Kirjoittaja Aihe: Kinkypiirien ahdasmielisyys, suvaitsemattomuus?  (Luettu 37873 kertaa)

Riverlady

  • Vieras
Vs: Kinkypiirien ahdasmielisyys, suvaitsemattomuus?
« Vastaus #90 : 03.09.2013, 21:17 »
Ja mikä pahinta, monet naiset suhtautuvat samalla asenteella aktiivisiin miehiin. Onneksi se ei koske minua, mutta olen pahoillani niiden miesten puolesta, joita lutkitellaan skenessä.

Totta. Tosi monia miehiäkin (sekä kinkyjä että vaniljoita) on haukuttu "seksiriippuvaisiksi" vain sen vuoksi, että he vain tykkäävät kokeilla eri seksijuttuja useiden eri ihmisten kanssa. Runsaasti eri kumppaneita haaliva nainenhan ei ole koskaan "seksiriippuvainen"; sellaista väittävä on sovinistisika.

Riippuvuuksia paheksutaan mutta pidetään myös sairauksina, "ne ei vaan voi mitään seksilleen". Voisin kuitenkin muuttaa ylempänä olevan lausumani muotoon

täysi-ikäisen henkilön ruumis on hänen omaisuuttaan, ja omaisuudella saa tehdä niinkuin missäkin tilanteessa parhaalta tuntuu :) myös antaa sen käyttöoikeuden muualle, jos niin tahtoo. [Tiedän että suojaikäraja vaniljapuuhissa on 16 v., mutta senikäiset ovat vielä holhouksenalaisia, eivät lain mukaan vielä täysin oman itsensä herroja ja rouvia]

stoge

  • PoVi
  • V.I.P.
  • *
  • Viestejä: 2962
  • Väkivalta kuuluu makuuhuoneeseen
  • Galleria
Vs: Kinkypiirien ahdasmielisyys, suvaitsemattomuus?
« Vastaus #91 : 03.09.2013, 21:22 »
täysi-ikäisen henkilön ruumis on hänen omaisuuttaan, ja omaisuudella saa tehdä niinkuin missäkin tilanteessa parhaalta tuntuu :) ...


Ja ei muuten saa.  >:(

Jos oikein aletaan tulkitsemaan, vääntämään ja kääntämään niin loppumetreillä ruumiisi on lainvalvojien omistuksessa.
Tarkoitan tässä sitä että jos haluat tehdä ruumiillesi asioita jotka ei ole hyväksyttäviä niin jos jäät näistä teoista kiinni niin
päätäntävaltasi ruumiistasi siirtyy muille tahoille.

En lukenut koko ketjua joten saattaa olla että kommenttini meni nyt sen suhteen ihan metsään. :o

-Stoge



Riverlady

  • Vieras
Vs: Kinkypiirien ahdasmielisyys, suvaitsemattomuus?
« Vastaus #92 : 03.09.2013, 21:31 »
Tarkoitan tässä sitä että jos haluat tehdä ruumiillesi asioita jotka ei ole hyväksyttäviä niin jos jäät näistä teoista kiinni niin
päätäntävaltasi ruumiistasi siirtyy muille tahoille.

ookoo, vielä kerran siis

täysi-ikäisen, täysivaltaisen henkilön ruumis on hänen omaisuuttaan, ja omaisuudella saa tehdä niinkuin missäkin tilanteessa parhaalta tuntuu :) myös antaa sen käyttöoikeuden muualle, jos niin tahtoo. [Tiedän että suojaikäraja vaniljapuuhissa on 16 v., mutta senikäiset ovat vielä holhouksenalaisia, eivät lain mukaan vielä täysin oman itsensä herroja ja rouvia. Tiedän myös, että mm. pakkohoitolaki, rikoslaki ja vammaislainsäädäntö rajoittavat tiettyjen täysi-ikäisten oikeutta päättää omasta ruumiistaan, mutta pääsääntöisesti kehomme ovat meidän omassa päätäntävallassamme.

stoge

  • PoVi
  • V.I.P.
  • *
  • Viestejä: 2962
  • Väkivalta kuuluu makuuhuoneeseen
  • Galleria
Vs: Kinkypiirien ahdasmielisyys, suvaitsemattomuus?
« Vastaus #93 : 03.09.2013, 21:35 »
täysi-ikäisen, täysivaltaisen henkilön ruumis on hänen omaisuuttaan, ja omaisuudella saa tehdä niinkuin missäkin tilanteessa parhaalta tuntuu :) myös antaa sen käyttöoikeuden muualle, jos niin tahtoo. [Tiedän että suojaikäraja vaniljapuuhissa on 16 v., mutta senikäiset ovat vielä holhouksenalaisia, eivät lain mukaan vielä täysin oman itsensä herroja ja rouvia. Tiedän myös, että mm. pakkohoitolaki, rikoslaki ja vammaislainsäädäntö rajoittavat tiettyjen täysi-ikäisten oikeutta päättää omasta ruumiistaan, mutta pääsääntöisesti kehomme ovat meidän omassa päätäntävallassamme.

