nykyisellään on siis se, että kukaan uusi ei pääse kunnolla mukaan, kun ei tiedä milloin ja missä tapahtuma on kun siitä ei mainosteta kunnolla. Joskus kävijä muistaa laittaa viestin baarin ketjuun niin hyvä, mutta aina ei muista. Ja se on tällä hetkellä ainoa paikka jossa miitistä ilmoitetaan. Lisäksi paikalla ei ole ketään joka olisi ensimmäisenä ja/tai viimeisenä siellä, tervehtimässä tulijoita ja siivoamassa. Tai ketään joka tekee miitti ilmon ja kertoo että paljon oli paikalla, mikä kiinnostaa niitä jotka harkitsee tukevansa, että oliko siellä edes ketään?

Eli ei ole niin matalan kynnyksen paikka kun informaatiota huonosti ja ei ketään vastaanottamassa..

Jotta toimintaa voidaan kehittää paremmin, se olisi musta hyvä liittää kokonaan osaksi yhdistyksen toimintaa. Tällöin esim. minä tiedottajana voisin mainostaa tapahtumaa somekanavissa ja kerätä palautetta suoraan meille. Ja vastata palautteeseen tai pyytää vastauksen joltakulta, kun se minut saavuttaa.

Minua kiinnostaa parantaa köysimiittiä. Voisin sitoutua olemaan paikalla kerran kuussa. Voisin luoda köysikeskiviikolle ja/tai sen tekijöille oman telegramin/discordin. Ja hallinnoida baarin ilmoja sekä mainostaa instagramissa.

Eli. Kiinnostaako kehittää? Laita viesti alle ja katsotaan onko tarpeeksi porukkaa. Sovitaan tapaaminen ja jutellaan. Jos kiinnostujia ei ole tarpeeksi, jatkukoon entisellään, epämääräisenä ja haastavana uusille.

MURU

Vs: TRE: Köysikeskiviikkojen kehittäminen
« Vastaus #1 : 28.08.2022, 12:10 »
 :love: toki ilman muuta mielelläni tulen kehittämään keskiviikko ja. Tuossakin palautemäärästä jo sain monia kutkuttavia mielipiteitä itselleni mutta en just nyt ala pilaamaan omaa fiilistä niilläkään asioilla pohdin vain miten se muuttaa muutamien immeisten fiilistelyä jos siirrytään ärtsyn alaisuuteen olen toki avoinna uusille tuulille.

Tito

  • Rsyke
  • Asiakas
  • *
  • Viestejä: 49
  • Moi oon Tito :3
  • Galleria
Vs: TRE: Köysikeskiviikkojen kehittäminen
« Vastaus #2 : 28.08.2022, 13:42 »
Minua henkilökohtaisesti ei kiinnosta onko toiminta oikeasti Rsykkeen alainen vai edelleen "ärtsy lainaa tavaroita". Mainostaa voi muutenkin kuin ärtsyn instassa. Eli toivon et jos tää on jollekin kynnyskysymys niin avaa suunsa!

Kunhan hommaa vetämään saisi vähintään neljän hengen tiimin niin jokaisella olisi yksi keskiviikko vastuussa per kuukausi. Ja olisi joku kertomassa kun miitti peruttu, mixeissä kun ei voi joka keskiviikko olla.

Yksi palaute, joka tuli tämän keskustelun avauksen myötä, on myös että osaa häiritsee paikalla olevat rupattelijat. Tätäkin asiaa olisi hyvä pohtia. Rupattelu miittejä Tampereella kuitenkin on tarjolla Rsykkeen alaisia ja yhdistyksestä riippumatta

Von

  • Baarikärpänen
  • ****
  • Viestejä: 723
  • TrueMaster 1%
  • Galleria
Vs: TRE: Köysikeskiviikkojen kehittäminen
« Vastaus #3 : 28.08.2022, 17:00 »
Yksi palaute, joka tuli tämän keskustelun avauksen myötä, on myös että osaa häiritsee paikalla olevat rupattelijat. Tätäkin asiaa olisi hyvä pohtia. Rupattelu miittejä Tampereella kuitenkin on tarjolla Rsykkeen alaisia ja yhdistyksestä riippumatta

Rupatteluvapaa miitti on kyllä niin hyvä idea, että mielelläni kuulisin lisää tästä konseptista. Äkkiseltäänhän se kuulostaa miitin vastakohdalta.

