Kirjoittaja Aihe: Yhden epämasokistin subin mielen anatomiaa  (Luettu 24391 kertaa)

submit

  • Vieras
Vs: Yhden epämasokistin subin mielen anatomiaa
« Vastaus #30 : 15.10.2013, 13:18 »
Tämä ketju lähti menemään aloittajan kannalta harmilliseen suuntaan, kun tässä nyt väännetään turvasanan tarpeellisuudesta.

Pari aikaisempaa keskustelua turvasanaan liittyen:

Turvasanan käyttö (äänestysmahdollisuus):
http://www.bdsmbaari.net/index.php?topic=331.msg6414#msg6414

Sessio ilman turvasanaa:
http://www.bdsmbaari.net/index.php?topic=2010.0


Edit: Lisätty sana: äänestysmahdollisuus.
« Viimeksi muokattu: 15.10.2013, 13:47 kirjoittanut submit »

Guide-Master

  • Baarikärpänen
  • ****
  • Viestejä: 949
  • En ole valmis, enkä toivo koskaan olevani valmis.
  • Galleria
Vs: Yhden epämasokistin subin mielen anatomiaa
« Vastaus #31 : 15.10.2013, 21:08 »
Jos subi toivoo itsellen sellaista sessiota, jossa ei ole kipua, nöyryytystä eikä ahdistavaa, sittenkun veillä se ei edes saa yhtään pelottaa. Niin jäljelle jää vain mukava illaline viinilasin ääressä ja kiltisti kädestä pitäminen, ja sen jälkeen hurjasti peiton alle, muistaen samuttaa valot ehdottomasti :)

Mr.Inathu

Vs: Yhden epämasokistin subin mielen anatomiaa
« Vastaus #32 : 15.10.2013, 21:57 »
Jos subi toivoo itsellen sellaista sessiota, jossa ei ole kipua, nöyryytystä eikä ahdistavaa, sittenkun veillä se ei edes saa yhtään pelottaa. Niin jäljelle jää vain mukava illaline viinilasin ääressä ja kiltisti kädestä pitäminen, ja sen jälkeen hurjasti peiton alle, muistaen samuttaa valot ehdottomasti :)

Minun mielikuvitukseni keksii kyllä vaikka kuinka paljon erilaista pervoa kivaa, vaikkei mukana olisikaan kipua, nöyryytystä, ahdistusta tai pelkoa. En näe mitään syytä, miksi noita olisi pakko olla mukana onnistuneessa kinky- tai D/s-sessiossa. Toki niitä voi olla, mutta ei se todellakaan ole mikään edellytys esimerkiksi onnistuneelle hyvinkin pervolle palvelusuuntautuneelle kinkysessiolle.

Oletko todella itse ihan oikeasti sitä mieltä, että ilman vähintään kipua, nöyryytystä, ahdistusta tai pelkoa ei kinkyily ole kinkyilyä?  ???

-Mr.Inathu

PS. Olen pahoillani tästä OT:stä, mutta ihan pakko selventää  :-[

Nick

  • Vieras
Vs: Yhden epämasokistin subin mielen anatomiaa
« Vastaus #33 : 15.10.2013, 23:32 »
Minun mielikuvitukseni keksii kyllä vaikka kuinka paljon erilaista pervoa kivaa, vaikkei mukana olisikaan kipua, nöyryytystä, ahdistusta tai pelkoa. En näe mitään syytä, miksi noita olisi pakko olla mukana onnistuneessa kinky- tai D/s-sessiossa.

