Kirjoittaja Aihe: Subin kanssa ensimmäinen kerta  (Luettu 9788 kertaa)

Fetishpari

Subin kanssa ensimmäinen kerta
« : 04.11.2017, 17:50 »
Iltaa Arvoisat foorumilaiset

Jonkin aikaa mieltä kalvanut ja yksiksemme asiaa pohtineet, mutta jos kysyisi näkökulmaa myös foorumilta.

Kun ensimmäistä kertaa kahvitteluiden ja muiden alku tutustumisen jälkeen tapaatte leikin merkeissä täysin uuden subin, subin joka on täysin tuntematon ei siis ystävä tai kaveri. Onko ensimmäinen kerta varovasti tunnustellen (en tarkoita vanilijajuttuja) kevyesti alistaen vai heti täysillä, luottaen kyllä subi sitä "tukaania" huutelee kun yli alkaa mennä?

Näkemyksiä sekä Domeilta ja erityisesti subeilta

Juuttisetä

  • V.I.P.
  • *****
  • Viestejä: 2788
  • "Hyvällä tavalla vaarattoman oloinen."
  • Galleria
Vs: Subin kanssa ensimmäinen kerta
« Vastaus #1 : 04.11.2017, 17:55 »
Kyllä sitä se ihan ensimmäinen kerta mennään tekemättä yhtään mitään, kahvilla vaikka. Jutellaan ihan vain ja tuumaillaan onko tuosta toisesta mihinkään...kummaltakin puolelta oletettavasti.

Jos tuosta tulee fiilistä että ehkä kenties jopa jotain, voidaan alkaa harkitsemaan sitä varovaista asioiden kokeilua.

Eikaii kukaan täysijärkinen hyooää tuntemattomalta laituriltakaan päädeltä sinne pohjaan ja siitä rullatuoliin?

Fetishpari

Vs: Subin kanssa ensimmäinen kerta
« Vastaus #2 : 04.11.2017, 18:00 »
Niin joo sen verran tarkennusta että kahvit on jo juotu ja nämä vaatteet päällä tapaamiset on jo hoidettuja hyväksi todettu

Kelpie

  • Vieras
Vs: Subin kanssa ensimmäinen kerta
« Vastaus #3 : 04.11.2017, 18:07 »
Tehdään sitä, mistä molemmat tykkää. Jos molemmat ei pidä, niin sitten touhutaan jotain muuta.
Turvasanaa ei kannata laittaa hyvän neuvottelun edelle. Kovin kevyesti ei myöskään kannata mennä, ellei siitä no.erikseen sovita.

bikantti

  • Helsingin akateemiset kinkyt ry
  • V.I.P.
  • *
  • Viestejä: 2569
  • Ymmärrä taaksepäin, elä eteenpäin, nauti tässä.
  • Galleria
Vs: Subin kanssa ensimmäinen kerta
« Vastaus #4 : 04.11.2017, 18:14 »
Oon vähän tylsä, mutta preferoisin aavistuksen liian kevyttä menoa. Siitä on helpompi lisätä kierroksia sitten, jos nyt toinen ei tylsyyteen nukahtanut ja kiinnostus loppunut alkuunsa. Siinä saa kuitenkin isompaa vahinkoa / varmemman ei:n jatkoa ajatellen, jos menee turhan kovalla kaasulla alkuunsa.

Voisi kai asiaa kysyä suoraan siltä subiltakin? Ihan avoimesti. Varmaan tajuaa tilanteen haastavuuden. Toiset ennemmin varmaan valitsisivat, että "mennään vaan ja kestetään seuraukset!" ja toiset iisimmin.

telle

  • PoVi
  • V.I.P.
  • *
  • Viestejä: 1896
  • Ehkä jonkunlainen switch. Näillä kilsoilla asiat..
  • Galleria
Vs: Subin kanssa ensimmäinen kerta
« Vastaus #5 : 04.11.2017, 18:21 »
Mieluummin aloitetaan varovasti. Ainakin itse olisin kokenut turvasanan käytön ensimmäisillä sessio-kerroilla aika ikäväksi. Hyvin todennäköisesti juttu olisi jäänyt jo alkumetreillä. Ensimmäisten kertojen olisi minun mielestäni hyvä olla erityisen vuorovaikutteisia. Ainakin itselle on toiminut hyvin noissa tilanteissa ihan voinnin ja olotilan kysyminen. Se lisää turvallisuuden tunnetta jatkoa varten.