No nyt siinä on tarpeeks porsaanreikiä että vois laittaa tollaisenaan lakikirjaan  :o

 ;D

Amynsomnia

Vs: Kinkypiirien ahdasmielisyys, suvaitsemattomuus?
« Vastaus #94 : 12.09.2013, 12:14 »
Ahdasmielisyyttä ja asenne-ongelmaa löytyy ihan mistä tahansa piireistä eikä tarvi edes hakemalla etsiä kun sitä on kaikkialla.
Minulle ikä merkitsee lähinnä numeroita pelkästään.
Moni nuorempi on viisaampi kuin vanhemmat ja toistepäin. Ihmisen ikää enemmän minulle merkitsee se minkälainen
toinen on ihmisenä ja mitä löytyy vai löyytykö mitään sieltä korvien välistä.
Surullisen kuuluisia ovat ne ihmiset joilla on joka ikiseen asiaan suunnaton pätemisen tarve.
Sellaisesta en pidä ja no jätän ne omaan arvoonsa.
Neuvoja saa ja jossain määrin pitääkin antaa kunhan se ei lähe ihan kokonaan lapasesta slle
tuiki ihanalle lässytys-puolelle jota ei kestä apinatkaan kuunnella.
Jokainen on omanlaisensa ja jokainen kerryttää jotenkin sitä omaa kokemusvarastoaan.
Minä en ainakaan vieläkään kaikkea tiedä ja osaa ja olen siitä
IHAN HELVETIN YLPEÄ!!
Näin.
Jatkakaa.

nicolaus

  • Rsyke
  • V.I.P.
  • *
  • Viestejä: 1873
  • Kekkee Alistaja
  • Galleria
Vs: Kinkypiirien ahdasmielisyys, suvaitsemattomuus?
« Vastaus #95 : 24.09.2013, 06:31 »
Tuohon edelliseen jatkaisin, että toisten neuvominen on turhaa jopa haitallista. Ei ne neuvot mene perille, kun jokainen meistä on lähtökohtaisesti "minä itse"-tyyppiä. Kysyvälle kannattaa vastata. Kukin tekee ne virheensämja oppii, ei viisautta voi kaataa korvasta sisään.

Mitä tulee kaikenmaalilman sosiaalitanttojen, viherpiipertäjien ja femakoiden höpinään, mitä sitä kuuntelemaan.

-katy-

  • Vieras
Vs: Kinkypiirien ahdasmielisyys, suvaitsemattomuus?
« Vastaus #96 : 24.11.2013, 00:59 »
Olen ensimmäisen kerran vuonna 2010 helmikuussa "tullut mukaan tutustumaan" kinkypiireihin edesmenneelle Leikkikehälle.

 Oma "statukseni" on kai muotoutunut lähinnä ärsyttäväksi keskusteluketjujen aloittajaksi. En tunne ketään kinkyä kovinkaan hyvin, oikeastaan yhden henkilön vähän enemmän kuin pinnallisesti- olen tosin ollut vähän aktiivinen mm. joidenkin miittien koollekutsujana ja osallistujana ja miiteistä tullut mukavaa palautetta/niille on ollut tilausta.

Se mitä kuitenkin hämmästelen usein, on se, että keskustelun aloitukset koetaan jollain lailla hallinnoivina- tullut tunne, että jopa vaarallisina. Itselleni on ollut helppoa jutella foorumeilla hyvin monista asioista, ja joista en yksikseni viittis jutella. Tai sanotaan nyt suoremmin, että olen ollut usein ihan hämmästynyt siitä vihamielisyydestä, mitä mun osakseni on tullut ja aivan avoimesti nimeten vaikka täällä baarissa.