Digitalis

Vs: TRE: Köysikeskiviikkojen kehittäminen
« Vastaus #4 : 28.08.2022, 17:48 »
Hieno ja tarpeellinen avaus, Tito!

Itse en voi sitoutua tätä kehittämään paikkakunnan vaihdon takia. Haluan kuitenkin sanoa, että köysimiitit ovat olleet mielen päällä. Mixein miitti on hankala konsepti juuri epämääräisyytensä vuoksi. Uskon, että miitti paranee huomattavasti jo pelkästään sillä, että joku ottaa niistä vastuun, oli kyseessä yhdistysaktiivi tai sitoutumaton henkilö / porukka.

On hienoa, että Mixei on tehnyt miitin suhteen yhteistyötä, eikä minulla ole Mixeistä itsessään pahaa sanottavaa lainkaan. Mixei on kuitenkin sitomisen luonteeseen nähden muutamistakin eri syistä hieman hankala paikka. Jos saan ehdottaa, niin jos löydätte porukan jolla lähteä kehittämään miittiä, keskustelisin yhteistyömahdollisuudesta esimerkiksi sidontastudio Rihmoksen kanssa, kenties heidän kanssa voisi suunnitella jonkinlaista yhteistyötä? Näen tässä kaikkia osapuolia kohtaan hyötyjä.

Anyways, tosi hienoa että olet Tito nostanut asian pöydälle ja toivon hartaasti, että löydät hyvän porukan tähän hommaan. Paljon tsemppiä!

LowLita

Vs: TRE: Köysikeskiviikkojen kehittäminen
« Vastaus #5 : 28.08.2022, 20:01 »
Yksi palaute, joka tuli tämän keskustelun avauksen myötä, on myös että osaa häiritsee paikalla olevat rupattelijat. Tätäkin asiaa olisi hyvä pohtia. Rupattelu miittejä Tampereella kuitenkin on tarjolla Rsykkeen alaisia ja yhdistyksestä riippumatta

Rupatteluvapaa miitti on kyllä niin hyvä idea, että mielelläni kuulisin lisää tästä konseptista. Äkkiseltäänhän se kuulostaa miitin vastakohdalta.

Ymmärrän erittäin hyvin että jotkut haluavat köysissä ja sitoessa rauhoittua ja rentoutua tai päästä jopa meditatiiviseen tilaan.
Kyllä siinä kova ääninen höpötys ja naurunremakat voi häiritä. Jokainen sitten varmasti puntaroi onko ison porukan miitti oma paikka.
Yhdessä kuitenkin voi olla myös rauhassa ja äänenvolan pitää hiljaisena mutta selkeästi eri ihmiset haluaa miiteiltä eri asioita. Ei siinä mitään ihmeellistä pitäisi olla.

-L

Tito

  • Rsyke
  • Asiakas
  • *
  • Viestejä: 49
  • Moi oon Tito :3
  • Galleria
Vs: TRE: Köysikeskiviikkojen kehittäminen
« Vastaus #6 : 28.08.2022, 21:01 »
Yksi palaute, joka tuli tämän keskustelun avauksen myötä, on myös että osaa häiritsee paikalla olevat rupattelijat. Tätäkin asiaa olisi hyvä pohtia. Rupattelu miittejä Tampereella kuitenkin on tarjolla Rsykkeen alaisia ja yhdistyksestä riippumatta

Rupatteluvapaa miitti on kyllä niin hyvä idea, että mielelläni kuulisin lisää tästä konseptista. Äkkiseltäänhän se kuulostaa miitin vastakohdalta.