Ihan mielenkiinnosta, selvennä lisää, heitä muutama esimerkki  ::)

-katy-

  • Vieras
Vs: Yhden epämasokistin subin mielen anatomiaa
« Vastaus #34 : 15.10.2013, 23:43 »
Jos subi toivoo itsellen sellaista sessiota, jossa ei ole kipua, nöyryytystä eikä ahdistavaa, sittenkun veillä se ei edes saa yhtään pelottaa. Niin jäljelle jää vain mukava illaline viinilasin ääressä ja kiltisti kädestä pitäminen, ja sen jälkeen hurjasti peiton alle, muistaen samuttaa valot ehdottomasti :)
Oletko todella itse ihan oikeasti sitä mieltä, että ilman vähintään kipua, nöyryytystä, ahdistusta tai pelkoa ei kinkyily ole kinkyilyä?  ???
PS. Olen pahoillani tästä OT:stä, mutta ihan pakko selventää  :-[

Jos pitää ihan asiaankuuluvana sitä,että alistuva ajatuu psykoosiin ja ei siitä enää tokene,niin mikäs ettei tosissaan-toisaalta voiko tuollaista ajattelutapaa ottaa todesta-ennemminkin jonkinlaista outoa uhoa toisen mielenterveyden kustannuksella-

jaa joo,mulla on angesteja ihmisryhmiä kohtaan,joiden mielestä sekoaminen on ihan ok kinkyilyssä.
Asiaa kohtaan siis melko syvää vihaa,mutta ei ketään henkilöä kohtaan. Liika nähnyt välinpitämättömyyttä ja selkärangatonta keppostelua vuosikymmeniä noissa psyykkisissä touhuissa vaan-

Juon mielummin kupin kahvia tai pullon viinaa sitä vastoin kuin haluan ajatua psykoosiin.

isabella

Vs: Yhden epämasokistin subin mielen anatomiaa
« Vastaus #35 : 16.10.2013, 06:45 »
Minun mielikuvitukseni keksii kyllä vaikka kuinka paljon erilaista pervoa kivaa, vaikkei mukana olisikaan kipua, nöyryytystä, ahdistusta tai pelkoa. En näe mitään syytä, miksi noita olisi pakko olla mukana onnistuneessa kinky- tai D/s-sessiossa.

Ihan mielenkiinnosta, selvennä lisää, heitä muutama esimerkki  ::)

No onhan näitä helppo keksiä vaikka kuinka. Subin voi komentaa tekemään loputtoman määrän asoita: tiskaamaan, hakemaan olutta jääkaapista, strippaamaan, ottamaan suihin jne. Toiset tykkää tosi paljon olla sidottuna tai muuten kiinnitettynä eli subi vaan tiukkaan pakettiin ja tämän voi jättää fiilistelemään joksikin aikaa ja katsella vierestä. Tai vaikka käsitellä rajuin ottein, ottaa kunnolla tukasta kiinni, vähän tuuppia ja panna lujaa. Subin voi kiinnittää sänkyyn sitoa silmät ja kutittaa tai sitten hyväillä ja pitää loputtomiin orgasmin rajoilla mutta kieltää laukeaminen.

Ehkä Mr.Inathu voi kertoa lisää esimerkkejä :) Mutta ihan mahdollista on alistaa ilman pelkoa, kipua tai nöyryytystä. Pitää vain löytää sopiva D, joka tykkää samoista jutuista. Eivät kaikki dominoivatkaan halua satuttaa tai nöyryyttää.

Guide-Master

  • Baarikärpänen
  • ****
  • Viestejä: 949
  • En ole valmis, enkä toivo koskaan olevani valmis.
  • Galleria
Vs: Yhden epämasokistin subin mielen anatomiaa
« Vastaus #36 : 16.10.2013, 10:33 »
Minun mielikuvitukseni keksii kyllä vaikka kuinka paljon erilaista pervoa kivaa, vaikkei mukana olisikaan kipua, nöyryytystä, ahdistusta tai pelkoa. En näe mitään syytä, miksi noita olisi pakko olla mukana onnistuneessa kinky- tai D/s-sessiossa.

