Kirjoittaja Aihe: Käytösetiketit BDSm henkilöiden kesken  (Luettu 10129 kertaa)

Cottoncandy

Vs: Käytösetiketit BDSm henkilöiden kesken
« Vastaus #15 : 30.01.2021, 20:59 »
Ite vähän vierastan ajatusta, vaikka tavallaan ois aika hienoa, jos D/s suhteessa ollessa mun Dltä kysyttäisiin(, toisena D ihmisenä esim) , että saako mua lainata käyttöön (jos itse haluan). Tälleen ihan perus keskustelu yms pyynnöt taas on musta turha käyttää kenenkään muun kautta, mutta tämä siis oma ajatus. Ihan miten on sovittu, ja itse sanoisin että lähestyy ihmisiä ihmisinä, ja mikäli heillä on jotain sääntöjä he osaavat sitten vastata tyyliin "Teidän pitää kysyä D ihmiseltäni ensin."

Oon ollut ystäväseurassa bileen tapaisissa ja silloin mun ystävältä kysyttiin useaan otteeseen saako mua lainata.  :D Se oli vähän hassua, mutta eiväthän muut voineet tietää ettei meillä ole mitään sopimuksia välillä. Vaikka toki muutenkin bileissä yms on kohteliasta kysellä seuralaiseltakin, ennen kuin nappaa hänen seuransa.  :) Sellaiset perus kohteliaisuudet.

Saapasjalkakissa68

  • Bizarre Club
  • Uusi asiakas
  • *
  • Viestejä: 5
  • Galleria
Vs: Käytösetiketit BDSm henkilöiden kesken
« Vastaus #16 : 30.01.2021, 21:32 »
Onkos nuoremmilla tiedossa se, jos kulkee bileissä kaulapannassa ilman hihnaa, niin kuka vaan Master/Domme saa silloin pistää pantaan hihnansa ja omistaa subin.

Pip

Vs: Käytösetiketit BDSm henkilöiden kesken
« Vastaus #17 : 30.01.2021, 21:36 »
Onkos nuoremmilla tiedossa se, jos kulkee bileissä kaulapannassa ilman hihnaa, niin kuka vaan Master/Domme saa silloin pistää pantaan hihnansa ja omistaa subin.
Yhteisellä sopimuksella tietysti.

Cottoncandy

Vs: Käytösetiketit BDSm henkilöiden kesken
« Vastaus #18 : 30.01.2021, 21:36 »
Onkos nuoremmilla tiedossa se, jos kulkee bileissä kaulapannassa ilman hihnaa, niin kuka vaan Master/Domme saa silloin pistää pantaan hihnansa ja omistaa subin.

Hyi kauhee.  ;D Ite oon pantafettari eli käytän niitä mielellään ja saattaisin käydä käpäliksi jos mulle koitettaisiin noin tehdä.  ;D Jänniä nämä.

Griselda_80

  • Asiakas
  • **
  • Viestejä: 104
  • Silmät ovat sielun peili.
  • Galleria
Vs: Käytösetiketit BDSm henkilöiden kesken
« Vastaus #19 : 30.01.2021, 21:49 »
Oi, mä niin haluaisin kuulla näistä lisää. Olisitteko D-henkilöt niin ihania, että kertoisitte näistä tavoista enemmänkin?

MasterPain

  • Bizarre Club
  • Asiakas
  • *
  • Viestejä: 109
  • Kysymällä voi saada haluamansa
  • Galleria
Vs: Käytösetiketit BDSm henkilöiden kesken
« Vastaus #20 : 30.01.2021, 21:52 »
Tuohon Pipin komenttiin on ihan pakko kommentoida. Kukaan itseään ja Dommeaan/Masteriaan kunnioittava ja oikeassa suhteessa omaan Dommeensa/Masteriinsa oleva subi ei tuohon yhteiseen sopimukseen ryhdy, jos joku sitä pyytää.

Lisään tänne josta jo aloittaessani kirjoitin, että otin asian puheeksi vain bileiden etiketti mielessä. En mitenkään missään sähköisessä alustassa tapahtuvaa yhteyden pitoa ajatellen.

Täällä on ollut hyviä kommentteja etiketistä ja hyvä niin. Normaalissa sosiaalisessa elämässä on aina ollut ja tulee olemaan sääntöjä joita on hyvä kunnioittaa. Ne voidaan aivan hyvin siirtää BDSm skenen sisälle kuten oli aiemmin. Jokainen taaplaa tyylillään, tyylikkäästi taikka ilman sitä.

