Kirjoittaja Aihe: Pyörätuolin käyttäjä ja bdsm sekä seksuaalisuus  (Luettu 2642 kertaa)

Wheelieman91

  • Vieras
Elikäs kysellään nyt täällä ihmisten mielipidettä tämmöiseen asiaan: Saako teidän mielestänne pyörätuolin käyttäjä olla kiinnostunut bdsm ja seksijutuista ollenkaan vai onko se heiltä kiellettävä täysin? Entäpä saako kyseinen ihmisryhmä olla seksuaalisesti aktiivinen vai pitäisikö suhtautua asiaan niin ettei se heille kuuluisi ollenkaan? Tähän voisi kyllä liittää myös muut vammaisuuden omaavat, tai rajoitteet siis tarkemmin ajatellen.

Flikk

  • V.I.P.
  • *****
  • Viestejä: 1746
  • It's playtime;)
  • Galleria
    • Novelleja
Siis tottakai saa olla kiinnostunut ja saa olla aktiivisia niin seksissä kuin bdsm:ssäkin. Ihan samalla lailla kuin vanhukset, täysi-ikäistyneet ja mielenterveyden ongelmista kärsivät henkilöt saavat olla mitä sitten itse haluavatkin olla. Äkkiseltään ei tule mieleen mitään bdsm toimintaa, joka edellyttäisi toimivia jalkoja onnistuakseen.

Ehkä miettisin eniten vaan sitä, että haluaako se vastakappale olla kanssasi siksi, että sulla on joku liikkumisen rajoite vai siitä huolimatta. Että löytyy se oikea pari, joka on kiinnostunut enemmän siitä, mitä siellä sisällä on kuin siitä, minkälaisessa paketissa se tarjoillaan. Toisaalta, samat ongelmat seuranhaussa pätee henkilöihin, joilla on rajoitteita kuin kaikkiin muihinkin. Harvassa lie henkilöt, jotka saavat halutunlaista seuraa tuosta vaan, on sitten rajoitteita tai ei.


Manteli

  • Vieras
Jos itselle kävisi niin että päätyisin pyörätuoliin, niin ei musta varmaan lähtis kinkyys pois. Tietty se olisi iso muutos elämään ja ehkä sitten tulisi pohdittua aika uudella tavalla itseä ja omaa kehoa. Tuntisin luultavasti epävarmuutta, ja samat kysymykset saattaisivat käydä mielessä.
En näe, että jonkun ruumiinrajoitteen takia ei saisi kiinnostua seksistä eri muodoissaan tai pyrkiä toteuttamaan omia fantasioitaan. Kuitenkin seksi ja bdsm-aihepiiri on pyörinyt mulla niin vahvasti päässä läpi nuoruuden, että se tulee joka tapauksessa olemaan mulle aina tärkeä osa elämää, mitä ikinä tapahtuukin.

spoiled

  • Vieras
Käytän pyörätuolia, olen masokisti enkä yhtään tiedä miksi minun pitäisi olla kiinnostunut siitä mitä muut ajattelevat tästä kaikesta. Hassu kysymyksenasettelu.

Tiedän että joillekin pyörätuolini on turn off, mutta mitä sille voi.

Ninuiitti

  • Vieras
Musta kysymys on aseteltu tosiaan vähän hassusti. Ei mun pyörätuoli määritä mun seksuaalisia mieltymyksiä. Se mikä merkitsee, on siellä pään sisällä.

Se tosin onkin jo eri aihe, miten paljon tämänkin skenen sisällä syrjitään liikuntarajoitteisia, esimerkiksi esteellisillä mestoilla. Myös pyörätuoli on ihmisille aivan käsittämättömän usein ylitsepääsemätön turn off.

Ailouna

  • Smurffit
  • Baarikärpänen
  • *
  • Viestejä: 822
  • Galleria
Olen joskus piiskannut pyörätuolissa ollutta bileissä. Ihan samalla tavalla tuo piiskaa otti kuin muutkin. Kannattaa muistaa, että tässäkin asiassa rajoitteet on vain omassa päässä. https://www.rovop.fi/

hotgranny

Erikoinen kysymys sikäli, että mikä tekee pyörätuolin käyttäjästä erilaisen ihmisen, kuin itsekin olet? Kun se pyörätuoli ei ole = vammaisuus. Liikuntavamma kylläkin. Sitten, mitä tulee erilaisten kehitysvammaisuuden kirjolla olevien seksuaalisuuteen, niin olivat he pyörätuolissa tai eivät, niin jokaisella on oikeus siihen seksuaalisuuteen. Oman ymmärryksensä puitteissa tietenkin ja vapaasti valitun partnerin kanssa. Tiedättekö, että henkilökohtaisen avustajan saa myös siihen seksin harrastamiseen, jos on kaksi ihmistä, joiden erilaiset vammat estävät seksin harrastamisen normaalisti.