Ihan mielenkiinnosta, selvennä lisää, heitä muutama esimerkki  ::)

No onhan näitä helppo keksiä vaikka kuinka. Subin voi komentaa tekemään loputtoman määrän asoita: tiskaamaan, hakemaan olutta jääkaapista, strippaamaan, ottamaan suihin jne. Toiset tykkää tosi paljon olla sidottuna tai muuten kiinnitettynä eli subi vaan tiukkaan pakettiin ja tämän voi jättää fiilistelemään joksikin aikaa ja katsella vierestä. Tai vaikka käsitellä rajuin ottein, ottaa kunnolla tukasta kiinni, vähän tuuppia ja panna lujaa. Subin voi kiinnittää sänkyyn sitoa silmät ja kutittaa tai sitten hyväillä ja pitää loputtomiin orgasmin rajoilla mutta kieltää laukeaminen.

Ehkä Mr.Inathu voi kertoa lisää esimerkkejä :) Mutta ihan mahdollista on alistaa ilman pelkoa, kipua tai nöyryytystä. Pitää vain löytää sopiva D, joka tykkää samoista jutuista. Eivät kaikki dominoivatkaan halua satuttaa tai nöyryyttää.
Eli noihin sinun ehdottomiin, ei kuulu millään tavalla nöyrytämistä, eikä varsinkka ahdistuksen tuottamista. No tosta voi varmaan olla aika moini subi ihan erimieltä, muta ainakin kun noita on pistännyt subin tekemään, niin kummatkin sekä nöyryytys että ahdistus on niin aiheutunut.

Eccentric

  • Vieras
Vs: Yhden epämasokistin subin mielen anatomiaa
« Vastaus #37 : 16.10.2013, 12:16 »
^ Ehkäpä eri ihmisiä hävettää ja pelottaa erilaiset asiat. Häpeähän se on, mihin nöyryytys perustuu. Ahdistus taas voi enemmänkin pohjata pelkoon, mutta varmasti myös häpeään.

Mulle nöyryytys on enemmän kiinni suhtautumisesta kuin siitä välttämättä mitä tehdään. Jos toinen osapuoli suhtautuu jollain tavalla ylimielisesti tai itse näkee jonkin tekemisen nöyryyttävänä, on hyvin mahdollista, että subia alkaa hävettää ihan jo toisen suhtautumisen takia. Puhumattakaan sitten haukkumisesta ja nimittelystä. Tosin nimittelykään ei automaattisesti ole nöyryyttävää vaan sekin on mahdollista toteuttaa niin, että se aistitaan ennemminkin kehuna.

Isabellan mainitsemat asiat ovat kaikki sellaisia, joihin ei automaattisesti liity pelkoa tai häpeää. Niihin VOI sitä kyllä liittyä joko siksi että alistuvaa hävettää joutua sellaisten asioiden kohteeksi tai tekemään sellaisia asioita tai siksi, että dominoiva kokee toisen joutumisen noiden kohteeksi häpeällisenä subille. Tai molemmat. Mut ne voivat myös olla vailla häpeää ja pelkoa, jos sub luottaa Domin tietävän subin rajat eikä sub lähtökohtaisesti häpeä noita asioita sekä jos Domkaan ei koe näissä asioissa olevan mitään hävettävää.

Arvelisin.

IKRM

  • V.I.P.
  • *****
  • Viestejä: 1542
  • kizzzan Herra
  • Galleria
Vs: Yhden epämasokistin subin mielen anatomiaa
« Vastaus #38 : 16.10.2013, 12:20 »
Mulle nöyryytys on enemmän kiinni suhtautumisesta kuin siitä välttämättä mitä tehdään. Jos toinen osapuoli suhtautuu jollain tavalla ylimielisesti tai itse näkee jonkin tekemisen nöyryyttävänä, on hyvin mahdollista, että subia alkaa hävettää ihan jo toisen suhtautumisen takia. Puhumattakaan sitten haukkumisesta ja nimittelystä. Tosin nimittelykään ei automaattisesti ole nöyryyttävää vaan sekin on mahdollista toteuttaa niin, että se aistitaan ennemminkin kehuna.