SaRu

Vs: Käytösetiketit BDSm henkilöiden kesken
« Vastaus #21 : 30.01.2021, 21:56 »
Onkos nuoremmilla tiedossa se, jos kulkee bileissä kaulapannassa ilman hihnaa, niin kuka vaan Master/Domme saa silloin pistää pantaan hihnansa ja omistaa subin.
Jahas, parempi siis jatkossa pitää hihna jonka pää on vaikka omassa taskussa...
Panta kun on lukittu kaulaan 24/7, sitä en voi pois ottaa.
Mutta en todellakaan halua että kuka vaan tulee pistämään siihen mitään hihnoja...

(Tosin mun naama on tainnut ennenkin suojata moisilta toimilta bileissä)

Kotikuri-Ina

Vs: Käytösetiketit BDSm henkilöiden kesken
« Vastaus #22 : 30.01.2021, 22:01 »
Onkos nuoremmilla tiedossa se, jos kulkee bileissä kaulapannassa ilman hihnaa, niin kuka vaan Master/Domme saa silloin pistää pantaan hihnansa ja omistaa subin.

  Oikeasti  ???       Vähän jännitystä elämään  ::)   Kuulostaa aikas hurjalta

Punisher

  • Kanta-asiakas
  • ***
  • Viestejä: 266
  • Sitä käsittelyä saa mitä tilaa
  • Galleria
Vs: Käytösetiketit BDSm henkilöiden kesken
« Vastaus #23 : 30.01.2021, 22:50 »
Juu kyllä se aikanansa niin meni ettei omistajattomalla edes ollut oikeutta pitää kaulapantaa..

Merkattu tavara todellakin oli yksityisomaisuutta ja ......muut näpit irti tai saattoi olla piru merrassa miltei hetimiten ???
 Toki oli niitä muitakin sääntöjä ja tapoja sekä värikoodeja jne...

Ennen lamaa ei siis edes ollut mitään Klubeja ja miittejä siellä liikuttiin tavallisissa kapakoissa ja hotelleissa muun väen joukossa.
Yksin tai yhdessä etsien sitä vastakappaletta/ ymmärtäjää...

Väärinymmärryksiäkin toki sattui ja siksi niiden sääntöjen todellinen tarkoitus oli myös suojella sitä alistuvaa osapuolta kaikilta vihamielisiksi ja loukkaaviksi koetuilta hyökkäilyiltä...Vastuuta kun annettiin niin se piti myös osata kantaa kaikissa tilanteissa,vaikka ei olisi huvittanutkaan.
Mikäli laistoit niin sillä seurtukunnalla ypönä kuljit ja uutta et ehkä löytänyt vuosikausiin-jos koskaan...

Oli myös sellainen sääntö että kun suhde oli loppunut ja se uusi katseltu niin Masterit sopivat keskenänsä luovutuksesta väärinymmärrysten välttämiseksi.
Se lähtikö tämä tapa tavallisista suhteista vai toisinpäin.. no lopputulema oli se että kovassa naispulassa saatoit saada kapakassakin turpaasi ja sakinhivutusta siis ihan huolella sikäli kun vokottelit varattua naista..

Rankemmat tapaukset jääkööt tästä pois,mutta valitettavasti niitäkin sattui moninaisista syistä..

MasterPain

  • Bizarre Club
  • Asiakas
  • *
  • Viestejä: 109
  • Kysymällä voi saada haluamansa
  • Galleria
Vs: Käytösetiketit BDSm henkilöiden kesken
« Vastaus #24 : 30.01.2021, 23:04 »
Punisherin kirjoitus on täyttä totta, vihjeeksi nuoremmille eli suvaitsevuutta mukaan. Enkä minä tai kukaan muukaan voi tuomita ketään, jos jotkut pitävät noita sääntöjä hyvinä. Noiden kanssa noin 50 vuotta kahlanneena pidän ne edelleen omieni joukoissa itse esillä, muut tehkööt mitä lystäävät.