Mitä pahaa on keskusteluissa keskustelufoorumilla? Itse kun en ole ole ollenkaan livessäkään dominoiva ja kontrolliin hakeutuva, on toi ihmetyttänyt. Onko hiljaisuus parempi vai eläväinen keskustelu aiheesta kuin aiheesta-vaikka oltaisiin hieman eri mieltä tai kaikenlaisia näkökulmia esitettäisiin-

Itse en tätä tajua,mutta toisaalta en jaksa enää asian kanssa mälvätäkään.  Olkoon vaikka noin sitten:
Tuohon edelliseen jatkaisin, että toisten neuvominen on turhaa jopa haitallista. Ei ne neuvot mene perille, kun jokainen meistä on lähtökohtaisesti "minä itse"-tyyppiä. Kysyvälle kannattaa vastata. Kukin tekee ne virheensämja oppii, ei viisautta voi kaataa korvasta sisään.

Mitä tulee kaikenmaalilman sosiaalitanttojen, viherpiipertäjien ja femakoiden höpinään, mitä sitä kuuntelemaan.

Colestramus

  • Bizarre Club
  • Kanta-asiakas
  • *
  • Viestejä: 389
  • Voe tokkiinsa.
  • Galleria
Vs: Kinkypiirien ahdasmielisyys, suvaitsemattomuus?
« Vastaus #97 : 24.11.2013, 02:56 »
En tiedä onko tämä täällä jossakin jo mainittu, nukuttaa ja lukemisen jaksaminen melkein nollassa mut sanon itsekin jos joku on jo sanonut. Minua ärsyttää eniten tällaisissa piireissä se, että kun rehellisesti vain kysyy jostakin asiasta. Esim omista kokemuksista, tai kyselee siitä että mistä löytäisi hyviä neuvoja niin suurin osa vastauksista on sellasia "no etsi netistä, googlaa" jne. Tekis mieli aina kirjoittaa vastauksena et no mitäs hittoa luulette minun sitten tekevän, odottavan että muut tulee ja neuvoo kädestä pitäen.

I think fucking not. Monella aloittelevallakin, jotka kysyy kokemuksista ja tiedosta, ei merkitse sitä etteivätkö he etsisi sitä itse, vaan sitä että saisivat tietoa mahdollisimman paljon, ja myös sellaista tietoa, joka ei ilman helvetinmoista kaivelua ole muutoin saatavilla. Itse haluaisin mahdollisimman paljon tietoa hieman erikoisimmista sidonta tyypeistä, ja tutuksi tullut knotty boys, twisted monks, sidottuna.net etc etc, eli tietoa löytyy jo ihan hyvin. But I want to know more, ja tiedän että ihmiset täällä tietää minua enemmän, joten miksi ei voi saman henkistä kaveria neuvoa, vaan pitää näsä viisastella "kyllä se kokemuksen kautta".

Ymmärrän esim sen, että kun on uusista asioista kyse, on parempi edetä hitaasti, mutta mitä enemmän tietoa sitä paremmin, turvallisemmin ja suuremmalla tyytyväisyydellä voi edetä, oli kyseessä sitten fetissit tai vaikka lukio opinnot.

Hasse.W

  • Vieras
Vs: Kinkypiirien ahdasmielisyys, suvaitsemattomuus?
« Vastaus #98 : 24.11.2013, 10:02 »
Olen ensimmäisen kerran vuonna 2010 helmikuussa "tullut mukaan tutustumaan" kinkypiireihin edesmenneelle Leikkikehälle.

 Oma "statukseni" on kai muotoutunut lähinnä ärsyttäväksi keskusteluketjujen aloittajaksi. En tunne ketään kinkyä kovinkaan hyvin, oikeastaan yhden henkilön vähän enemmän kuin pinnallisesti- olen tosin ollut vähän aktiivinen mm. joidenkin miittien koollekutsujana ja osallistujana ja miiteistä tullut mukavaa palautetta/niille on ollut tilausta.

Se mitä kuitenkin hämmästelen usein, on se, että keskustelun aloitukset koetaan jollain lailla hallinnoivina- tullut tunne, että jopa vaarallisina. Itselleni on ollut helppoa jutella foorumeilla hyvin monista asioista, ja joista en yksikseni viittis jutella. Tai sanotaan nyt suoremmin, että olen ollut usein ihan hämmästynyt siitä vihamielisyydestä, mitä mun osakseni on tullut ja aivan avoimesti nimeten vaikka täällä baarissa.

Mitä pahaa on keskusteluissa keskustelufoorumilla? Itse kun en ole ole ollenkaan livessäkään dominoiva ja kontrolliin hakeutuva, on toi ihmetyttänyt. Onko hiljaisuus parempi vai eläväinen keskustelu aiheesta kuin aiheesta-vaikka oltaisiin hieman eri mieltä tai kaikenlaisia näkökulmia esitettäisiin-

Itse en tätä tajua,mutta toisaalta en jaksa enää asian kanssa mälvätäkään.  Olkoon vaikka noin sitten:



Olen huomannut tuon saman asian.
Tässä olisi aihetta/ainesta ihan omaksi keskusteluksikin.