Se on juuri näin. Saman asian, esimerkiksi piiskaamisen, voi tehdä niin että sen tarkoitus on tuottaa nautintoa tai niin että se on todella ankara rangaistus. Ja tosiaankin vaikka nautintoon tähtäävä piiskaus saattaa olla moninverroin rankempi fyysisesti kuin rangaistuksena annettu piiskaus niin rangaistus tuntuu todella kovalta subista.


IKRM

Lucrezia

  • Vieras
Vs: Yhden epämasokistin subin mielen anatomiaa
« Vastaus #39 : 16.10.2013, 14:09 »
Jos subi toivoo itsellen sellaista sessiota, jossa ei ole kipua, nöyryytystä eikä ahdistavaa, sittenkun veillä se ei edes saa yhtään pelottaa. Niin jäljelle jää vain mukava illaline viinilasin ääressä ja kiltisti kädestä pitäminen, ja sen jälkeen hurjasti peiton alle, muistaen samuttaa valot ehdottomasti :)
Oletko todella itse ihan oikeasti sitä mieltä, että ilman vähintään kipua, nöyryytystä, ahdistusta tai pelkoa ei kinkyily ole kinkyilyä?  ???
PS. Olen pahoillani tästä OT:stä, mutta ihan pakko selventää  :-[

Jos pitää ihan asiaankuuluvana sitä,että alistuva ajatuu psykoosiin ja ei siitä enää tokene,niin mikäs ettei tosissaan-toisaalta voiko tuollaista ajattelutapaa ottaa todesta-ennemminkin jonkinlaista outoa uhoa toisen mielenterveyden kustannuksella-

jaa joo,mulla on angesteja ihmisryhmiä kohtaan,joiden mielestä sekoaminen on ihan ok kinkyilyssä.
Asiaa kohtaan siis melko syvää vihaa,mutta ei ketään henkilöä kohtaan. Liika nähnyt välinpitämättömyyttä ja selkärangatonta keppostelua vuosikymmeniä noissa psyykkisissä touhuissa vaan-

Juon mielummin kupin kahvia tai pullon viinaa sitä vastoin kuin haluan ajatua psykoosiin.

Vaniljan ja psykoosin välille mahtuu myös turvallisesti koettua (ja tuotettua) kipua, nöyryytystä, pelkoa ja ahdistusta. Mielestäni jokin noista, tai joskus kaikki, on aina jollain tasolla läsnä sessiossa. Miten kukainenkin asiat kokee, on henkilökohtainen juttu ja vaikeasti ennustettavissa.

En usko sellaista meedio-domia löytyvänkään joka oikeasti tietää aina, mistä jää traumoja subille ja mistä ei. Perusteellisesta tutustumisesta huolimatta. Johonkin aiempaan keskusteluun olen kommentoinut, että fyysiset vauriot on helppo välttää käyttämällä tervettä järkeä. Henkisistä ei kukaan tiedä, välttämättä sub itsekään, kuin vasta aikojen kuluttua.

Joskus, eikä edes niin kauhean kauan sitten, minuakin kiinnosti henkinen hallinta. Mutta mitä enemmän olen ihmismielestä oppinut, sitä vähemmän haluan sillä leikkiä.


-katy-

  • Vieras
Vs: Yhden epämasokistin subin mielen anatomiaa
« Vastaus #40 : 16.10.2013, 16:14 »
Vaniljan ja psykoosin välille mahtuu myös turvallisesti koettua (ja tuotettua) kipua, nöyryytystä, pelkoa ja ahdistusta. Mielestäni jokin noista, tai joskus kaikki, on aina jollain tasolla läsnä sessiossa. Miten kukainenkin asiat kokee, on henkilökohtainen juttu ja vaikeasti ennustettavissa.

En usko sellaista meedio-domia löytyvänkään joka oikeasti tietää aina, mistä jää traumoja subille ja mistä ei. Perusteellisesta tutustumisesta huolimatta. Johonkin aiempaan keskusteluun olen kommentoinut, että fyysiset vauriot on helppo välttää käyttämällä tervettä järkeä. Henkisistä ei kukaan tiedä, välttämättä sub itsekään, kuin vasta aikojen kuluttua.