Pörri

  • Ketjureaktio
  • V.I.P.
  • *
  • Viestejä: 3126
  • Ihme otus
  • Galleria
Vs: Käytösetiketit BDSm henkilöiden kesken
« Vastaus #25 : 30.01.2021, 23:09 »
Onkos nuoremmilla tiedossa se, jos kulkee bileissä kaulapannassa ilman hihnaa, niin kuka vaan Master/Domme saa silloin pistää pantaan hihnansa ja omistaa subin.

Ehkä joskus on ollut näin  mut silmille menisin, jos kyselemättä tulisi hihnaa kaulaan laittamaan. Mie olen pitänyt ja tulen pitämään pantaa vaikka pannaton olenkin. Ja sitä iloa miulta ei kukaan vie. Toki mieluummin olisi se panta syystä kuin omaksi iloksi  mut kaikkea ei aina voi saada..

Juuttisetä

  • V.I.P.
  • *****
  • Viestejä: 2787
  • "Hyvällä tavalla vaarattoman oloinen."
  • Galleria
Vs: Käytösetiketit BDSm henkilöiden kesken
« Vastaus #26 : 30.01.2021, 23:15 »
Noiden kanssa noin 50 vuotta kahlanneena pidän ne edelleen omieni joukoissa itse esillä, muut tehkööt mitä lystäävät.
Tämä kiteyttääkin tän hyvin.

Fia

  • Vieras
Vs: Käytösetiketit BDSm henkilöiden kesken
« Vastaus #27 : 30.01.2021, 23:42 »
Onkos nuoremmilla tiedossa se, jos kulkee bileissä kaulapannassa ilman hihnaa, niin kuka vaan Master/Domme saa silloin pistää pantaan hihnansa ja omistaa subin.

Ehkä joskus on ollut näin  mut silmille menisin, jos kyselemättä tulisi hihnaa kaulaan laittamaan. Mie olen pitänyt ja tulen pitämään pantaa vaikka pannaton olenkin. Ja sitä iloa miulta ei kukaan vie. Toki mieluummin olisi se panta syystä kuin omaksi iloksi  mut kaikkea ei aina voi saada..

Höpsistä pussiin.
Bileiden säännöt on ne, mitkä järjestäjä laatii. Tasan missään bileissä ei varmasti ole moista sääntöä.

Jos mua huvittaa laittaa panta hihnatta kaulaan, teen niin, ja jos joku tulee siihen hihnoja mun luvatta virittelemään, saa tuta, että nyt tuli moka. 🙃

Saeroe

  • Rsyke
  • Kanta-asiakas
  • *
  • Viestejä: 309
  • "No niin, neiti suihkulähde"
  • Galleria
Vs: Käytösetiketit BDSm henkilöiden kesken
« Vastaus #28 : 31.01.2021, 00:27 »
Onkos nuoremmilla tiedossa se, jos kulkee bileissä kaulapannassa ilman hihnaa, niin kuka vaan Master/Domme saa silloin pistää pantaan hihnansa ja omistaa subin.

Tuskinpa koskaan ihan noin yksioikoista ollut... Eiköhän aina ole enemmän tai vähemmän (ollut) kyse yhdessä sopimisesta. En jaksa uskoa, että mielivaltainen "sinä olet nyt minun omaisuuttani" ilmoitus on koskaan toiminut, kuten ei ketjun kommenttien perusteella toimisi tänä päivänäkään.

bikantti

  • Helsingin akateemiset kinkyt ry
  • V.I.P.
  • *
  • Viestejä: 2569
  • Ymmärrä taaksepäin, elä eteenpäin, nauti tässä.
  • Galleria
Vs: Käytösetiketit BDSm henkilöiden kesken
« Vastaus #29 : 31.01.2021, 00:37 »
Itse lähtökohtaisesti oletan, että jos jollain on panta kaulassa niin hän on omistettu (suhteessa tai rajatussa ajassa). Tiedän, että se on oletus eli voi osua myös väärään. Samoin minusta on ollut varsin selvää (ja edelleen oletus  ;D ), että jos bileissä on joku, jolla on panta, jossa on hihna, joka on pannanpitäjän suussa, niin omistaja on paikalla, mutta juuri tällä hetkellä toisaalla (ja että subilla ei välttämättä ole mahdollisuutta puhua tuolloin).

Näiden pohjalta, ei ole mikään vahinko että välillä viihdyn itse itselleni ostamassa kaulapannassa, jossa lukee BRAT, ja silloin olen useimmiten dominoiva sadistitop. Nih.   :P