On helppoa leimata sinut häiriköksi ja samalla kiillottaa omaa kilpeään ”suurena ajattelijana”. 
Mutta monesti tämän ”Kim Il kinkyn”  omat jutut ja kirjoitukset eivät poikkea mitenkään muiden vastaavista.
Lähinnä he muistuttavat uskon sotureita.
Jotka ovat aloittaneet oman noitavainon tukijoineen BDSM -baarissa.

Oikeastaan olisi kiva tietää tosiaan, mitä pahaa keskustelusta on keskustelu foorumilla (vaikka se ei itseä kiinnostaisikaan)?
Ja miksi sitä pidetään pahana vain keskustelun aloittajan nimimerkistä johtuen?

Kettu vinossa

  • Vieras
Vs: Kinkypiirien ahdasmielisyys, suvaitsemattomuus?
« Vastaus #99 : 24.11.2013, 10:22 »
Oma "statukseni" on kai muotoutunut lähinnä ärsyttäväksi keskusteluketjujen aloittajaksi.

Keskusteluketjujen aloittajia tarvitaan aina, joten avaa ihmeessa uusia ketjuja uusista aiheista aina kun tekee mieli!  8)

Suurin ongelma tuppaa lähinnä olemaan se, että välillä jotkut avaavat ketjuja aiheesta, josta on jo keskustelu olemassa. Tämä on toki ymmärrettävää, koska Haku-ominaisuus ei aina toimi, tai jos toimii, ei aina osaa valita oikeita hakusanoja.

Jos samaa aihetta käsittelevät viestiketjut yhdistetään, foorumi säilyy helpompana lukea ja kiinnostavat ketjut ovat helpompi löytää ilman Hakuakin.

Joillakin foorumeilla ylläpito osaa liittää aina uudet ketjut samankaltaisten vanhojen ketjujen  jatkoksi, mutta BDSM-baarissa homma ei aina toimi. Lisäksi ongelma on myös päin helkattia nimetyt ketjut, mikä hankaloittaa ketjujen löytämistä. Joillakin sivustoilla ylläpito muokkaa myös ketjujen otsikoita, että lukija tietää paremmin, mitä aihetta mikäkin ketju käsittelee. Tätä ei BDSM-baarissa tehdä.

Näiden syiden takia varmasti moni toivoisi, ettei samasta aiheesta aloitettaisi uusia ketjuja. Ei ole kivaa, kun on monta ketjua samasta aiheesta.

Ei siis pidä suuttua siitä, jos uuden ketjun eka kommentti kertoo vain, missä on aiempia keskusteluja aiheesta.

Hasse.W

  • Vieras
Vs: Kinkypiirien ahdasmielisyys, suvaitsemattomuus?
« Vastaus #100 : 24.11.2013, 10:25 »

Ei siis pidä suuttua siitä, jos uuden ketjun eka kommentti kertoo vain, missä on aiempia keskusteluja aiheesta.

Tuosta ei kyllä ole kysymys.

Kettu vinossa

  • Vieras
Vs: Kinkypiirien ahdasmielisyys, suvaitsemattomuus?
« Vastaus #101 : 24.11.2013, 10:40 »
En tiedä onko tämä täällä jossakin jo mainittu, nukuttaa ja lukemisen jaksaminen melkein nollassa mut sanon itsekin jos joku on jo sanonut. Minua ärsyttää eniten tällaisissa piireissä se, että kun rehellisesti vain kysyy jostakin asiasta. Esim omista kokemuksista, tai kyselee siitä että mistä löytäisi hyviä neuvoja niin suurin osa vastauksista on sellasia "no etsi netistä, googlaa" jne.

Ongelma taitaa olla siinä, että he, jotka oikeasti tietävät asioista jotakin, eivät vietä aikaansa nettifoorumeilla (ainakaan aktiivisesti)? Siksi vastaukseksi on vaikea saada mitään järkevää, kun aloittelija neuvoo aloittelijaa.

Toki jotkin kysyvät suoraan alan asiantuntijalta yksityisviestillä. Siten luultavasti saa parhaan vastauksen.