Sigmamies

  • V.I.P.
  • *****
  • Viestejä: 1031
  • Sanansa mittainen kusipää
  • Galleria
Vs: Subin kanssa ensimmäinen kerta
« Vastaus #6 : 04.11.2017, 18:24 »
Yleensä aloitan ekan kerran niin että subi on alusvaatteillaan sängyllä istumassa kun tuun huoneeseen ja riisun itseni alushoususilleni katsellen tulevaa omaani  :P
Tämän jälkeen käsken seisomaan eteeni ja kerron rauhallisesti että lupaan etten tarkoituksella tee mitään kovin ikävää  ;) ja että voit koska vaan sanoa turvasanan tai tehdä turvaeleen eikä siitä seuraa katastrooffia,sanon myös että otteet kovenee hissukseen eikä ole mitään hätää missään vaiheessa. Kevyesti niskasta kiinni ja pusu huulille ja siitä se lähtee  :P

Eli pikkuhiljaa tunnustellen,ei kuitenkaan alistaen vaikka alistuminen kyllä tapahtuukin  >:D
Ekalla kertaa en myöskään käytä apuvälineitä muuta kuin yhtä erityistä yksinkertaista muutaman euron remmiä  8)

Fetishpari

Vs: Subin kanssa ensimmäinen kerta
« Vastaus #7 : 04.11.2017, 18:26 »
Oon vähän tylsä, mutta preferoisin aavistuksen liian kevyttä menoa. Siitä on helpompi lisätä kierroksia sitten, jos nyt toinen ei tylsyyteen nukahtanut ja kiinnostus loppunut alkuunsa. Siinä saa kuitenkin isompaa vahinkoa / varmemman ei:n jatkoa ajatellen, jos menee turhan kovalla kaasulla alkuunsa.

Voisi kai asiaa kysyä suoraan siltä subiltakin? Ihan avoimesti. Varmaan tajuaa tilanteen haastavuuden. Toiset ennemmin varmaan valitsisivat, että "mennään vaan ja kestetään seuraukset!" ja toiset iisimmin.

Kiitos paljon kun vastaatte :)

Olemme kanssasi hyvin samalla linjalla. Tietysti subin kanssa keskustellaan, se on itsestään selvyys, mutta hyvin usein ongelma on ettei subi oikein itsekkään osaa tuoda esille omia rajojaan. Toki niitäkin subeja on jotka osaa kertoa hyvinkin missä menee rajat yms ja silloin on paljon helpompaa lähteä liikeelle hieman lujempaakin. Itse tosiaan emme tahtoisi lähteä liian lujaa liikkeelle, vaan ennemmin tunnustellen, mielummin nostaen sitten tahtia.

Kelpie

  • Vieras
Vs: Subin kanssa ensimmäinen kerta
« Vastaus #8 : 04.11.2017, 18:26 »
Oon vähän tylsä, mutta preferoisin aavistuksen liian kevyttä menoa. Siitä on helpompi lisätä kierroksia sitten, jos nyt toinen ei tylsyyteen nukahtanut ja kiinnostus loppunut alkuunsa. Siinä saa kuitenkin isompaa vahinkoa / varmemman ei:n jatkoa ajatellen, jos menee turhan kovalla kaasulla alkuunsa.

Voisi kai asiaa kysyä suoraan siltä subiltakin? Ihan avoimesti. Varmaan tajuaa tilanteen haastavuuden. Toiset ennemmin varmaan valitsisivat, että "mennään vaan ja kestetään seuraukset!" ja toiset iisimmin.
Yleensä näin mutta kun olen ollut tekemisissä harrastuksensa alkuvaiheessa olevien kanssa, olen pari kertaa mennyt liian kevyesti. Se oli ensimmäinen peruste leikkikaverin vaihtoon ensimmäisen kerran jälkeen.

Myös vakisubini kertoi tästä turhan keveästä ensimmäisestä kerrasta kanssani. Jatkoi kuitenkin kanssani ja seuraava kerta meni sitten aivan toisilla kierroksilla. Mutta jos asiasta ei olisi puhuttu, olisin löysäillyt turhaan seuraavallakin kerralla. Niin ja tämä mahtava ihminen voisi käydä kenen luona tahansa mutta ei muita kaipaa.
« Viimeksi muokattu: 05.11.2017, 21:49 kirjoittanut Kelpie »

armadillo

  • V.I.P.
  • *****
  • Viestejä: 1025
  • Vehkeilyyn taipuvainen sieluseksuaali.
  • Galleria
Vs: Subin kanssa ensimmäinen kerta
« Vastaus #9 : 04.11.2017, 18:28 »
Mulla on yleensä jonkunlainen kuva muodostunut jo kahvittelun aikana siitä, minkälaista käsittelyä subi odottaa ekalla kerralla. Jotkut haluaa alotella vähän kevyemmin ja toiset taas sitten vähän rankemmin jo heti alkumetreillä, mutta sehän on toki hyvin yksilöllistä minkä kukakin kokee rankaksi. Jos nyt (kerrankin) ihan totta puhutaan, niin mun repertuaariin ei varsinaisesti edes kuulu mitkään todella extreme-hommat, eikä kukaan mun puoleen ole kääntynytkään sellaisten toivossa. Sitä saa mitä laitetaan!

