Kirjoittaja Aihe: Yksi lause BDSM asenteesta.  (Luettu 13245 kertaa)

Guide-Master

  • Vieras
Yksi lause BDSM asenteesta.
« : 11.02.2012, 17:25 »
Eli ”Herran pelko on viisauden alku”. miten tämä lause kuvaa omaa BDSM elämääsi?

TragedyForYou

  • Vieras
Vs: Yksi lause BDSM asenteesta.
« Vastaus #1 : 11.02.2012, 17:32 »
Minulla ei kyllä mitenkään. Eikä edes Herran tilalla Rouva vaikuttais mitenkään. Ei vaan istu mun toimintatapaan.

MasterOpie

  • Vieras
Vs: Yksi lause BDSM asenteesta.
« Vastaus #2 : 11.02.2012, 17:45 »
Eli ”Herran pelko on viisauden alku”. miten tämä lause kuvaa omaa BDSM elämääsi?
Ehkä tuo liittyy jonkun BDSM elämään, mutta IMHO Herran pelko ei liity aitoon BDSM elämäntapaan.

- Opie

swan

  • Vieras
Vs: Yksi lause BDSM asenteesta.
« Vastaus #3 : 11.02.2012, 17:51 »
Varmaankaan ei ole mitään "bdsm-elämää" paitsi ajatuksissa, mutta tänään juuri mieitin tuota pelkoa, että kuinka ja miten se liittyy masteriin tai dominoiviin. Pelko on aika vahva ilmaisu..olisko itselle sopivaisempi kunnioitus. Häpeä ja ujouskin kaiketi liittyy siihen kuitenkin.

Kun ei suhteessa elä, niin vaikea sanoa, että millainen se asenne lopulta olisi Herraa kohtaan. Maisteri on ihan hyvä kanssa, ettei huumori unohdu aivan tyysti tai ainakin nyt koen asian niin.

Lady Whip

  • Turun Baletti
  • V.I.P.
  • *
  • Viestejä: 3433
  • Sadistinen Gfe-Domina
  • Galleria
Vs: Yksi lause BDSM asenteesta.
« Vastaus #4 : 11.02.2012, 18:03 »
Kokoaikainen pelko ei missään nimessä. Hetkittäin kyllä.
Pelko tekee kahleen joka estää olemasta aidosti läsnä.

Kunnioitus kyllä, hänelle kuka sen on ansainnut.  Sen myös menettää pienestä jos ei osaa sisäistää sanaa oikein.

swan

  • Vieras
Vs: Yksi lause BDSM asenteesta.
« Vastaus #5 : 11.02.2012, 18:45 »
Kokoaikainen pelko ei missään nimessä. Hetkittäin kyllä.
Pelko tekee kahleen joka estää olemasta aidosti läsnä.
Noin se varmasti on. Olisi se aika kurjaa ja ahdistavaa jos vain pelon vuoksi tottelisi, molemmille siis.
 
Tuo aloituksen lausehan on suora lainaus raamatusta ja jonka herra onkin pelottava, tuomitsee muut, kuin omat palvelijansa, ikuiseen kadotukseen jne.
Toisaalta hyvin ristiriitainen herra jumala se, vihaa äärimmäisesti ja rakastaa myös, kirjoitusten mukaan. Mutta tässä ei kai ole tarkoitus käsitellä raamatun jumalakuvaa,tulipa vain mieleen omasta historiasta.

Koo

  • Vieras
Vs: Yksi lause BDSM asenteesta.
« Vastaus #6 : 11.02.2012, 18:49 »
Ei mitenkään - pelko ei liity minun bdsm-elämääni lainkaan. Pelko saa minut joko pakenemaan tai jos se ei ole mahdollista niin aggressiiviseksi. Pelosta ei synny mitään hyvää, ja minun kanssani ei pääse pelolla yhtään mihinkään.

kide

  • Vieras
Vs: Yksi lause BDSM asenteesta.
« Vastaus #7 : 11.02.2012, 19:07 »
Jos unohtaa Raamatun ja ajattelee lausetta D/s -suhteeseen sijoitettuna, niin läydän siihen yhtymäkohtia kyllä. En ajattele pelkoa tässä yhteydessä jonain lamauttavana pelkona, vaan ennemminkin sellaisena joka kannustaa alistuvaa parempaan toimintaan ja käytökseen. Tavallaan voisi ajatella, että haluaa toimia niin, että D on tyytyväinen, jotta ei tulisi mitään "ikäviä seuraamuksia" tai tulisi palkituksi. En tiedä, onko tällainen ajattelu hepreaa ja/tai epämiellyttävää kuultavaa foorumilaisille, mutta näin näen tämän asian ;)

Jotenkin rassaa se, että taas joku on kertomassa (nyt Opie), mitä on aito BDSM ;-D

telle

  • PoVi
  • V.I.P.
  • *
  • Viestejä: 1896
  • Ehkä jonkunlainen switch. Näillä kilsoilla asiat..
  • Galleria
Vs: Yksi lause BDSM asenteesta.
« Vastaus #8 : 11.02.2012, 19:29 »
Samaa mieltä Kiteen kanssa...