Toki joskus harmittaa, miksei jotain tosi hyviä kysymyksiä kysytä julkisesti foorumilla. Minultakin on moni henkilö kysellyt yksityisviestillä emetofiliaan liittyvistä jutuista, ja olen toki heille yrittäyt mahdollisimman laajasti ja kattavasti vastata. Toki sitten samalla harmittaa, että jos kysymys olisi ollut julkisessa keskustelussa vastauksineen, siitä olisi mahdollisesti saattanut olla hyötyä useammalle ihmiselle. Eikä tarvitsisi montaa kertaa vastata samaan kysymykseen.

Jos alkaa kyselemään asiasta yksityisviesteillä, on aina järkevää kysyä useamman henkilön mielipidettä asiaan, koska kukaan ei tiedä kaikkea. Samasta asiasta saaattaa myös olla useampaa eri mielipidettä, miten asia kannattaa tehdä.

Kettu vinossa

  • Vieras
Vs: Kinkypiirien ahdasmielisyys, suvaitsemattomuus?
« Vastaus #102 : 24.11.2013, 10:41 »

Ei siis pidä suuttua siitä, jos uuden ketjun eka kommentti kertoo vain, missä on aiempia keskusteluja aiheesta.

Tuosta ei kyllä ole kysymys.

No mistä sitten?  ???

-katy-

  • Vieras
Vs: Kinkypiirien ahdasmielisyys, suvaitsemattomuus?
« Vastaus #103 : 24.11.2013, 13:16 »

Ei siis pidä suuttua siitä, jos uuden ketjun eka kommentti kertoo vain, missä on aiempia keskusteluja aiheesta.

Tuosta ei kyllä ole kysymys.

No mistä sitten?  ???

Mulle on neuvottu kahdenlaista tapaa-eli jossain on väärin kaivaa kovin vanha keskustelu esille ja sitten taas toisinpäin,aloitella uusia samasta aiheesta- aina ei oikein tiedä,että kumpi tapa on parempi.
Toki sen tajuaa,että jos eilen tai samalla viikolla on aloitettu samasta aiheesta aktiivinen ketju,niin tuskinpa tulee uutta pykättyä-

Kettu vinossa

  • Vieras
Vs: Kinkypiirien ahdasmielisyys, suvaitsemattomuus?
« Vastaus #104 : 24.11.2013, 17:23 »
Mulle on neuvottu kahdenlaista tapaa-eli jossain on väärin kaivaa kovin vanha keskustelu esille ja sitten taas toisinpäin,aloitella uusia samasta aiheesta- aina ei oikein tiedä,että kumpi tapa on parempi.
'

Eri foorumeilla on erilaiset kulttuurit tässä asiassa. Tällä foorumilla on ainakin itselleni tullut vaikutelma, että halutaan mielummin jatkoa vanhoihin ketjuihin. Moni muukin minun lisäkseni on linkannut vanhoihin ketjuihin, kun joku on aloittanut uuden ketjun vanhasta aiheesta.

Toki muiden viha vanhan ketjun jatkamisesta ymmärrettävä, jos joku kaivaa vanhan ketjun esiin, muttei kommentoi siihen mitään uutta näkökulmaa tai kerro kokemuksiaan aiheesta. Rasittaahan se, jos joku kaivaa esimerkiksi vuoden 2011 ketjun ja kommentoi siihen vain "Olen samaa mieltä" tai jotain muuta, joka ei tuo lisäarvoa keskusteluun. Vanha ketju kannattaa kaivaa esiin vain jos sen sisältämiin tietoihin on jotain lisättävää tai korjattavaa.

Vanhoissa ketjuissa kannattaa myös aina katsoa edellisten viestien päiväystä ja harkita, kannattaako jonkun henkilön tosi vanhaan kommenttiin tai kysymykseen enää vastata. Jos kommentti esimerkiksi on henkilöltä joka ei ole aikoihin ollut foorumilla aktiivinen, hänen juttujensa kommentoinnissa ei todennäköisesti ole enää järkeä, koska hän ei niitä viestejä enää lue. On myös huomiotava viestin ajankohtaisuus - tuskin vuonna 2012 joululahjavinkkejä kysellyt henkilö enää tarvitsee kenenkään apua vuoden 2012 joululahjan valinnassa, vaikka hän olisikin edelleenkin aktiivinen foorumilla.

Joillakin foorumeilla on hyvä järjestelmä, että jos vanhassa ketjussa on tosi vähän viestejä (esimerkiksi alle 10) ja siihen ei ole tullut uusia viestejä yli vuoteen, ketjut menevät automaattisesti lukkoon ja ylläpito tuhoaa ne tasaisin väliajoin. Ei semmoisia ketjuja oikein voi "keskusteluiksi" kutsua, ja ne haittaavat foorumin luettavuutta.