Kirjoittaja Aihe: Klorinoitu kumi ja kumiallergia  (Luettu 375 kertaa)

Salomo

  • Uusi asiakas
  • *
  • Viestejä: 12
  • Salolainen kinky
  • Galleria
Klorinoitu kumi ja kumiallergia
« : 04.04.2024, 11:00 »
Kaipaisin kumiallergikkojen kokemuksia klorinoiduista kumivaatteista.

Yleisesti väitetään, että sellaisia saattaisi pystyä käyttämään kumiallergikkokin, mutta löytyykö täältä käytännönkokemusta?

P.S. Varo vaaraa, kumiallergia on fettarin pahin painajainen, ja lähes tulkoon kuka tahansa voi sen saada kun se tulee yleensä altistuksesta.

Salomo

  • Uusi asiakas
  • *
  • Viestejä: 12
  • Salolainen kinky
  • Galleria
Vs: Klorinoitu kumi ja kumiallergia
« Vastaus #1 : 15.04.2024, 13:50 »
Pyysin Catalyst Latexia lähettämään näytteen heidän klorinoidusta kumista - hehän eivät muuta kuin klorinoitua myykään. Saa nähdä miten käy ja uskaltaako tässä joskus ihan tilatakin klorinoituja kumivaatteita.

Olen kuitenkin edelleen kiinnostunut muiden kokemuksista asiaan liittyen.

P.S. Olen se tyypillinen malliesimerkki - sain kumiallergian käyttämällä kumisia kertakäyttöhanskoja mm. siivoamiseen. Todettakoon lyhyesti FML.

Tosin en tiedä olenko enää allerginen. Vältellyt kumia jo vuosia. Joskus vanhan auton moottoritilassa olevia kumiletkuja voinut paljain käsin kosketella ilman ongelmia. Onkohan enää allergeenejä ollut niin vanhassa kumissa.

Salomo

  • Uusi asiakas
  • *
  • Viestejä: 12
  • Salolainen kinky
  • Galleria
Vs: Klorinoitu kumi ja kumiallergia
« Vastaus #2 : 27.04.2024, 13:20 »
Nyt oli saapunut tullin kautta se näytepala klorinoidusta kumista. Jäi tulliin kun Briteistä postittavat, tosin ei tarvinut mitään maksaa.

Viitsisiköhän tuota joskus yksin kokeilla. Ehkä jonkun olisi parempi olla läsnä kun tuota testaa.

Mites muilla, pystyykö täällä joku kumiallergikko käyttämään klorinoitua kumia? Tai tunteeko joku sellaisen tapauksen, joka pystyy? Harmillisen hiljaista asiaan liittyen. :(

winoni

  • Smurffit
  • Uusi asiakas
  • *
  • Viestejä: 15
  • Galleria
Vs: Klorinoitu kumi ja kumiallergia
« Vastaus #3 : 27.04.2024, 22:20 »
Kovin on hiljaista kyllä, ja luulen että useimmat ovat samassa tilanteessa kuin minäkin: olemme kuulleet noita samoja huhuja klorinoidun sopivuudesta allergikoillekin, mutta ei mitään parempaa tietoa.

Näin vähän aiheeseen liittyen, tai pikkaisen ohi: Radical Rubber - mistä olen omat lateksini tilannut - mainostaa heidän lateksinsa täyttävän lääketieteelliset laatustandardit. Siitä ei siis pitäisi irrota mitään merkittävää määrää kumin proteiineja jotka voisivat allergisoida. En tiedä onko se sitten tarpeeksi hyvä jo valmiiksi allergisoituneelle. Klorinoinnin kanssa tavallaan sama idea - muuntamalla pinnan proteiinit kemiallisesti toiseen muotoon, allergisoivia proteiineja ei pääsisi irtoamaan ihoon.

Kerro toki miten käy, kun uskaltaudut kokeilemaan! Tiedät itse parhaiten kuinka rajuja reaktioita olleet lateksista ennen saanut, niin olet myös parhaassa asemassa arvioimaan kuinka varovasti kokeilu pitää aloittaa.

latexiom

  • Uusi asiakas
  • *
  • Viestejä: 27
  • Demihomoseksuaali kumifetisisti Tampereelta
  • Galleria
Vs: Klorinoitu kumi ja kumiallergia
« Vastaus #4 : 29.04.2024, 08:52 »
Täytyypä alkaa varmuuden vuoksi vältellä kumialtistusta muuten kuin nautintotarkoituksissa...  :o

onez

Vs: Klorinoitu kumi ja kumiallergia
« Vastaus #5 : 29.04.2024, 16:08 »
Joskus oon muistaakseni lukenut että kumihanskoissa käytetty talkki saattais provosoida allergian puhkeamista. En tiedä kyl pitääkö paikkaansa. Talkki itsessään on uhka pidemmässä käytössä siinä olevan asbestiriskin takia.