MasterOpie

  • Vieras
Vs: Yksi lause BDSM asenteesta.
« Vastaus #9 : 11.02.2012, 19:36 »

Jotenkin rassaa se, että taas joku on kertomassa (nyt Opie), mitä on aito BDSM ;-D

Ehkäpä jotenkin vielä enemmän rassaa se että sisälukutaito puuttuu, taas. Minä en tiedä mitä on aito BDSM, muuta kuin omalta kohdaltani. Ja siksi viestissäni oli http://fi.wiktionary.org/wiki/IMHO. En ole koskaan julistanut yleisesti mitään liittyen tähän elämäntapaan vaan minulle on äärimmäisen tärkeää että jokainen voi toteuttaa itseään haluammalla tavalla, enkä tehnyt sitä nytkään.

- Opie

nicolaus

  • Rsyke
  • V.I.P.
  • *
  • Viestejä: 1873
  • Kekkee Alistaja
  • Galleria
Vs: Yksi lause BDSM asenteesta.
« Vastaus #10 : 11.02.2012, 20:10 »
Taas taitaa pata kattilaa soimata....

perapervo

  • Vieras
Vs: Yksi lause BDSM asenteesta.
« Vastaus #11 : 11.02.2012, 21:09 »
Nii, mul ei sitä herraa ol. eikä tul :)

Yleensäkään ihmisten pelkääminen on turhaa. meik laav not vaar  :love:

kide

  • Vieras
Vs: Yksi lause BDSM asenteesta.
« Vastaus #12 : 11.02.2012, 22:28 »

Jotenkin rassaa se, että taas joku on kertomassa (nyt Opie), mitä on aito BDSM ;-D

Ehkäpä jotenkin vielä enemmän rassaa se että sisälukutaito puuttuu, taas. Minä en tiedä mitä on aito BDSM, muuta kuin omalta kohdaltani. Ja siksi viestissäni oli http://fi.wiktionary.org/wiki/IMHO.

Opie, en ole pahemmin tottunut nettislangin käyttöön, mutta jos tuo Wikipedian IMHO:n käännös tuohon lauseeseen tungetaan, valitettavasti ymmärrän edelleenkin lauseesi kuten sen aluksikin ymmärsin: "Ehkä tuo liittyy jonkun BDSM elämään, mutta IMHO=nöyrä mielipiteeni (asiaan) on, että Herran pelko ei liity aitoon BDSM elämäntapaan."

Sisälukutaitoni on karmea, valitan ;)

Mutta tarkoitukseni ei ole kiistellä tämän enempää asiasta  :love:

Muoks: Lisätty yksi lainausmerkki ja sana lause muutettu muotoon lauseesi
« Viimeksi muokattu: 12.02.2012, 09:40 kirjoittanut kide »

Simone

  • Vieras
Vs: Yksi lause BDSM asenteesta.
« Vastaus #13 : 12.02.2012, 01:45 »
Eli ”Herran pelko on viisauden alku”. miten tämä lause kuvaa omaa BDSM elämääsi?

Ei mitenkään.
Pelkoa en tunne henkilöitä kohtaan kuin kuvitteellisesti - jos joku hullu kilari nyt vaikka sattuisi uhkaamaan ase ohimolla, niin varmasti pelkäisin.
Henkilö, jota pitää pelätä, on jotakin sellaista, minkä kanssa en halua olla missään tekemisissä. Pelko on negatiivinen asia.
Kunnioitus on ihan eri juttu, se ansaitaan (Lady Whip kiteytti hyvin aiempana) ja vaikka siihenkin saattaa liittyä tunneskaalassani pelon kaltaisia tuntemuksia, ei niillä ole oikean pelon kanssa mitään tekemistä.

Pelätä voin myös muiden kuin itseni puolesta - tietysti.
Vaikkapa sairaalan odotushuoneesa, kun läheinen on saanut sydänkohtauksen tai joutunut kolariin ja taistelee hengestään. Se tunne on kyllä ihan silkkaa kylmää pelkoa.

Kysymyksen esittäjä ei liene ikinä pelännyt ihan oikeasti?

Queena

  • Vieras
Vs: Yksi lause BDSM asenteesta.
« Vastaus #14 : 12.02.2012, 01:50 »
Ei kuvaa mitenkään. Minulle tämä on seksiä, ja seksin kuuluu olla "mukavaa" ja nautinnollista molemmille osapuolille. Jos jotain joutuisi todella oikeasti pelkäämään niin varmaankaan ei olisi kovin nautinnollista kenellekkään. Lisäksi minulla ei ole herraa, eikä tule olemaan. Eikä minusta tule kukaan koskaan mitään pelottavaa Rouvaa itselleen saamaan.