Yhden jutun mä törkeesti kopioin eräältä mun suuresti kunnioittamaltani dominalta - nimittäin sellasen, että eka session aikana mä tykkään päästää uhrin vapaaksi ensi kidutuksen jälkeen. Siinä on raukalla tilaisuus juosta karkuun jos siltä tuntuu (tosin ei oo vielä kukaan luistanu). Uskon ja toivon sen vahvistavan luottamusta mun pohjimmiltaan hyviin aikeisiin. Sitten väliajan jälkeen kun neiti on jälleen pinteessä, mä tietysti palkitsen luottamuksen kiduttamalla vähän kovempaa (mutta ihan vähän vaan, että uskaltaa tulla toistekin) :)

Flikk

  • V.I.P.
  • *****
  • Viestejä: 1749
  • It's playtime;)
  • Galleria
    • Novelleja
Vs: Subin kanssa ensimmäinen kerta
« Vastaus #10 : 04.11.2017, 18:29 »
Riippumatta juotujen kahvien määrästä, mutta subina ihminen on silti sessiossa ekaa kertaa just sen Domin/ D-parin kanssa..

Itse oon kyllä pettynyt, jos mennään liian hellästi. Ja silloin siitä ekasta kerrasta tulee samalla vika, vaikka muuten synkkaiskin. 

Tietty osaan jo kertoa ennakkoon, että mitkä on ehdottomia rajoja ja mitkä siinä liki. Ja toisaalta,  jos mennään kuitenkin rajojen yli,  niin samalla lailla sekin on sit hyvän alun loppu. 
Hankalampaa on, jos subi ei vielä tunne itseäänkään. Tai jos D:llä on älyttömän huono muisti sovituista xD

Mut puhumallahan se tosiaan selviää, mikä kullekin subille parhaiten toimii. Mun mielestä ihan asiallinen kysymys vaikka sinne kahville jo..

bikantti

  • Helsingin akateemiset kinkyt ry
  • V.I.P.
  • *
  • Viestejä: 2569
  • Ymmärrä taaksepäin, elä eteenpäin, nauti tässä.
  • Galleria
Vs: Subin kanssa ensimmäinen kerta
« Vastaus #11 : 04.11.2017, 18:35 »
Hmm. Olisiko mahdollista tosiaan sopia ehkä jo ennalta sitten, että pidetään 1-2 taukokohtaa jossain kohti, missä tsekataan fiilikset, että jatketaanko sessiossa syvemmälle?  (Tämä tietysti niiden turvaelejuttujen ohella.)
« Viimeksi muokattu: 04.11.2017, 19:03 kirjoittanut bikantti »

Fetishpari

Vs: Subin kanssa ensimmäinen kerta
« Vastaus #12 : 04.11.2017, 18:38 »


[/quote]
Yleensä näin mutta kun olen ollut tekemisissä harrastuksensa alkuvaiheessa olevien kanssa, olen pari kertaa mennyt liian kevyesti. Se oli ensimmäinen peruste leikkikaverin vaihtoon ensimmäisen kerran jälkeen.


[/quote]

Näin meillekkin on muutaman kerran käynyt, vaikka olemme sopineet rauhallisesta aloituksesta ja "suhteen" tähtäämisestä pidempää jolloin kun opimme tuntemaan voimme leikkejä koventaa. Siksi mietimme pitääkö meidän muuttaa taktiikkaa vai ei..

Galesi

  • Helsingin akateemiset kinkyt ry
  • V.I.P.
  • *
  • Viestejä: 2612
  • pörröpää/lutka
  • Galleria
Vs: Subin kanssa ensimmäinen kerta
« Vastaus #13 : 04.11.2017, 18:42 »
Itse pyrin käymään sen pari kertaa ulkona muissa merkeissä ennen mahdollista leikkimistä. Siinä näkee vähän synkkaako oikealla tavalla muuallakin kuin sängyssä ja onko toinen about samalla planeetalla ajatusmaailmaltaan. Tämän jälkeen on myös helpompi käydä läpi sitä mitä toinen taas haluaa leikkimisen suhteen, missä menee rajat ja mikä toimii erityisen hyvin.

Leikkiessä yleensä aloitan mielummin kevyemmin kuin heti kierrokset täysille heittäen. Eka kerta on mulle ainakin se, missä mä tutkailen miten toinen reagoi eri asioihin ja jälkikäteen sitten voi kysellä palautetta siitä mikä toimi ja mikä ei ja kuinka paljon tehoja voi lisätä.
Jos joku lähtee kävelemään sen takia, että ekalla kerralla mentiin liian löysästi tai hellästi niin sittenpähän menee. Itellä on ollut periaatteena se, että 2-3 kerran jälkeen näkee vasta tarkemmin miten hyvin seksi/leikkiminen toimii.

Tuokin, kun on täysin eri asia kahdelle ihmisille lähtökohtaisesti, että mikä on kevyttä ja mikä rankkaa. Siinä mielessä ainakin itse pyrin yrittämään lukemaan tilannetta leikkiessä ja selventämään toisen ajatuksia session jälkeen. Reagoinnitkin, kun eroavat aika paljon eri ihmisten välillä.

Fetishpari

Vs: Subin kanssa ensimmäinen kerta
« Vastaus #14 : 04.11.2017, 18:47 »
Hmm. Olisiko mahdollista tosiaan sopia ehkä jo ennalta sitten, että pidetään 1-2 taukokohtaa jossain kohti, missä tsekataan fiilikset, että jatketaanko sessiossa syvemmälle?  (Tämä tietysti niiden turvaelejuttujen ohella.)

ei huono ajatus