Joskus, eikä edes niin kauhean kauan sitten, minuakin kiinnosti henkinen hallinta. Mutta mitä enemmän olen ihmismielestä oppinut, sitä vähemmän haluan sillä leikkiä.

Pitäisi ehkä aloittaa aihe henkisestä hallinnasta ja riskeistä siinä,mutta en taida osata.

Varmasti mahtuu ja en halua korostaa itselleni tai muille jotain ääripäitä. Olen vain aika pitkään ihmetellyt,että toiset tuntuvat ottavan kepeästi sen,että jotkut menevät rikki peruuttamattomasti.

Minunkin mielestä maalaisjärki ja huumori tulis aina olla mukana,ei vain kinkyssä vaan koko elämässä- ja tuo ettei tuntemattoman kanssa kannata lähteä mihinkään henkisiin leikkeihin-mitä ihmeen järkeä siinä olisi-

tarvitseeko aina  olla jotain hirveän rankkaa ja raskasta ja mikä toiselle on sellaista,voi toiselle sama asia olla ihan yhdentekevää jopa-

Vaikea taas muotoilla tekstiksi sitä mitä tarkoittaa,mutta komppailen edellämainittuja ajatuksia Inathulta ja Isabellalta mm.

Itselle henkinen puoli on ainakin yhtä tärkeää kuin fyysinen,mutta tiedän olevani kokematon ja hyvin erilaisessa tilanteessa kuin monet aktiivikinkyt-

Miten kuvailla sitä,että vanilijastakin saisi varmasti pienin muunnoksin hyvin kinkyä- mutta mitä se vanilija tai kinky on,jos niistä karsii kaiken henkisen pois ja tehdään vain mekaanisesti asioita,jonkin saman kaavan mukaan-

Miten kuvata tilannetta,missä kädestä pitäminen tai halaaminen,suuteleminen jne.-kun ne puuttuvat kokonaan,tuntuvat jo ajatuksissa ekstriimiltä. Ymmärrän,että monille ne ovat ihan arkipäivää ja normivanilijaa  =D

subpks

  • Asiakas
  • **
  • Viestejä: 237
  • Dragonscorpionin vaimo
  • Galleria
Vs: Yhden epämasokistin subin mielen anatomiaa
« Vastaus #41 : 16.10.2013, 21:36 »
Jos subi toivoo itsellen sellaista sessiota, jossa ei ole kipua, nöyryytystä eikä ahdistavaa, sittenkun veillä se ei edes saa yhtään pelottaa. Niin jäljelle jää vain mukava illaline viinilasin ääressä ja kiltisti kädestä pitäminen, ja sen jälkeen hurjasti peiton alle, muistaen samuttaa valot ehdottomasti :)

Itse en ole masokisti juurikaan, pidän kyllä piiskasta mutta vain siksi että se kiihottaa minua, tuntuu hyvältä eikä satu. En pidä sessioista joissa on kipua, nöyryyttämistä sekä ahdistavuutta. Minä alistun vain kunnioituksesta sekä rakkaudesta toista kohtaan. Jos dominoiva ei osaa muulla tavoin näyttää voimaansa ja valtaansa kuin kepillä, nöyryyttämällä tai luomalla ahdistavaa ilmapiiriä en itse ainakaan tunne mitään halua palvella häntä.

Mukava illallinen viinilasin ääressä sekä kädestä kiinni pitäminen kuulostavat kyllä hyvältä ;).