Lowlita vastasikin jo mitä osa köysittelijöistä toivoisi ja miksi.

Kiitos kommentista ja ajatuksista Digitalis!

Niin rohkea en kehdannut alotuksessani olla että suorilta käsin olisin lähtenyt ehdottamaan köysimiittien paikan vaihtoa. Ensinnäkin kun en ees olis osannut ehdottaa vaihtoehtoa. Mutta nyt kun sekin on pöydällä niin sekin olisi tapa, jolla kehittää miittejä. En oo uskaltanut edes ajatella Rihmosta, että jos yhteistyössä saisi muutamia ilmaisia köysimiittejä järkkäiltyä kuukaudessa. Jos minä järkkään, haluan että se on ilmainen, koska kaikilla ei vain ole varaa maksaa harrastuksista.

Voisin kyllä oikeestaan tästä rohkaistuneena ottaa ens viikolla yhteyttä Rihmokseen ja kysellä ja laitella tänne viestiä sitten.

Pip

Vs: TRE: Köysikeskiviikkojen kehittäminen
« Vastaus #7 : 28.08.2022, 23:04 »
Toimiiko Rihmos Pesällä? Siellähän ei ole ripustuspisteitä, tai ei ainakaan sillon ollut, kun mä vedin workshoppia siellä.

bondm74

  • Rsyke
  • Asiakas
  • *
  • Viestejä: 162
  • Nick: Bondi
  • Galleria
Vs: TRE: Köysikeskiviikkojen kehittäminen
« Vastaus #8 : 28.08.2022, 23:51 »
Rihmoksen nykyisessä sijainnissa on riiputuspisteitä myöskin. Olin workshopissa siellä jonkin aikaa sitten.
https://www.rihmos.fi/


Tito

  • Rsyke
  • Asiakas
  • *
  • Viestejä: 49
  • Moi oon Tito :3
  • Galleria
Vs: TRE: Köysikeskiviikkojen kehittäminen
« Vastaus #9 : 29.08.2022, 00:20 »
Korvanappiini saapui seuraavaa tietoa, joka vastaa mulla ainakin muutamaan kysymykseen:
- Mixei miitti on ollut alunperin illanvietto, eli tosiaan rennompaa otetta kuin palautteessa toivottu köysittelyrauha (https://www.bdsmbaari.net/index.php?topic=21132.0)
- Mixein kanssa yhteistyö on tietenkin siksi että he saavat lisää tuloja kävijöistä. Mixei miitin ei ole kannattavaa olla vain köysiin keskittyvä.

Minua kiinnostaa mahdollistaa köysiin keskittyvä, muutaman kerran kuussa tapahtuva "sidotaan yhdessä, opitaan aiheesta yhdessä ja opetetaan aiheesta" tyyppinen ilmainen kokoontuminen. Tilassa joka on esteetön ja päihteetön.

Tässä vaiheessa tuntuu kun luen viestejä joita mulle yksityisesti satelee ja täällä luen vastauksia, niin tän olisi hyvä olla mixei miiteistä erillinen. Ihan oma täysin köysiin keskittyvä miittinki.

Jalo

Vs: TRE: Köysikeskiviikkojen kehittäminen
« Vastaus #10 : 29.08.2022, 02:39 »

- Mixei miitti on ollut alunperin illanvietto, eli tosiaan rennompaa otetta kuin palautteessa toivottu köysittelyrauha (https://www.bdsmbaari.net/index.php?topic=21132.0)
- Mixein kanssa yhteistyö on tietenkin siksi että he saavat lisää tuloja kävijöistä. Mixei miitin ei ole kannattavaa olla vain köysiin keskittyvä.


Näin tosiaan on. Se perustettiin aikoinaan Torstaimiittien rinnalle, toimimaan hieman eri profililla. Köysittelykin tuli mukaan vasta jossain vaiheessa.