PuolivilliNaaras

  • Kanta-asiakas
  • ***
  • Viestejä: 338
  • I have seen it all
  • Galleria
Yhtä hyvin voisi kysyä onko silmälasien käyttäjillä oikeus seksuaalisuuteen. Ei kai täällä nyt kellään voi olla kysymykseen muuta kuin myöntävä vastaus?

Morgul

  • Turun Baletti
  • Baarikärpänen
  • *
  • Viestejä: 673
  • Galleria
Vakka tuppaa löytämään kantensa. BDSM ei eroa seksistä ja muusta sos. kanssakäymisestä siinä suhteessa mitenkään, että kemioihin vaikuttaa paljon myös luonteenlaatu ihan riippumatta onko haastavia rajoitteita tai ei.

Mutta on helvetin ikävää, että tällaista pitää edes kysyä ja että vasta tällä vuosituhannella ollaan herätty puhumaan vammaisista seksuaalisina ihmisin.  :(

Headmaster_

Käytän pyörätuolia, olen masokisti enkä yhtään tiedä miksi minun pitäisi olla kiinnostunut siitä mitä muut ajattelevat tästä kaikesta. Hassu kysymyksenasettelu.

Tiedän että joillekin pyörätuolini on turn off, mutta mitä sille voi.

Ei turn off muuten kuin että ei tiedä voiko esim. piiskaaminen aiheuttaa vahinkoa pyörätuolissa istuvalle. Eihän kukaan halua aiheuttaa vahinkoa toiselle, puhumalla nämäkin selviää.

notreallyhere

Vs: Pyörätuolin käyttäjä ja bdsm sekä seksuaalisuus
« Vastaus #10 : 04.01.2021, 00:50 »
Tuskin kukaan missään olisi sitä mieltä että pyörätuolissa istuvalle ei kinky tai seksuaalisuus kuulu, joten tästä tuskin saa kovin suurta keskustelua aikaiseksi. :)

Minua ei myöskään haittaisi jos D istuisi pyörätuolissa.

minikettu

  • Kanta-asiakas
  • ***
  • Viestejä: 490
  • Prumm prumm!
  • Galleria
Vs: Pyörätuolin käyttäjä ja bdsm sekä seksuaalisuus
« Vastaus #11 : 04.01.2021, 02:01 »
Meillä on kaikilla rajoitteita. Toisilla ne on vaan näkyvämpiä kuin toisilla. Ikävä puoli niissä näkyvissä rajoitteissa on se, että joillekin tuntuu olevan mahdotonta katsoa niiden ulkoisten rajoitteiden läpi ja nähdä mitä muuta siinä ihmisessä on.

Pyörätuoli, sen enempää kuin muutkaan apuvälineet, ei estä seksuaalisuuden toteuttamista. Joitain asioita on otettava huomioon ja ehkä muokattava odotuksia, mutta ne on yksityiskohtia siinä suuressa kuvassa, jossa seksuaalisuus ja bdsm kuuluu kaikille, jotka sitä haluaa toteuttaa.

Vieteriakka71

  • Vieras
Vs: Pyörätuolin käyttäjä ja bdsm sekä seksuaalisuus
« Vastaus #12 : 04.01.2021, 02:31 »
Mä voisin kuvitella duuninakin sellaista henk.koht. avustajan hommaa, että auttaisi jotakuta erotiikkahommissa, jos on fyysisiä rajoitteita. Itse asiassa ysärillä viihdelinjojen työssä oli joitakin jollain tavalla invalideja asiakkaina ja he kertoivat fantasioitaan ja yritin auttaa sen verran mitä puhelimessa pystyy. Polypiireissä liikkuessa oon tutustunut yhteen erittäin mukavaan henkilöön, jolla on lievä CP-vamma ja on jotain sutinaa ollut, mut semmosella määrittelemättömällä tavalla meillä on suhdekin, ainakin hyvä ystävyys.

girl84bi

  • Asiakas
  • **
  • Viestejä: 36
  • Joku saa minusta vielä hyvän ja oman kotinymfon
  • Galleria
Vs: Pyörätuolin käyttäjä ja bdsm sekä seksuaalisuus
« Vastaus #13 : 04.01.2021, 19:12 »
Olen itse hoitopuolella työskentelevä ja vahvasti sitä mieltä että ehdottomasti kuuluu. Edellä kirjoittaneen kanssa samoilla linjoilla että voisin auttaa myös.