Guide-Master

  • Baarikärpänen
  • ****
  • Viestejä: 949
  • En ole valmis, enkä toivo koskaan olevani valmis.
  • Galleria
Vs: Yhden epämasokistin subin mielen anatomiaa
« Vastaus #42 : 17.10.2013, 08:36 »
Jos subi toivoo itsellen sellaista sessiota, jossa ei ole kipua, nöyryytystä eikä ahdistavaa, sittenkun veillä se ei edes saa yhtään pelottaa. Niin jäljelle jää vain mukava illaline viinilasin ääressä ja kiltisti kädestä pitäminen, ja sen jälkeen hurjasti peiton alle, muistaen samuttaa valot ehdottomasti :)

Itse en ole masokisti juurikaan, pidän kyllä piiskasta mutta vain siksi että se kiihottaa minua, tuntuu hyvältä eikä satu. En pidä sessioista joissa on kipua, nöyryyttämistä sekä ahdistavuutta. Minä alistun vain kunnioituksesta sekä rakkaudesta toista kohtaan. Jos dominoiva ei osaa muulla tavoin näyttää voimaansa ja valtaansa kuin kepillä, nöyryyttämällä tai luomalla ahdistavaa ilmapiiriä en itse ainakaan tunne mitään halua palvella häntä.

Mukava illallinen viinilasin ääressä sekä kädestä kiinni pitäminen kuulostavat kyllä hyvältä ;).
Eikö kaikissa asioissa ole aina eri voimakkusasteita, jolloin dominova voi näitä juuri tarvittavalla voimalla käyttää. Se että jopa viinilasin ääressäkin voi näitä asioita kokea, tekeekin BDSM:ästä sen mitäse itsellen parhaiten merkitsee, eli se ei ole paikasta eikä ajasta kiinnin olevaa, vaan se on luontevasti osa elämää ;)

Louhi

  • Vieras
Vs: Yhden epämasokistin subin mielen anatomiaa
« Vastaus #43 : 17.10.2013, 21:21 »
Minusta ei-masokistiset, herkistelevät subit, jotka eivät kaipaa nöyryytystä tai pelkoa ovat ihania. Minusta on liikuttavaa ja suloista tietää olen seurassa, jossa minulle halutaan olla mieliksi (se ei tainnut olla ihan sellaisenaan juttusi, mutta kuitenkin) hykerryttävää ja huumaavaa. Ja on alistuvia, jotka vain tykkäävät fiilistellä siinä lempeän vallan ilmapiirissä, et varmasti ole ainoa laatuasi (ainakaan mielesi anatomian suhteen) :)!

Karkasi, mokoma!

En osaa sanoa, mistä se valta-asetelma silloin syntyy, kun ei käytetä mitään ns. perinteisiä hallintakeinoja... Joidenkin kanssa se vain on luontevaa olla sillein kierosti kivasti. Vau. Vitsit, miten syväluotaavasti osasin pohdintaasi käsitellä. Anteeksi :))
« Viimeksi muokattu: 17.10.2013, 21:54 kirjoittanut Louhi »

IKRM

  • V.I.P.
  • *****
  • Viestejä: 1542
  • kizzzan Herra
  • Galleria
Vs: Yhden epämasokistin subin mielen anatomiaa
« Vastaus #44 : 18.10.2013, 13:51 »
En osaa sanoa, mistä se valta-asetelma silloin syntyy, kun ei käytetä mitään ns. perinteisiä hallintakeinoja... Joidenkin kanssa se vain on luontevaa olla sillein kierosti kivasti. Vau. Vitsit, miten syväluotaavasti osasin pohdintaasi käsitellä. Anteeksi :))

Ei siinä ole valta-asetelmaa koska toinen on mieliksi sen vuoksi että tyydyttää silloin tarvettaan olla mieliksi. Eli se tapahtuu omasta halusta. Useimmiten jopa niin, että toinen pakotetaan olemaan miellytettävänä juuri tietyllä tavalla, jotta miellyttäjän fantasia/fetissi toteutuu.

Ihanteellistahan on jos mielihalut kohtaa niin hyvin että molemmilla on kivaa eikä kumpikaan tunne oloaan hyväksikäytetyksi. Mutta valta-asetelmaa ei ole olemassa.

IKRM