Yhteisön kollektiivinen muisti ei aina toimi. Tässä vielä vinkiksi: yläkerrassa on myös rauhaisa huone, jonka kattoon on pultattu ripustuspiste. Ainakin edellisen omistajan aikana sitä voitiin käyttää tähän toimintaan.  Se tarjoaa mahdollisuuden tantrisempaan ja rauhaisampaa sidontaan.



Minua kiinnostaa mahdollistaa köysiin keskittyvä, muutaman kerran kuussa tapahtuva "sidotaan yhdessä, opitaan aiheesta yhdessä ja opetetaan aiheesta" tyyppinen ilmainen kokoontuminen. Tilassa joka on esteetön ja päihteetön.

Tässä vaiheessa tuntuu kun luen viestejä joita mulle yksityisesti satelee ja täällä luen vastauksia, niin tän olisi hyvä olla mixei miiteistä erillinen. Ihan oma täysin köysiin keskittyvä miittinki.

Yhdistyksellä on ollut tällaista toimintaa. Aluksi vain shibariin keskittyvää, myöhemmin myös primal play -tyyppiselle painimiselle oli varattu oma aika.   

En muista miksi toiminta loppui, oliko syynä korona vai hiipuiko se pois kiinnostuksen puutteeseen.

Joka tapauksessa, tapahtumien järjestäminen vaatii soveliaan paikan, sellaisia löytyi Tamperelaisista tankotanssistudioista. Heillä on matot ja ripustuspisteet jo valmiiksi asennettuna ja kiinnostusta vuokrata tilojaan.  Käytännössä homma toimisi siten, että yhdistys vuokraisi tilat ja mahdollisesti perisi osallistujilta pienen (aikoinaan 5e) osallistumismaksun jolla tilavuokraa katettaisiin.  Tai voihan yhdistys halutessaan tehdä siitä myös täysin ilmaisen.

-J

Tito

  • Rsyke
  • Asiakas
  • *
  • Viestejä: 49
  • Moi oon Tito :3
  • Galleria
Vs: TRE: Köysikeskiviikkojen kehittäminen
« Vastaus #11 : 12.09.2022, 14:39 »
Pidin pienen tauon yhdistyshommista. Tänään laitoin viestiä rihmokselle. Katsotaan mihin suuntaan menen asian kanssa!

Tito

  • Rsyke
  • Asiakas
  • *
  • Viestejä: 49
  • Moi oon Tito :3
  • Galleria
Vs: TRE: Köysikeskiviikkojen kehittäminen
« Vastaus #12 : 02.10.2022, 12:21 »
Asia edennyt sen verran, että sähköpostiviestejä vaihtuu! Katsotaan saadaanko Tampereelle kokeiluun ainakin rauhallisempi ja esteettömämpi satunnaisesti tapahtuva köysimiitti.

Mia-Rouva

  • Rsyke
  • Baarikärpänen
  • *
  • Viestejä: 620
  • Galleria
Vs: TRE: Köysikeskiviikkojen kehittäminen
« Vastaus #13 : 02.10.2022, 13:44 »
Rsykkeen lauantaitanssit- nimellä toiminut, säännöllinen tapaaminen jossa oli sidontaa ja primalplayta loppui siihen että paikka jolta tila vuokrattiin, lopetti toiminnan eikä uutta, riittävän edullista tahoa joka haluaisi meille tiloja vuokrata ole löytynyt.

Tito

  • Rsyke
  • Asiakas
  • *
  • Viestejä: 49
  • Moi oon Tito :3
  • Galleria
Vs: TRE: Köysikeskiviikkojen kehittäminen
« Vastaus #14 : 04.10.2022, 18:20 »
Sähköpostiviestit vaihdettu ja aikataulullisista syistä Rihmos ei pysty meidän kanssa yhteistyöhön juuri nyt.
Tankotanssistudiot olisivatkin seuraavat mutta menevät maksulliseksi. Jätän toistaiseksi idean sikseen. Tuli isoja muutoksia omaan elämään joten minkäänlainen vetovastuu ei juuri nyt ole asia mihin pystyn.
Kiitoksia kommenteista ja ideoista!